Spring naar bijdragen

weer een beetje hoop


blackdog

Aanbevolen berichten

mijn ex vriendin belde mij vandaag op om te praaten dus ben ik er naar toe gegaan ze wou het hebben oven ons jammer genoeg kwam ik bij haar aan toen ik onder invloed was van drank en drugs mischien was het slimmer geweest dat ik nugter was gegaan maar ja ik was onder invloed en daar kon ik ook niet om heen toen ik bij haar aan kwam wist ze meteen genoeg maar ze wou toch met mij praaten ze gaf aan niet met mij verder te willen gaan als ik aan de drank en de drugs zou blijfen dus hier zal ik vlink aan moetten werken heb haar ook uit gelegt dat dit niet in een keer zal gebeuren maar dat dat tijd zal kosten maar ze is wel bereid om mij daar bij te helpen en daar in te steunen gek was het wel dat ze daarna vroolijk weer een biertje voor mij zette ze wou dat ik naar zutphen zou gaan om hulp tezoeken en zij zou mij daar steunen als ik daar zou zijn toch fijn dat ze mij wel terug wil als ik er mijn best voor ga doen voor het gokken had ze een goede oplosing ga bij een beheer stichting die jou geld in handen heeft zo kun je ook niet gokken slim bedacht maar zou het werken heeft iemand hier ervaring mee
en herkent iemand deze situatie en wat hebben jullie hier aan gedaan
groetjes *..´¯`.* BLACK DOG *.´¯`..*

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Blackdog,
Jouw vriendin is er eentje om in te lijsten. Je zegt, dat het tijd moet hebben, om van je verslaving af te komen; dan heb je geen tijd meer te verliezen, lijkt mij. Niet uitstellen, maar meteen kappen met je verslaving. Het klinkt misschien wat hard, maar dat is voor jou toch nu het beste wat je kan doen. Laat je vriendin merken, dat jer ervoor gaat. Grijp de steun, die ze je geeft. Maar je moet het zelf ook laten zien. Nu en niet morgen of volgende week. Van uitstel komt afstel. Ik kan niet anders dan je dit harde advies geven, als je wilt, dat je vriendin bij je blijft, zul je meteen moeten beginnen om je probleem aan te pakken. En professionele hulp aanvaarden. Sterkte met alles, groetjes, Fleur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Blackdog

Ik vind het lullig voor je dat er zo weinig reactie op jouw mail komt maar waarschijnlijk is dat omdat jij toch in een beetje andere situatie zit dan de anderen. Blijkbaar vinden we het allemaal een beetje moeilijk om met jouw problemen om te gaan. Maar natuurlijk hoop jij net zo hard (of nog harder) dan alle anderen op steun.

Nou kan ik je vertellen: Fleur is volgens mij het meest ver van iedereen van ons dus moet je denk ik heel aandachtig Fleurs antwoord lezen.

Wat mij betreft ook: heel erg veel sterkte, zoek goede hulp en hou je taai want dat zal je zeker nodig hebben!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

kijk het zit zo ik ben begonnen met drinken en als je vaak in de kroeg zit en frienden zitten te gokken ben je toch sneller geneigt om ook eens een gokje te waagen (mijn ervaring )zo ben ik gelijdelijk een probleem drinker geworden het gokken kon ik op laatst ook niet meer in de hand houden zo ben ik ook begonen met blowen je zit lekker bij frienden en daar werd geblowd ik was toen antie drugs ik had voor me zelf aaltijd voor gehouden ik zal nooit drugs gaan gebruiken maar op een zwak momend ben ik toch begonnen toen mijn ouders daar achter kwaamen hebben ze mij perdirect op straat gezet terecht achteraf hier door ben ik wel meer gaan gebruiken maar toen ook de inzicht gekreegen dat dit niet de goede weg was toen ook mijn relatie uit was gegaan door mijn gebruik zag ik ook echt in dat dit niet mijn toekomst moet worden kijk het is wel heel makelijk zeggen dat frienden je op het verkeerde spoor zetten maar zo is dat niet je doet het toch vaak zelf je maakt zelf de keuze of je gaat gebruiken of dat je het langs je heen laat gaan ik ben de fout in gegaan door op het verkeerde spoor te gaan rijden nu ben ik haastig op zoek naar de wissel die mij weer op de goede weg zet en die wissel bedien ik aaltijd zelf nog en ik zal hem om zetten wand ik heb een doel voor oogen en tot nu toe gaat het al 7 daagen goed en dat is al een hele prestatie groeten *..´¯`.* BLACK DOG *.´¯`..*
PS weinig reakties ik heb aan deze site meer steun dan ik ergens anders heb

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Rob,
ben ook nog laat wakker. Vind het lullig voor je. maar ik ben blij te horen dat het al een paar dagen goed gaat. Maar.... ik vertrouw je niet. Klinkt vervelend maar je maakt zulke "bewuste" spelfouten dat ik niet weet of het waar of niet waar is. Maar als je echt in deze shit zit wens ik je heel veel sterkte toe en dan denken ik en veel met je mee.
take care Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Black Dog,

Zo zie je, er zijn meer mensen wakker dan je denkt.
Ben je al een week zonder alcohol EN gokken EN blowen? Dat is een geweldige prestatie zeg. Hoe doe je dat? Heb je iets om handen of ben je bij je vriendin ingetrokken? Hoe gaat het daarmee trouwens?

Ben zeer benieuwd?
Als jij blijft schrijven, komen er echt wel reacties hoor!

Sterkte!

Piggelmee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het is jammer om te lezen dat zomige mij niet geloven daar kan ik heel kort in zijn disleksie
verder heb ik inderdaat iets om handen waar door ik steun heb om niet te gebruiken zo ben ik af en toe werkzaam in de podium beurs en tribunebouw en aan gezien dit nog al zwaar en visiek en lang werk is wil je na die tijd alleen nog maar naar bed om de andere dag weer vit te zijn ik kan ook wel zeggen dat het niet aaltijd makelijk is geweest maar dan bel ik mijn friendin weer op en die maakt mij dan weer duidelijk waar ik het voor doe voor mezelf een en beetere toekomst
groeten *..´¯`.* BLACK DOG *.´¯`..*

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Okeeee Black Dog,

Ga zo door! Je bent helemaal op de goede weg zo te lezen. Fijn dat je vriendin je nog steeds steunt.
Doen wij ook hoor!
Lijkt me een hele leuke job die je hebt. Goed dat je daar lekker mee doorgaat, dan denk je misschien minder aan je problemen.

Hou vol!

lieve groet,

Piggelmee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi Blackdog;
Sorry voor de late reactie,maar ben niet dagelijks op het net (tijdsgebrek); heb veel wisselende uren.
Ik ben het met Fleur volkomen eens, jouw vriendin is iemand waar je volledig kunt op bouwen volgens mij; Gebruik al haar steun die zul je zeker nodig hebben!!!!
Maar stel haar niet te vaak teleur, niet voor haar en ook niet voor jou !
Gebruik al je krachten om NIET te drinken;NIET te blowen, NIET te gokken, zal héél moeilijk zijn maar geloof dag per dag lukt het jou wel; je staat er niet alleen voor!

Dikke proficiat dat je al 7 dagen clean bent, een hele prestatie voor toch 3 verslavingen te samen, wees daar nu al trots op en vraag jezelf ne keer af hoe lang het geleden is dat je zoveel dagen nog clean bent geweest.

Er komen zeker nog zware tijden en met de feestdagen voor de deur moet je dubbel alert zijn, als je het moeilijk krijgt vraag dan zeker steun aan je vriendin, op dit forum en doe iets.

Ik wens je nog héél veel sterkte en tot hoors
dikke knuffel
Kato

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het is vandaag weer mis gegaan ik ben toch weer de fout in gegaan door weer te gaan drinken jammer maar dat zeg je aaltijd achteraf maar nou maar weer verder gaan waar ik mee bezig was stoppen
voor het gokken hebben we een oplosing ben daar voor naar een beheerstichting gegaan die mijn geld gaan beheeren en al mijn rekeningen gaan betaalen maar moest daar wel met mijn billen bloot ze wouden kompleete inzage in mijn betaalings verkeer en openstaande rekeningen en leeningen hun gaan nu regeling treven zo dat alles bataald gaat worden ik krijg nu ook een nieuwe rekening waar mijn week geld op komt te staan 50 euro per week dat is wel even slikken maar het is wel een goede stap vanaf dinsdag gaat dat loopen maar om er voor te zorgen dat ik niet mijn rekening zou plunderen moest ik mijn geld naar hun overmaaken zo dat dat op een geblokeerde rekening gezet kon worden dat houd in het geld is van mij maar kan het er niet vanaf haalen zonder toesteming van hun week geld word over gemaakt naar mijn nieuwe rekening waar ik een pasje van krijg zonder rood stand natuurlijk
als ik exstra geld nodig heb om dat ik iets moet haalen krijg ik dat maar moet ik na die tijd een bon laaten zien geen bon geen weekgeld dus nu heb ik een goede steun is de rug om niet te gokken is wel een gerust steling maar ik denk dat als ik dit niet zou doen ik ook niet zou stoppen wand het is te makelijk nu maar weer eens naar bed groetjes *..´¯`.* BLACK DOG *.´¯`..*

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Rob,

jammer dat je weer gedronken hebt, maar belangrijker is het de draad van daarvoor weer op te pakken en zorgen dat je drinken niet weer structureel wordt. Als ik jouw berichten zo lees is het idd nog belangrijker in het professionele hulpverleningscirquit opgenomen te worden om aan je problemen te werken. Je schrijft dat je nu 'onder curatele' staat. Goed zaak, hoe lullig dat ook klinkt. Ik kan je uit ervaring vertellen dat dat het beste is wat je kan overkomen als je in de situatie zit waar jij je in bevindt.

Succes en laat wat van je horen,

Groet
Bino

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen Rob,

Ik vind het geweldig dat je al zoveel stappen hebt ondernomen om je leven weer in eigen hand te krijgen. Wat een goed idee van die beheersstichting, daar had ik nog nooit van gehoord. Op die manier -= als je kunt wennen aan de strikte regeling - krijg je waarschijnlijk ook meer zelfdiscipline en vooral zelfvertrouwen en dat is heel belangrijk.
De beperking is natuurlijk vervelend, maar zie er ook de goede kant van in: het wordt allemaal lekker voor je geregeld dus je kunt je op iets anders richten.

Veel succes!

liefs,

Piggelmee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Blackdog & goedemorgen op zondag,

Héél knap dat je je eigen geld uit handen hebt gegeven maar ik ben bang dat je, als je je rot voelt, toch terug valt en bv. gaat lenen van vrienden die geen vrienden blijken te zijn als het op terugbetalen aankomt. En die terug val van dat drinken geeft echt niet, jij blijft ervoor gaan en dat kunnen veel mensen je niet nadoen. Je hebt lef genoeg om het zelfs hier te melden, dus COMPLIMENTEN HOOR.

Wij hebben het allemaal moeilijk met onze "valkuilen" en volgens mij allemaal extra moeilijk in het weekend. Ik vind het dan ook zelf erg moeilijk om niet op de bank te gaan hangen met een drankje, maar dat is dus de "moeilijke" plek voor mij in huis.

Ik denk dat mensen die gevoelig zijn voor noem maar een soort verslaving, bij voorbeeld een snoep of eet-verslaving, een bepaalde soort "stofje" hebben waardoor ze bv. na één chocolaatje de hele zak LEEG MOETEN ETEN, of ze willen of niet.

Dat is ook zo met roken. Tell me !!! want ik heb mijn hele leven gerookt en ben er nu eindelijk al jaren definitief van af.
Maar één probleem (drank) en nóg een probleem (roken) geeft samen niet TWEE problemen maar twee keer twee. Want als je koffie neemt, wil je ook een peuk, en om 5 uur neem je een peuk en snak je naar een pilsje. Toch? Jij hebt dan ook nog het gokken. Pffff..... dus in een omgeving waar je vrienden zijn (en die drinken, roken en gokken misschien, maar allemaal wat minder?) kun je eigenlijk niet meer komen.

Moeilijk hoor. Heb je hier contact over met een verslavingsinstelling? Want jij hebt het 3 x moeilijker dan wij die alleen te veel drinken als zwakheid. Je moet misschien eerst wel een echte medische ontgiftiging hebben ik weet niet wat drank + drugs samen veroorzaken en of je helemaal 100% gezond genoeg bent om dit gevecht alleen te doen. Volgens mij is er speciale hulp hiervoor met een opname voor Detox (ontfgiftigen) dan evt. therapie + dan dagtherapie en dan begeleid weer de maatschappij in. Zodat je echt gezond aan een nieuwe start kunt beginnen.

Heb je dit al eens besproken met de mensen van de Tactus? Ik vind deze mensen erg aardig en vol respect voor alle mensen, iedereen is anders en iedereen heeft andere hulp nodig hoor. Nou probeer het eens aan te kaarten en we horen graag weer van je.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Ik snap wel dat ik erg wijsneuzerig overkom, maar ik schrijf ik op omdat ik ook die diepe wanhoop ken als je weer in je eigen valkuil valt en dat gun ik jou niet. Daar knok je veel te hard voor.

Houd je taai en sterkte vandaag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goede morgen allemaal houten wat je zecht klopt ik heb hulp nodig en daar word ook aan gewerkt ik heb mij aan laaten melden bij tactus maar dat moest via een verslafingszorg gaan de kliniek waar ik eerder heb gezeten mocht mij niet aan melden ik heb nu al een gesprek bij de grift gahad en die gaan mij opnieuw aan melden maar heb daar nog niets van terug gehoord maandag maar even bellen maar het gaat nog moeilijker worden omdat ik ook nog eens met epileptie zit en hij niet zeker wist of ze dat daar konden hebben om dat ze bang zijn dat als ze mij onder spaning zetten dat wel eens aanfallen op kan wekken ook moet ik dus stoppen met drinken enn blowen om dat dat ook niet goed gaat met de epileptie wekt ze op maar blowen geeft ook weer rust in mijn hoofd wand daar is nog al wat aan de gang toen ik even van alles af was merkte ik dat ik het erg moeilijk had waar door ik ook heel slecht sliep en als je dan op bed lag kwaamen de gedachten gedachten om weer te gaan gebruiken meerdere maalen gedacht waarom iegenlijk stoppen wat heeft het voorn nut maar toen hielp mijn friendin mij weer op het rechte spoor maar gisteren was ze er niet om mij te helpen dus daar ging je straks weer naar haar toe en zal dan eerlijk moetten weezen zal moeilijk worden maar ze ziet het toch wel ik moet gewoon weg en dat weet zij ook en daarom zal ze ook voor mij klaar staan als ik in zwolle zit wand ook zij ziet in dat ik mij best doe
en ik zal zeken meer van mij laaten hooren ook van de grift en tectus
groetjes *..´¯`.* BLACK DOG *.´¯`..*

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Blackdog,
Je hebt in ieder geval laten zien, dat je geholpen wilt worden. En je krijgt gelukkig heel veen steun. Alleen Tactus zal voor jou niet genoeg zijn. Je hebt nog meer begeleidng nodig. Ik vind het al heel goed, dat je hier alles zo openlijk durft te vertellen; blijf gerust schrijven als jou dat helpt.
En geef je vriendin maar een extra knuffel.
Groetjes, Fleur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het gaat redelijk ben erg druk met werk maak veel uuren mischien wel te veel van de grift heb ik nog niet gehoord en toen ik zelf heb gebeld was de persoon op vakantie en voor tactus internet heb ik mij destijds aan gemeld en als er plaats is zou ik een email krijgen tot op hede nog niet ontvangen
afgeloopen week is een week van vallen en opstaan geweest deze week zijn wij in groningen aan het werk geweest en om dat de afstand tussen werk en tuis te groot is sliepen we en een pension waar safonds ook veel bier werd gedronken ook ik heb het hier toen niet kunnen weerstaanen ben toen ook meerdere maalen de fout in gegaan ik merk nu wel dat het veel moeilijker is dan ik gedacht had wand er is toch veer verlijding en is het dus moeilijk om vol te houden
hoop snel iets van de grift te hooren zo dat ik gerichter hulp kan krijgen
groeten *..´¯`.* BLACK DOG *.´¯`..*

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hartstikke goed Rob dat je blijft schrijven op dit forum. Ik ben bijna klaar met de internettherapie dus dan komt er weer een plaatsje vrij! Maar zoals ik al eerder zei, ik denk niet dat de internettherapie genoeg voor je is. Willen ze je bij De Grift niet behandelen of misschien hebben ze wel niet in de gaten hoe (sorry hoor dat ik het zo bot zeg) hard je hulp nodig hebt? Als jij maar blijft drinken, kan je lijf niet goed ontgiften joh. Natuurlijk is het moeilijk de verleiding te weerstaan als iedereen om je heen een pilsje pakt. Dat vinden we allemaal heel moeilijk. Is er niet iemand in je omgeving, je vriendin bij voorbeeld, of je huisarts, die eens voor je kan bellen naar De Grift?
Maar blijven schrijven hoor, wij staan achter je en weten hoe moeilijk het is !!!! Doei en tot schrijfs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Rob,
Jammer ,dat je zo lang moet wachten op gerichte hulp. Maar je mag hier best vaker schrijven als je daar steun bij vindt. Er zijn genoeg mensen, die naar je luisteren en je kunnen steunen bij je moeilijke strijd. Succes verder en hou je taai, hoor. Gelukkig heb je werk, dat goede afleiding geeft.
Groetjes, Fleur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo hier weer wat nieuws van deze kand ben vandaag zamen met mijn friendin naar de grift geweest
om te praaten ik ga nu elke week naar de grift om te praaten tot dat ik naar tactus kan we hebben het gehad over een UC urine controle ik ga hier voor elke maandag naar de grift de uc is als een soort controle op mijn iegen afspraaken verder heeft mijn friendin ook uitleg gekreegen wat zij allemaal kan doen en ook mag zij als ze merkt dat het niet goed gaat de grift belen
voor dat ik aangemeld kon worden bij tactus moest hij nog info hebben van de epileptie kliniek en van het vggnet zo dat hij die info ook naar tactus kan stuuren
verder gaat het met het gokken goed nu mijn geld onder beheering staat is een goede oplosing
blowen doe ik zo nu en dan
en drinken daar kan ik toch vaak de verlijding niet weer staan vooral als je er een lange dag werk op hebt zitten

groeten *..´¯`.* BLACK DOG *.´¯`..*

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Rob,
Nou, het begin is er. Je gesprekken bij de grift zullen jou op den duur toch moeten helpen. In ieder geval is de gokverslaving onder controle, blowen en drinken zal ook wel goed komen. Het kan ook niet allemaal tegelijk. Goed, dat je vriendin ook steun krijgt en dat ze jou wil helpen.
Ik hoop, dat er nog meer forummensen jou hier even een berichtje sturen.
Groetjes, Fleur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja fleur het balletje is nu dan toch eindelijk gaan rollen en kan nu echt met goede begelijding mijn doel gaan haalen maar het gekke is dat dit ook spaning en angst begind te koomen vooral voor de eventueele opnaame bij tactus wand ik ben al helemaal geen ziekenhuis mens en heb daar meerdere maalen in geleegen voor mijn epileptie daarvoor ben ik ook opgenoomen geweest in een kliniek 5 daagen per week daar en de wiekenden thuis hier heb ik het heel zwaar gehad en de grift had het over 3 weeken detox en daarna stap en dat zou 1 jaar duuren dat is wel even slikken maar ik hoop het met goede begelijding te gaan redden wand wand als ik het nu niet ga doen word het uitstel en bij mij is het vaak uitstel is afstel en dat zou jammer zijn wand het gaat hier wel om mijn gezondheid en onze toekomst wand ik wil dat ons kind in de toekomst niet met een verslaafde vader op moet groeien

ik wil dit ik kan dit en ik red het

groeten *..´¯`.* BLACK DOG *.´¯`..*

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Rob,
Ik wist helemaal niet dat jullie een kind hadden! Schrik me eigenlijk een ongeluk. Nou, dan zou ik zeker er nu helemaal voor gaan! Kijk, een vader met epilepsie, daar kan een kind wel groot mee worden, maar een verslaafde vader kan echt niet, hoor! Dat mag je dat kind niet aandoen. Dus volhouden en alle aangeboden hulp aannemen.
Gelukkig zeg je het nu ook tegen jezelf, hartstikke goed.
Groetjes, Fleur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...