Spring naar bijdragen

Op naar 1 miljoen


Zonnebloem

Aanbevolen berichten

Hallo beste lotgenoten,

Ik heb mij vandaag pas aangemeld bij het forum, maar ik lees al een tijdje mee. Ik vind de adviezen, analyses en tips vaak zo verrassend goed dat ik mij af en toe afvraag of er niet een paar hulpverleners van Tactus meedoen. Hoewel... de beste support krijg je waarschijnlijk van ervaringsdeskundigen ;)
Desondanks volg ik naar volle tevredenheid de internetbehandeling. Na ongeveer een maand mijn drankgebruik geanalyseerd te hebben, ben ik nu aan het minderen. Van jarenlang te hebben gezeten op 1 tot 1,5 liter wijn per dag, ga ik nu naar 5 dagen niet drinken en 2 dagen max . 5 glazen. Het komt er eigenlijk op neer dat ik niet meer alleen thuis drink en bij etentjes, bezoekjes e.d.een maximum heb. Zo hoef ik mijzelf niet steeds af te vragen, zal ik wel of niet......
Zondag nog belachelijk veel gedronken (want dat was de laatste veel-drink-dag), gisteren zo brak dat een dagje zonder drank niet zo moeilijk was en vandaag voortdurend een zeurderige trek gehad. En dat zal de komende dagen wel erger worden.
Toch denk ik er niet over om een fles wijn te kopen, nu ik besloten heb om niet meer thuis alleen te drinken.
En ik heb nog een positief gedachtenpuntje als ik het moeilijk krijg. Ik heb eens uitgerekend wat ik zoal bespaar aan niet drinken. Het is namelijk niet alleen de alcohol zelf, maar ik maak er altijd meteen een feestje van met lekker eten enzo. En om van de problemen met werk maar te zwijgen. Al met al gaat minderen mij een hoop geld besparen. Ik heb geschat wat het mij per maand aan boodschappen scheelt, als ik niet thuisdrink. Elke dag dat het mij lukt om thuis niet te drinken leg ik een paar euro opzij, en aan het eind van de maand gaan die naar een beleggingsfonds. Met een beetje mazzel lukt het me nog om in dit leven lekker te gaan rentenieren. En zoniet ....... dan ben ik mijn geld kwijt. Maar dat zou ik anders ook zijn met mijn gezondheid erbij. Ik loop met mijn geld liever een risico op een miljoen euro dan op een leven met een lichaam dat verziekt is door alcohol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Zonnebloem (aparte naam),
Welkom hier, hoop dat je er steun kunt vinden. Je hebt al een duidelijk doel; knap als je dat lukt. Ik denk dat het geld besparen een leuke bijkomstigheid is. Ikzelf vind de andere voordelen belangrijker. Maar daarover zul je wel gelezen hebben.
Succes met je internet-behandeling.
Groetjes, Fleur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Fleur,

Zonnebloem... het is mijn lievelingsbloem :)
En wat mijn miljoen betreft, het is inderdaad een leuke bijkomstigheid. Gezondheid is voor mij nummer 1. Wat van mijn leven maken is nummer 2 (en daarbij wil ik best een beetje in de slappe was zitten).
Maar om elke avond voor het slapen gaan 3,30 in mijn spaarpot te doen, is gewoon een heel lekkere beloning. De volgende beloning, mezelf lekker fris en fit voelen, is pas de volgende dag en kan in moeilijke momenten net te ver weg zijn.
Ook steunt 'mijn miljoen' mij om mijn strijd tegen de alcohol per dag te bekijken. Gaat het mis, dan voel ik mij lichamelijk de volgende ochtend brak. Dus alle krediet die ik qua gezondheid heb opgebouwd, lijkt dan (voor even) weggegooid. Maar wat ik gespaard heb blijft staan, dat wordt niet aangetast door een dag die misgaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen Zonnebloem

Hier Piggelmee, ook nieuw op dit forum. Van harte welkom!

Jouw eerste zin is ook vaak mijn gedachte geweest (en nog steeds). Ik heb ook zo mijn verdachten!
Maar waarom zouden we onszelf tekort doen. Wij zijn indeed de ervaringsdeskundigen, mogen we daar eigenlijk wel trots op zijn???? Het lijkt me niet iets dat je aan de grote klok gaat hangen.

Het is grappig dat jouw eerste insteek de financiële oppepper is. Dat lijkt me inderdaad een zeer masculine. Maar goed, het doel heilig alle middelen, dus waarom niet.

Ik wens je heel veel sterkte en plezier op dit forum.

groet,

Piggelmee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zonnebloem

welkom, welkom

veel succes en ik hoop dat we veel aan elkaar zullen hebben met zijn allen. Heb je gelezen dat we bij Houten in haar huis mogen komen wonen als haar boek goed verkoopt?

zo zouden we jouw geld natuurlijk met zijn allen kunnen delen

goed idee he????!!

grapje hoor. Heel veel sterkte en succes en nogmaals, fijn dat je erbij komt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zonnebloem,

Welkom, je bent wel een optimist! Een snelle rekensom leert dat het met 3,30 euro per dag ongeveer 170 jaar (met een rente van 4%) gaat duren voordat je het miljoen binnen hebt. Beleggen is een andere optie, vraag maar aan Opa2, die schijnt er iets mee te hebben, maar met een rendement van 10% ga je er nog steeds 70 jaar over doen.

Conclusie: je had beter duurdere wijn kunnen drinken, dan was het iets makkelijker geweest om miljoenair te worden.

Voor de rest ben ik benieuwd naar je verdere verhalen. Ik mag die optimisten wel!

G> Frank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...