Spring naar bijdragen

ik wil rust


sita

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik ben Sita en ik lees sinds kort hier.
De site zag ik in de Opzij die ik kocht vanwege de kop over vrouwen en alcohol.
Mijn bedoeling was om me aan te melden voor een programma, maar dat zit vol. Gisteren kwam ik erachter, dat er een forum is. Wat ik her en der lees spreekt me wel aan.
De meeste schrijvers lijken me net zulke brave burgers als ik; van buitenaf gezien dan, want er zijn maar weinig mensen die weten dat ik niet normaal met drank om kan gaan. Dat zal bij jullie vast ook wel zo zijn. Het drinken kost me veel tijd, geld, energie en het levert alleen op de korte termijn iets op.
Sinds vorige week heb ik nog niets gedronken. In plaats daarvan drink ik nu 's avonds cola light. Het enige nadeel daarvan is, dat ik het voor de kinderen moet verstoppen en dat hoefde ik met het bier niet te doen.

Oeps, er komt er nu net een uit school

Aju!

Sita

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Sita,

Fijn dat bladen als Opzij er aandacht aan besteden en dat er zodoende mensen deze site vinden en dit forum.
Zelf heb ik er veel baat bij.

Ik kon ook niet meer op de online-therapie terecht en ben ondanks dat toch ook al een tijdje bezig met het onder controle houden van mijn drinkgedrag.
Nu weer 8 dagen zonder en daarvooor even een terugvalletje gehad nadat ik al weer even gestopt was..

In het voorjaar 3 maanden niet gedronken, in de zomer kon ik de rosé'tjes niet laten staan.
Toch maar weer met goede moed begonnen. Ja, het blijft moeilijk, als ik drink gaat het de eerste paar keer goed, maar daarna gaat het te hard.

Ook ik ben van de buitenkant HEEEEEELLL normaal. :$

Ik wens je veel succes, de eerste stappen zijn gezet en welkom op dit forum!

Sweetling

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi Sita,

Welkom op het forum.
goed dat je de eerste stap hebt gezet om te stoppen met drinken.
denk jij echt dat de buitenwereld niet merkt dat je een probleem met
alcolhol hebt?

ik denk dat mijn vrienden, familie en collega's wel degelijk in de gaten
hadden dat er wat aan de hand was.
zij maakten zich ook zorgen dat ik altijd moe was en er niet helemaal bij was,
vaak s'avonds de telefoon niet aannam of de deur niet open deed.
ik heb mijn probleem niet echt besproken met hen, omdat ik me daarvoor schaam.
ik denk dat zij het wel dachten, maar ook een drempel hadden om dit bespreekbaar
te maken.
eigenlijk dus heel menselijk van beide kanten gezien.
wat zou het leven saai zijn zonder deze uitdagingen.
dus ik voel me van de buitenkant en van de binnenkant ook heel normaal.

verstop geen cola light, maar koop gewoon wat extra.

veel sterkte en suc6

kika

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Dankjewel voor de reacties tot nu toe.

Waarom: ik wil rust?
Omdat ik daar behoefte aan heb, natuurlijk, want ik ben in mijn hoofd altijd erg onrustig.
Doe ik timemanagementcursus, dan gebruik ik dat niet voor de rust, maar om meer te doen in minder tijd. Terwijl niemand ooit zegt, dat ik lui zou zijn. En dat ben ik ook niet.
Dat zou ook niet kunnen met mijn manier van leven.
Vandaag werk ik thuis, maar moet mij weerhouden om dan niet (i.p.v. door telefoontjes en collega's) tussen mijn taken in achtergebleven huishoudelijke klussen te gaan doen.
Ontspannen is voor mij erg moeilijk. Sommige collega's kunnen heel erg hard werken (misschien zelfs nog harder dan ik), maar die kunnen van het ene moment op het andere ook volkomen lui zijn (omdat zij dat zo willen). Ook heb ik wel vrienden en vriendinnen die zowel erg verantwoordelijk als erg relaxed zijn en daarin kunnen switchen. Dat wil ik ook, maar ik weet niet hoe.
Ook ken ik mensen die ondanks vele zorgen toch niet aan het piekeren slaan, maar het overlaten aan ... het lot, god, het leven, een hogere macht, en vertrouwen hebben en houden in de toekomst.
Door alcohol dacht ik die ontspanning te vinden, maar het is een ontzettend korte termijn gebeuren en uiteindelijk put het me zowel lichamelijk als geestelijk alleen maar uit!
Ik word hier zo moe van!

Tot zover maar even.

Sita

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sita,

Grappig, cola light verstoppen. Wie had dat ooit gedacht! Als ik nog ooit strips ga tekenen vind ik dit een leuke om mee te beginnen.

De rust, tja, ik kan me wel voorstellen dat je die op korte termijn bij alcohol vindt. Alcohol laat een deel van de "spanning" van je af glijden, zeker als je net over de grens heen gaat. Voor mij is dat overigens niet de reden om te drinken, mij bij is het een uit de hand gelopen sociaal probleem. Altijd met mensen, altijd een excuus om te drinken ... en dan maar langzaam verder opbouwen.

Veel succes met tellen, ik ben nu bij 12. Mijn doel is om met mate te kunnen drinken, maar voelde al snel dat ik even "echt" moest breken met de gewoonte. Nu eerst naar de 14 en dan maar weer eens even nadenken.

Ik ben wel benieuwd wat jouw doel is?

G> Frank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Frank,

Was ingelogd om even kantoorpost te checken, voordat ik naar mijn bespreking ga.
Man weg, kinderen weg en nu durf ik ook eventjes naar deze site te gaan, want ik zoek steun, al drink ik nu sinds de laatste keer (25 eenheden, hoe durf ik dit aan iemand te vertellen? Ik begin ook al te zweten van schaamte) bijna 13 dagen niet.

Mijn doel is geen alcohol drinken en vooral....niet weer beginnen, net als met roken en koffie drinken.
Het weer beginnen is bij mij altijd fout.
Net zag ik in Nederland in Beweging een man die op de boot na het wadlopen een rode wijn nam, heel rustig en genietend. Dat irriteert mij mateloos, want ik ben zooooo jaloers, dat iemand dat zo kan. Wadlopen is mijn hobby, maar ik wil proberen om al mijn links met alcohol te verbreken. Na de sportschool geen bier tegen de dorst etc.

Ik moet nu echt weg.


Sita

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Sita,

volhouden en uitbreiden die dagen zonder. Als je mensen zou vertellen welke strijd je voert en hoe je vordert zou men ongelooflijke trots op je moeten zijn. Super!

Misschien dat het niet werkt voor je, bij mij wel in ieder geval, maar kijk eens goed terug wat jezelf opgeschreven hebt hierboven. Confronteer je met je eigen waarheid. Je zegt; aan wie kan ik dat ooit vertellen, ik schaam me rot!!! 25??? eenheden die laatste keer. Dat is confronterend toch!

Ikzelf zie nu (weer? eindelijk? pas? te laat? dat doet er niet meer toe) in dat het niets 'toevoegt' aan het leven. Ikzelf kwam toch wel uit op minimaal een fles wijn per dag, 7 dagen per week. Dan in het weekend aangevuld met het nodige bier. Toen ik inzag dat het eigenlijk niets toevoegt en alleen maar nadelen heeft heb ik de knoop doorgehakt. Voor mij betekent dat proberen verantwoord te drinken en niet de hang naar drank te hebben.

Nu ben ik 7 dagen verder en heb in totaal 5 dagen niets gedronken, 1 dag 2 glazen en 1 dag 3 glazen wijn genoten, net als die man op die boot. Ik voel me er heerlijk bij. Dat het vele drinken in het verleden, zo'n 20 jaar lang toch wel, zijn sporen heeft nagelaten is duidelijk, zowel lichamelijk als geestelijk word ik op de proef gesteld maar daar moeten we dan maar doorheen.

Dat wat je zegt over dat moeilijk kunnen ontspannen, daar herken ik heel veel in. Ik ben ook een en al onrust, mijn vrouw zegt wel eens 'ga nu eens rustig op je kont zitten, ik word gek van je'. Zit in de mens, denk ik, en daar moet je je zelf zeker geen complex over aanpraten of als iets raars zien.
Mijn hoofd stopt ook nooit met bezig zijn, ratelen, draaien, woelen en denken over alles en nog wat. Ik ben gestopt om me daar druk over te maken. Het zij zo. Muziek luisteren (en zelf altijd zingen) helpt bij mij heel goed, daar kan ik energie en onrust in kwijt en helpt me die onrust te kanaliseren.
Wees dus gerust, in je functioneren zijn er gelijkgestemden en er is niets vreemds aan dat je zou moeten veranderen.

Nu nog van dat excessieve drankgebruik af. De start is er, ook bij jou.

Ga zo door en vergeet niet te schrijven hoe het met je gaat.

Groet
Bino Rosa

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi allemaal,

deze topic heet: ik wil rust
nou dat wil ik ook, alleen vind ik het op dit moment nergens.
voel me alleen maar onrustiger worden.
weet met mezelf af en toe geen raad, ga dan maar een eind rijden,
zomaar nergens heen.
helpt ook niet.
ben nu zover dat ik weet dat ik vlucht.
vlucht van problemen, vlucht van de onrust in mijzelf, etc.

drank bood mij een stuk rust.
nu zal ik het zelf moeten oplossen en de dingen die op mijn pad komen,
ook aanpakken.
vorige week ook gedaan op het werk, dit ging prima.
toch geen rust gevonden.
denk dat ik weer ga schilderen, een oude hobby oppakken, daar kan ik misschien
wat in kwijt.
sporten ( hardlopen ) helpt even, maar niet voor de hele dag.
hebben jullie een stuk rust gekregen? door te stoppen met drinken of een stuk onrust?
het is natuurlijk heel persoonlijk hoe je stoppen met alcolhol ervaart.
ik had niet gedacht dat het zo'n grote invloed op me had!
probeer toch vandaag de:rose: maar laten schijnen.

groetjes kika

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Kika,

Tja, die onrust. Dat blijft ook bij mij wel een thema.
Op dit forum gaan geeft mij toch wel elke keer wat rust, merk ik.
Misschien moeten mensen, zoals wij, ook wel leren om deze onrust gewoon te laten voor wat het is.
Gewoon, het laten gaan, ons er niet voor schamen, het niet proberen te ontvluchten, maar ons er gewoon aan overgeven.
Overigens helpt bij mij wandelen beter dan hardlopen!


Sita

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Sita, kika,

Ik herken jullie schrijven in die zin dat drank voor mij ook rust geeft. Ik heb nog niet besloten wanneer ik echt ga stoppen met drinken maar kan nu al op zien tegen de onrust die ws bovenkomt na het stoppen. Onrust in gedachten. Misschien is dit niet reeel en berust het op een vooronderstelling van mij. Ws wordt dit pas duidelijk als ik concrete stappen onderneem om te stoppen.

Jessica

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jessica, Sita,

De onrust kwam bij mij in vlagen, de eerste dagen, viel wel mee. Doel gesteld, doorgaan. Bij mij kwam de onrust, de ontwenningsverschijnselen, pas na een dag of 7. Was wel uitgekeken op de alternatieven en de gedachte aan het glaasje bier of het glas wijn kwam vaker langs. Ik had / heb wel veel aan het lezen van de ervaringen en de weet dat anderen die van "verder" kwamen het wel konden weerstaan. Vandaag is dag 20 net begonnen ...

De rust kwam eigenlijk een beetje terug na 14 dagen. Ik heb er nu vrede mee. Ik heb de (voor mij) moeilijkste situaties nu wel overwonnen. De kroeg, de diners, het bezoek, de feestjes, het glas champagne dat wordt gedronken (die was lastig vanwege de sociale implicatie bij een toast). Ik denk dat ik een heel eind ben met het doorbreken van de voor mij moeizaamste patronen ... dat geeft wel rust.

Maar ik ben er niet klaar mee, ik merk dat ik hier veel lees en schrijf (met plezier) om het batterijtje opgeladen te houden.

G>Frank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,
Onrust. Die kwam bij mij ook in vlagen. In de eerste weken nadat ik gestopt was, eigenlijk wel paniek. Ik had mijn vlucht niet meer. Kon niet meer naar de fles grijpen, juist dat ene wat mij altijd rust gaf.
Maar ik merkte dat het ook wel overging. Ik ben op zoek gegaan naar dingen die mij rust gaven. In het begin hielp dat gewoon voor geen meter, maar naar een paar weken merkte ik dat ik iets rustiger werd.
Mij heeft sporten, fietsen geholpen. En natuurlijk mijn grootste hobby, winkelen.
Maar goed, ik ben nog steeds wel onrustig, maar ik kan er mee omgaan. Het wordt vanzelf minder. Maar eng is het wel, dat je je flesje niet meer kunt opentrekken, dat kan soms paniek opleveren, bij wel in ieder geval.
Kika, Sita laat het maar over je heen komen, en natuurlijk is er dit forum, daar kun je veel in kwijt.
Moon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Hoi ik had in de krant gelezen over de anonieme internettherapie en omdat niemand weet
(dat ik Repelsteeltje heet)
en dat ik minstens een fles wijn per dag drink
(alleen mijn portemonne, de glasbak en mijn HOUTEN hoofd natuurlijk)
heb ik mijn e-mail achtergelaten en mocht ik vorige week beginnen.

Ik had een artikel in het AD gelezen dat het zo'n succes was die therapie.
Ik wil niet naar de AA (reizen, opaskosten enz) en dit doe ik thuis 's ochtends vroeg in mijn pyjama of 's avonds laat.

Ik lees ontzettend veel bemoedigende dingen, het doet me goed

Sita, ben jij al "opgeroepen" voor je therapie? Hoop het wel voor je (maar ja, je moet het zelluf doen he):musicnote::heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo iedereen.
ik ben nieuw en heb net vanochtend dit forum gelezen. ook ik kan mij dus bij jullie aansluiten... ik drink teveel en ik wil stoppen. ik MOET zelfs stoppen i.v.m. mijn gezondheid. het is vorig jaar deze tijd begonnen, ik voelde me zo ziek, alsof ik een ontzettende griep had. er begon vocht in mijn lichaam te komen: dikke voeten, benen en buik. de veroorzaker: mijn lever. daar ben ik erg van geschrokken, zeker omdat ik drie weken het ziekenhuis in moest. al die ellende door die achterlijk stomme alcohol! maar ja, in het ziekenhuis krijg je geen neut, vreemd genoeg had ik er helemaal niet zo'n probleem mee. ook de maanden daarna thuis ging het goed. ben nog steeds onder behandeling bij mijn internist, de laatste afspraak heb ik afgezegd.... want tijdens de zomervakantie ging het dus gewoon weer mis. en daarna ook. tot nu toe. ik kan niet zeggen hoe schuldig ik me voel dat ik dat toch weer doe en zelfs die afspraak heb afgezegd. ik heb angst om naar de internist tegaan, ik weet zeker dat hij gaat zeggen dat het niet goed is. en dat'ie boos c.q. teleurgesteld is. wat doe je jezelf aan he. dit moest ik even kwijt. en vanaf vandaag stop ik. over drie weken een afspraak maken met de internist....
het meest stomme is nog wel dat toen ik 'droog" stond ik mezelf veeeeeel beter voelde. qua functioneren en denken, wat een helderheid. nu ben ik per 1 november voor mijzelf begonnen. ik mag dit niet verkeerd doen, stel je voor. en dan weer door die achterlijke drank.
blij met dit forum, je kunt hier toch dingen kwijt die je eigenlijk nooit zo tegen iemand kunt of wilt zeggen... en ik ben niet de enigste maar dat wist ik al langer natuurlijk.
ik wens iedereen sterkte en ja, gewoon volhouden en trots op jezelf zijn (zei ze).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...