Spring naar bijdragen

donderdag 19

Emma

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

"Wij" voelen ons uitstekend vandaag.
Véél te lang geslapen, hoewel bijtijds erin en goed geslapen.
Gisteren bij monsieur le docteur met manlief, was heel gezellig. Het is zo'n fijne kerel, die huisarts van ons. Hij gelooft nu eindelijk dat ik alcoholist ben. Ik heb hem verteld over Tactus en het forum en hij was zeer belangstellend. Hij vind dat ik er goed uitzie en veel levendiger ben en dat het met "le morale" ook zichtbaar beter gaat. Fijn, ik blij!

Over slapen zei hij: veel naar buiten en vooral véél lichtinname, daardoor maak je meer melatonine aan die zorgt ervoor dat je goed slaapt. Mr le docteur doet veel lichttherapie bij bejaarden en die slapen beter, waardoor ze minder snel vallen en het helpt zelfs dementie te stabiliseren.

Jammer dat Frank z'n draadje "negatieve associatie alcohol bij niet-drinkers" wegzakt en ook dat Frank zelf even geen tijd heeft.
Las nog PP's reactie erop en herken het. Met drank op voel je je veel minder verantwoordelijk voor wat er wel of niet gebeurt. Je kunt dingen en mensen makkelijker hun gang laten gaan en het komt toch altijd wel goed. Als er iemand niet genoeg te eten heeft, vraagt ie er wel om of als er iemand een beetje sip kijkt aan tafel zijn er ook anderen om hem/haar er even bij te trekken.
Wel, ook een goeie dus om mee te gaan oefenen: je niet altijd overal voor verantwoordelijk voelen en je niet schuldig voelen als je ff niks doet en zit te ontspannen. (Ik vind mezelf dan altijd meteen ongeïnteresseerd overkomen).

Ik denk trouwens dat je alles wat je kunt met drank op ook (of misschien wel beter) kunt zonder! Dat is natuurlijk uit eigenbelang dat ik dat denk, maar het geeft mij ook moed en vertrouwen.
En dat wilde ik nog zeggen tegen Frank: de niet-drinkers MOETEN ook haast wel zo denken om hun eigen doelstelling hard te kunnen maken. Niet-drinkers zijn erbij gebaat om hun risicogedachten om te buigen.
Dus het is niet verwonderlijk dat ze anders over denken. Wellicht dat ook die negatieve-associatie-gedachten helpen bij het stoppen met drinken.
Zoals bijvoorbeeld iemand die wil scheiden de neiging heeft zijn/haar man/vrouw eerst helemaal zwart te maken om te KUNNEN scheiden en het te rechtvaardigen voor zichzelf.

Zullen we ivm de anonimiteit aan huize Piggelmee refereren als de Keulsche Pot?
De chocolademelk is wel aan 't afkoelen, maar ik geef 't velletje wel aan poes en zet er een pan soep bij op. Die wordt toch elke dag lekkerder!!!

Alle goeds en sterkte aan allen.

liefs Piggelmee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi allen

even heel kort, begrijp me goed, Emma, ik vind dat ik het fantastisch heb, maar ik bedoel met toeschouwer: ik ´bekijk´ alles en iedereen en heb hier natuurlijk niet het sociale leven dat je gewend bent te hebben. Maar ik heb het prima, tuurlijk, ik klaag niet! Maar je begrijpt wel wat ik bedoel he. Van heel ver doe ik ook een beetje mee met het leven. Maar ach, wat is het leven he. Om op je vraag terug te komen: ik blijf nog 6 weken weg! Tja...! Ik voel me ook een bofkont hoor, maar je begrijpt het wel.

Gerda, volgens mij goed dat je het niet hebt verteld aan je baas. Maar ik weet nog dat de meningen verdeeld zijn.

Piggelmee, jij had het zelf bij het voorstellen over de plek waar je woonde (in het draadje ´nieuw´ éven voorstellen), vandaar dat ik daar ook aan refereerde maar vanaf nu dus: de keulse pot!

En over die verantwoordelijkheid. Een voorbeeld: normaal had ik me ook sterk gemaakt voor het structureren van het forum, weet je, waar jullie een paar dagen geleden mee bezig waren. Voor mij was het echt een oefening om dat niet te doen!! Ik dacht: er zijn 172 mensen hier ingeschreven, waarom moet ik me nou weer verantwoordelijk voelen en heb dat heel bewust niet mee gedaan! Lollig he. Ik beschouwde dat echt als een leerproces voor mezelf. Niet altijd overal verantwoordelijk voor voelen. En zo probeer ik dat met meer dingen. Laisser faire zouden jullie daar zeggen!

verder, veel succes allemaal en nogmaals, Tony gaat het goed met je??

Pp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Piggelmee, PP en alle anderen,

Laten we de draad dan maar weer even oppakken. Ik denk inderdaad dat PP duidelijk aangeeft wat het probleem is. Als je een bepaald gevoel niet meer kunt hebben zonder de drank, en als je maar lang genoeg doorgaat dat je (mogelijk) in de problemen komt.

Heroverwegend zeg ik dat het de context is tesamen met de drank die de situatie maakt die de gewenste situatie / gevoel opleverd. Voor mij is het dus in de kroeg zitten (niet werk, gezin) in combinatie met de drank. Het kan ook zonder, maar daar staat tegenover dat een kop koffie 's ochtend ook lekker is.

Voor mij is de reden om te minderen de feitelijke constatering dat ik, ondanks dat ik er geen problemen van heb, vind dat ik teveel dronk, en me donders goed besef dat ik hier uiteindelijk een rekening voor krijg. Het gaat over het gevoel controle te hebben, zoals Bino ook schreef

En piggelmee, ik lees wat je zegt over het negatief moeten denken om er mee te kunnen stoppen. Ik zie je punt, en begrijp het ten dele, maar dat ligt aan de aard van het beestje.

G> Frank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Nieuwe aanmaken...