Fraps Geplaatst 7 januari 2014 Rapport Share Geplaatst 7 januari 2014 Hoi, ik ben Fraps en huisvader ik werk maar 12 per week, mijn vrouw verdiend het meerendeel J Drinken begin ik 21.00 als ik de kinderen enthousiast op bed heb gelegd, met enthousiast bedoel ik vrolijk omdat ik daarna lekker op de bank kan zitten en mijn eerste halve liter bier kan open trekken. Tactvol koop ik 4 blikken bier want dan weet ik dat ik daarna niet meer kan drinken want dan is de bier op en gelukkig zijn de winkels ’s nachts dicht. Maar als er nog wijn of iets anders in huis is neem ik daar ook nog enkele flinke glazen van zodat ik in een droomloze slaap val, waarna ik 5.00 met een groot schuldgevoel naar de wc moet, ‘ik heb weer gedronken, ik heb weer gedronken, hoe kan ik zo dom zijn’ en ik beloof mijzelf deze dag niks te drinken, maar ik weet dat rond 17.00 de schaamte weg is, en ik een smoes verzin om naar de supermarkt te gaan ‘he ik heb wel zin in een worst bij de boerenkool’ ‘hebben we nog melk’ ‘ik moet even olie kopen voor de auto’ allemaal smoesjes, vervolgens koop ik 4 blikken bier waarvan ik er 2 in de koelkast leg en de andere twee uit het zicht onder in de kast dump. En vervolgens herhaald het bovenstaande zich weer. Sinds afgelopen zondag drink ik niet meer, en mijn leven voelt leeg, saai, en doelloos. Want ’s avonds had ik altijd 4 ‘koele vrienden’ op mij wachten, met hun in het vooruitzicht kon ik de hele dag aan. heb ik de hele dag een paniekerig angstig gevoel, het vooruitzicht dat ik de tafel moet dekken of eten moet koken al de kinderen thuiskomt is al goed voor een angstig gevoel en een verhoogde hartslag. Nu is het natuurlijk niet de hele dat drama hoor, ik kan heerlijk genieten van mijn kinderen, muziek, hobby, tv, internet en vooral sport. Fraps doornroosje reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jart Geplaatst 7 januari 2014 Rapport Share Geplaatst 7 januari 2014 Hoi Fraps We schreven ws gelijktijdig ons drankverhaal. Weer heel anders en toch zo herkenbaar. Vind je het ook niet vreselijk dat ons geluk afhangt van dat vergif? Ik mis je vrouw in dit verhaal. Die 2 blikken ziet ze en de rest gaat stiekem? En ze zal toch merken dat jij het 1 en ander gehad hebt? En nu? Heb je haar verteld van je probleem en dat je stoppen wilt? Je moet in ieder geval bij jezelf te rade gaan waarom je leven zonder drank leeg, saai en doelloos is, want eigenlijk kan dat de reden niet zijn. Ik wens je sterkte! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fraps Geplaatst 7 januari 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 januari 2014 (bewerkt) mijn vrouw weet dat ik drink om een discussie te voorkomen gaan die andere twee open in de wc en verwissel ik een leeg blikje geruisloos met een volle, maar volgens mij weet ze het wel. Op dit ogenblik is ze in de VS en komt ze morgen thuis. via mail en telefoon heb ik haar op de hoogte gesteld, trouwens moest ik wel stoppen omdat de 'kater' de volgende dag mijn angst en paniek aanvallen verergerde. Fraps 7 januari 2014 bewerkt door Fraps Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 7 januari 2014 Rapport Share Geplaatst 7 januari 2014 Welkom hier Fraps. Fijn dat je vrouw morgen weer thuis is en op de hoogte is van jouw drinken nu. Ze kan je steunen en zal zich nu ook beter serieus genomen voelen. Want ja, partners, en kinderen zijn niet gek, weten veel meer dan wij willen weten soms. Ze houden van je, kinderen zelfs onvoorwaardelijk. dat geeft dus een grote verantwoording, want wat voor voorbeeld wil jij zijn? Je kunt deze fasen niet overdoen, maar wel de kwaliteit ervan upgraden door niet te drinken. Het is niet makkelijk, maar uiteindelijk makkelijker dan doorgaan op je drankpad. Ervaringsdeskundigheid hier is groot en gevarieerd, dus doe er je voordeel mee! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden