Spring naar bijdragen

ha Kaya, ha Peter


Emma

Aanbevolen berichten

hallo,
Misschien heb je dat al gelezen, maar Fleur is van de "oude" er weer bij halen, ik let op de nieuwe die wel inloggen maar nog niet mee praten. Maar welkom. Fijn dat jullie er zijn. Lees verhalen, praat mee, vraag als je wilt. maar ben er.

Hartelijke groet,
Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Emma, voor de internetzorg is tijdelijk een wachtlijst, heb me wel aangemeld, hoop dat het niet te lang duurt. Gisteren de site al bekeken, vandaag opnieuw. Nu dan het forum. Weet nog niet zo goed wat ik moet vertelllen (en kwijt wil). Komt nu ineens wel erg dichtbij. Laat me maar even, ik zal binnenkort wat meer van mezelf laten horen. Groetjes Kaya

Link naar opmerking
Deel via andere websites

kaya,

inderdaad, doe het maar op je eigen tempo, maar met Emma zeg ik: hartelijk welkom, en, ik was ook heel huiverig in het begin. Nu weet ik 100 % zeker dat ik erg veel steun haal uit het forum.

Dus, zeker zolang je op die wachtlijst staat, gebruik ons als je klankbord als je wilt!!

en voor die wachtlijst, wacht niet af tot je een mailtje krijgt, probeer het gewoon geregeld, zo is het bij Piggelmee en mij ook gelukt en echt, ook dát is een prettige steun in de rug.

Je moet het welliswaar zelf doen, maar die steun van lotgenoten en hulpverleners is echt fijn, en je gelooft het niet maar, het is gewoon hartstikke leuk (bijna verslavend) om mee te doen. Kijk maar naar StMaarten, vanuit Zuid Afrika gaat hij gewoon door!!!

tot snel (hoop ik)

Pp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom kaya ik weet dat het moeilijk is ik zit ook nog niet zo lang op dit forum denk nu 1 a 2 maanden en kan nu al wel zeggen dat ik er een goede steun bij heb het is ver**** handig zoon steun in de rug en de tips zijn ook goed ik heb er vanaf gisteren ook een bij de wekker houten bedankt voor de tip zit nu op 17 minutten en toen dacht ik laat ik eens op het forum kijken maar even genoeg

wil het niet op dringen maar hoop snel weer iets te lezen groetjes *..´¯`.* BLACK DOG *.´¯`..*
ps ga nu weer even na denken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal, bedankt voor jullie lieve reacties, fijn me zo welkom te voelen. Ik was gisteren een beetje overdonderd door het berichtje van Emma (ik was 'gesignaleerd'....). Zoals is gisteren schreef
' komt het nu allemaal wel dichtbij'.

Ik weet dat ik een alcoholprobleem heb, weet wanneer ik drink (iedere avond fles wijn, al 25 jaar (ben nu 44)) en weet dat ik hier iets aan moet doen. Heb hier eigenlijk nog nooit met iemand over gesproken. Ik hoop de komende tijd zover te komen het ook daadwerkelijk aan te pakken. Zijn jullie allemaal gestopt met drinken of zijn er meer mensen die de stap nog moeten zetten? Tot horens, Kaya

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja, zelfs op een anoniem forum wordt je gespot. Maar goed, leuk dat je er bent. lees eens de oude berichten en kijk maar wat je wil vertellen.
Heb je lichamelijke klachten van de fles wijn per avond? Of ben je het gewoon zat?

Ik drink ook nog wel maar ik wil daar vanaf januari een poos mee stoppen maar ik zie er wel tegenop. Ik zeg niet nooit meer maar ik zit in een situatie die wel heel makkelijk maakt om veels te veel te drinken en dat doe ik nog steeds te vaak naar m'n zin. Na 1 glas is de rem eraf. En soms accepteer ik dat en soms heb ik er echt last van. En de laatste dagen heb ik dus last van mezelf. Trut denk ik dan, ben eens wat steviger.

Ik heb ook nog nooit zo open over m'n alcohol gebruik gepraat maar het doet me wel heel goed. Zonder een belerend vingertje van zo moet het en niet anders, lekker anoniem maakt het wel ik steeds duidelijker krijg waar het bij mij fout zit. En voor mij is het goed het taboe eens te doorbreken en onderkennen dat ik wel heel zwaar drink en dat gewoon niet lang meer goed kan gaan.

Sterkte en ik lees jullie weer.
Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Kaya

Jaaaaaaaaaa ik ben ook van de WW-club. Nee, niet de Wegenwacht of Weight Watchers.
Wij zijn van de Witte Wijn, drinkt als limonade, voor de dorst op elk uur vanaf 3 uur geaccepteerd.
Ik herken erg veel in jouw verhaal.
Ik was zó gewend om om half vijf de kurk uit een liter Wit AH te trekken en de liter weg te klokken...die gewoonte overgehouden aan allerlei andere problemen (wie niet). De eerste weken (ik ben op eigen initiatief ram-bam gestopt) vond ik horror, nu gaat het steeds beter (houd me vast, Fleur) dat ik dit durf te zeggen.
Ik ben wel mateloos op zoek geweest naar alternatieven. Ben bijna weer gaan roken zelfs.....al 9 jaar gestopt. Kan je nagaan hoe je lijf en geest wennen aan de "kick". Ik kon overigens prima functioneren met een liter achter mijn kiezen, in het weekend soms meer zelfs. Vond het onverantwoordelijk eigenlijk. In maart 2005 gelezen in de krant over het succes van Tactus. Toen was het echt een hype toen het ook nog in sept. 2005 in de Opzij kwam. Ik heb tot oktober moeten wachten maar vond het best (dan had ik lekker ook geen reden om te veranderen).
Toen heb ik 2 of 3 opdrachten gemaakt over mijn drinkgedrag en schrok ik me toch wel te pletter. Dat was 28 oktober 2005, en nu 61 dagen geleden.

Het Forum sleept me erdoor heen. Ik wens je sterkte met het nemen van de goede beslissingen, enne..... vraag maar aan Gerda, dit forum is als een warm badje..... ik kan het niet meer missen (de drank wel).

Enne, wat een geld je uitspaart !!!!!!!!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Kaya,

Ook namens mij welkom op dit forum. Het is precies zoals Houten al zei: een warm badje.
Aan iedereen hier kun je je verhaal kwijt en we hebben meestal maar een half woord nodig om elkaar te begrijpen.
Ik had ook gelezen dat er een wachtlijst was voor de internetbehandeling. Ik ga me daar ook voor aanmelden want ik ben dan een jaar in opname geweest maar merk dat ik nog meer hulp nodig heb.
Als je terugleest zie je dat Fleur me al op mijn motivatie van niet drinken heeft gewezen en ze heeft gelijk.
Ik ben nog steeds jaloers op mensen die wel kunnen drinken. En daar moet ik eerst vanaf.
Ik hoop dat je net zoveel aan het forum hebt als ik want ik ben een nieuweling hier, maar al erg veel steun ervaren.

tot gauw, groetjes Gerda

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Kaya,
Hier ook mijn welkomstwoordje. Om voor het eerst te spreken over je probleem is al een goede stap. Iedereen hier heeft zo zijn eigen doelen. En we proberen elkaar te steunen in hun strijd. Wat niet altijd makkelijk is. Ik heb nu al zeven maanden niet gedronken en vind het heerlijk. Na een jarenlange strijd van minderen, stoppen, minderen, stoppen enz. enz. heb ik eindelijk mezelf eens aangepakt en gezegd: ik kap ermee. Het voelt als een nieuw leven en dat is het ook. Maar het was niet makkelijk, laat ik dat maar eerlijk zeggen. Lees maar op het forum en schrijf gerust; je bent anoniem, dat is een groot voordeel. Nogmaals, welkom en ik hoop wat voor je te kunnen beteken.
Groetjes, Fleur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...