irunalone Geplaatst 18 november 2012 Rapport Share Geplaatst 18 november 2012 Beste hulpverlener, Hoe is het mogelijk dat een stof op een zo korte termijn bevrijdend, vrolijkmakend en gezellig kan zijn en op lange termijn zo verslavend en negatief? ik snap het niet. Ik ga maandag stoppen met alcohol. Ik heb buikpijn en ben bang. Bang voor mijn gevoelens (kan ik ze aan?) en bang voor mijn reacties. Ik dacht altijd dat ik alcohol 'verdiende' omdat ik al genoeg leed had geleden, totdat mijn psychiater deze week opmerkte dat het geen beloning was, daar ben ik over na gaan denken. ik moet stoppen en ik ga stoppen. vriendelijke groet, irunalone Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Admin Geplaatst 19 november 2012 Rapport Share Geplaatst 19 november 2012 Beste Irunalone, Je bent aan het nadenken gezet door de opmerking dat alcohol eigenlijk geen beloning voor je is. Zoals je schrijft werkt het op de lange termijn juist negatief voor je. De voordelen op korte termijn hebben lange tijd de motor op gang gehouden. Wanneer de last groter wordt, de nadelen, zet dit veelal aan tot verandering. Heb je nog overwogen je aan te melden voor de internetbehandeling zoals je in je vorige bericht schreef? In je behandeling kun je van je afschrijven op momenten dat je je angstig voelt en leer je met je gevoelens omgaan zonder dat je er alcohol bij nodig hebt. Ik hoop voor je dat je een nieuwe vorm van jezelf belonen kunt gaan vinden, anders dan alcohol, die op lange termijn nog steeds een beloning blijft. Heel veel succes gewenst met stoppen vandaag! Vriendelijke groeten, De Moderator Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 22 november 2012 Rapport Share Geplaatst 22 november 2012 sterkte!!! we lezen mee; vraag waar je behoefte aan heb, en zeg wat je denkt (wellicht denken of dachten we exact hetzelfde!!) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
irunalone Geplaatst 22 november 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 november 2012 bedankt leeuwew, ik blijf actief! groet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
boekenwurm Geplaatst 24 november 2012 Rapport Share Geplaatst 24 november 2012 goed van je dat je gaat stoppen!! ik ga ook weer stoppen (weer) nu met Refusal.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
irunalone Geplaatst 25 november 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 november 2012 goed dat je zegt, ik GA stoppen! veel succes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 1 december 2012 Rapport Share Geplaatst 1 december 2012 Goeie morgen Boekenwurm, Als je zin hebt kom je dan bij ditjes en datjes de dagdraad? Daar zitten we de meeste tijd. Kom je ff een bakkie doen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden