Spring naar bijdragen

Waar is de gezelligheid gebleven???


Sweetling

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Heeft iemand anders ook het gevoel dat de sfeer op het forum veranderd is?

In het begin, toen ik er net bij kwam, waren we open en positief opbouwend naar elkaar.
Ik mis dat een beetje, net als ik sommige forumleden een beetje mis.

Herkent iemand anders dit ook? :huh:

Sweetling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Sweetie, ik sluit mij geheel bij toni aan (dank toni, voor je moeite!).

Ander fenomenen die misschien spelen zijn, dat het "nieuwe" er wat af is en, laten we wel wezen, alcoholgebruik is nu niet bepaald een "prettig" onderwerp om over te lezen en te schrijven, althans voor mij niet...
Daarom lijkt het mij belangrijk dat, naast het elkaar een hart onder riem steken, het luisteren naar elkaar, en het elkaar tips geven, wij in ieder geval de positieve gevolgen van het alcoholvrij zijn blijven delen.
Want 1 ding is mij mede dank zij dit forum wel duidelijk geworden: in heel veel gevallen werkt alleen een periode van radicaal stoppen. Zodra er weer wat "geschipperd" gaat worden, is het hek al weer snel van de dam, steekt de aloude strijd weer de kop op, en begint het cirkeltje van niet willen en wel doen weer te draaien.
Aan de andere kant is het "nooit meer mogen genieten van een wijntje" volgens mij een veel te zwaar, fundamentalistisch uitgangspunt: voor mij dan ook reden om de mogelijkheid voor de toekomst gewoon open te houden (en dat scheelt!).
Een vaste alcoholvrije periode met jezelf afspreken lijkt mij dan ook het minimum, wat je kunt doen, al is het maar om jezelf de kans te geven om dit feit te ervaren, om aldus deze ervaring naast de reeds vele keren ervaren "alcoholrijke" perioden te kunnen leggen, en dan op basis van deze ervaring een bewuste keuze te kunnen maken.
Voor mij persoonlijk = en blijft die keuze alcoholvrijheid, en is mijn plan om in de toekomst zo heel af en toe eens van iets echt bijzonders op alcoholgebied te gaan genieten want, laten we wel wezen: het "genieten" van een gewoon biertje, portje of wijntje (het zijn altijd verkleinwoorden...) is volgens mij niets anders dan een smoes aan jezelf om weer te kunnen gaan drinken, en jezelf weer te gaan verdoven, met alle gevolgen voor geest, lijf en leden vandien, zeker op de lange(re) termijn.
En natuurlijk voel ik mij niet "hemels" zonder drank, want ik leef hier, op aarde, met alle fijne en rotte dingen die nu eenmaal aan dit leven vastzitten.
Dat korte "hemelse" gevoel met drank, gevolgd door de geestelijke kater nadien, de moeheid, de sloomheid, dat mijzelf belazeren, kan mij inmiddels gestolen worden, gelukkig.
Stiekum genieten doe ik ook, van de heimelijke bewondering in mijn drankrijke omgeving: vooral van de steelse vraagjes...
En voor mij persoonlijk blijken er gelukkig talloze alternatieven te zijn voor het besteden van het geld, dat voorheen aan alcohol opging, beter gezegd: naar Vadertje Staat.
Alleen dat feit al: veel meer waar voor je eigen geld krijgen, en veel minder aan Slokop Staat weggeven, is voor mij een wel heeeeel prettige gedachte...

Nou Sweetie, Toni, Dreamer en vele anderen: de zon schijnt hier in Heemstede: op naar de wekelijkse markt, want ik heb weer minstens 7 x 9 euro gespaard deze week, en daarvan gaat de helft besteed worden: fietstas vol...

Hartelijke groet, toitoitoi,

Opa 2

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sweetling,

In opvolging op mijn eerdere grap sluit ik me wel aan bij de vraag van Toni.

En ja, ook mij spreken niet alle berichten aan. Maar goed, doorlezen, ik zoek iets, ik breng hopelijk ook nog wat met mijn van me af geschrijf.

En nu ga ik letterlijk weer even verder met knutselen ...

Groet,

Frank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan maar in deze draad voor de gezelligheid

In mijn zoektocht naar wat meer informatie de kwam ik de volgende kennis tegen:

Wat zijn de klachten bij overmatig alcoholgebruik?
? Chronische klachten
Door veranderingen in de hormoonhuishouding kan er bij mannen borstvorming optreden.

In al mijn wijsheid heb ik dus de juiste avatar uitgezocht. Toekomst vast :)

Groet Frank




Voor zij die verder willen lezen ....
http://www.mlds.nl/pages/aando...?rID=155&aID=58&char=A

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sweetling en alle anderen,
In navolging van je vraag zal ik het er maar uitgooien.
Mijn bedoeling op dit forum is om mensen te helpen en mijn ervaringen te delen.
Ik krijg de indruk dat de sfeer op dit forum veranderd is door een reactie van mij op moi.
Ik trek mij dat erg aan, en dit was niet de bedoeling.

Voel me er niet goed over en zit dan ook in een mega-dip.
Ben eigenlijk best wel verdrietig.
Moon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dreamer,

ik geloof niet dat je je druk hoeft te maken over hetgeen je geschreven hebt.
Volgens mij raak de kern van de zaak en dat is de enige manier om elkaar te helpen. Zij (ook ik dus als het zover mocht komen) die steeds weer een 'verzachtende omstandigheid' vinden om toch weer (te veel) te drinken zijn, denk ik

a; niet in staat hun probleem daadwerkelijk op juiste waarde te schatten en onder ogen te zien
of b; eigenlijk misschien toch niet echt gemotiveerd/geinteresseerd om het aan te pakken, maar zoeken een plek waar ze zo af en toe hun ei kwijt kunnen.

Misschien klinkt het bot, maar ik spreek uit ervaring. Hoe vaak ik niet gezegd heb, (ook bij de CAD)
nee, maar nu gaat het echt gebeuren! Ik had me bij wijze van spreken nog niet omgedraaid of ik rende de kroeg in en bestelde weer een lekkere pint. 'Ja, ik wil wel stoppen, maar sorry maar nu ff niet' Er was altijd wel een 'goede reden' voor - voor mij uiteraard - om toch weer terug te vallen. Thuis niet zo lekker, ruzie met iemand, ontslag, werkloos, mijn vader overleden, elke keer wel wat! En dat kwam maar wat goed uit, eigenlijk. Allemaal lulkoek!

DOET ER TOTAAL NIET TOE!!! Je kunt ook met een glas water -misschien nog wel beter ook- verdriet, pijn, emotie, angst en alle andere vervelende dingen die ons allemaal wel eens overkomen te lijf gaan en overwinnen. Ooit ben ik een zwaar hashgebruiker geweest. Gewoon de hele dag stoned als een papegaai. S'morgens bij het ontbijt beginnen en tot s'avonds laat doorpaffen, dan nog wat drank erbij mikken en maar hypen. Alle emoties, goed of slecht, kwamen dubbel, nee drie keer zo hard aan. Alles in de roes, 3 jaar lang!

Op een dag zag ik het licht en dacht 'waar ben ik in Godsnaam mee bezig? De dag erop met hash roken gestopt, een half jaar echt een ongelooflijke kloteperiode gehad maar dat probleem was opgelost.
Niets, maar dan ook niets anders dan ikzelf was het probleem! Ik lostte met het gebruik tenslotte niets op, maar vluchtte steeds weer in een soort zelfmedelijden. Zo van 'ik voel me kut (sorry) dus kan/mag ik wel wat nemen, toch? Enzovoort, enzovoort, het gevolg is bekend.

Het heeft me twintig jaar gekost om tot de ontdekking te komen dat het (overmatige drankgebruik)
bij mij enkel voort komt uit de omgeving waarin ik ben opgegroeid en dat ik nooit heb ingezien dat dat vreselijke zuipen (niets meer en niets minder) niet gewoon is/was. Pa pakte toch ook elke avond zijn 4 tot 6 halve litertjes, en ging de volgende dag naar zijn werk!!! Wat was daar dan mis mee? En zo zit je voor je het weet in de vicieuze cirkel, waar je inderdaad maar moeilijk uit komt.

TENZIJ JE HET ECHT WILT! Dan laat je de smoezen voor wat ze zijn en gaat op zoek naar het gevecht en dat gevecht aan. De eén kost het wat meer tijd en meer (letterlijke) pijn dan de ander, maar iedereen het helemaal zelf doen. Dat we daarbij hulp kunnen gebruiken is ook duidelijk, Dat we dan ook (ook achter het toetsenbord) wel eens in zelfmedelijden vervallen is ook begrijpelijk. Als we maar wel bezig blijven waar we mee bezig waren en elkaar niet gaan ontlopen omdat er eens iemand uit de slof schiet, maar wel de kern van de zaak raakt. Iedereen komt hier om uit die vermadelijde situatie te komen waarin we onszelf niet meer onder controle hebben en willoos overgeven aan de alcohol. En iedereen weet, dat heeft nog nooit structureel iets opgelost!

Dreamer,

daarom verwacht ik juist dat je de spijker op zijn kop slaat. Of het nu lulllig overkomt of misschien zelfs als een mokerslag zal aankomen, dat maakt mij niets uit. Ik heb mensen nodig die bekend zijn met mijn probleem en mij, ongeacht de strekking van het antwoord, de waarheid of de situatie(s) in laten zien. Ook al is die op dat moment niet zo rooskleurig, daar kan ik wel wat mee en dat zal mij alleen maar meer motiveren en steunen.

Succes allemaal,

Groet
Bino Rosa








Text

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja hoor Sweetling,
ik denk dat ik heel goed begrijp wat je bedoelt.
Ik had wel honderd redenen om hier even niet te zijn. (had ik overigens beter even kunnen laten weten),
maar dat is achteraf praten.
Het gaat met mij heel goed en met jou ook, geloof ik.
Morgen ben ik er weer en als het even kan dagelijks want ik heb de steun vanuit hier toch wel heel hard nodig.

Lieve groet naar iedereen,
Mathilde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Moon,

Niet doen, het ligt niet aan jou! Ik sluit me aan bij de opmerkingen van Bino Rosa.

En als je jezelf de spiegel moet houden is ie soms wel beslagen. En als je die dan voor iemand schoon veegt kan ie wel eens schrikken!

Maar Moon, de bevestiging van de moeite die het kost om een vastgeroest patroon te doorbreken die je mij gaf, is voor mij belangrijk. Dus stop met die mega-dip, you're on top!.

Het zonnetje schijnt op dit moment in ieder geval voor mij. Volgens mij moet je even wat zonnestralen van mij lenen!

G> Frank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Ten eerste Dreamer.
Ik vind het jammer dat je er zo'n schuldgevoel over hebt.
Maar al met al geeft je antwoord aan dat je wel een beetje begrijpt wat ik bedoel.
Ik vind trouwens niet dat je er gebukt onder moet gaan, dat heeft Moi niet gewild denk ik en ik ook niet.
Je geeft altijd goede raad en wat ik belangrijk vindt, je blijft meestal dicht bij jezelf met het antwoorden.

Misschien ligt daar wat ik bedoel.

We kunnen elkaar wel raad en goede tips geven, maar blijf bij jezelf. Zelf zit ik helemaal niet te wachten op forumleden die mij vertellen wat ik MOET doen en waarom. Dat weet ik zelf wel, anders zit ik niet op deze site. EN ALS ik raad nodig heb vraag ik daar wel om!

En hoe het was vanaf de tijd dat ik hier voor het eerst kwam?
Ja, even de dag doornemen en elkaar POSITIEF motiveren.
Met elkaar mee leven dus.

Ik denk dat we allemaaal een weg ingegaan zijn om van de alcohol af te komen of te minderen.
Wie ben ik om te zeggen dat je nooit meer mag drinken. Schoenmaker blijf bij je leest.

En Toni, ik kan heel goed tegen spanningen en dreigende conflicten, had je misschien beter aan mij kunnen VRAGEN of ik daar moeite mee had. Nee dus.
En wat betreft "het droog worden", ik drink al meer dan 8 dagen niet en het gaat prima. Ik functioneer prima, zowel thuis als ergens anders.
Misschien doe jij me wel een beetje aan mijn (oudste) zus denken. Zij had op alles een (misschien passend) antwoord terwijl ik de dingen alleen met haar wilde delen.

Frank, ik ken ook genoeg mannen die de vrouwen echt wel begrijpen hoor. Kijk (lees) maar naar Opa2.
Fijn om ook julie reaktie hier te lezen. En ik hoop niet dat je borsten krijgt hoor! Lekker geknutseld trouwens?

Bino Rosa, fijn dat je steun vindt op dit forum. En dat het zo goed met je gaat.
En ik ben het wel met je eens dat zachte heelmeesters stinkende wonden maken. Alleen we kunnen nooit in elkaars situatie kijken.

Dreamer vindt steun in een therapie, Opa2 ook in de online-therapie. Toni, ben jij ook in therapie?
Moi, volgens mij niet. Bino Rosa ook niet? Ik ook niet. Wij doen het met de support van jullie.
Iedereen heeft ook een andere thuissituatie. Ook daar kunnen we niet inkijken. Behalve als we elkaar soms een stukje laten zien.

Zoals bijvoorbeeld Opa2. Knap om toch zo bezig te zijn met allerlei, ook wat je allemaal hebt doorgemaakt. Ik leef met je mee Opa2. Fijn dat het zo fantastisch gaat. Ook niet van vandaag op morgen toch?

Ik hoop dat ik jullie niet op een gevoelige teen trap ofzo, dat is niet mijn bedoeling.
Zelf zal ik dit forum blijven bezoeken, en zoals Frank al zei, niet alle berichten spreken mij aan, maar ook HEEL VEEL WEL!

Wie ik mis tenslotte? Mathilde!

Groet, Sweetling

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Een ding moet me even van het hart, ik vind dit forum uiterst aangenaam. Er wordt niet gescholden, iedereen luistert, praat en geeft advies. Het ene advies iets directer dan het andere. Maar soi, allemaal andere personen.

Ik vind, en ik heb het nodige aan dit soort fora mogen aanschouwen, dat alles hier keurig gaat. Zelfs als er onenigheid is wordt er nog met de nodige omzichtigheid geschreven.

Niets is moeilijker dan dan te schrijven wat je precies bedoeld. Niets is makkelijker dan te lezen wat jij wilt dat er staat. Zie hier de geboorte van misverstanden en de bron van de conflicten.

De wereld van het positief motiveren en de wereld va het confronteren kunnen goed naast elkaar en door elkaar bestaan. Sterker nog beide zijn nodig, zie mijn eerdere opmerkingen en die van anderen.

Een forum met alleen maar "positieve" motivatie gaat (in ieder geval voor mij) snel vervelen. Voor een forum op het andere uiterste moet je een andere afwijking hebben. Ik denk dat op dit moment het forum beide werelden op een evenwichtige wijze vertegenwoordigt.

En misschien moet je soms je hoofd even wegdraaien als je iets niet wilt zien of horen.

Ik ben daar in ieder geval eigenwijs genoeg voor.

G> Frank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

sweetling

ik ben terecht gekomen op dit forum omdat ik een groot probleem heb dat was me te pletter zuipen door de jaren heen me vol gieten en mij lichaam kapot zuipen
generlei zit ik hier op dit forum vvor enige gezelligheid of een soiaal praatje ik wil het noodlot wat ik mezelf aangedaan heb delen met lotgenoten en kijken en vergelijken hoe anderen en ik er toe kunnen komen om daadwerkelijk afstand te doen van de misbruik me vol te gooien en dan het leven in
als ik wil chatten kan dat wel op een ander forum dacht ik.
sorry voor deze woorden maar zo bedoel ik het ook mogelijk duik ik uit dit forum blijf wel lezen denk ik maar zie het niet als een gezelligheids klupje
laat ik jullie maar sterkte wensen met het noodlot ik drink niet meer althans ik probeer het~~~~~~~~~
tot over een paar weken
reg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Reg,

Ook ik zit hier niet voor de gezelligheid, maar wel voor het krijgen en geven van steun bij de strijd tegen de alcohol. Gezellig kan ik het niet echt noemen, daar is het onderwerp gewoon niet naar. Voor niemand, denk ik, maar ik vind het belangrijk om te proberen om ook de lichtere kanten van het leven nog te blijven zien. Zelf ben ik daar geen ster in en dat was voor mij dan ook de reden om als oplossing steeds meer te gaan drinken (terwijl ik ook wel wist dat het geen oplossing was).
Mijn doel is om helemaal te stoppen (of misschien hooguit eens een glaasje te nuttigen bij uitzondering).

Sita

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, aansluiten maar bij deze prachtige recht-voor-z'n-raap-draad...

Allereerst Sweetie: dank voor jouw vriendelijke woorden, zeker met betrekking tot mijn begrip voor vrouwen: da's werkelijk voor de 1e keer in mijn leven, dat iemand mij dit zegt/schrijft.
Misschien gek, maar indruk maakt 't, en hoe.

En ja: het alcoholvrije leven smaakt mij meer dan uitstekend (13 oktober 2 maanden), al is en blijft het dagelijks aantal aanleidingen tot alcoholnuttiging legio, in zowel positieve als negatieve zin.
Toch werkt dit "korte termijnplezier" (sita, houd dat vast!) lang niet op tegen de voordelen van alcoholvrijheid: het terugkeren van energie, het verdwijnen van die eeuwige moeheid, het stilaan verdwijnen van de spier- en gewrichtspijnen, het 's avonds gewoon slaap krijgen, lekker doorslapen...
En jazeker: ook die steelse vraagjes uit mijn naaste omgeving: "nog steeds...?"
En vooral ook: "ik zou ook eens..."
Maar bovenal: die geweldige ervaring van innerlijke vrijheid!

Al deze gedachten verdringen direct de nog talloze gedachten die aanzetten tot drankgebruik, volgend op de talloze aanleidingen tot die gedachten: over Pavlovreakties gesproken...
Maar zwakker en zwakker worden ze als haast vanzelf, die opkomende gedachten aan drankbehoefte...

Erg blij ben ik met al die (nieuwe) mensen, die de moed en/of de moeite (blijven) nemen om niet alleen op dit forum te komen meelezen, maar ook nog eens hun wederwaardigheden, reakties, goede raad en warme woorden neer te pennen.
En, zoals Frank zo fraai verwoordde in deze draad: ieder voor zich kan bepalen wat-ie er wel of niet aan heeft, wat-ie er wel of niet uit haalt, da's nu eenmaal per persoon verschillend.

Ik haal uit al deze postings een enorme mengeling: moed, wanhoop, vergoelijking, warmte, ervaring, herkenbaarheid, strijd, medeleven, steun, zelfmedelijden, ...., ....
En al deze elementen hebben hun (voor 98%) positieve invloeden op mij en mijn omgang met drank(gedachten)., die 2% ergernis graag voor lief nemend...

Dus aan iedere schrijver: mijn oprecht grote dank!


Met warme, alcoholvrije, Heemsteedse groet, vanuit een woning zonder vrouw (weekje met dochter naar Portugal), maar vol drank,

opa2.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Opa 2,

Geen leeg huis: vrouw weg, maar drank thuis. En nog wel een hele week. Volgens mij gaat dat vast wel goed, zo te horen aan de opgewekte toon over het niet-drinken.

Eergisteravond, gisteravond en vanavond was en is mijn man weg en de drank heb ik niet aangeraakt.
Wel gisteravond ontzettend zin gehad in een glaasje rode wijn bij de pizza, de quiche en de lasagna die ik gemaakt had voor het late avondeten met een vriend. Toch niet gedaan.

Sterkte en steun voor de avonden zonder vrouw en met drank.

Sita

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dreamer of Moon,

Allebei prachtige namen. Die doen wat.

Voor mij is het moeilijk om mezelf een compliment te geven. En er een krijgen is heel erg eng. Maar wel goed voor mij, want ik krijg er kippenvel van.
Dus heel erg bedankt.

Mijn man wordt steeds ontzettend kwaad als ik (teveel) drink. Hij begrijpt er volgens mij niets van.
Hij laat ook niet merken, dat hij het fijn vindt, wanneer ik niet drink. Daar snap ik dan weer niets van.
Kortom: ik probeer me te concentreren op het vinden van manieren om los te komen van de hang naar alcohol, onafhankelijk van of ik bij hem al dan niet steun daarin kan vinden.

Nu ga ik snel naar het werk, maar ik wilde graag direct even reageren.


Sita

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sita,

Het forum kan je zeker een steun in de rug geven bij het los komen van de hang naar alcohol. In ieder geval voor mij is dat het zeker het geval. Ik geloof nl niet dat ik 16 dagen zonder alcohol zou hebben volgehouden zonder dat ik af en toe van me af kan schrijven en zo nu en dan een pluim te ontvangen.

Vraagje ...

Heb je wel eens aan hem gevraagd waarom hij er niks van zegt als je niet drinkt. Ziet hij 't niet of durft hij er niks van te zeggen als je nuchter bent. Wellicht kan hij het alleen bespreken door boos te zijn als je teveel gedronken hebt.

En verder volhouden!

G> Frank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Frank,

Wat hou je de dagen goed bij. Ook fijn voor mij, want volgens mij ben je aan het tellen vanaf vrijdag 23 september; dat is de laatste dag dat ik (teveel) had gedronken.

Volgens mij helpt mij dit forum, doordat ik contact heb met mensen over iets waar ik in mijn directe omgeving op dit moment niet zoveel mee kan.

Goed vraagje van je en ook de ideeën die je er bij zet.
Dankjewel.

Volhouden wil ik zeker. Ik merk de voordelen goed, zoals meer rust in mijn hoofd, betere nachtrust, ik eet nu gezonder (geen behoefte aan tosties mee-eten met de kinderen meer), heb meer energie en tijd voor andere dingen. Wat ik mis is nog het echte fitte, uitgeruste gevoel en de echte ontspanning. Misschien komt dat nog of moet ik daarvoor nog iets anders doen dan alleen geen alcohol drinken.
Hoewel ik altijd wel een aardige conditie heb gehad, omdat ik dol ben op sporten en buitenlucht.

Hoe staat het met jouw moeheid dan? Jij schreef daar ook een keer iets over, meen ik, n.a.v. onderbrekingen van nachtrust door een ziek dochtertje.

Sita

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Sita, zo voel ik het ook.
Ik voel me in zo veel opzichten beter dan toen ik dronk, ( het voelt dus als een beloning !) maar waarom blijf ik dan zo moe?
De bedrijfsarts, de bedrijfstherapeut en de internist hebben daar geen antwoord op.
Misschien omdat ik single en 57 ben :-).
Zou je daar zo moe van worden?


Morgen ga ik, samen met mijn oudste dochter en haar gezin voor een week naar Ierland.
Ik ga het de aardmannetjes en de elfen daar vragen. En als die het niet weten heb ik altijd nog mijn wijze kleindochter A. (5 jaar)en de -op het oog onnozele -maar wel degelijk hoogbegaafde P. (18 maanden).
Zo kom ik dan wijs en gelouterd terug en misschien ook wel minder moe.

Lief Forum,
Jullie horen van mij.
Ik ben op donderdagavond, de 19de weer terug.
Wens een ieder de sterkte die hij of zij nodig heeft.
Mathilde



Sweetling...?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sita, Mathilde, Frank en de rest,
Even over die moeheid, daar kan ik mooi op inhaken. Ik dacht dat ik dat alleen had maar schijnbaar niet. Ben al een paar maand ontzettend moe. Terwijl ik altijd een nachtmens was. Kon het rustig tot ver na 12 uur volhouden. Maar nu heb ik meestal tegen half 10 de ogen al op half een staan.
Ik gooi het er maar op dat het door therapie komt, maar ik heb het ook in het weekend. Dus het zal er wel bij horen. Ook ik hoop dat het snel overgaat.
Heb ook ontzettend veel aan dit forum. Hier begrijpen ze je tenminste, en ik snap waar jullie het over hebben. Heb wel een goede vriendin die het snapt, zij heeft hetzelfde probleem maar drink al jaren niet meer en haar kan ik altijd bellen.
Maar anonimiteit is fijner. Omdat je elkaar niet kent. Nou ja, een beetje dan.
Frank je gaat al bijna naar de drie weken, toppie. Krijg je al complimenten van je omgeving? Of valt ze dit niet op?
Ik vind het altijd leuk om je berichten te lezen, je denkt goed na.
Groet.
Moon.

En Mathilde, veel plezier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...