Spring naar bijdragen

Internet-behandeling afgerond


oTTo

Aanbevolen berichten

Hoi weer,

Sita bedankt voor je welkoms woorden.

Ik geloof dat ik 16 maart 1 vd. eersten was die aan internet programma mee deed. Oh ja, ik ben wel eerst bij Tactus geweest maar daar werd mij de internet behandeling aanbevolen.
Goed, aangemeld dus.
Mijn verleden is zo dat ik alcohol altijd prettig heb gevonden. Het ook altijd gedronken heb. Pas het afgelopen jaar (zeg geheel 2004) heeft zich dat meer van bier naar sterke drank verplaatst. Ik vond dat heerlijke warme gevoel in m'n maag wel fijn.
Begon er stiekum mee om te gaan en, natuurlijk komt m'n vriendin er achter. En heel terecht tramalant in de tent. Achteraf ben ik blij met deze ontdekkig want ik was me terdege bewust dat ik op de verkeerde weg was. Ik deed er niets mee. Opschuiven hè!

Goed via Internet (wel lekker anoniem en in je vrije tijd te doen) de behandeling gevolgt. Ik vind het wel fijn dat je instrumenten krijgt waardoor je een ander beeld vormt van alcohol, wat het met je doet en waarom je het drinkt. Je blijft je continue bewust van het feit dat .... (je dus niet goed bezig bent).
Een ding viel me wel op, er werd veel uitgegaan van: negatief zelfbeeld, geen zelfvertrouwen, sociaal aan de kant, enz enz. Bij mij is dit geen van alles. Heb (bijna) alles wat ik wil/wens en dus niets te klagen.
Internet behandeling duurde ca. 3 maand en ik moet dus nu zelf verder. Kan (en doe het ook) nog wel steeds een schrift met ervaringen bijhouden. De inhoud wordt januari 2006 beoordeeld. Krjg dan opnieuw reactie met evt. raad.
Mijn doel (wordt je gevraagd te stellen) is, een jaar helemaal droog en daarna gelegenheidsdrinker. Je kent 't, op feestjes, visites, terasjes, enz. Een eerdere poging (voordat ik bij Tactus terecht kwam) hier toe is niet gelukt. Dus toen maar geheel droog.
Ik zie het wel hoe het tot volgend jaar maart gaat. Eerst de droge periode tot maart maar eens door.
Nou ik vind dit wel even genoeg.

Groetjes, oTTo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo oTTo,

Even mijn eigen recente ervaringen als reactie op jouw verhaal.

Gisteren heb ik voor het eerst sinds bijna 4 weken een lekker koud wit biertje gedronken van mijn favoriete smaak: Hoegaarden waar ik zelfs eens op bezoek geweest als prijs voor een slagzin die ik echt niet meer zou kunnen herhalen zo ingenieus was die.
Mijn gevoel is, dat geheelonthouden makkelijker is dan af en toe wel drinken, maar gisteren heb ik wel bij dat ene biertje gelaten, gelukkig. Toch ben ik me nu veel bewuster van het lichamelijke en geestelijke effect dat alcohol op mij heeft, want ik kreeg een ontzettende drang naar meer. Vanochtend stond ik anders op dan de weken hiervoor en tot nu aan toe kan ik voelen, dat ik alcohol heb gehad. De combinatie met een inspannende lange dag (project opstarten met mensen van andere organisaties) en een avondprogramma (lezing bijgewoond over een cultureelhistorisch onderwerp) en daarna iets te laat naar bed tikt blijkbaar bij mij erg aan. Blijkbaar kom ik dan in een toestand waarin alcohol aan mij gaat trekken.

Waar ik zo benieuwd naar ben is of je bij de internetbehandeling zulk soort observaties over jezelf moet doen en voorleggen aan de deskundigen. Zo ja, hebben ze daar dan nuttige dingen over op te merken?

Dag en tot hoors,


Sita

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sita,

geweldig dat je het bij slechts één gelaten hebt. En dan nog wel met een Hoegaarden wit!!! Amazing.

Een erg treffende ervaring die je omschrijft. Ik ervaar hetzelfde, dat het aan je begint te trekken, als ik alcohol neem. Nu ik de laatste periode maar matig (zeer matig, in vergelijking met een maand geleden) drink kreeg ik gister na een lekker bruin biertje hetzelfde effect over me heen. Je lijf en geest wil meer!!
Dat weg te relativeren, onderdrukken, vergeten, niet meer voelen is het moeilijkste. Jij hebt dat dus doorstaan en dat maakt je direct een stuk bewuster, denk ik.

Eerder lukte het mij ook, maar gisteren even niet. Heb er bewust nog één genomen en daarna nog één. Na die derde had ik het echt gehad, want ik merkte dat het effect helemaal niet prettig was eigenlijk. Moe, moe en nog eens moe werd ik inenen? Ik ga het de volgende keer dus bij max. 2 houden.

Succes en hou vol, goed van je.

Gr.
Bino Rosa

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...