Spring naar bijdragen

Fris het weekend door....


NVM

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal.

Ik heb weer eens een kater. Ik zuip en rook alleen in het weekend, maar dan komt er ook vaak coke bij. Pakje peuken leeg. Vroeger was dit 4x per week, 10 jaar lang, en toen had ik echt een probleem. Geestelijk kapot. Toen heb ik twee jaar niets gedronken. Daarna ben ik weer begonnen met gezellig een biertje met vrienden.......Nu drink ik alweer veel meer dan mijn vrienden in ga ik weer coke halen. Ik ben bang dat ik mezelf weer de vernieling in help. Alleen dat gevoel is altijd opgelost tegen het einde van de werkweek en dan zuip ik mezelf weer kapot. Ik wil zo graag gezond(er) leven en fris het weekend doorkomen.

Ik hoop dat ik aan het einde van de werkweek nog zo over alcohol denk. Misschien dat dit forum me daarbij kan helpen. Iemand advies?

Groet,

NVM, man, 33 jaar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hai NVM,

hoe gaat het nu met je?

Ik drink sinds vijf jaar om ongewenste gevoelens te vermijden. voor mij is het zaak om van mijzelf te gaan houden en voldoening te vinden in de dingen die ik dagelijks doe.

Vandaag heb ik, en mijn neefje, en mijn schoonzus kunnen helpen. Dat is waar het om gaat denk ik: voldoening vinden in je zijn.

succes, irunalone

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Irunalone,

Ik heb gisterenavond niets gedronken, lekker thuis filmpje gekeken. Vandaag moet ik voetballen (amateurvoetbal) en daarna verjaardag. Dan ga ik weer niet drinken. Ieder weekend dat ik mezelf niet kapot zuip, is een overwinning, beginnend met dit weekend. Het is inderdaad een kwestie va de eerste niet nemen.

Ik dronk niet iedere dag. Ik heb dus geen ontwenningsverschijnselen gelukkig. Ik genoot wel erg van het gevoel van alcohol en coke. De uitdaging is om mezelf bewust te blijven van de nare keerzijde.

Nu gaat het goed met me. Geen kater op zaterdagochtend. Heerlijk. Morgen weer zo, hoop ik.

Hoe gaat het met jou? Goed geslapen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi irunalone,

Weer een dag niet gedronken, weer een ochtend zonder kater! Wel verkouden en beetje keelpijn, maar dat heb ik 10 keer liever dan een kater.

Ik wens je heel veel succes met je detox. Je kan het. Zuipen kan lekker zijn, maar het is het niet waard. Het leven zonder alcohol is geweldig. Iedere dag een frisse start. Weer kunnen genieten van de kleine dingen.

Ik slik al een paar jaar antidepressiva. Die helpen me heel goed met negatieve gedachten en gevoelens te onderdrukken. Ik hoop dat jij ook een manier vindt om lelijke gedachten achter je te laten en lekker te leven in het hier en nu.

Doei,

NVM

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...