Spring naar bijdragen

nieuw


kato

Aanbevolen berichten

hoi, ik ben kato en pas aangesloten. heb al verschillende jaren een drankprobleem.steeds met vallen en opstaan.Nu ben ik het kots beu; steeds mijn werk verloren, heb afgelopen weekend een zelfmoord poging gedaan maar mislukt.voel me ellendig en rottig maar wil niet meer drinken en is zeer moeilijk.heb totaal geen zin meer in het leven maar probeer er tegen te vechten, heel vermoeiend. ik hoop langs deze weg een lichtpunt te vinden
groetjes
Kato

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo, dankjewel voor de reactie
voel me ontzettend leeg en onrustig, is dat bij jullie ook? Daarbij komt dat ik momenteel geen inkomen heb en echt snel werk moet vinden en dat vreet zo aan me.
Ik weet wel dat ik spanningen moet vermijden anders loopt het verkeerd.
Neem momenteel antabuse in om zeker niet te drinken, maar de drang blijft nog.
Probeer nu al is het moeilijk stap voor stap, dag per dag te leven en dat is een uitdaging voor mij; mpet ook mijn negatieve gedachten omzetten in positieve, en dat is zo moeilijk.
maar ben een vechter en wil niet opgeven, de drank echt verbannen en me "goed" voelen zonder drank, ik weet dat het kan, allleen wil ik alles weer te snel. ongeduldig hé.
Is zoals met mijn drinken alles of niets.
Ik hoop van jullie nog veel te leren om een "gelukkig nuchter" leven ter bekomen
groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Kato,
Je laat in ieder geval merken, dat je ervoor gáát. Beetje een stopwoordje van mij, vandaar mijn naam. Het is goed om van dag tot dag te plannen. Vandaag drink ik niet, morgen zeg ik dat weer. Als het moeilijk werd, stelde ik dit zelfs in van uur tot uur. De namiddag was zwaar, dan stelde ik de limiet tot 's avonds. En daarna weer van uur tot uur. Wat mij ook hielp was naar buiten gaan als ik erge trek had in alcohol. Onze hond heeft volgens mij nu ingekorte pootjes; het arme beest is al twaalf en had vaak geen zin om te lopen. Maar het hielp mij enorm. Of andere afleiding zoeken, bezig zijn met mijn handen, of douchen, ik deed eigenlijk van alles om maar afleiding te hebben. Even de zinnen verzetten. En dan was het gevoel vaak wel weg. Sterkte en tot horens, Groetjes, Fleur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Kato, Welkom hier!
Ik gebruik dit berichtje van Fleur om nog eens aan te dikken wat ze zegt over allerlei handigheidjes om het drinken uit te stellen.
Lach niet (of misschien juist wel...;)
Ik ga bij erge trek hele bladzijden overschrijven uit boeken die ik mooi vind.
Als de dan ontstane schrijfkramp te hevig wordt voor mijn middelbare gewrichten, lees ik weer een stuk maar daaarna ga ik gewoon weer verder. Met schrijven... overschrijven wel te verstaan.
het kan misschien niet stompzinniger en nuttelozer maar voor mij geldt; 'Het doel heiligt de middelen'.
En ja ..., het kost tijd maar hoeveel tijd gaat er niet verloren als je drinkt?
Ik leer zo veel over stijl en interpunctie en meer over mijn favorite schrijvers.

Nou Kato,
Goed dat je hier bent komen kijken.
Je zult hier veel vinden maar misschien niet genoeg voor de dingen waar jij mee kampt.
Als het nodig is heb ik kontakten die je kunnen helpen bij jouw specifieke problematiek.
Tip van Mathilde..., blijf alsjeblieft niet onnodig in je eentje rondzwemmen.
Er zijn, als je dat tenminste zelf wilt ,altijd wel mensen die je op weg willen helpen.
Lieve en meelevende groet van Mathilde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi Fleur,
Het gaat redelijk goed, nog niks gedronken is nu 8 dagen, neem wel antabuse in.
Het leven begint me iets te intresseren, doe mijn best om positief te blijven; vanddag nog een gesprek gehad voor werk, ziet er veelbelovend uit moet morgen nog ne keer terug gaan.
Ik doe nu rustig dag per dag en hou me contant bezig met allerlei dingen zodat ik niet teveel tijd heb om te piekeren.
De drang naar drank is er nog wel maar geef er niet aan toe;
De zelfmoord neiging is er ook nog maar niet zo sterk als vorige week dus het gaat de goede kant uit.
Bedankt voor je medeleven
Houd je goed en tot hoors
Katto

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi iedereen,
Geweldig nieuws !!!
Mag volgende dinsdag starten op mijn nieuwe werk !!
Het was vandaag heel vlot verlopen en heb de werkgever zelf weer opgebeld, die heeft een half uurtje later zelf op gebeld dat ik mag starten. Goed hé !!
Nu moet ik er echt volledig voor gaan en niet meer in de fout gaan, ben al wel 7 keer werk verloren omwille drank en dat ben ik echt beu; hetbis genoeg geweest.
En ja Fleur ik leef nu ook dag per dag; morgen zie ik wel; ik leef vandaag, gisteren kan ik nie meer veranderen; morgen is nog te ver; dus vandaag leef en geniet ik van mijn nuchter zijn.
aan allen pretiig weekend
dikke knuffel
Kato

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Kato,
Gefeliciteerd!!! Heerlijk om weer aan de slag te kunnen. Ik wens je veel succes. En wat het niet-drinken betreft: we gaan er samen weer voor; dag voor dag, meer niet. Ik hoop wel te horen hoe het met je gaat. Enals je het moeilijk hebt: gewoon tandhakken en doorgaan. De dag is zo om en de ochtend begint lekker nuchter. Prettig "fris" week-end.
Groetjes, Fleur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi,
eerste werkdag zit er op, het was bangelijk goed meegevallen; voel me weer nuttig in de maatschappij.
Als werkende vrouw voel ik me toch een stuk beter, heb ik minder tiijd om te piekeren en me zorgen te maken over de flessen drank die ik nog moet verstoppen al dan niet.
Heb een job als verzorgende in een rusthuis; heel boeiend en je krijgt zoveel vriendschap terug; doet echt deugd, voel me aanvaard zoals ik ben.

Nu nog volhouden en er volledig voor gaan hé:
Dag per dag; voel me elke dag wat sterker worden en de zin in het leven komt stilaan op gang;
wat moet ik nog meer hebben ?
Ben tevreden en hoef niet te drinken om me normaal goed te voelen.

aan ieder nog een dikke knuffel
Kato

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Hoi Fleur,

Jawel alles is nog dik in orde, pc een 8 tal dagen in herstelling vandaar dat ik er effe nie was;
Bedankt voor je aandacht, probeer morgen mijn achterstallige discussies te lezen en reageren
Nu nog war kadeautjes inpakken en kaartjes schrijven, ben alleen thuis dus is het rustig en niemand kan zijn geschenkje zien.
Wat alcohol betreft géén probleem ben no steeds nuchter nu sinds 8 november.
voel me goed en lekker gezond moe
Dikke knuffel
tot morgen
Kato

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

he Kato, welkom hier

Ik ben ook net nieuw, maar ben blij dat ik op deze manier me kan uiten.
Het leven is te mooi om zo vroeg afscheid van te nemen.
Ik heb het ook elke dag moeilijk met mezelf en dan gaat het bij mij om drank en drugs. dus er is hoop'
Als ik het kan dan jij ook toch?
groetje Erica

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo iedereen,

krijg nu nog ziektegeld via de UWV maar moet binnenkort naar het CWI. Ben per 1 nov.05 ontslagen door mijn verslavingsgedrag! heb 2 rechtzaken aangspannen en gewonnen maar nu heb ik niets. wil graag opleiding SPW volgen als deskundig therapeut wil graag mensen helpen
weet iemand of dit mogelijk is en hoe?
groetjes Erica

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...