Spring naar bijdragen

Moe, moe en nog eens moe.


Binorosa

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

nu mijn (algehele) alcoholconsumptie in de laatste 3 weken drastisch is gedaald t.o.v de maanden er voor ervaar ik dat ik zo moe als een hond (als ik mijn hond zie is deze uitdrukking erg achterhaald trouwens, maar dit terzijde) ben. Is dat herkenbaar bij jullie.

Groet
Bino Rosa

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Binorosa,
Helemaal herkenbaar.
Maar misschien is het bij mij is anders. Ik volg een deeltijdbehandeling van drie dagen in de week en dat vreet energie.
Maar voordat ik hiermee begon was ik al moe hoor, en ik denk zelf dat het wel te maken heeft dat ik gestopt ben met drinken en mijn lichaam heel erg moet wennen, want ik dronk best veel
Moon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Binorosa,

erg herkenbaar zelfs. Eesrt dacht ik dat ook, dat alcohol me juist veel energie geeft. Nu denk ik daar toch anders over. Het geeft je geen energie, het blijft continue energie aan je onttrekken. Uiteindelijk sloopt het je dus.

Zoals laatst gemaild ben ik vanaf begin maart droog (kon het ook niet bij 1tje laten) en heb dus deze zomer meerdere zomer- en tentfeesten eens tot het eind geheel bewust meegemaakt. Ben nu zelfs zover dat ik denk waarom dan altijd die alcohol?!? Ook dit bevalt me wel. Maar zit ik bijv. in het zonnetje op een terras dan zou zo'n koel biertje niet misstaan.
Wat ik leerde van de internetbehandeling (Sita vroeg naar iets concreets) zijn bijv. je zinmomenten te leren "temmen". Dat zijn pieken "van zin aan" die in het begin vaak voorkomen en vrij laag van intensiteit zijn. Hoe langer je droog bent, hoe meer tijd tussen de pieken (momenten) onderling zit maar de pieken zijn wel intenser. Als je op zo'n piek toch alcohol gaat drinken beloon je je gewenning velemalen meer dan bijv elke dag een biertje. Kortom, die tijd die je droog stond is voorniets geweest.

Moet er nu weer mee stoppen, tot mailziens. oTTo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Bino Rosa,
Ik herken dat wel dat moe zijn terwijl je minder drinkt. Volgens mij heeft het meer oorzaken. Ten eerste denk ik dat je lichaam de afvalstoffen aan het lozen is. Vooral je lever heeft het daar nu druk mee en dat veroorzaakt nogal eens moeheid. Vitamene B complex wil dan nog wel eens helpen en veel water drinken om het je lichaam wat makkelijker te maken.

En ook emotioneel. Het feit dat je nu meer bezig bent met nadenken over je drinkgedrag vraagt nogal wat energie.

En misschien heb je de laatste jaren ook nogal wat emotionele problemen "weggedronken" en word je daar nu mee geconfronteerd, of omdat het allemaal zo "helder" om je heen is zie je het ook duidelijker, heeft meer impact op je, maakt je moe.

En ik merk ook wel dat als ik heel moe ben en wat drink ik een "schijnenergie" krijg. En als je dat maar vaak genoeg doet gebruik je al je energie op en ga je ver over je grenzen v.w.b. die energie. Dus misschien moet je gewoon veel uitrusten en slapen om je energie weer terug te krijgen.

Sterkte, hoop dat je je gauw wat beter voelt.
Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...