Spring naar bijdragen

9 januari ( idee voor overzicht op het forum


hermiena

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,
Omdat ik her en der nog al eens lees dat het hier zo onoverzichtelijk is en ik zelf ook door de bomen het bos niet meer zie heb ik een ideetje bedacht. Als jullie het niks vinden moet je het maar eerlijk zeggen hoor, want ik wil niet dat jullie denken van nou daar heb je zo'n nieuwe en die weet het allemaal zo goed.
Op dit forum lopen enorm veel draadjes en het is haast niet te doen als nieuwkomer om alles te lezen en dan nog te weten wie wie is en wat er bij die persoon speelt.
Zelf heb ik 2 jaar lang geschreven op een forum met allemaal vrouwen die op een of andere manier moeilijk zwanger konden worden. Op dat forum werden ook steeds allemaal nieuwe draadjes geopend en had je er bijna een dagtaak aan om alles te lezen. En dat maakte alles erg onoverzichtelijk! Wij zijn toen begonnen met het openen van een dag. Dus diegene die als eerste die dag schrijft die opent 1 nieuwe discussie met de datum van die dag erbij. Als voorbeeld: Vandaag is blacky de eerste die op het forum komt. Zij start dan een nieuwe discussie met 9 januari. Iedereen kan op die discussie schrijven, en reageren op wat de rest geschreven heeft. De volgende dag ( 10 januari) is Mathilde de eerste die op het forum komt en die opent dan een discussie met als titel 10 januari. Ben je dan bijvoorbeeld 2 dagen niet op het forum geweest dan kun je precies per dag terug lezen wat je gemist hebt. En verder lopen er dan geen draadjes. Op de site van brabbelmoeders werkte het erg goed. Er was overzicht en meer duidelijkheid. Mischien is het een idee om dat hier ook te proberen???


Ben benieuwd naar jullie reacties over dit idee!

Maar goed, ik ga naar bed, over een uurtje staat de tegelzetter op de stoep. Ik zit namelijk midden in een verbouwing. Mijn laatste peuk was niet echt lekker te noemen en mijn huis is nu leeg van asbakken en drank. Ik ga lekker slapen, en als ik wakker wordt dan drink ik niet meer en rook ik niet meer!!! Het slapen gaat me nu zeker lukken zonder drank, want na een nachtdienst ben ik echt bekaf! Iedereen veel sterkte gewenst vandaag! en dat zeg ik ook maar tegen mezelf! Ik ga ervoor!

Fijne dag allemaal
groetjes Hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiemorge Hermiena,

Je hebt helemaal gelijk, ook ik kan soms door het bos de bomen niet meer zien. Dus wat mij betreft is deze discusie het nieuwe "draadje" van 9 januari 2006.

Slaap lekker en tot laters.

Erica


P.s. even een reactie op dat mijn profiel zichtbaar is: heb hier drie dagen geleden al een mailtje naar tactus gestuurd en zij zouden er voor zorgen dat het weggehaald wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Hermiena, Erica en allen,

Krijg ook het bos en bomen gevoel, ergo behoefte aan meer structuur op het forum.
Wil hier dus graag aan meewerken.
Heb er ook over nagedacht, als de "datumtopic" niet werkt misschien iedereen onder eigen (schuil-)naam een draadje aanmaken. (Ik wil bv wel eens alles lezen wat 1 persoon heeft geschreven).
Dan kun je schrijven wat je wilt onder eigen naam en als je 'n nieuw discussie-onderwerp hebt: die op de gebruikelijke wijze erbij zetten en iedereen kan dan onder eigen naam reageren op die topic (titel even boven aan je bericht vermelden).
Op die manier leer je mensen ook beter kennen en wie niet schrijft zakt dus naar beneden. Wedden dat Houten en Emma steeds bovenaan staan!

Zo kan dan ook Erica gewoon onder haar eigen naam haar dagboek bijhouden en kunnen wij dat makkelijker lezen.

Ik merk ook dat bv PP nog niet heeft gezien dat ik al weer wat gepost heb terwijl zij nog wanhopig mijn naam roept.........

Lieve PP, IK BEN HIER HOOR!!!! OP DRAADJE 9 JANUARI joehoeeee!

Eerst eens aan Hermiena vragen wat zij ervan vindt? Ik wil niet meteen jouw idee van het scherm vegen, terwijl jij ligt te slapen!

Piggelmee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lieve mensen, en vooral: hoi Piggelmee! gelukkig heb ik je weer gevonden, wat moet ik zonder je!

Persoonlijk heb ik niet zo´n behoefte aan structuur, regelmaat en orde hier. Als ik dat nodig had kocht ik wel een boek over alcoholisme. Voor mij is het vooral lekker om eventjes een beetje met lotgenoten te sparren als ik aan drank denk. Als ik een lollige bui heb en blij ben dan op een lollige manier en als ik wat wil weten dan informatief en als ik hulp wil dan op die manier. Het hoeft van mij niet zo´n literair verantwoord gebeuren te zijn maar ik pas me graag aan aan anderen die hier wel behoefte aan hebben. Zoveel mensen zoveel ideeen he. Dus ik begin geen nieuw draadje maar zet het volgende onder het draadje van vandaag.

Een aantal van jullie hebben het over stoppen met roken. Dat heb ik ook gedaan een paar jaar geleden en toen was het boek van Alan Carr voor mij een bijbel. Een van de dingen die hij schreef waar ik heel veel in zag: vanaf het moment dat je gestopt bent, vanaf dat allereerste moment, ben je gewoon een niet roker. ZIe het niet als stopproces maar gewoon; hoera, ik ben ervan af. Ik rook niet meer!!! Als je het niet zo doet blijft de vraag wanneer het gelukt is. Over een week, een maand, een jaar, 4 jaar?????

Met drinken zou het misschien wel net zo moeten. We tellen nu, ik ben nu bij 43 dagen, maar wanneer houdt dat zwoegen op??? Wanneer heb ik het onder de knie??? Moet ik niet gewoon zeggen: vanaf 43 dagen geleden: ik ben de alcohol de baas!! Meteen al, vanaf het eerste moment!! Ik wilde niet meer, en ik doe het ook niet meer. Soms is het misschien moeilijk, logisch, na 22 jaar zwaar drinken, maar vanaf het moment dat je de beslissing neemt en die wil hebt, ben je gewoon de alcohol de baas!!! fijn, het is gelukt! Ik heb mijn nieuwe manier van leven gevonden!!

Ik begrijp wel dat dit een rare manier van denken is maar anders is het psychisch zo´n slopend langdurig proces waar geen einde aan komt, zit ik over 5 jaar te schrijven hier dat ik bij dag 1850 ben? daar wil ik eigenlijk van af! En volgens mij is deze manier van denken daarvoor de oplossing

Als het bij roken zo werkt, waarom dan niet bij drinken.

graag jullie reactie op deze manier van denken

Pp

ps ik hoop dat ik er nu goed aan doe dit op het 9 januari draadje te plaatsen ipv op een nieuw draadje
overigens denk ik dat het structuurverhaal niet helemaal is op te lossen, je hebt 3 doorsnijdingen:´personen, onderwerpen en data´ en die zou je alledrie op zijn tijd willen hebben! En een 4e doorsnijding, dat is wel zo, is dat we van het onderwerp afwijken, maar zelfs als je dat niet doet blijft het probleem m.i.! (wat ik dus geen probleem vindt...)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allen,
Hermiena, ik vind het een prima idee. Zo blijft er in ieder geval overzicht.
En wie wil reageren op een eerder onderwerp, kan dat evengoed gewoon blijven doen; iedereen ziet dan dat er een reactie is, want het komt dan weer bovenaan.
Alleen de draad voor de nieuwkomers zou bovenaan moeten blijven, lijkt mij. Iiets voor de moderator? Waar is die toch?
Groetjes, Fleur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve PP,

Even reageren op Allen Akhbar Carr: 't gekke is dat het stoppen met drinken - toen ik eenmaal zover was dat ik het echt nooit meer wilde - voor mij eigenlijk niet zo moeilijk was. De 1e week wat last, maar ik ben allang de tel kwijt van het aantal dagen. Net zoiets als jij toch?

Maaarrrrrr....... stoppen met roken lukt mij dus van geen kanten!!! De 31e dec. had ik het gevoel wel te pakken van "dit was mijn laatste sigaret, ik ben een niet-roker! Hoera!". Maar de 3e jan. had ik zo'n craving naar een sigaret dat ik weer ben begonnen.
Zou vandaag stoppen, samen met mijn zus en Hermiena, maar heb er al 4 op!
Ik vind mezelf zo'n oen omdat ik eigenlijk makkelijk kan stoppen met drinken, maar niet met roken!
Hoe ken da nou??????

Heeft iemand een lucide inzicht in dezen?

Piggelmee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Hermiena en allemaal,

Jouw voorstel om elke dag een nieuw draadje te starten vind ik het ei van Columbus!
Gaat het goed met je? Deze eerste of eigenlijk tweede dag?
Verder ben ik niet zo van het dagen tellen hoor!
Daarvoor ben ik net een keertje te vaak uit de bocht gevlogen.
Hoe smaakten mijn virtuele Belgische bonbons?

Mijn dagje Antwerpen gisteren was erg geslaagd. Kreeg veel bewondering van mijn vriendin en ook toonde ze zich tamelijk solidair maar gaf duidelijk aan, niets te voelen voor die blauwe knoop van mij.

Blackdog, en nou volhouden hé?
Moon, ik vind je oprecht een schat! Wat ben jij heerlijk eerlijk!
O, Anton, als ik jou lees moet ik zo erg aan Marten Toonder denken! Ik lees je graag!
PietjeP. Wat fijn dat Piggelmee weer uit haar Keulse potje is komen kruipen hé?
Bino, wat heb jij steeds goede woorden op de juiste momenten.
Erica..., het gaat volgens mij hartstikke goed met jou en Fleur..., dat baantje hier als moderator, zou je het dan erg druk hebben, denk jij?
Opa2, fijn jôh, om jou hier weer te lezen.
Je bent écht te bescheiden hoor. Ik lees je heel graag.
Houten...? Je hebt het druk met werken hé, als ik me goed herinner.
Emma, wat heb jij veel interresante dingen te melden, ik kom nog op jouw berichtjes terug en alvast bedankt voor je speciale aandacht!
Kaya..., sterkte met sporten en Gerda, ik loop of fiets met je mee op weg naar een slanker lijf.
Hou me op de hoogte want ik ben trots op mezelf maar wil dan ook graag dat dat aan de buitenkant te zien is.
Auf wiedermailen (zou Bino z'n Duitse kameraad zeggen. Bien, je hebt vast ook wel een Duitse maat hé)
Liefs,
Mathilde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo lieve allemaal,

Ziezo, even weer een stukje schrijven. Ik vind het ook een erg goed idee van je Hermiena om een datumtopic te doen, dan hoef je ook niet continue nieuwe draadjes te openen en kun je maar voor het vaderland wegschrijven.
PP, ik vind jouw denkwijze goed wat betreft het tellen van de aantal dagen. Het is inderdaad net wat Alan Carr zegt, direct na je laatste sigaret ben je geen roker meer en dat geldt ook voor je laatste drankje natuurlijk. Ga je dan een keer de fout in, wat iedereen kan overkomen dan kun je, nadat je jezelf weer opgeveegd hebt, weer opnieuw zeggen dat je niet meer drinkt.
Ik heb 8 november mijn laatste uitglijer gehad maar weet ook niet hoeveel dagen dat zijn, dat hou ik ook niet bij, vind ik nu niet meer belangrijk.
En Piggelmee, stoppen met roken is voor de meeste mensen veel en veel moeilijker dan stoppen met drinken. Ik heb eens gelezen, en dat was ook in het boek van Alan Carr denk ik, dat er in één sigaret 4000 verslavende middelen zitten dus hoe zou het nu komen dat je zo moeilijk van het roken af komt.
Ik rook helaas ook nog steeds en kan er niet van af komen. Ettelijke pogingen gedaan maar als de stress te hoog werd, begon ik toch weer.
En momenteel begin ik er ook nog niet aan want ik zei het gisteren ook al, één ding tegelijk hoor.
Moon, ik ben blij met het laatste stukje wat je schreef, wat was je boos zeg in dat stukje ervoor, maar ik ben blij dat je gewoon met ons blijft schrijven.
Mathilde de bonbonnetjes waren overheerlijk maar de twee kilo die ik er nu weer bij heb moeten er afgespint worden deze week hoor, mijn broeken knellen.

Nou mensen, ik heb vandaag een telefoontje gehad van mijn afdelingshoofd en dat was zeer positief. Komende vrijdag heb ik een gesprek met haar op de afdeling.
Ik heb vandaag in de nazorggroep ook gezegd dat ik het aan jullie voor heb gelegd wat ik moet zeggen als ze vraagt waar ik opgenomen ben geweest en zij waren het er niet mee eens.
Ze zeiden dat ik gewoon eerlijk moet zeggen dat ik bij de verslavingszorg opgenomen ben geweest en dat ik daar ook heel trots op mag zijn, dat ik het er zo goed afgebracht heb en dat ik er zo hard voor gewerkt heb.
Toch zit het me niet lekker en ben toch bang voor vooroordelen.
Ik zie dus wel hoe het gesprek loopt vrijdag.
Nou een heel epistel van mij vanavond en ik heb zo het idee dat ik nog wel weer even langskom.

Veel liefs Gerda

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo
Ik ben Kato, ik vind het een zeer goed idee om per dag een reageerpunt te schrijven;
Ik heb niet zoveel tijd als pp,Emma,Mathilde en de vele regelmatigers schrijvers; en als ik eens kom weet ik niet waar beginnen lezen laat staan reageren.
Overzichtelijk per dag is reuze en kan ik beter reageren;
ondertussen gaat het nog steeds goed met mij; ben nu 2 maanden alcoholvrij.
geen druppel gedronken, voor mij nu een hele prestatie; blijf dus maar rustig verder doen dag per dag.
kruip nu onder de wol morgen weer 5.30u uit bed; en dan is het toch nog zo koud.
groetjes
Kato

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo dan,
Ben weer wakker hoor en heb heerlijk geslapen!! Zit hier braaf aan de dubbelfris en dat smaakt eigenlijk best lekker!! Vandaag ga ik het wel redden zonder drank hoor!! Met het roken gaat het ook goed, heb 1 trekje gehad. Die had ik natuurlijk eigenlijk niet mogen hebben maar ja, het zij zo! Ik denk dan maar aan al die 40 sigaretten die ik vandaag niet heb gehad dus dan gaat het eigenlijk best goed.

Heb even jullie reacties gelezen en volgens mij zijn de meeste er wel voor om het op datum te proberen en er zijn er een paar die het niet uitmaakt maar die er wel aan mee willen werken. Piggelmee, jouw idee zou ook kunnen hoor dat iedereen op zijn eigen naam schrijft, maar dan krijg je nog wel erg veel draadjes omdat er behoorlijk wat mensen hier op het forum mee doen. Moon schreef in een ander draadje dat zij het wel prettig vond om op naam te schrijven omdat je met de een meer hebt als met de ander maar het gevaar zit er dan inderdaad ook in dat je groepjesvorming krijgt maar ja, of dat erg is?
Mij maakt het niet zoveel uit hoor als het maar iets overzichtelijker is met name voor iedereen die nieuw is.

Zullen we het gewoon eens een weekje met zijn allen proberen om op datum te schrijven?
En dan proberen we daarna een week het idee van piggelmee. En dan kijken we gewoon wat het beste bevalt.
Nou ik zal een poging doen om op iedereen te reageren, hoop niet dat ik iemand vergeet.

Moon, fijn dat je er weer bent, hahaha, je lijkt mij wel! Ik kan ook altijd zo heerlijk boos reageren. Maar gelukkig ben je toch terug gekomen! Bedankt voor je complimentje en je virtuele kracht! Die kan ik zeker goed gebruiken! Jammer dat je je soms zo'n slappeling voelt als het niet lukt. Mischien moet je proberen om wat milder voor jezelf te zijn. Maar goed, dat zeg ik, nog zo'n slappeling en een dikke perfectionist! Ik ben namelijk precies zo. Voor anderen ben ik altijd heel mild en vergevingsgezind maar mijn eigen fouten reken ik mezelf heel zwaar aan. Stom eigenlijk he? Leuk programma is dat he man bijt hond. Moet je eerlijk zeggen dat ik altijd de herhaling kijk want ik ben s'avonds het bed niet in te krijgen en er s'morgens niet uit te slaan. Wist je trouwens dat manbijthond een eigen virtueel dorp heeft? Erg leuk, ik heb er heel lang gewoont maar ben er mee gestopt omdat het me teveel tijd koste maar het was erg leuk, mischien iets voor jou? Veel succes volgende week als je weer gaat werken! Zie je er erg tegenop?

Mathilde,
wat akelig allemaal, en griezelig ook hoor, kan me voorstellen dat er allemaal alarmbellen gaan rinkelen in je hoofd. Nou maar hopen dat er niks aan de hand is. Heel veel sterkte morgen, ik zal voor jullie duimen!!

Anton, trek en emotie kunnen er dan toch gewoon bij blijven bestaan? Dat is net zo makkelijk!

Pietje puk, ja dat klopt wat je schrijft over Alan Care. En eigenlijk zou het dus ook zo moeten werken bij drinken. Maar aan de andere kant kun je dan ook wel weer 10 keer per dag stoppen met roken?? Het is maar hoe je het bekijkt? Zelf heb ik het boek ook gelezen en ik vond het zeker een goed boek want hij laat je de dingen op een andere manier bekijken. Eigenlijk zou hij gewoon ook een boek over drank moeten schrijven.

piggelmee, morgen ben je gewoon weer opnieuw een niet roker hoor!!! De moed nog niet opgeven! Stoppen met roken is echt heel erg moeilijk maar het gaat ons wel lukken hoor!! Doe je morgen weer met ons mee? Mischien moet je eens pleisters of zo proberen zodat je minder trek krijgt? Nou heel veel succces, we slepen elkaar er wel door oke??

Mathilde, wat fijn dat het leuk was in Antwerpen. Fijn ook die reactie van je vriendin. De bonbons was trouwens heerlijk!

Gerda, moeilijk hoor. Denk dat ik het niet zou zeggen juist omdat je er zo hard voor gevochten hebt. Dan heb je eindelijk je verslaving overwonnen en dan blijf je je hele leven ex-verslaafde als je het verteld. Dan blijft die verslaving je dus nog steeds achtervolgen. Ik zou niet zeggen dat ik verslaaft ben geweest. Succes vrijdag!!

Nou ik hou er mee op, als ik mensen vergeten ben, sorry!!! Het is al half 12! Maar ik zit nog steeds braaf aan de sap en zonder sigaretten. Morgen weer een dag! Hopelijk kan ik een beetje slapen zonder mijn dosis alcohol. Nou ja als ik niet kan slapen is dat niet zo erg want morgen ben ik vrij dus hoef ik niet fit te zijn en w.s. ben ik fitter als anders omdat ik normaal altijd opsta met een kater.

Welterusten,
Groetjes Hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,
Mathilde, ik wil je heel veel sterkte wensen; ik zal aan je denken. Vind, dat je al genoeg hebt meegemaakt en nu dit weer.
Hermiena, kom alsjeblieft lekker schrijven, je stukjes zijn fijn om te lezen. Ik kon in het begin ook moeilijk inslapen. Maar als ik moest kiezen tussen drinken of wakker liggen koos ik maar voor het laatste. Evengoed sliep ik dan wel op den duur in. En het wakker worden was toch heerlijk. Nu, na zeven maanden duurt het evengoed wel even voor ik inslaap. En: om meteen maar je nieuwe idee te lanceren: misschien iets voor een thema voor morgen: hoe gaan we om met slaapproblemen.
Groetjes, Fleur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...