Spring naar bijdragen

Maatje gezocht die wil gaan minderen en dan stoppen


Louise

Aanbevolen berichten

Hallo, ik ben Louise en het lukt me maar niet (ook met professionele hulp) te stoppen met drinken. Ik drink 1 liter rode wijn per dag ('s-avonds).

Ik ben 57 en ga nu merken dat de drank mijn leven behoorlijk gaat beïnvloeden. Fysiek, sociaal en financieel.

Kortom, ik wil er vanaf. Dat kan niet in 1x want het lichaam moet kunnen afbouwen. De huisarts heb ik om medicatie gevraagd maar die zegt "ga maar naar de verslavingszorg". Daar ben ik al in therapie geweest (niet geholpen) dus daar ga ik niet heen.

Ik zoek echt iemand die in hetzelfde schuitje zit, dus samen beginnen met minderen met een in overleg geprikte datum. Zo kunnen we elkaar steunen en motiveren.

Groetjes, Louise

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Louise,

Ik ben ook een minderaar en ben nu (voor de tweede keer) een jaar bezig. Waarom had jij niets aan de verslavingszorg? Ik heb de internetbehandeling van Tactive gedaan en daar kan je kiezen voor stoppen of minderen. Het heeft mij veel inzicht gegeven in waarom ik drink en hoe ik het mezelf mogelijk maak om te drinken. Ik dronk vooral als zelfmedicatie.

Mijn doel was 2 dagen alc.vrij en de overige dagen een bepaald aantal.

Later heb ik dat doel bijgesteld. Ik drink nu van ma. t/m do. niets en in het weekend 3 à 4 drankjes per dag.

Inmiddels ben ik er wel achter, dat ik het gemakkelijker vind om een dag niet te drinken, vergeleken met beperkt drinken. Vanwege mijn sociale omgeving e.d. heb ik bewust gekozen voor minderen, maar de vorige keer ben ik na een heleboel langdurige narigheid in de familie weer afgegleden. Als me dit nog eens overkomt dan stop ik helemaal; dat is mijn vaste voornemen.

Als je wilt kan je me pb-en en dan kunnen we bespreken of we samen vaker contact willen hebben. Ik heb zelf al een jaar een maatje en heb met meer mensen op het forum uitgebreider contact, maar er zijn niet veel echte minderaars op het forum, dus als je wilt, kom erbij.

Ik hoor nog wel van je.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...