Spring naar bijdragen

De top 3 van ergste alcohol ervaringen..


Sieske

Aanbevolen berichten

Misschien helpt het bij de verwerking van de alcoholproblemen, als we zien wat voor ellende een ander allemaal meegemaakt heeft...

mijn top 3 van zware verkankerdheid na een avond zuipen:
in willekeurige volgorde:

- 16 keer kotsen na een avondje bier, tequila en bacardi cassis, voorafgaand aan Feyenoord-***********
- 2 volle dagen en 1 nacht op het balkon van een hotel als een dood vogeltje zitten na een dag kankerhard bacardi zuipen, en ondertussen van 4 hoog de straat onderkotsen en mikken op mensen
- 3 dagen volledig naar de tyfus zijn en denken dat je dood gaat, na het atten van een fles jenever binnen 10 minuten.

vertel mensen, vertel, en zeg dat jullie grote ellende hebben meegemaakt !

Noot van de moderator: Aanpassing in dit bericht in verband met discriminerende benaming.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb al genoeg om me heen gezien, ik heb er dus maar drie willekeurige gevallen uitgepakt. Ook al hebben ze niet allemaal betrekking op mij persoonlijk, ik hoop dat jullie er iets van leren.

- Een kansloze vriend een fles zelfgemaakt spul zien leegdrinken. Vervolgens wordt hij hier zo ziek van dat hij een bus vol onschuldigen onderkotst, inclusief de tas van degene die naast hem zit.

- Een andere vriend die zo dronken is dat hij zijn eigen huis begint te slopen. 's Morgens merkte hij pas de ravage die hij had aangericht. Met heulp van wat vrienden kwam het toch nog allemaal goed.

- Zo dronken zijn dat er besloten wordt om langs een verlaten Duitse weg allerlei verkeersattributen mee te nemen. Uiteindelijk kregen we onze verdiende loon en werden we aangehouden door de Polizei. We mochten blij zijn dat we er nog genadig van afkwamen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
ketel1


- Een kansloze vriend een fles zelfgemaakt spul zien leegdrinken. Vervolgens wordt hij hier zo ziek van dat hij een bus vol onschuldigen onderkotst, inclusief de tas van degene die naast hem zit.





dit moet verschrikkelijk zijn om mee te maken :(

sterkte kerel !

vatos locos por favor !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry houten, maar dit topic heet: de top drie van ergste alcoholervaringen.
Het is dus de bedoeling over dit onderwerp te schrijven, het feit dat je vertelt dat je die ervaringen gelukkig allemaal niet hebt, is fijn voor je, maar laat het daar dan bij.
Overigens snap ik je volgende zinnetje niet helemaal: aangezien ik de hele avond etc etc over fietsen.....
Je hebt de ervaringen niet, omdat je de hele avond aan je fiets hebt gesleuteld??? Het gaat niet over vanavond alleen......het gaat over wat je ervaringen zijn tot nu toe.
Verder snap ik overigens ook niks van de rest van je verhaal en ik denk dat ik niet de enige ben.
Blijf aub schrijven maar dan gerelateerd aan de topictitel, daar hebben we met z'n allen meer aan, denk ik.
Groeten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Sieske,

Ik zit uit het raam te staren en zie dat het sneeuwt, hier wordt ik altijd blij van. Ondertussen zit ik terug te denken aan al die slechte en erge ervaringen die ik niemand toewens. Het zijn er zoveel maar ik zal er drie noemen. (deze ervaringen waren niet alleen voor mij maar vooral vreselijk voor mijn kids)

Ik ben sinds 1 nov. 2005 ontslagen en dit komt mede door mijn verslavingen. Vaak slikte ik valium, seresta's en methadon op mijn werk en vaak ging dit goed maar ben een keer in slaap gevallen achter mijn pc terwijl mijn manager aan mijn blok zat te praten met een collega. Moest mee naar kantoor en moest gelijk door naar de bedrijfsarts die me ziek meldde voor de zoveelste keer. Ik werd al in de gaten gehouden want was vaak ziek en mijn baas wist van mijn verslaving en ook dat ik hiervoor opgenomen zou worden.

Eén keer is het zo uit de hand gelopen, luister eb huiver: begon 's morgens al met de inname van methadon, ritalin (van mijn dochter) en drank, voelde me superieur en ging naar de winkel voor boodschappen. Dit ging goed, ging een praatje maken met de daklozekrant verkoper en ging samen met hem ergens in de buurt een jointje roken. Nou dat heb ik geweten! heb maar één trekje gehad en ik ging out. En het ergste komt nog: werd door buren gevonden en naar huis gebracht waar mijn inmiddels opgetrommelde familie zat.

En het allerergste is dat ik tijdens mijn gebruik van drank en drugs mijn eigen lichaam heb weggegooid en heb er op de dag van vandaag nog problemen mee om mijn lichaam te accepteren

Erica

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Ik vind dit een topic van niks. Waarom moeten we onze ergste ervaringen opschrijven, zijn we daar trots op afzo???
Natuurlijk heeft een ieder van ons dingen gezegd of gedaan die niet mooi zijn maar dat heeft geen zin om dat op te schrijven.
Ben je er trots op ofzo Sieske? Of kick je erop?
Ik kan me niet voorstellen dat je er ook van leert om andere verhalen te horen over hun drankmisbruik.
Iedereen weet dat wel en daar hoeven we het niet meer over te hebben, we moeten het er juist over hebben hoe we er met elkaar doorheen komen om van de middelen af te blijven.
Daar is dit forum voor.

Tot slot wil ik ook nog opmerken dat het totaal geen pas geeft om Houten zo af te bekken, Moon
Als je niet snapt waar ze het over heeft dan moet je even teruglezen, dan begrijp je het beter denk ik.

Groet Gerda

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,
Allereerst Sieske,
Aan negatieve verhalen hebben we hier niks. Kun je niet beter beginnen bij wat je zelf van plan bent?
Dat je hulp nodig hebt, staat als een paal boven water. Als je van je drankprobleem afwilt, zul je zelf de eerste stappen moeten zetten. Dit forum is een eerste stap, wat wil je verder?
De anderen:
Iedereen schrijft maar een beetje door elkaar.
Laten we in ieder geval proberen om het doel waarvoor we hier zitten, niet uit het oog te verliezen; elkaar helpen en steunen. Elkaar afkraken heeft geen zin. Ik zag, dat de moderator op het forum heeft ingelogd; hoop, dat hij nu een goede topic kan starten, bovenaan, die vast blijft staan. En dan kunnen we misschien proberen om daar een nieuwe start te maken.
Ik vond het onderwerp van St. Maarten heel zinvol.
Kunnen we weer even orde scheppen in deze chaos? En serieuze onderwerpen aanpakken? Het fietsverhaal moet in ieder geval op een eigen vaste plek.
Groetjes, Fleur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Gerda,
Als je dit een topic van niks vindt, hoef je er niet op te reageren hoor. Een ander vindt het misschien wel een fijn topic. Ik persoonlijk vind het wel eens prettig om weer 's met m'n neus op de feiten gedrukt te worden en te lezen wat voor narigheid drank met zich meebrengt bij sommige mensen inclusief mezelf.
Net wat Sieske zegt, misschien leren we er wat van.
Het hoeft hier toch niet alleen rozegeur en maneschijn te zijn???
Dat is niet realistisch denk ik.
En het was niet mijn bedoeling om Houten af te bekken, maar om wat tips te geven hoe dit forum voor iedereen toegankelijk blijft zodat iedereen hier blijft komen.
Het is het duidelijkst voor iedereen als er gereageerd wordt op het onderwerp dat de topictitel aangeeft.
Een moderator zou moeten ingrijpen als er teveel off-topic wordt gegaan.
Ook vinden mensen het over het algemeen niet prettig om te moeten terugzoeken waar een bepaalde reaktie van iemand over gaat, want waar moet je beginnen he.
Ook moet niet de indruk worden gewekt dat je hier als nieuweling moeite moet doen om er tussen te komen. Natuurlijk zijn er hier een aantal die al een tijdje meekletsen en elkaar wat beter kennen maar daar hoeft niet zo de nadruk op te worden gelegd voor mij.
Jij hoeft het niet voor Houten op te nemen, dat kan ze volgens mij best zelf.
Verder hoop ik dat dit forum blijft groeien en dat er meer mensen actief op dit forum gaan meekletsen.
Groetjes en succes in de strijd allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog 1x off-topic dan:
Ik wil mensen niet afzeiken, maar ik houd gewoon van duidelijkheid.
Dat geouwe.....gepraat over fietsen, bergen, etappes, truien etc etc is niet aan mij besteed.
Zeg gewoon wat je bedoelt, en dan het liefst iets wat op het betreffende onderwerp slaat, dan snappen we het tenminste allemaal.
Het is toch helemaal niet erg om te zeggen dat je je kut voelt, da's juist heel begrijpelijk, of is dat te negatief.
We gaan iedere dag met onszelf het gevecht aan en komen vaak genoeg in de verleiding en soms gaat het 's helemaal mis.
Dat levert dus wel eens negatieve gevoelens op maar daar moeten we het toch over kunnen hebben met elkaar? Daar is dit forum o.a. voor.
Ben meer voor de harde realiteitsaanpak dan voor aaitjes over de bol en elkaar bemoedigend toespreken maar dat is mijn keuze.
Als blijkt dat ik de enige ben op dit forum die daar zo over denkt taai ik vanzelf af, maak je geen zorgen.
Humor daarentegen is inderdaad een goeie manier om met zaken om te gaan, en dan de zelfspot niet te vergeten.
Nou doeg.
:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Moon,

Tuurlijk moet je niet aftaaien, dat is helemaal niet de bedoeling en misschien zijn er inderdaad meer mensen die dat fietsverhaal niet leuk vinden, maar dan ga je daar toch niet op in?
Dan kun je toch wel gewoon meepraten?
Trouwens er wordt vaak genoeg gezegd dat een van ons zich enorm kut voelt en inderdaad, daar is dit forum ook voor maar als we dan naar ons idee genoeg gezeurd hebben en iedereen heeft zijn zegje gedaan dan gaan we vaak over op beeldspraak. Dat slaat bij veel van ons goed aan en als de fantasie dan goed los is........berg je dan maar.
Ik lig soms midden in de nacht, als ik weer eens niet slapen kan, zomaar ineens te lachen om die uitspraken. Nou, wat wil je nog meer??

Om van een verslaving af te komen, Moon is een hele zware en lange weg en meestal niet om te lachen zoals je je soms voelen kunt.
Maar met elkaar komen we er en dat is met een lach en met een traan.
Galgenhumor is ook zoiets!!!

Ik hoop echt dat je gewoon op het forum blijft en dat je je ei kwijt kunt bij ons en wij bij jou.

Groetjes Gerda

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag mensen,

wat een toonzetting waarmee dit topic gestart wordt!! Ben het volledig met Gerda eens.

De drie ergste ervaringen, wat moet ik daar nu mee? Ik denk dat een ieder aan zijn of haar eigen ervaringen genoeg heeft om te weten waarom hij of zij hier komt en aan het probleem werkt/ wil werken.

Daarbij vind ik de gebruikte woordkeus nou niet van respect en gezond verstand betuigen. Ik hou er van om de dingen bij de naam te noemen, maar heb niets met mensen die er een gewoonte van maken de meest verschrikkelijke ziektes als metafoor te gebruiken om iets te benadrukken.

Vertel eens wat je wil, Sieske?

Groet
Bino Rosa

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben ook niet weg van het onderwerp en heb mijn posting verkeerd geplaatst. Inmiddels door mij verwijderd. Sorry aan iedereen daarvoor. Maar Moon, om nou te stellen "Jij hoeft het niet voor Houten op te nemen, dat kan ze volgens mij best zelf" doet me veel pijn.

Ik ben ook een kwetsbaar mens, dat vecht elke dag voor haar gezondheid en goede doelen.

Overigens, ik ben een van de week een uitgebreide draad begonnen over wie wie is om het voor iedereen een beetje duidelijk te maken, ik voel me nogal vervelend dat er wel kritiek wordt geleverd op een verkeerd geplaatst bericht zonder te kijken naar ook het vele werk dat ook ik hier doe (voor anderen). Ik heb veel tijd gestoken in het opzetten van die nieuwe draad, en dacht er ook goed aan te doen voor de nieuwe(ren) onder ons.

Om het maar duidelijk te zeggen: dit is me goed in het verkeerde keelgat geschoten:
1. ik houd van eerlijkheid maar niet van grof en banaal taalgebruik
2. ik zie het nut van deze discussie niet in
3. dat kan Moon niet weten maar anderen weten dat ik vaak meteen reageer als iemand in de put zit en probeer te helpen, soms ook met een grapje
4. ik kan vaak voor mezelf opkomen inderdaad maar soms ook niet dus daar oordeel ik ook daar liever zelf over.

Dat was mijn reactie. Ik heb hier geen zin meer in. Ik heb verschrikkelijk veel gelachen en ook gehuild de op dit forum als het om de pijn van anderen gaat, toevallig ben ik wél een erg gevoelig mens die veel om anderen geeft.

Zij die dat weten, weten het en de rest gaat het niet aan.

Normaal wens ik iedereen op vrijdagavond met een grapje of een kwinkslag een "droog weekend" maar dat kan ik op dit moment niet opbrengen. Toch wens ik het jullie wel toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve, lieve, lieve Houten,


Zie je?? Daar heb je het gedonder in de glazen al, nu ben je helemaal van slag. Ik had het wel verwacht.
Wij weten immers bijna allemaal wat je voor iedereen doet en hoe je bent.
Dat krijg je er nou van als er mensen op het forum komen die de boel niet goed doorlezen maar klakkeloos reageren zonder gene.
In het begin ben je eerst nog wat afwachtend en meng je je niet teveel in discussies.
Als je serieus denkt dat dit forum wel wat voor jou zou kunnen zijn dan ga je eerst veel postings lezen om te begrijpen waar iedereen het over heeft.
Maar ja het leed is geleden en het is niet meer terug te draaien, hopenlijk heeft iedereen er een beetje van geleerd om niet meteen zo hoog van de toren te blazen.

Houten, meid, trek het je niet teveel aan, verdedig je ook niet langer want wij weten wie je bent en daar hoeven verder geen woorden aan gespendeerd te worden.
Kom asjeblieft weer in je positieve stemming en lach een beetje!!!

Veel liefs Gerda

Link naar opmerking
Deel via andere websites

he houten, kop der veur.
je laat je toch niet weg jagen door zo'n rot opmerking, ik ken je nog niet zo goed maar hé kom op!
Er zijn nog genoeg mensen hier zoals Gerda bijv. die volledig achter je staan. Ik zou het heel jammer vinden als je ons verlaat.

sterkte

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He, ho,

Ik kan met dit topic ook helemaal niks, Bino, eens. Wederom! Wordt tijd om eens een biertje te gaan pakken. :)

Houten ik ga met je mee, dit onderwerp is sensatie, niet over gevoelens. Daar staan we weer allemaal, of zitten we, nog erger voor SBS 6 te kijken wat er allemaal voor vesrchrikelijke dingen gebeuren in de werld.... Yuck,,, Yuck ,,, die vreselijke drang naar sensatie. Ik vind het mooi en goed hoe hier serieus wordt gediscussieerd over alcohol, een grapje ... uit "Bagdat" kan. Maar wat moet ik met die store verhalen. Ze gaan helemaal nergens over, leeg, leeg , leeg ....

En Moon, ja, je hoeft niet mee te gaan op de tocht,, als je er niets mee kunt. Da's waar. Er zijn voldoende draadjes die anders zijn. Maar de insteek naar kotsen, onder kotsen en meer doet mij aan iets heel anders denken, mag ook. Maar die verhalen heb ik al genoeg gezien en gehoord. Ze gaan niet over het gevoel ... als je dat soort vunzigheid goed vindt ... ach laat maar ik neem de links maar niet op ...

G. Frank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry Houten, als ik je verdrietig heb gemaakt, ik heb al twee keer aangegeven dat dat niet de bedoeling was maargoed: nogmaals sorry, ik zal in het vervolg wat zorgvuldiger mijn woorden gaan kiezen.
Jammer want ik heb het gevoel dat ik dan niet meer helemaal mezelf kan zijn.
Mijn opmerking: jij hoeft het niet voor Houten op te nemen etc. was goedbedoeld. Ik dacht echt dat je dat kon want ondanks dat velen denken dat ik hier zomaar kom binnenstormen, heb ik erg mijn best gedaan bij het inlezen.
De nieuwe draad die je hebt gemaakt vind ik ook fantastisch, knap werk, maar dat zal je wel niet meer kunnen schelen nu.
Zou het echt jammer vinden als je alleen door mijn reakties nu je koppie laat hangen, en eerlijkgezegd voel ik me er erg rot bij nu. Ook ik ben geneigd naar de fles te grijpen op dit moment.
Ik hoop dat we morgen de draad weer op kunnen pakken en dit hele gebeuren kunnen vergeten.
Denk aan je en vind je het niet geweldig hoe iedereen het hier voor je opneemt??
En nogmaals sorry.
Moon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Moon,

Naar de fles grijpen nu is natuurlijk helemaal geen optie, JE DOET HET NIET HOOR!!!!!!!
Morgen gaan we weer gewoon verder met waar we altijd mee bezig waren. Iedereen is dan hopenlijk goed uitgerust en deze dag is dan weer voorbij.
Gisteren is dood zeg ik altijd en morgen leeft. We hebben allemaal ons zegje gedaan en dat moet ook kunnen toch?
Niet langer rot voelen en slaap lekker voor straks.

Groetjes Gerda

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lieve vrienden

tjonge jongen wat een gedoe allemaal.

Voor jullie is gisteren misschien dood maar voor mij niet! (6 uur later!)
Als je niets aan het fietsverhaal hebt of vindt, dan sla je dat toch gewoon over!! No big deal. Je kan niet allemaal overal evenveel in zien. En respecteer dan wel dan een ander het wel prettig vindt om een beetje lol te maken op déze manier. Jee, wat een moeilijk gedoe. En als ik Houten wil steunen, vraag ik daar aan niemand permissie voor, dan doe ik dat omdat ik dat WIL! zo ook met een gedichtje schrijven!!! en wat al niet meer.

Bino heeft eens gezegd; pak op waar je wat aan hebt, en laat liggen waar je niets aan hebt.
Dus, lieve Houten, wat mij betreft delen we zondag gewoon weer een gele trui uit!! wat vind je. We laten ons toch niet uit het veld slaan?? Kika heeft dat ding niet voor niets gebreid.
Wat dacht je van een nominatie voor Blackdog! Of Fleur, die elke keer zo goed de klas in het gareel houdt!

veel liefs allemaal en een beetje respect voor elkaar en elkaars goed bedoelde woorden zou niet gek zijn

veel groetjes

Pp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

joho meiden en jongens,

piggelmee ziet het wel zitten in een klooster in Tibet en heeft mij in eerste instantie een lama als lastdier aangeboden. Ik ben meer voor het paard. Ik heb een tanige pony en ga de rit aan. Wie wil volgen op de fiets is meer dan welkom. Ik ben van de Fjord want daar staat de gele trui zo beeldig bij. Wat vinden wij daarvan. Mogen wij kiezen tussen fiets of lastdier? cq fiets of pony?

Ik zit lekker en ga nu tukken
groetjes Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...