Elsje1975 Geplaatst 14 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 14 maart 2013 Beste allemaal, Ben van plan morgen te stoppen met zowel drinken als roken. Het belangrijkste is het drinken. Ben eerder opgenomen geweest voor een alcoholverslaving. Ik dronk destijds op een avond 3 liter bier (elke avond). Dit had natuurlijk ook zijn uitwerking op mijn werk. Ik heb epilepsie en kreeg door het drinken veel last van aanvallen, waardoor ik mijn werk uiteindelijk niet meer kon doen. Ik ben er een paar jaar af geweest en had ook geen behoefte aan bier. De laatste paar jaren is er een boel gebeurt waardoor het drinken geleidelijk aan weer uit de hand is gelopen. Merk de laatste tijd dat ik het elke dag weer wil hebben, en dan niet 1 pilsje maar 9 tot 12 blikjes per avond. Er zitten soms nog wel een paar dagen tussen, maar als het zo door gaat zal het weer oplopen tot 7 dagen per week. Ben vast van plan morgen te stoppen, maar het zal moeilijk worden... Een belangrijke reden voor het stoppen is mijn vader. Mijn moeder is eind 2011 overleden en hij ziet nu dat het met mij ook niet goed gaat. Hij is bang dat mijn lever het zal begeven. Ik zie die angst in zijn ogen, en hier voel ik me ontzettend schuldig over. Hoop hier mensen te treffen die mij kunnen ondersteunen en andersom. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 14 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 14 maart 2013 Ha Elsje welkom hier. Drank versterkt veel van wat we niet willen (soms wel natuurlijk tijdens een feestje ofzo). Je vader zal zich machteloos en angstig voelen, maar jij misschien ook wel? Misschien dat roken maar even mee wachten tot je een stevige niet drinken basis hebt opgebouwd? Als je jezelf teveel ineens wilt bewijzen dan is er kans dat je in twee dingen tegelijk struikelt. Zelf vind ik mezelf falen als ik het snoepen niet kan laten, maar intussen ben ik wel al jaren zonder drank. Keulen en Aken he, die zijn ook niet op één dag gebouwd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsje1975 Geplaatst 14 maart 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 maart 2013 Dag Jane, knap dat je er al een paar jaar af bent. Aan een kant heb je gelijk: misschien beter eerst het een en dan het ander. Vriendinnen zeggen dit ook wel tegen mij. Maar ik heb besloten dat ik baas wil zijn over mijn eigen lichaam. Op dit moment zijn alcohol en sigaretten mij de baas, en dat voelt niet goed. Als het te moeilijk word, is roken het eerste dat ik weer oppak. Stoppen met drinken is toch belangrijker. Hoop dat je nooit in dezelfde valkuil valt als ik heb gedaan. Ben dus ook een paar jaar clean geweest, maar door ellende ben ik toch weer gaan drinken en dat ging dus van kwaad tot erger. Tijdens mijn puberjaren was mijn moeder aan de drank. Daar hebben we veel ellende van gehad. En toch doe je het dan zelf ook. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 14 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 14 maart 2013 We doen wat bij ons past Elsje, dus voor jou geldt: wat werkt werkt. Voor mij is het vaak alles of niets. Ik houd dat uiteindelijk niet vol. Nu ik ouder word, leer ik kleinere stapjes te nemen en daarmee een stevige basis creeren, waarop ik verder kan borduren. En ook bij mijn familie is drank een rode draad. Ik ben blij m voor nu doorgeknipt te hebben. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden