Kalurik Geplaatst 25 november 2013 Rapport Share Geplaatst 25 november 2013 Een persoonlijk verhaal Goede middag iedereenIk kamp(te) met een stevig alcoholmisbruik. 3 Maanden geleden besloot ik ermee te kappen, het was genoeg geweest, maar helaas kamp ik momenteel met een zware terugval. Ik wil hier even mijn verhaal kwijt omdat ik, tot voor drie maanden geleden, hier regelmatig een kijkje kwam nemen en veel steun en herkenning vond in verhalen van gelijken.Ik heb altijd in omgevingen vertoefd van stevige drinkers. Sociaal dat wel maar ik tel toch veel dronken avonden (waar ik niet de enige was). Elke bijeenkomst gaf wel aanleiding tot drank.De laatste jaren had ik echter drank nodig om te kunnen functioneren. Dat begon met een paar pinten in de ochtend en achteraf nog wat door de dag. Leuk was dit niet maar ik functioneerde dan wel. Ik werkte toen ook. Ik ben er toen ook enkele keren op aangesproken maar onder het mom van 'het was een zware avond gisteren' kwam ik er wel mee weg. Mijn baas kon er immers ook wat van . Ik spreek dan toch al over een 10-tal pinten per dag.Mentaal ging ik steeds meer achteruit: me verstoppen door/voor mijn drank gebruik, vrienden en familie steeds afbellen (ik ben ziek), mijn werk verwaarlozen, me opsluiten. Ik heb dan zelf m'n werk opgezegd (voordat ik compleet door de mand zou vallen) en dan is het volledig de spuigaten uitgelopen: 20 tot 30 pinten per dag, niet meer naar de winkel (behalve de nachtwinkel) durven gaan, bibberen, wankelen, trillende stem, ... Dit zo voor een jaar.Toch geslaagd, na op een ochtend echt niet meer op m'n benen kunnen staan, af te kicken (op eigen kracht) en 3 maanden clean geweest. Alles ging elke dag weer beter: vrienden, werk zoeken, dingen durven doen. Tot 2 weken geleden mijn beste vriend, die al een tijdje psychotisch was maar waarvan ik zowat de enige was die hem nog zag, zich van het leven beroofde. Mijn oplossing: terug zwaar in de drank vliegen (20-30 pinten per dag, liefst te beginnen nog voor het ontbijt). Op z'n uitvaart kon ik me amper staande houden terwijl ik er voor zoveel mensen moest zijn. Schuldgevoel en meer drank dus.Morgen naar de dokter en hoop hier ook wat steun te vinden.Liefs Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 25 november 2013 Rapport Share Geplaatst 25 november 2013 Welkom Kalurik (vrouw?) en gecondoleerd met je vriend. Hij zou vast je terugval begrijpen en desondanks niet goedkeuren dat je zijn sterven gebruikt om weer extreem te gaan drinken. Misschien kun je deze keer beter wel hulp zoeken. Alles wat je niet alleen moet doen is welkom nu. Wij kunnen je steunen, maar jij moet het doen! Die 3 maanden bewijzen dat je het kunt, dat je hier komt, bewijst dat je het wilt. Het is zo de moeite waard joh, en dit drinken helpt je niet. Ergens is jezelf de vernieling in drinken ook verkapte zelfmoord. Klinkt wel cru, maar zo zie ik het wel. Bij mij was het ook zo, realiseer ik me steeds beter. Wat ben ik dankbaar day dat niet meer hieft en wat gun ik jou hetzelfde. succes en schrijf maar vaak hoe het je vergaat nu. :rose: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kalurik Geplaatst 26 november 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 november 2013 Welkom Kalurik (vrouw?) en gecondoleerd met je vriend. Hij zou vast je terugval begrijpen en desondanks niet goedkeuren dat je zijn sterven gebruikt om weer extreem te gaan drinken. Misschien kun je deze keer beter wel hulp zoeken. Alles wat je niet alleen moet doen is welkom nu. Wij kunnen je steunen, maar jij moet het doen! Die 3 maanden bewijzen dat je het kunt, dat je hier komt, bewijst dat je het wilt. Het is zo de moeite waard joh, en dit drinken helpt je niet. Ergens is jezelf de vernieling in drinken ook verkapte zelfmoord. Klinkt wel cru, maar zo zie ik het wel. Bij mij was het ook zo, realiseer ik me steeds beter. Wat ben ik dankbaar day dat niet meer hieft en wat gun ik jou hetzelfde. succes en schrijf maar vaak hoe het je vergaat nu. :rose: Hey Gisteren nog naar de arts geweest, die me iets voorschreef om te kalmeren en ontwenning te verzachten. Ook een afspraak gemaakt mij een therapeut. De eerste stappen zijn gezet. Nu even volhouden en terug op weg naar de goede periode. Ik weet dat dat de moeite waard is en dat ik deze klap/terugval te boven moet komen. I'll try to keep up the good work, beginnend met een gezond en stevig ontbijtje nu! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Burchill Geplaatst 26 november 2013 Rapport Share Geplaatst 26 november 2013 Hoi Kalurik, Kom ook gezellig in de 'huiskamer' bij Ditjes, Datjes en dagdraad. Daar is een een DAGPACT voor een dagelijkse stok achter de deur. Wat Jane zegt, elkaar steunen, maar je moet het vooral zelf doen. Houd het klein en per dag. Zeg vandaag bijv. "Vandaag neem ik die eerste niet". Meer hoef je niet te doen. Met een week of 3 is de ergste trek wel voorbij. Daarna gaat het erom dat je bewust bent van je triggers; Die zijn verantwoordelijke voor niet helpende gedachten, gevoelens en gedrag en vele uitglijders leiden weer naar een langere terugval. Met vallen en opstaan hebben velen van ons dit al zo vaak meegemaakt. Maar we weten ook dat je ook weer sneller terug kunt naar dat beslismoment om weer droog op de rit te komen. Nog gecondoleerd met je vriend Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden