Spring naar bijdragen

Fleur gaat ervoor


fleur

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik ben Fleur, heb me zojuist aangemeld. Ik ben nu een half jaar gestopt met drinken. Ik heb het er soms toch nog moeilijk mee. Wil graag met lotgenoten daarover schrijven. Ik ben af en toe bang voor een terugval. Ik heb zeker 15 jaar elke dag stevig gedronken. Op het laatst elke dag een fles wijn. Het stoppen lukte wel, nu nog volhouden. Ik wil het absoluut volhouden, want het voelt goed. Ik kan misschien anderen helpen ook te stoppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt, Frank,
Ik weet nog niet zo goed hoe dit forum werkt, maar ik blijf zoeken. Is er ook een blz. waarin iedereen zich voorstelt?
Ik ga voor mijn doel, hoop hier inderdaad mensen te vinden en anderen te steunen of te helpen met mijn ervaringen en problemen bij het stoppen.
Groetjes, Fleur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Fleur,

Daar waar jij al een half jaar gestopt bent (goed hoor!) moet ik nog beginnen.
Ik drink net als jij (voorheen) een liter per dag. Ik praat dan niet over wijn maar bier. Was ik maar wijnliefhebber. Dan kan ik met 1 glaasje per avond toe.
Ik kan nu starten met de internetbehandeling. Ik voel me er zo dubbel over.
Enerzijds wil ik echt stoppen (minderen is denk ik geen optie voor mij) en wil ook niet stoppen.
Zie op tegen het moeten missen van even een glaasje drinken met vrienden........
Lekker borrelen voor of tijdens het eten. een biertje drinken tijdens het uitgaan enz....
Het voelt alsof er dan iets groots gaat wegvallen. Ik leef in een wereld waar alcohol gebruik een sociaal geaccepteerd gegeven is. Mijn vrienden lusten ook wel een borreltje, echter ervaren niet de problemen zoals ik ze ervaar. Ze gaan er ook anders mee om. Daar waar ik 7 dagen eigenlijk wil drinken kunnen zij het toe met de meomenten dat we samen zijn. Dus af en toe. Minderen is zoals ik al aangaf volgens mij voor mij geen otpei. Is net als stoppen met roken. Of je stopt of niet. Minderen werkt niet bij mij.
Moet voor ijzelf nog een datum bepalen om echt te stoppen. Ik stel dit uit. Er zijn nog zoveel redenen om door te gaan. Ik hoef alleen maar te denken aan komende feestdagen...Mot er niet aan denken om dan helemaal niets te drinken, zelfs geen wijntje bij het eten. De gedachte geeft me een koud gevoel. Fris geeft mij een kooud gevoel. Gek dat ik bij alcohol aan warmte denk.
Nou ja, de tijd zal het leren.

Groet
Jessica.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Jessica,
Ik dacht ook altijd dat ik zonder alcohol niet leven kon. Dat is niet zo. De eerste weken zijn even moeilijk, maar het is nu een goed gevoel. Ik heb al eerdere stoppogingen gedaan en toen geprobeerd om "sociaal" te drinken. Dit lukte mij niet; de rem gaat eraf. Of je nu bier of wijn drinkt, maakt niet uit. Ik dacht ook alleen in het week-end te kunnen drinken, maar gek genoeg zit je er dan de hele week aan te denken: vrijdag mag ik weer. Gek word je daarvan. Daarom doe ik het nu niet meer en ben daar trots op. Dit geeft zoveel rust, geen strijd meer. En waarom al die moeite doen voor die twee wijntjes. Echt, ook op feestjes en met verjaardagen heb ik het gezellig. En ik voel me zo goed, ben ook al 10 kilo afgevallen. Er komt zoveel voor terug: geen schuldgevoel, opgeblazen gezicht en trillende handen. Niet meer stiekum flessen verstoppen, want dat deed ik, zodat mijn man niet wist dat ik al een halve fles op had. Snel in de keuken nog een glas achterover slaan en meer van dat soort dingen. Nee, dit is heerlijk. Ik stelde mezelf korte doelen: per dag niet drinken, geen lange-termijn-plannen. En al na drie dagen voel je je beter, alleen het inslapen blijft moeilijk. Maar ik word zo heerlijk wakker, niet meer die droge tong in je mond! Misschien heb je hier niks aan, ik moet ook even mijn verhaal kwijt. Ik weet ondertussen wel, dat er heel wat mensen worstelen met hun drankgebruik en dat helemaal stoppen de beste optie is. Sommigen kunnen daarna weer gecontroleerd drinken, maar ik heb dat er niet voor over, dat proberen of het weer gaat, met steeds die angst of het niet teveel wordt.
Groetjes, Fleur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom, join the club, we hebben allemaal dezelfde uitdaging (of vijand?) ik in ieder geval wel. Dit forum geeft me energie en moed om door te zetten. Ik kan ook niet sociaal drinken, van vrijdagavond wordt dat vrijdagmiddag en zondagavond tot zondagnacht nog gauw even, dat telt niet.
Controle is alleen mijn portemonnee en de glasbak dus de 3 euro per dag (één fles wijn) doe ik in een potje en geef ik uit aan iets waanzinnig luxe, wat ik volstrekt niet nodig heb maar waar je geen kater van krijgt (bv. een luxe artikel dat je dagelijks gebruikt).
Zo ben ik ook gestopt met roken. Samen zijn wij allemaal toch wel erg sterk vind ik. Ik heb pas de eerste week erop zitten, maar ja het begint met één dag. Ik doe de internet-behandeling maar de begeleiding is ziek geworden dus ik doe het even alleen, nou ja met jullie allemaal.

groeten en welterusten voor vannacht
:lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Houten,
Ik heb ook een spaarpotje gemaakt. Ik schrik ervan hoeveel geld ik daar iedere dag in stop, wat ik anders aan wijn uitgaf. Het was goedkope wijn, (Aldi), maar toch......... Ik ben trouwens ook heel wat kilo's aan lichaamsgewicht kwijt, voor mij een prima bijkomstigheid. Al met al geeft het niet-drinken mij nu alleen nog maar positieve dingen. Ik doe het voor mezelf, maar als anderen zeggen, dat ik er nu zo goed uitzie, ben ik daar toch gevoelig voor. Groetjes, Fleur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Fleur,

De boodschappen zijn aanzienlijk goedkoper zonder wijn...... hoeveel kilo was je afgevallen VIJF???? Ik loop nog zwaar te compenseren (drop, chocola, koekjes) en ben vier kilo aangekomen in 16 dagen. Maar ja, het is voor het goede doel (mijn eigen gezondheid). Zie ook het draadje "waarom lukt het nu wel" met een heel stuk over de medicijnen-discussie daar.

Ik wens jullie ook voor vandaag een goede :lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

ik las het berichtje van Fleur en Houten over besparen doordat je niet meer drinkt. In eerste instantie berekende ik dat me dat zo'n 60 E in de maand zou schelen (best wat geld maar niet wereldschokkend vond ik) totdat ik me bedacht dat ik ook niet meer:
- 6x per week boodschappen doe vanwege de hoeveelheid wijn die ik kan verstouwen, maar niet enkel met wijn de super uit durf dus altijd iets meeneem wat ik niet echt nodig heb (ongev. 50 E pm)

- niet meer 2 a 3x per maand de pizzaboer laat komen (neen, niet vanwege de pizza maar vanwege de wijn die je een godsvermogen kost en vies is), omgerekend 3 x 18 + tip = 65 E

- al die borrels en etentjes in de maand, zeker 4x eten, 3 x borrel. Niet dat ik niet meer uit eten ga of wat drinken maar ik sla geen 5 cola's achterover in 2 uur. En etentjes waren ook vaak een smoes om verder te drinken. is toch zo'n 75 E per maand (als het niet meer is).

Is mooi 250 Euro! Ik schrik me lam ;-)))) maar het geeft me wel een extra stimulans om door te zetten.
nu nog stoppen met roken, nog eens 180 E en ik kan gaan rentenieren.

Is bijna 1000 oude guldens die ik uitgeef aan m'n verslavingen. Vreselijk. En ik zit me sappel te maken over 50E sportschool per maand.

Ik moest het even opschrijven om m'n besluit vast te houden. Dag 5, was geen makkelijke maar het is gelukt.

En over afvallen; volgens mij zet ik nu m'n alci om in chocolade. Maar de vorige keer ben ik 16 kilo in een jaar kwijtgeraakt. Geef toe, erbij dieet gevolgd maar dat is stukken simpeler zonder alcohol. En die plofkop! Ik wil m'n eigen gezicht weer terug.

succes allen, ik ga voor de volgende 24 uur.
Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Emma

YYEESSS... dat zijn de positieve gedachten die we nodig hebben.
Kleine stapjes, dag voor dag (eh, ik moet nu al tellen 17e dag dus). Ik ga niet voor een bepaalde termijn, maar voor elke dag.
Ik loop de hele middag en avond te snaaien, dus heb een choco - drop - chips - plofkop maar van binnen zal het best een stukje gezonder zijn. En.... geen HOUTEN HOOFD meer 's nachts en overdag. We helpen elkaar en we gaan ervoor. Ik eet ook veel goedkoper, meer werk weliswaar, maar niet meer te moe om te koken dus iets halen bij voorbeeld (en dan moe van gewoon moe + alcohol voor de duidelijkheid).
Ik bespaar ook veel meer dan alleen het geld van de wijn zelf. Vaak dacht ik ook: kan mij het schelen, koop het gewoon, doe ik nu niet meer. Sterkte en volhouden hè B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Houten, goed alternatief hè, die snoeperij, zeker 's middags!
Schrale troost: bij mij is er dus na ruim 3 maanden alcoholvrijheid ook nog geen gram af. Het goede nieuwsis wel: ook nauwelijks iets erbij (1 kilo), terwijl ik eet en drink zoveel en zo vaak ik maar wil, behalve de alcolhol dan, natuurlijk.
Nou ja: vandaag, woensdag, is marktdag, dus de afgelopen 3 maanden was de snoepman iedere week blij met mijn komst. Maar vandaag heeft-ie mij toch niet langs zien komen, want uiteindelijk, zo ervaar ik, houdt die behoefte aan snoep ook langzaam maar zeker op.
Ook die aan zoutjes en zo, trouwens.
En die dingen laten staan geeft weer ruimte voor ander lekkers, dat (ook op de markt) wordt ontdekt, zoals de onovertroffen zoute notenmix, waar door mij dan ook volop van genoten wordt.
Dus misschien wordt het met dat gewicht ook nog wel eens iets...

Zo zie je maar weer: als er deurtjes dicht gaan, gaan er altijd wel weer andere deurtjes open!!!

Hartelijke groet aan iedereen,

opa2

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O ja: prachtig verhaal, emma, over die centen!

En Fleur: fantastisch dat enthousiasme dat van je positieve ervaringen afdruipt! Zo voel en ervaar ik het ook.

Aan ieder die (nog) aan het worstelen is: ik gun het jou ook zo graag: die vrijheid, dat nieuwe leven!
Hopelijk geldt vroeger of later ook voor jou: genoeg = genoeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de reacties. Ja, wat ging er een berg geld doorheen, als je het goed beschouwd toch ook gewoon zonde. Maar nu heb ik , na 10 kilo afvallen, natuurlijk wel een nieuwe wintergarderobe nodig! Mijn man was er bang voor.........Ik lees van heel veel mensen, dat er gesnoept wordt, ik heb daar nooit van gehouden. Ik nam wel graag een blokje kaas, een zoutje of andere knabbels. Nu ik niet meer drink heb ik daar geen trek meer in.
Groetjes en welterusten, Fleur. Morgen weer een nieuwe "frisse" dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi iedereen,
Ik lees hier dat er veel gesnoept wordt, ik ban ook altijd een grote snoeper geweest; maar het zegt me al enkele maanden niks meer, dus totaal geen snoep zin en probeer dat nu zo ook te houden hé, eens weer begonnen ben ik moeilijk te stoppen; zoals bij alcohol.
Morgen moet ik een dagje meelopen op een hopelijk nieuw werk (verpeegsector) in een rusthuis.
Hoop heel erg dat ik daarna mag beginnen werken, dat geeft me een zekerder gevoel terug.
Ben nu 11 e dag nuchter en voel me elke dag sterker worden, volhouden dus.
groetjes
Kato

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi iedereen,
Wat is het rustig vandaag. Hoop dat het iedereen goed gaat. Met dit herfstige koude weer zou ik wel eens een tijdje een beer willen zijn! De hele dag in een hol en er even niet meer uit. Ik hou nu eenmaal niet van november. Ik vind het de vervelendste maand van het jaar. Allemaal welterusten en morgen "fris" weer op.
Groetjes, Fleur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Hee Fleur,

zie dat je ook on-line bent.
Lang niks geschreven op dit lijntje. Ik snap nog steeds niet helemaal hoe 't werkt.
Wil even zeggen dat ik het HELEMAAL met je eens ben over die *@*&* novembermaand.
Ben jij soms ook in november jarig? Ik denk wel eens dat het daarmee te maken heeft.
Dat je voor de zoveelste keer geboren gaat worden of zo en daar erg tegenop zien.

Enfin, voor je 't weet is het alweer december en die ziet er een stuk feestelijker uit!!!
Zie er best tegenop hoor, al die feestdagen op een droogje, heb jij dat ook?

groetjes,

Piggelmee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Piggelmee,
Ik ben in Maart jarig, maar November vind ik vreselijk. De feestdagen ook; ik zie er altijd tegenop. Altijd die boodschappen en dat verplichte gedoe. Het is voor mij de eerste keer, dat ik de feestdagen "fris" inga. Hoop, dat het lukt. Maar ik maak me daar nu nog niet druk om; Wat dat betreft is zonder drank leven voor mij nog steeds: per dag en niet verder kijkenGroetjes, Fleur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
fleur

Bedankt, Frank,


Ik weet nog niet zo goed hoe dit forum werkt, maar ik blijf zoeken. Is er ook een blz. waarin iedereen zich voorstelt?


Ik ga voor mijn doel, hoop hier inderdaad mensen te vinden en anderen te steunen of te helpen met mijn ervaringen en problemen bij het stoppen. Fleur gaat ervoor


Groetjes, Fleur



Fleur zit weer eens ongelofelijk te hannesen; wilde een bericht aanpassen, heb ik mijn eigen bericht aangepast, foutje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...