Spring naar bijdragen

Hallo, ik ben Leeuw2


Leeuw

Aanbevolen berichten

Hallo beste forumleden,

ik ben Leeuw2, mijn oude account Leeuw kreeg ik niet aan de praat. Vandaar mijn transformatie naar Leeuw2.

Ik ben met 28 jaar alweer ruim 2,5 jaar alcoholvrij gebleven. 3 weken terug heb ik in een 0,2 liter fles fijn opgedronken. Ik voel me verschikkelijk en snak geestelijk weer naar alcohol. Fysiek ben ik afgekickt, al jaren.

Ik kom hier om inspiratie op te doen, om jullie verhalen te lezen en mijn ervaring te delen. Ik wil namelijk weer de kracht opdoen om niet in dezelfde valkuil te vallen.

In het kort; ik werkte vanaf mijn 15de in de horeca, ik heb hier in 10 jaar tijd mijn alcohol gebruik laten opvoeren naar 50 liter bier per week, 200 liter per maand, ofwel makkelijk 30 glazen dagen per dag. Soms ook 2 of 3 flessen wijn per dag, wat cocktails en flessen bier. Ik heb in coma gelegen één keer 26 uur en in mijn omgeving is door mijn werklust van 100+ uur nooit mijn alcohol misbruik als een probleem gaan zien, ik kon het namelijk altijd prima betalen.

Ik ben op eigen kracht gestopt na één gesprek met de dokter, één gesprek met een psycholoog en mezelf verdiepen in wat is nu precies verslaving? Ik ken dan ook alle 7 vormen van verslaving en met name dankzij dit medium ben ik er na 2 zware maanden door heen geworsteld. Ik heb afscheid genomen aangezien ik geen behoefte had aan stil staan bij wat ik niet wil en mijn leven wil leiden. Dat ging goed tot voor kort.

Verder heb ik me nooit baldadig gedragen tijdens mijn alcohol gebruik, ben een perfectionist ook bij het gebruik van alcohol. Op dit moment werk ik voor mezelf en parttime in de logistiek (niet meer horeca) om mijn vaste laste te betalen. Ik ben zo bang om weer weg te glijden.

Ik heb er dan ook alle vertrouwen in dat ik mijn angst kan omzetten in een daad naar mijzelf; niet wegglijden en de misstap herstellen om er sterker uit te komen. Ik wil iedereen dan ook veel wijsheid en kracht toewensen in jouw strijd!

Ik heb me op 21/12/2007 hier aangemeld en ben tot 7/8/2010 sober gebleven gedurende 2 jaar, 7 maanden en 2 weken. Ongeveer 954 dagen. En daar ben ik trots op! Op naar de volgende bijna 1000 dagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Leeuw2

In de eerste plaats heb jij al bewezen een hele lange tijd zonder alcohol te kunnen
knap vindt ik dat van je

maar nu je angst om weer terug te glijden in die staat van roes,
misschien is het de angst voor de angst,


Jammer van die ene fles ,maar je zou je mosschien
ook kunnen afvragen:

Helpt het je verder om alcohol te blijven nuttigen?
Wordt je er beter van ?
Kun je het werken beter aan Met de alco?
Kan jij je sociale leven beter aan met de alco?

Als dat voor jou NEE is dan wist ik het wel

Maar tenslotte vindt ik dat je nog steeds goed bezig bent ,
op die ene uitglijder na dan

Ik zou zeggen blijf hier komen, en kom naar de dagdraad daar vindt je steun
en kan je bepraten welke angsten je hebt

Ik wens je heel veel succes en sterkte

Lieve knuffel van Meiske

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo dappere leeuw,
0,2 wijn, dat is nog geen 2 glazen.
Ik begrijp dat je erg geschrokken bent van de zucht
die je dat oplevert en dus gelijk wilt kappen.
Je hebt dus al een maand daarna niet weer gedronken
begrijp ik, dus fysiek is er niets aan de hand.
Persoonlijk heb ik mijn verslaving ook meer geestelijk als fysiek ervaren,
dus ik begrijp je angst wel. Neem m serieus zoals je nu jezelf serieus neemt.
En meer is het dus niet. Met angsten kunnne we leven. Als de angst overtheerst of je raakt
in een impasse dan is de angst sterker als wij. Je bent nu hier en ik denk dat als je weer
elke dag hier komt, je jezelf scherp genoeg kan houden om weer langzaam je wat zekerder te
gaan voelen. je weet dat je het kunt, 2,5 jaar is een lange tijd, dus je bent een sterke leeuw.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Meiske

Bedankt voor je reactie en de vragen!

Dat is inderdaad een hele goede vraag., helpt het je verder om alcohol te blijven nuttigen?

Ik denk alleen met betrekking tot het sociale leven in de zin van meedoen met wat acceptabel is. Dan hoef je zelfs na 2,5 jaar niet meer bij onbekende mensen uit te leggen dat er ooit in een grijs verleden een alcohol verslaving is geweest die ik nu al jaren de baas ben. Alleen ja, ik voel nu angst. Want stel als ik begin? En het niet 'gezellig' bij 2 of 3 glazen kan houden? Stel dat ik doorsla naar 15 - 20 glazen? En dat 2 dagen in de week? Ten eerste vind ik het nu echt zonde van mijn geld om even 80 euro te verbrassen in het uitgaan. Verder, wat doet het met mijn gezondheid? Allemaal vragen van angst. Blokkades.

En het klopt, het is NEE! Dat wil ik niet, nooit meer. Tenminste, 20 jaar niet zodat ik naast fysiek ook geestelijk ben afgekickt. Na mijn 48ste kan ik rustig weer een glas nemen zonder angst voor een geestelijke verslaving... ik heb de teller dan ook weer op 0 gezet vandaag aangezien ik bang ben van die een glas.

@Jane4

Bedankt! Ik ben er inderdaad voor uitgekomen dat mijn angst sterker is geworden van mijn zelfvertrouwen waar ik zo trots op was. Nu accepteer ik dat ik ondanks de Leeuw die ik in me voel even in een vervelende situatie ben beland vol angst en wantrouwen ten aanzien van ... mezelf? Zo raar! Ik wil namelijk geen verslaving zucht voelen. Ik wil vol zelfvertrouwen leven. Waarom die angst? Het is namelijk zo dat ik de angst voor alcohol moeilijk kan bevatten aangezien ik me niet als een verslaafde voel. Na 2,5 jaar is er een stem die fluisterd.... 'ah, 2,5 jaar geen alcohol? Dan kun je rustig iets gaan drinken!' Pardon! Ga nu meteen weg en laat me met rust.... dit soort spelletjes wil ik niet meer spelen met mezelf. Niet, nooit meer, niks, nada... geen compromis sluiten. Het is alles of niks en ik kies voor niks. Brr... ik loop hier nu 4 weken mee en hier wil ik inderdaad de kracht halen om er weer minimaal 2,5 jaar tegen te kunnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leeuw,

Jij bent de enige die kunt uitmaken of je alcoholist bent. Een ander kan dat niet. Maar gezien je drankverleden...

Een alcoholist kan nooit meer drinken. Lees het Grote Boek van de AA waarin voorbeelden van mensen die na jaren niet drinken ook dachten het wel weer te kunnen. Een zelfs na 35 jaar! En het ging mis. En goed ook.

Toch hoef je niet op te zien tegen het nooit meer kunnen drinken. Als ik dat bedenk krijg ik het ook benauwd. Ik kan me niet voornemen nooit meer te zullen drinken. Daarom doe ik het per dag. Vandaag drink ik niet. Morgen zie ik wel weer. En morgen is dan ook weer vandaag. Zo lukt het me dag na dag.Hoe vaak nam ik me vroeger niet voor : NOOIT MEER!! En altijd ging het weer mis. Dat werkt niet.

Ik moest leren het eerste glas te laten staan. Het was niet het tiende glas of het ... Nee het was dat eerste glas. Dat moest ik niet nemen dan volgde vanzelf het tweede niet.

Veel sterkte

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...