Spring naar bijdragen

het taboe


pietjepuk

Aanbevolen berichten

Ik wil maar weer eens iets nieuws voorleggen. Iets dat me bezig houdt.

Wij hebben het er allemaal moeilijk mee om er voor uit te komen aan ons alcoholprobleem te werken. Waar we met stoppen met roken van alle kanten support en lof krijgen (in die tijd voelde ik me een held door alle complimenten!) hebben we het idee dat we met uitkomen voor ons alcoholprobleem meewarige blikken krijgen en hebben we het idee dat we het tegen zo min mogelijk mensen moeten vertellen (althans, zo is het bij mij).

Aan de andere kant denk ik inmiddels dat als je er open voor uitkomt, de kans kleiner wordt dat men gaat roepen: "ach, dat ene wijntje". Je maakt het jezelf makkelijk als je geen smoesjes gebruikt maar het gewoon roept. Je maakt je WIL duidelijk.

De ervaringen van Bino met zijn vriend gisteren, Mathilde met haar gastheer en StMaarten met zijn vrouw zijn: ze doen er helemaal niet spastisch over, de reactie waar je bang voor bent blijft uit!

Speelt misschien ook voor ons mee, dat als je het wereldkundig maakt, als je echt zegt: 'nee, joh, ik drink niet meer, ik was het spuugzat om zo afhankelijk van dat spul te zijn' je ook niet meer terug kan! Want het niet hardop zeggen is eigenlijk onzin. Als je écht van plan bent je probleem aan te pakken, gaat je omgeving dat toch vroeg of laat merken! Waarom dan smoesjes over 'pillengebruik' en 'aan de lijn' en zoals ik doe, proberen van etentjes lunches te maken e.d. Of wil je een escape houden???

Maar toch, mijn zus zei laatst: joh, er is een alcoholist tegenover ons komen wonen, hij drinkt welliswaar niet maar (met trots in haar ogen) ík weet wel hoe de vork in de steel zit, het is een alcoholist die gestopt is, ik zie het aan de groeven in zijn gezicht (het hoofd blijft triomfantelijk als ze het zegt) !!!! En dan denk ik: laat ik mijn mond nog maar houden. De tijd is er niet rijp voor.

Graag jullie mening

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Pietje Puk,

Ik gooi het gewoon overal op tafel en ben er heel open over. Doe alsof het de gewoonste zaak van de wereld is; en dat is het eigenlijk toch ook! Kijk de statistieken er maar op na; in Nederland drinken miljoenen mensen meer dan goed voor hen is! Nou, ik behoor dus tot die hele grote groep! So what! Ben ik daardoor anders dan zovelen anderen? Ik toon het lef er openlijk vooruit te komen en maak het mijzelf daarmee en stuk makkelijker.

Bij het voetbal heb ik gewoon tegen de jongens gezegd: "Je hoeft mij geen bier meer aan te bieden, want ik WIL minder gaan drinken en daarom kap ik ook en vooral hier. Ik ken mezelf en als ik éénmaal begin dan ben ik vaak niet meer te stoppen (net als met het voetballen, hahaha) en daar heb ik geen trek meer in. Ik WIL veel minder gaan drinken want het is niet goed voor mijn gezondheid."

Klaar was Kees, ze stonden me eerst wel wat meewarrig aan te kijken maar nu nemen ze standaard een glas water voor me mee als de bladen weer met bier gevuld worden. Iedereen tevreden!

Tegen vrienden en kennissen zeg ik als het ter sprake komt gewoon ronduit; "Ik ben stevig aan het minderen met alcohol. Dat vele gezuip moet maar eens afgelopen zijn". Als ze vragen waarom of hoe dan antwoord ik steevast dat een fles wijn of anderhalf liter bier per dag (een beetje) te gek werd. Ook staan ze soms wel raar te kijken en te denken, maar meestal zegt men niets, of iets van 'nou prima toch'.

Toen laatst een vriend een beetje vreemd opkeek zei ik tussen neus en lippen nonchalant;
"He gozert, weet je nog hoeveel flessen bier of wijn we toen en toen met elkaar op de tennisclub hebben laten vloeien op een avond? Ik ben dus blijkbaar niet de enige die dat doet? Nou, ik maak daar een issue van want ik heb daar geen zin meer in."

In mijn omgeving reageert men over het algemeen heel goed, maar dat heeft ook te maken dat ik altijd en overal heel erg open over ben. Zo kent men mij als persoonlijkheid. Als ik iemand een klootzak vind zeg ik dat ook. En niet in de wandelgangen maar gewoon recht voor z'n raap. Hopsa, op tafel er mee. Dat vind niet iedereen altijd even leuk, maar dan ben ik het tenminste kwijt en ook eerlijk geweest.

Het is wat mij betreft heel simpel: Voor degenen die er een probleem van maken en een oordeel vellen heb ik maar één mededeling? 'Dat is dan jouw probleem, doe er wat mee'

Groet
Bino

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Nou daar wil ik ook wel wat over zeggen.
Een tijdje geleden, ik was nog opgenomen, zouden we in een weekend bezoek krijgen.
Op vrijdagavond een stel en op zaterdag een stel. Ik zag er erg tegenop want ik heb met mezelf afgesproken dat er voorlopig bij mijn thuis niet gedronken wordt.
Ik heb het daar nog moeilijk mee.
Ik heb beide stellen opgebeld en, wetende dat ze beiden stevige innemers zijn, vertelt dat ze geen alcohol krijgen bij mij.
De reacties van beiden heeft me zo verschrikkelijk verbaasd, ik kan er nog steeds niet over uit.
Beiden zeiden: "oh, meid, dat geeft toch niet, dan nemen we de drank wel mee."

Jullie snappen dat ik helemaal perplex was en deze reactie vond ik echt ongelofelijk. Zelfs in mijn hoogtijdagen had ik zelf zoiets nooit gezegd.
De volgende dag werd ik door beiden gebeld en de een vroeg of we bij hun konden komen (met een vaag smoesje) en de ander vroeg of ik niet een afspraak in een restaurant kon maken.
Aan beide verzoeken hebben we voldaan maar dat zou ik nu zeker weten niet meer hebben gedaan.
Belachelijk gewoon, hoe belangrijk ben ik dan voor hen?

groetjes Gerda

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Pietjepuk en de anderen,
Dit houdt mij al heel lang bezig. Mensen, die mij goed kennen, weten wel dat ik niet meer drink, maar welk probleem er voor mij achter zit, weten ze niet. Alleen mijn man weet dat. En ik kom er eerlijk voor uit: ik durf het gewoon niet te zeggen: ik had een alcoholprobleem. Omdat mensen een ander beeld van mij hebben. En Bino, jij pakt het anders aan. Maar jij dronk ook altijd met vrienden in de kantine en zo. Ik heb me naar de buitenwereld altijd gewoon normaal gedragen. Pas thuis begon het gedonder. Niet dat dat in principe veel verschil maakt. Inderdaad: stoppen met roken dwingt respect af. Maar eerlijk zeggen: ik was verslaafd aan alcohol en nu is het genoeg, nee, bij mij lukt dat niet. Ik heb vanmiddag een "kerstborrel" met mijn collega's. Meestal staan de glazen al ingeschonken voordat iedereen goed en wel zit. Ik hoef niet, hoor. Maar ik weet nu al, dat ik echt niet ten overstaan van de hele mikmak zal zeggen:" doe mij maar water, want ik was verslaafd aan die rotzooi". Mooi niet. Nee, Fleur gaat een of ander smoesje bedenken over medicijnen of een ander verhaal beginnen. En dan is het klaar. Ze hoeven niet alles te weten, mijn lieve collega's. Ze denken er maar van wat ze willen. Maar het houdt me wél bezig. Ik ben er nog niet aan toe, aan deze confrontatie. Wat dat betreft voel ik me een ongelooflijke slappeling! Het heeft natuurlijk te maken met het beeld, dat anderen van mij hebben; nl. de collega (de oudste) en al het langste " in het vak", veel ervaring met probleemsituaties op het werk en dan is Fleur nogal vaak degene, bij wie de jongere collega's aankloppen: hoe ga ik hier of daar mee om. Om ze vervolgens wijze adviezen te geven. Maar mezelf kwetsbaar opstellen? Nee, ik doe het niet, durf het niet. Ik wil dat ook niet. Maar het zit me dwars, dat ik er niet openlijk voor uit durf te komen. Ook familie en vrienden zijn niet op de hoogte. Wat dat betreft is het nog taboe. En dan denk ik: ik laat het maar zo. Want wat hebben anderen eraan om te weten van jouw probleem. Dus om een lang verhaal kort te maken: Fleur houdt haar mond tegen iedereen!
Groetjes, Fleur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

beste forumvrienden,

ik heb dit niet gestart omdat ik nu een klip en klaar antwoord wil en denk te krijgen, maar omdat ik denk dat we hier allemaal zo onze ideeen over hebben en dit punt zo erg twee kanten heeft. En dat blijkt ook.

Bino spreekt het gewoon uit, maar ik denk dat het toch ook moeilijker is als je helemaal niet meer drinkt. Jij kan zeggen, het liep wat uit de hand
Wat ik als "volkomen niet drinker" zou moeten zeggen: (niet letterlijk maar iedereen begrijpt dat het daarop neer komt): "ik ben een alcoholist! en dit is mijn grote zwakte. Ik ben maar helemaal gestopt want ik kan hier niet mee omgaan".
Misschien is dat toch moeilijker. Het klinkt toch als een zwaardere boodschap. Weet ik niet zeker hoor. Van de andere kant denk ik dat als Bino helemaal zou stoppen, hij het ook recht voor zijn raap zou zeggen onder het mom: "als je een probleem hebt is het toch mooi jouw probleem", waar hij gelijk in heeft.

En wat StMaarten zegt, de angst die ik heb is waarschijnlijk inderdaad 'afbreuk van respect', maar dan is weer het dubbele, als ik dan zo aan respect gehecht ben, hoe kan het dan dat ik al 1000 x zo heb gezopen in aanwezigheid van anderen dat daardoor het respect op dit gebied bij anderen voor mij erg laag zal zijn, zó laag dat je eerder méér respect zou krijgen als je zegt te stoppen! niet dat iemand dat desrespect ooit laat merken, ook zo vreemd eigenlijk. Daar krijg je dan ook weer zo'n onzeker gevoel door. Wat vinden ze nou eigenlijk echt van je!?

En Gerda, wat jij beschrijft: dat is inderdaad ook zo iets. Toen ik een aantal jaren geleden stopte en naar een feestje van mijn BESTE VRIENDIN ging en cola light vroeg zei ze: 'dat schenken we hier niet'. Ik was zo teleurgesteld, het kostte me al zo veel moeite en dan komt dit antwoord. Later heb ik begrepen hoe dat komt. Hoe zijn je vrienden (van vroeger) je vrienden geworden: in de kroeg leren kennen, of in ieder geval hebben ze gemeen met je dat ze ook veel zuipen. Het wordt dan als regelrechte ramp ervaren dat je niet meer meedoet! Ik nam het haar niet eens kwalijk, onze vriendschap is sterk maar de drank is blijkbaar nog sterker. Inderdaad ook een aspect waar je nog mee te maken krijgt. Maar volgens mij krijg je dit probleem alleen bij mensen die zelf ook eens over hun drankgebruik moeten nadenken!

Ik ben ervan overtuigd dat het beter is het wél wereldkundig te maken, ik ben echter nog niet sterk genoeg voor de concequenties die dat heeft, hoewel de kans van slagen groter zou zijn als ik het wel deed en de escape kleiner.

StMaarten, voorlopig inderdaad maar in kleine kring houden. Ik ben nog niet opgewassen tegen voorgenoemde aspecten geloof ik.

Kortom, moeilijk! Hoe denken de anderen hierover???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allen,

ik denk dat het niet zozeer te maken heeft met het moeten zeggen (althans voor de meesten onder ons)
dat je bent 'gestopt' met drinken. Je kunt ook zeggen dat je "bezig bent verstandig met alcohol om te gaan".

Of dat nu noodzakelijkerwijs is (degene die van zichzelf weten dat ze niet sociaal kunnen drinken of vanwege gezondheidsredenen) of gewoon uit vrije wil (bv. ikzelf, Frank en Emma) ; zij die willen minderen omdat het drankge- of misbruik hun niet bevalt, hoeft je ook niet aan de grote klok te hangen.

Je hoeft namelijk niet te zeggen dat je MOET stoppen, je kunt dat ook op een dusdanige manier doen waardoor 'stigma's en banvloeken' uitblijven maar je die mensen wel aan het denken zet zodat ze misschien (in mijn optiek echter in vele gevallen) ook eens kritisch naar zichzelf kijken. Je zal er van opkijken hoeveel mensen jou dan juist gaan zien als een integer, open en eerlijk iemand die niet bang
is zich kwetsbaar op te stellen door iets wat je heel erg bezig houdt openbaar te maken.

Vergeet niet; iemand met wie je dit in openbaarheid kan bespreken, zonder ver- en vooroordelen te vellen als men van de hoed de rand niet kent, kun je een vriend(in) noemen. En die heb je wel degelijk
nodig om tot een 'oplossing' van het probleem te komen.
Want steun van dit forum is natuurlijk leuk, maar het is ook fijn als je daarnaast ook eens bij iemand je hoofd op de schouder zou kunnen leggen om eens lekker een potje te gaan janken, of dat iemand zich beschikbaar stelt om eens lekker tegenaan te zeiken omdat je je boosheid, teleurstelling, verdriet of angst kwijt moet.

Groet
Bino

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,
hier kom ik met m'n ervaring van "vroeger" toen ik AA volgeling was en echt niet dronk. Ik heb toen na een paar weken echt niet drinken aan m'n intimi verteld over het hoe en wat. M'n familie was lief maar stond er niet zo open voor, die hebben mij ook eigenlijk nooit zo overmatig zien drinken. M'n vrienden wel en waren blij voor me dat ik het besluit had genomen. Maar om eerlijk te zijn zagen ze niet in dat het zo'n groot probleem voor me was. Ik had bij een vriendin (die walgt van cola light) een eigen flesje in de koelkast staan (zij kocht dat hoor). En sommige vrienden die iets meer wisten dat het echt een probleem voor me was hebben me ook heel goed geholpen in die tijd. Ik had toen zoveel trouwerijen met champagne, borrels ontzettend. Maar er was iemand die altijd eerst voor mij opzoek ging naar iets fris. Heel lief.
Na een jaar of 2 nuchter te zijn geweest haalde ik voor feesten enzo wel eens wat in huis wat ik dan weer meegaf aan de feestgangers. Vonden ze heel gewoon. Maar er is maar 1 iemand geweest die z'n eigen drank meenam als die bij mij op bezoek kwam.
En ja, soms spraken we vaker af bij "die ander" omdat het toch gezellig is voor een ander iets te drinken. En gingen ook wel vaker uit eten of naar de kroeg. Maar daar had ik totaal geen probleem mee. Ik zorgde er ook heel bewust voor om geen flauwe grappen te maken van "moest je weer zo nodig drinken dat je niet naar mij wilde komen"? en die dingen.
Ooit eens tegen een nieuwe lover gezegd dat ik niet dronk omdat ik daar niet mee om kon gaan. Gek, het was meteen weer over met de liefde.

Op m'n werk heb ik het nooit verteld. Ooit eens aan een heel dierbare collega, ik was toen al 4 jaar droog en zij was uitermate verbaasd dat ik problemen met alcohol had. Zeker omdat ik in die tijd gelijk een asceet leefde, niet eten, enkel water etc.

En nu ik minder drink praat ik er wel eens over net als over te dik zijn, stoppen met roken. Misschien omdat veel van m'n vrienden weten dat het vroeger al een issue voor me was het nu wat "luchtiger" oppakken en ik ben ook een beetje over het taboe heen moet ik eerlijk zeggen.

Maar het is wel dat als ik zou zeggen ik wil niet meer drinken ik daarmee een statement maak en ik toch verwachtingen zou scheppen bij m'n omgeving waarvan ik nog steeds niet weet of ik ze wel waar kan maken.

Ik heb momenteel met een vriendin een mini aa'tje en dat is heel prettig. Toch eens het face to face contact en praten over wat het met je doet etc.

Kies, probeer uit wat het beste bij je past. Probeer dingen uit of bij wild vreemde of bij mensen (ouders, je kinderen, broers zussen, je dierbare van jaren her) hoe het "voelt" om erover te praten. Ik heb wel gemerkt dat als ik erover begon het voor andere vaak een soort "spiegel" was en het daarom dus moeilijk is om erover te praten. Het ligt niet altijd aan jezelf dat een gesprek moeizaam verloopt.

succes, ben benieuwd hoe andere dit ervaren.
liefs Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fleur, onze berichtjes kruisten elkaar, vandaar dat ik jouw bericht nog niet gelezen had toen ik de mijne eronder schreef.

Emma geeft precies de voorbeelden waarom wél zeggen het je makkelijker zou maken, op huwelijken doen mensen hun best iets te drinken voor jou te regelen, eigen flesje in de koelkast bij een vriendin e.d. Dat zijn natuurlijk wel zaken waardoor je je probleem beter kan gaan handelen denk ik! Dat helpt enorm zou je zeggen. Als ik dat lees denk ik: dat lijkt me ook wel heel erg handig, als het zo kan.

Maar Fleur schrijft precies op waarom dat dan weer zo moeilijk is. Inderdaad, de angst dat men toch anders tegen je aan gaat kijken. Dat je niet meer aan het beeld voldoet dat je hebt of denkt te hebben bij anderen zoals ook St Maarten zegt.

Het heeft inderdaad 2 kanten. En blijkbaar is Bino de enige die geen weg ergens door het midden kiest.

Verder lijkt tot nu toe iedereen tussen die 2 kanten te hinken! De tijd zal het leren hoe we hier over een maand over denken

Ben ook nog steeds benieuwd naar de anderen

ps: Piggelmee, Frank, Houten, Kika, Toni, Kato, Blackdog, Mathilde JULLIE DACHTEN TOCH NIET DAT HET KERSTRECES AL BEGONNEN IS HE????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha PP,
het is natuurlijk allemaal geweldig hoe mijn omgeving gereageerd heeft. Maar lees ook dat mijn "lover" het meteen af liet weten, en hij is de laatste geweest in mijn nuchtere periode.
Tja, lover, geliefdes, iemand die meer voor je is, iemand die je uit die grijze massa haalt....
Het is best alleen zo zonder. En dat is al 8 jaar geleden. Ik ga niet zeuren, want het is ook oke.

greetz Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ho-ho-ho, beste Piet P.
Mathilde weet heus wel dat het kerstreces nog niet begonnen is maar Math is toevallig wel al Oma.
En Oma's worden tegenwoordig geacht overal tegelijk te zijn.
Als je op het ene exemplaar past kun je heus wel mét dat exemplaar naar de schoolkerstviering van het andere exemplaar gaan.
Dat je dan vervolgens er voor past om nog weer een ander exemplaar onder je hoede-en mee te nemen-daar is dan toch ineens begrip voor.Gelukkig!

Tja, vertel ik het mijn omgeving of niet...
Ik heb lang gedacht dat het beter/makkelijker was van niet maar nu ik sinds kort (Tactus en jullie hier) het noodzakelijk vind om dat eerste glas niet te nemen moet ik mijn bakens verzetten.
Echt, het doel heiligt de middelen.
Ik bekijk het van situatie tot situatie en bepaal dan wat ik er over wil zeggen.
Kijk als je erg blufferig gaat doen, zo van kijk mij es, dan schrik je mensen af.
Zo ook als je hoog van de toren gaat blazen dat je er mee bent gekapt vanwege alle ellende ...etc. Dan schokeer je en dat levert nooit iets op.
Ik heb gemerkt dat, als ik het dicht bij mezelf hou, maar wel respect voor ieders ander drankgebruik toon en dat ook voor mijn drankgebruik verlang, ik dan begrip oogst.
Tot zover dominee Mathilde:)
Ik hoor graag van jullie en kom er even zo graag op terug.
Lieve groet,
Mathilde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve allemaal,

Na vanavond volledig schaakmat te zijn gezet door mijn ex (errug knap ik heb nu bijna de hele schoolvakantie de kids dus ook de zorg + kosten die volgens de rechter verdeeld moeten worden) heb ik of all people de meest vervaarde alco gebeld die ik ken: mijn vader (heeft Korsakov weet niet veel meer). Ik moest gewoon iemand spreken en hij neemt om 23.15 de phone nog op. Tot dik één uur dus over drank, aangebroken flessen wijn, alternatieven, roken, en ALLEMAAL ALSOF HET OVER DE BOODSCHAPPEN VAN GISTEREN GING.
Ik ben verbaasd maar ook niet. Hij zei: als ik een fles wijn open maak, GAAT DIE LEEG dus ik laat hem al zes jaar dicht. En die ene fles maak ik niet open, want dan gaat het fout.

Goed daar kunnen we het weer mee doen. Ik zal mijn ex bellen (hou je vast, ik moet mijn kids naar R'dam brengen vanuit Houten en halen) zodat mijn kids hun kerstdiner niet missen bij mijn ex-schoonfamilie, exje ziet het niet zitten ivm lange rit met vriendin+ knappende buik. Ik zal een brief schrijven aan mijn kids en hun vertellen voor later dat ik het VOOR HUN GEDAAN HEB. Mag wel hopen dat ex-familie de deur open doet, ben geen ptt-beseller. probleem opgelost. anders met Kerst 2 dagen kids is ook ellende (+ kosten) terwijl ex de helft van de schoolvak. moet betalen officieel.

Morgen een nieuw draadje Fris Intelligent En Teven Sober naar de Kerstdagen ofwel GA JIJ met mij NUCHTER mee op de F.I.E.T.S.?????

liefs uit Houten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Houten,
Ja hoor,
ik ga mee op dat nieuwe draadje F I E T S. In ieder geval voor de Fris en Sober

Wat een zwaar lullig verhaal over je kinderen naar Rotterdam brengen en halen.
Kan die 'buik' niet gewoon zolang op de bank???
Jaaa, ik ben partijdig tot en met...(waar het Houten betreft)
Houten..., waar zijn je zwabberdoelen?
Volgens mij heb je die ingeruild voor 'still going strong'

Eigenlijk heeft Papa Korsakov verdraaid goeie adviezen voor je, al was het alleen maar omdat hij een Korsa-papa is.
Weet je Houten, dat ik voor jou enorm veel respect heb?
Je knokt en je knokt en je knokt. Je bent in mijn ogen een vechtbeest op veel fronten.
Echt, je gaat winnen. het maakt niet uit als hoeveelste je over de finish gaat.
Je bent een Winner Pursang !!!

Liefs, en voor allemaal een prettige vrijdag.
Ik zit 'gebeiteld'. Ik heb beloofd mijn zoon rond middernacht op te halen van één of ander Hardcore-muziekgebeuren in Rotterdam. ( Ja Houten, alweer Rotterdam. Daar moet je toch blijkbaar zijn voor de leut :)
Moet Mathilde dus in haar koetsje en komt ze absoluut niet in de verleiding want Math. is wel goed maar niet gek!
Lieve groet,
Math.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Houten,
wat een naar gedoe met je ex. Gatver. Ik begrijp eigenlijk niet dat als je ex schoonfamilie de kinderen zo graag wil zien, waarom ze ze dan niet zelf komen halen. Blijkbaar is hun vader er niet bij.

Ellendig dat je vader Korsakov heeft maar blijkbaar heeft hij nog wel het e.e.a. te melden aan je. Wie weet wat een steun hij jou kan zijn de komende tijd. En zie je wel, zeker als je met een lotgenoot praat kan het net zo'n makkelijk gesprek zijn als over de boodschappen.

Ik ga de dag maar eens aanvatten. Sterkte allemaal en we zien elkaar in het peleton.
liefs Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja jongens inderdaad, mijn vader is 20 jaar van leven (voor hij die laatste fles dicht licht staan) een zware drinker geweest én roker: toen zei de dokter: u kunt kiezen: stoppen met drank én roken én een hartoperatie of gewoon dood.

Mijn vader is erg nuchter (:D in die dingen) en is ACUUT gestopt met drinken 3-4 flessen wijn + de nodige cognac en 2 pakjes sigaretten en laaft zich al zes jaar aan cola light l, Amé en Crodino. Ook goed spul trouwens die Amé. Wel zoet.

Persoonlijk ga ik voor de Cola Light Citroen Zonder Ijsblokjes (dan krijg je meer :D ) Spa Rood, krattenvol. Hierna kan ik door alle koolzuur een compleet Lego-gebit aanschaffen dat door geen enkele verzekeraar meer vergoed wordt. Scheelt wel in de kosten van de tandpasta en zo.

Ik ga met Fleur mee en ga voor de geheimzinnige (niet te dicht bij komen, radio-actief misschien) nieuwe, aNti-migraine-medijnen met een ABSOLUUT alcoholverbod. Niet één glaasje, jij lust 'm toch altijd? Nee joh, stel je voor dat ik dood neerval moet jij die 80 kilo overblijfselen afvoeren, geen hond die dat verhaal gelooft die medicijnen zijn g-e-h-e-i-m.

Werkt FANTASTISCH :D Enne, vragen ze dan, of ik misschien het verschil al merk? Jaaaaaa het gaat de goede kant op (vooral 's ochtends maar de reden daarvan vermeld ik maar niet) Hahahahahahahahaahahahahahahahah. Kom op, een beetje luchtigheid graag. Niet alles is dodelijk belangrijk. Bino, wat mij betreft smijt jij alles op tafel, nou nee, hou die punnikstring-maar aan anders sta je zo "bloot" met je capuccino.
Kortom: je hoeft niet op postitieve reacties te rekenen, daarvoor zijn wij er, de rest van de wereld (zie Gerda's verhaal) doet óf of ze gek zijn, of ze hebben zelf een probleem, en jongens en meisjes, het interesseert mij geen BIET. Ze lossen hun eigen problemen maar op (graag zonder mij lastig te vallen en ze zoeken het maar uit). Ik heb genoeg aan mijn mooie hoofdje.

Zo. Die moest er even uit.

Ja, ik heb één goede vriendin die het weet, reaktie: lieve schat, zoveel drink jij toch niet? Nee flappie, jij ziet het niet. Maar ze steunt me wel. Maar die zijn zeldzaam hoor. En mijn vader zegt nu: moet je horen, ik dacht dat een leven zonder alcohol en roken onmogelijk was maar na 6 jaar zeg ik het is veel meer de moeite waard dan daarvoor, ik onthoud alles veel beter (lees: wel ipv niet) ik probeerde alles te verbergen en was daar de helft van de dag mee bezig. We hebben samen hartelijk gelachen om de lege flessen siroop met wijn erin in de koelkast. Nee, jongens, verder ben ik niet verslaafd.

Maar inderdaad: Houten gaat steady. Ik weet niet eens meer dag hoeveel, ik hou het op 28 december op 2 maanden. En als ik in die periode ergens voor één glaasje zwicht (bleh ik proefde laatst martini, vies !!!) dan is het zo. Als je zegt het lukt toch niet, lukt het zekers niet en ga je als een dweil 2006 niet. En dat kan niet.

Vannacht om 5 uur, ja hoor ik ben bijna klaar, kreeg ik een briljant idee. Gelukkig kan ik even aan jullie kwijt: ik dacht: ik ben zo bo-os dat die e-ex mij weer misbruikt als taxischauffeur. Toen dacht ik (thx Tactus) ik kan het ook omdraaien: wie willen er graag naar het kerstdiner in Rotterdam met hun neefjes en nichtjes en lekker lang spelen? Juist, oeps Houtense spruit 1 en 2. Lastig soms, die namen. Dus ik heb ze aan het ontbijt de kwestie voorgelegd: jongens, misschien kan pappa niet met jullie naar Rotterdam naar het kerstdiner en komt hij maar een uurtje. Wat vinden jullie ervan als ik jullie lekker vroeg breng dan kunnen jullie nog lekker spelen? JAAAAAAAAAAAA mam, je bent een kei (ze moesten gelijk tekenen dat snap je voor het keien-diploma van hun moeder ben niet gek) enne jij rookt niet in de auto (leuk leuk leuk voor de barstbuik en wurm) en jij hebt leuke muziek ja, ik ga al 10 jaar naar Koters voor Koters en ik brul het hardste mee, dus GEREGELD. Ik een goed gevoel, kids ook.

Nu ga ik nog mijn ex uitknijpen want ik zie gebeuren dat de kids helemaal niet bij hem gaa logeren dus ik wil benzinegeld (ja, ik rijd niet op alcohol hè) en geld voor een extra week vreten. Menu staat al vast:
1e dag shoarma (kan het mij schelen) en 2e dag patat. Voor de TV. Ik vind het gezegend.

Zo en dat was hem écht voor nu. Dag schattebouten, ik moet als een GEK gaan fietsen ik heb één uur om 100.000 dingen te doen en 12 uur school, dat haal ik net (niet).

Ik ben trots op de gedachtenveranderingen, PLUIM VOOR TACTUS EN VOOR HET FORUM.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hey,

kerstrecess?????????????
pardon...

sta om 5.45u op en er zijn dagen dat ik na 22.00u thuis kom van vergadering of whatever
ik werk fulltime, doe daarnaast an passant nog even een studie van ruim 2 jaar,
ben getrouwd met een man die niet opruimt maar verplaatst!
hij heeft ook goede kwaliteiten hoor, maar het huishoudelijk talent is iets minder ontwikkeld.
laat de hond uit, doe de was en alle schijn ophouden dat het totaal geen moeite kost.
sorry, dat ik wat minder schrijf maar jullie tempo houd ik echt niet bij.
en wil het ook niet als verplichting zien.

Houten wat schrijf je positief, volgens mij gaat het hartstikke goed met je.
loop je al naast je schoenen van dat geweldig mooie gedicht
een paar dagen geleden?
krijgt bino nu een extra mooie gepunnikte string?
of stort je je nu op het kantklossen?

is de dienstbaarheid van de ptt postbesteller niet wat te groot?
heeft exje niet zelf deze situatie gecreeerd rondom kerst?
kan exje ook zelf een oplossing zoeken.... lijkt me zo?

ik fiets nuchter met je mee de kerstdagen door en samen halen we ieder van dit forum op.
intelligent wil ik even niet zijn, sober lukt al jaren niet meer,
maar wat doe ik nu met die flessen champie die nu bezorgd worden?
terug naar de bron denk ik,
komen we toch langs met onze fietstocht.

allemaal hele fijne kerstdagen, ik zal aan jullie denken.
veel liefs
kika :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Kika

Je schrijft:

"hey,

kerstrecess?????????????
pardon...

sta om 5.45u op en er zijn dagen dat ik na 22.00u thuis kom van vergadering of whatever
ik werk fulltime, doe daarnaast an passant nog even een studie van ruim 2 jaar,
ben getrouwd met een man die niet opruimt maar verplaatst!
hij heeft ook goede kwaliteiten hoor, maar het huishoudelijk talent is iets minder ontwikkeld.
laat de hond uit, doe de was en alle schijn ophouden dat het totaal geen moeite kost.
sorry, dat ik wat minder schrijf maar jullie tempo houd ik echt niet bij.
en wil het ook niet als verplichting zien"

Maar, Kika, Pietjepuk maakt ook wel eens een grapje hoor!!! Je denkt toch niet dat ik dit serieus meende??? Gekkie! Natuurlijk moet dit nooit een verplichting worden. Shei uit zeg (of schij uit, Houten?)

En Emma, nog even over gisteren, heel erg lullig van dat vriendje dat ervandoor ging. Maar ik denk, als jij zo open en eerlijk was, en zijn vertrek was zijn reactie, dan was hij jou absoluut niet waard lieve Emma! Maar het blijft natuurlijk enorm rot voor je, dat voel ik ook wel, en begrijp ik heel erg goed.

En verder, nou Houten, die strijdbaarheid klinkt goed hoor. We kunnen nu ook met het forum afspreken dat we in Rotterdam om de beurt de boel gaan lopen terroriseren, maar misschien vind je dat iets te ver gaan? We hebben inmiddels 3 sterke mannen onder ons. Kunnen we goed gebruiken in dit kader! Denk er maar eens over Houten (voor alle duidelijkheid: wéér een grapje!)

groetjes
pp

dat kerstreces, geldt dat wel voor Piggelmee, Kato, Frank?? (en nóg een GRAPJE ! NIET BOOS WORDEN, ANDERS MOET IK OOK GEDICHTEN GAAN SCHRIJVEN OM HET GOED TE MAKEN, net als Bino)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar Frank is weet ik niet, ik zag laatst wel iets met een punnikstring rondschuiven door de tuin en riep al enthousiat Hé Bino wat leuk, was fout, en Kato moet zich ook nog melden.

Als ik me morgen K.... voel mag ik me ook weer melden hoop ik toch na ijzersterk mep van vandaag aan exje?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lieve allemaal,

Ik heb vandaag werkelijk mijn dag niet. Je zou ook kunnen zeggen mijn week niet.
Moe, lusteloos, slechte nachtrust enz. enz.
Voel me soms heeeel zielig en dat terwijl ik eigenlijk niks te klagen heb.
Ik ben net even het dorp ingeweest om maar wat extra vitaminen te halen.
Ik moest even mijn gal spuien,

liefs Gerda

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allen,
Jammer, Gerda, dat je je niet fit voelt. Maar het hoort erbij. Uiteindelijk zul je je wel beter gaan voelen. Lees echter niet teveel van Houten hierover!
Houten, ik wil jou nomineren voor de gele trui.
En ik heb de kerstborrel overleefd. Er was ook spa-rood. Was heel gezellig. Het viel me weer op, wat sommigen even achteroverslaan en dan toch nog gaan rijden. Nou ja, hun eigen keus.
Eindelijk, voor mij is de kerstvakantie begonnen! Wat kan een mens een hoop doen in een paar dagen. Op mijn werk zijn de kerstspullen alweer voor een jaar de schuur in.
Schrijf later meer, nu even uitzakken.
Groetjes, Fleur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fleur,

de kerstborrel overleefd, je zag er zo tegenop he. Weer een stapje gemaakt. Lekker! En dan de gele trui van deze week. Uitstekend idee van je,

Houten is natuurlijk jurylid, en juryleden zijn officieel uitgesloten van deelname normaal gesproken, maar ik ga met je mee Fleur, Houten moet de gele trui krijgen deze week! Dan moet er maar een uitzondering gemaakt worden voor één keer.


HOUTEN, HET MOET HEEL GEK GAAN WIL DE GELE TRUI NIET NAAR JOU GAAN DEZE ZONDAG! En StMaarten, jij punnikt de bolletjes voor Houtens trui he, had je beloofd. En Gerda, trouwens, misschien een goed idee voor je om je zinnen wat te verzetten, je zou StMaarten een beetje kunnen helpen met de bolletjes voor de nieuwe trui van Houten. T moet zondag klaar zijn. De prijsuitreiking is om 00.00 uur s nachts. Dan zouden we toch allemaal aan elkaar denken????? Of was dat van zaterdag op zondag. Dan moet je even wat doorpunniken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fleur, ik snap het niet. Ik geef de hele week al m.i. uitstekende, wat zeg ik meer dan nuttige adviezen aan Gerda, en echt niet over grapjes met fietsen en punniken, en nou mag ze niet te veel van me lezen (?!?!?!?!?!?). Ik niet snap, ik vrijdagavond, ik afhaak.

Maar goed van je dat je de borrel (waarom heet dan eigenlijk niet anders dan "borrel" overleefd hebt) het zou toch té jammer zijn als je het niet had gered. Je bent onze koploper in de groep dus..... we houden onze blik omhoog, naar jou gericht.

Fietsen dus maar !!!!! En graag even uitleg aan een in verwarring zijnde Houten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...