Spring naar bijdragen

hoe is het mogelijk?

irunalone

Aanbevolen berichten

Beste hulpverlener,

Hoe is het mogelijk dat een stof op een zo korte termijn bevrijdend, vrolijkmakend en gezellig kan zijn en op lange termijn zo verslavend en negatief? ik snap het niet.

Ik ga maandag stoppen met alcohol. Ik heb buikpijn en ben bang. Bang voor mijn gevoelens (kan ik ze aan?) en bang voor mijn reacties.

Ik dacht altijd dat ik alcohol 'verdiende' omdat ik al genoeg leed had geleden, totdat mijn psychiater deze week opmerkte dat het geen beloning was, daar ben ik over na gaan denken.

ik moet stoppen en ik ga stoppen.

vriendelijke groet,

irunalone

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Irunalone,

Je bent aan het nadenken gezet door de opmerking dat alcohol eigenlijk geen beloning voor je is. Zoals je schrijft werkt het op de lange termijn juist negatief voor je. De voordelen op korte termijn hebben lange tijd de motor op gang gehouden. Wanneer de last groter wordt, de nadelen, zet dit veelal aan tot verandering.

Heb je nog overwogen je aan te melden voor de internetbehandeling zoals je in je vorige bericht schreef? In je behandeling kun je van je afschrijven op momenten dat je je angstig voelt en leer je met je gevoelens omgaan zonder dat je er alcohol bij nodig hebt.

Ik hoop voor je dat je een nieuwe vorm van jezelf belonen kunt gaan vinden, anders dan alcohol, die op lange termijn nog steeds een beloning blijft.

Heel veel succes gewenst met stoppen vandaag!

Vriendelijke groeten,

De Moderator

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...