Spring naar bijdragen

Onzekere newbie


Elmo

Aanbevolen berichten

Hoi, ik ben Elmo, 36 jaar en ik drink al ruim 3 jaar niet meer. Daaraan voorafgaand was ik al enige jaren depressief, sociaal angstig en burn-out. Dit mede als gevolg van een verbroken relatie, waardoor ik ook erg onzeker ben geworden. Ik dronk toen regelmatig veel (bier). Uitgaan deed ik niet echt meer. Ik kwam alleen nog bij vrienden thuis, waar we dan films keken en veel bier dronken. Ook dronk ik thuis geregeld bier, gewoon om me lekker te voelen. Die combinatie van veel bier en depressie/angst/burn-out werd mij op een gegeven moment te veel en ben dan ook totaal ingestort en een half jaar bij huis geweest.

Ik ben gestopt met drinken omdat ik merkte dat ik behoorlijk afhankelijk aan 't worden was van de alcohol. Ik heb (nog) tegen niemand verteld dat de alcohol toen (ook) een probleem was. Puur uit schaamte. Ook omdat m'n ouders in m'n woonplaats nogal als alcoholisten bekend staan (m'n moeder is zwaar alcoholist geworden omdat ze slecht tegen de ruzies met m'n vader kon). Ik heb al die jaren tegen vrienden gezegd en zeg nog steeds dat ik geen alcohol drink omdat ik antidepressiva heb (momenteel Efexor) en dat alcohol daarbij zeer wordt afgeraden. Maar eigenlijk durf ik momenteel geen biertje meer te nemen omdat ik bang ben om weer afhankelijk te worden. Ik voel allang geen afhankelijkheid van de alcohol meer. Dat gevoel was wel redelijk snel weg. Maar geestelijk voel ik me nog steeds niet best. Ben nog steeds depressief, sociaal angstig, erg onzeker en snel gestrest. Die verbroken relatie heb ik naar mijn gevoel nog steeds niet goed verwerkt. En tja, alcohol en psychische klachten gaan nou eenmaal niet goed samen hè. Ik word er zo ziek van als mensen steeds maar weer vragen: "drink jij niet?" of "Ach, eentje kan toch geen kwaad?". Dat ik het dan steeds maar weer moet uitleggen, pfff. Als m'n vrienden willen stappen (wat gelukkig niet vaak voorkomt), word ik alweer depressief. Ten eerste omdat zij allemaal bier drinken (ik dus niet) en lol hebben (ik dus niet, ik doe alsof ik lol heb), en ten tweede omdat ik nog steeds sociaal angstig en onzeker ben. Als ze dus al over een avondje uit beginnen, voel ik de bui alweer hangen. En om nou iedere keer nee te zeggen is ook zo wat.

Ben wel bij een psychiater geweest voor m'n depressie, angst en burn-out, maar heb eigenlijk nauwelijks over de alcohol gepraat. Denk ook dat de klik er niet echt was met m'n psychiater. Ik heb volgende week een afspraak met een psychomotorische therapeut voor m'n psychische klachten. Hopen dat dat wat oplevert.

Ik heb me in elk geval wel voorgenomen dat áls ik weer een biertje neem, ik me in ieder geval psychisch goed en zeker wil voelen. Eerder niet.

Zo, 't is wel een lang verhaal geworden, maar moest 't wel even een keer kwijt.

---------
Elmo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Elmo,

Welkom hier op dit forum. Ik heb je verhaal gelezen en ik vind dat het voor jou wel heel vermoeiend is om altijd maar weer moet liegen (om best wil) Ik kan me aan een kant wel voorstellen dat je je schaamt voor wat er allemaal is gebeurd.
Je bent (gelukkig maar) bang om te drinken, nou dat is in ieder geval een goed ding. Sorry voor mijn zins opbouw die klopt meestal voor geen meter!

Je schrijft dat je nog steeds depressief, sociaal angstig en onzeker bent, volgens mij moet jij nodig hiermee naar de dokter die jou kan doorsturen naar een góeie psych. Ikzelf was ook best wel depri en sociaal angstig en het was een chaos in mijn hoofd. Ik heb hier anti psychotica (zyprexa) in de laagste dosering voor gekregen en echt: dit middel werkt ten eerste sneller dan anti depresiva en ik voel me een stuk opgeruimder. Het is natuurlijk geen wonder middel je hebt ook gesprekken nodig.

Als je echte goede vrienden hebt, of in ieder geval één, probeer met diegene wel over je alcoholproblemen te praten! Zolang je met dit geheim blijft rondlopen zal je niet beter worden, het zal je zeer zeker opluchten.

Zoals ik altijd zeg: KOP DER VEUR!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Elmo,

op dit forum en ik vind het RAZEND knap van je dat je al drie jaar van de alcohol af bent.
Wat ontzettend goed zeg. Ik kan me voorstellen dat je het als een loden last ervaart dat je er nooit eens met iemand over kunt praten. Nou je hebt gisteren een heel verhaal opgeschreven en aan het eind ervan schreef je, zo het is eruit.
Doe dat maar gerust vaker hoor want dat lucht echt op he om de dingen gewoon bij naam te kunnen noemen.
Wel zou ik, net als wat Erica zegt, een goede psychiater opzoeken en die zijn bij de verslavingszorg goed te vinden. Gewoon bellen Elmo!
En ga zo door he, op het pad die je nu ingeslagen bent.
Hoop veel van je te horen.

Groetjes Gerda

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Elmo

Vermoed ik enige associatie met Sesamstraat?:D) Ook namens mij WARM :rose: en hartelijk welkom en proficiat met je eerste stap om je probleem toe te geven.

Tja als je een paar dagen meeleest op het forum hoef ik niet meer te vertellen dat ik ook (te) veel dronk, zeker in combi met mijn medicijnen, carbamazepine én Efexor (ja, dat kan ook nog).

Verders ben ik verslaafd aan het uitgebreid neerhameren van mijn mening op mijn hakbord (toetsenbord) ik word ook wel de raggende vrouw genoemd.
Maakt me allemaal nie uit. Ik ben 3 jaar geleden gescheiden en ben daarna niet minder gaan drinken (understatement). Sinds 28 oktober doe ik de Tactus-therapie, nu bijna klaar. Ik heb er erg veel van geleerd, maar dat zul je nog wel merken. Oeps, vergeten te vragen of je daar ook plannen voor hebt.

Op de éérste dag van de therapie was ik mezelf zoooooooooooo verschrikkelijk zat (leuke woordspeling) dat ik acuut, koude kalkoen ben gestopt. Nou dronk ik geen krat cognac bij het opstaan, maar een flesje wijn ging er toch wel dagelijks doorheen. Sommige Nederlanders (laat staan de Fransen Piggelmee) vinden dat heel normaal, maar ik ben nu bijna door de eerste drie maanden heen met hangen en wurgen hoor ik vond het stik moeilijk, maar ik ga nu aftellen naar 28 januari dan is het drie maanden.

In het verleden (studententijd) is een ongebreideld alcoholpatroon ontstaan, zoals bij meer van ons. Ik ben ijzersterk in het organiseren van etentjes, meetings, social events vooral met drank, veel drank.

Inmiddels heb ik 2 nee liever 3 andere verslavingen: allerleerst dit forum (soms word ik uitgekotst dat is dan jammer wie niet wil lezen slaat maar over :rose: kruiden thee sterrenmix met en zonder munt (wat een variatie he), enne spa rood. Hele kratten vliegen er hier door.

Kortom, nogmaals welkom, altijd leuk er een man bij te hebben, dus dubbel welkom.

Over die alcoholische ouders kan ik een woordje meespreken, menig servies-onderdeel heb ik als kind net kunnen ontduiken (gevuld met stamppot of jus) je wordt er steeds handiger in. Ik heb een bestek set geërfd met enige deuken waarop mijn kids gierend zeggen: dat is het echtscheidingsmes hè. Je begrijpt wel dat dat met de scheiding van mijn ouders en niet met die van mij te maken heeft.

Er is een site die heet www.drankjewel.nl voor kinderen van ouders die teveel drinken/dronken en dat vond ik zeer pijnlijk herkenbaar.

Nou tot zover. Succes met het volhouden. Mag even genoteerd worden dat onze nieuwste forumdeelnemer ook het langste droogstaat? grrrrrr.....

Ik lees je wel weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Elmo,
Ook van mij een welkom. Ik hoop, dat je je hier snel thuis zal voelen in die wirwar van berichten. En dat we je hier de hulp en steun kunnen geven die je nodig hebt.
Je hebt hier een start gemaakt om eerlijk je verhaal te doen.
Sterkte en groetjes van Fleur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Elmo,

Ook een hartelijk welkom van mij. Hoop dat je hier je ei kwijt kunt en ik denk dat je er al snel veel minder onzeker van wordt. Iedereen is hier nu al erg brutaal, maar dat kun je wel zien.
Wat mij verwondert is dat jouw vrienden nog steeds verbaasd zijn als je niet drinkt, terwijl je toch al 3 jaar droog staat. Kun je er misschien toch 1 in vertrouwen nemen? Dat zou al een stuk schelen.
Het lijkt me zo moeilijk om te zien hoe jouw vrienden dronken worden en jij daar nuchter bijstaat en ook nog "net moet doen alsof" je lol hebt. Misschien kun je wél gewoon lol hebben als ze het weten.
Mij lukt het inmiddels ook al aardig en eigenlijk vind ik mezelf veel gezelliger als ik niet drink en dat is nu vanaf 26 november vorig jaar.

Succes!

Piggelmee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Erica.

Heb ook weleens overwogen om een andere psych te zoeken, maar heb er eentje gehad waar ik, in mijn ervaring in elk geval, weinig, of eigenlijk niets aan gehad heb. Hij had naar mijn gevoel meer aandacht voor zichzelf dan voor mij. Ik mag dan wel niet generaliseren, maar die stap om een andere psych te zoeken en weer m'n levensverhaal voor te leggen was voor mij daardoor steeds te groot en te moeizaam. Volgende week heb ik een intakegesprek met een psychomotorische therapeut voor m'n angsten en depressie. Hopen dat dat wat oplevert.

Ik heb mij aangemeld voor de internetbehandeling. Gewoon om mijn probleem voor te leggen en om
advies te vragen. Misschien dat hij een goeie psych in mijn regio weet voor mijn probleem. Ik heb meerdere antidepressiva gehad (Remeron, Seroxat en Zoloft), die alle niet het gewenste resultaat hadden. Misschien is dat Zyprexa ook wel iets voor mij. Heb je dat lang gebruikt? Of gebruik je het nog steeds? Voor wat betreft vrienden. Tja, die heb ik wel (2 erg goeie), maar om erover te beginnen is, voor mij in elk geval, zoooooo moeilijk. Ik heb wel vaak gedacht om er serieus over te beginnen, maar de drempel blijft toch nog steeds te hoog. Ik blijf het goeie moment zoeken :) Zoals je al zei zal dat toch wel een enorme opluchting zijn, dat denk ik ook wel.

Groetjes, en erg bedankt voor je reactie. Doet toch wel goed.

--------
Elmo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal.

Ik dacht dat ik elke reactie afzonderlijk moest beantwoorden. Maar zie dat m'n berichtje voor Erica gewoon onderaan de lijst staat :)

Allemaal erg bedankt voor de leuke en lieve reacties. Ik voel me nu al thuis. Ik heb jullie (levens)verhalen in het forum nog niet helemaal uitgespit, maar dat komt nog wel. Is ook nogal wat hè?

Gerda: Een andere (góeie) psych zou inderdaad weleens raadzaam zijn. Ik heb me aangemeld voor de internetbehandeling om m'n probleem voor te leggen en voor advies. Misschien dat dat helpt. Of dat hij mij misschien een goeie psych adviseert bij mij in de buurt.

Houten: Zo, ook een lang verhaal zeg. Jij doet de Tactus-therapie? Is dat hetzelfde als de internetbehandeling? Ben je wel van plan om weer te gaan drinken, of wil je definitief stoppen? Een flesje wijn per dag lijkt me nl. wel redelijk normaal. Ik heb nl. vrienden die 5 tot 10 flesjes bier per dag drinken. En 's weekends nog meer. Ja ja, als ik erbij ben tel ik ze :) M'n ouders hadden net als die van jou ook vaak ruzie, waarbij er inderdaad wel 's servies of andere dingen niet heel bleven. En dat allemaal om én door de drank. Niet dat ik daar nou zoveel over nadenk. Ik ben er in de loop der jaren wel aan gewend, denk ik. En wat betreft die 3 jaar? Nou ja, de eerste weken/maanden vielen inderdaad tegen, maar daarna was de drang of afhankelijkheid of hoe je 't ook noemen wilt (gelukkig) nagenoeg weg. Het enige wat ik klote vind is het nuchter zijn, terwijl je vrienden lekker dronken aan 't worden zijn. Bedankt voor je warme onthaal.

Fleur: Bedankt voor je reactie. Ik voel me nu al gesteund.

En Piggelmee? M'n vrienden vragen ook niet meer of ik een biertje wil. Die weten dat inmiddels wel. Maar als ik 's een avondje ga biljarten of zo met anderen (wat mindere bekenden) erbij dan komt het gewoon weer ter sprake. Of op verjaardagen. En het ís natuurlijk ook deprimerend als ik m'n vrienden dronken zie worden, terwijl ik er nuchter naast sta. Maar die sociale angst erbij is in mijn geval net zo erg. Althans, zo ervaar ik dat. Dat maakt me erg onzeker en depressief. Ik weet niet hoe het zal voelen als ik weer een biertje zou nemen. Maar durf het gewoon (nog) niet aan vanwege m'n psychische problemen. Wil dit ook graag voorleggen tijdens de internetbehandeling. Ook jij erg bedankt voor je reactie.

Groetjes allemaal,
--------------
Elmo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Elmo,

Het probleem is dubbel.
Enerzijds gaan psychische medicijnen die jij noemt niet samen met drank, en dat weet je, en toch dronke je dus voel je je schuldig. Dus schaam je je en durf je dat niet te vertellen omdat je denkt dat de hele wereld denkt dat JIJ EN JIJ ALLEEN OERSTOM bent. Eigenlijk ben je gewoon bang (ook dubbel) om 1. je gezondheid te verknallen 2. dat ook nog op te biechten.

Dan krijg je nog het probleem dat je hele omgeving het bagatelliseert. Ach joh, eentje kan geen kwaad, neem een borrel, knap je van op, lekker slapen neem een neutje.....
wat is het dan moeilijk om te zeggen nee dank je voor mij is het niet goed.

Ik val in herhalingen maar ik gebruik smoesjes (autorijden, medicjnen).

Anderen hier gaan er gewoon voor eerlijk en recht. Je moet doen wat bij je past.

Van de therapie leer je ontzettend veel, in meer opzichten dan je denkt (vond ik). Late groeten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Elmo,

en dan helemaal aan het eind komt Pietjepuk je nog even welkom heten. Heel erg welkom. En ik hoop dat je veel steun aan het forum zult hebben en wij aan jou. Want jee, Elmo, al drie jaar zonder!!!! wat een held ben je! Goed dat je er verder aan blijft werken hoor. Knap van je. Je kan ons hier nog een hoop leren denk ik

groetjes

Pp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Elmo,

Nog even iets dat mij persoonlijk ietsje zorgen baart. Omdat jij Efexor gebruikt (een modern anti-depressivum, een zgn. serotonine-heropnameremmer ofwel Serotonine SSRI in het Engels) en al andere antidrpressiva hebt geprobeerd (zoloft bv.) ben ik een beetje bevreesd voor de discussie :

sorry erica

dat iemand zegt: ik gebruik dat en dat is dat niks voor jou? Een arts en liefst psychiater moet goed de voor- en nadelen van elk voor te schrijven medicijn afwegen afhankelijk van jouw ervaringen, jouw lijf, en jouw medische geschiedenis en de hele rattaplan.

Erica zegt ik gebruik Zyprexa maar lieve Erica, sorry nogmaals, ik wil niet bot zijn, maar dat is een anti-psychoticum met een heel ander doel en andere werking. Jij hebt dat van jouw arts gekregen om redenen die hij medisch heeft beoordeeld, jouw kennende etc. etc. etc.

Ik ben bang voor de discussie : neem een zout dropje, o nee zoet dropje, salmiak is ook lekker man !!!

Ik begrijp het als ik hiermee mijn lieve forum-vrienden voor het hoofd stoot, maar met die Houten plank van mij voor mijn kop zijn jullie dat wel gewend van mij.

Voorzichtigheid is met psycho-farmaca wel dringend vereist en vergelijken moet je eigenlijk niet willen.
Ik hoop toch dat jullie de goede Houtense bedoeling op waarde kunnen schatten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Elmo,
ook van mij een hartelijk welkom. Ik ben ook zo'n teveel drinkende vrouw van in de 40 die het moeilijk vind om haar grenzen te stellen, zowel in drank als in andere dingen. Ik schrijf hier een tijdje mee en vind dat erg prettig. Het uit de taboe sfeer halen van je drankprobleem ervaar ik als een hele opluchting. Dus ik hoop dat het jou ook het e.e.a. oplevert.

Ik heb je verhaal gelezen, naar voor je dat je er met niemand over durft te praten en alle andere problemen waar je aan werkt. Maar dapper hoor, al 3 jaar droog.

Onze Houten is dan wel geen psychiater maar volgens mij heeft ze helemaal gelijk. Pas op met pillen, zeker van een ander. En psychofarmaca mag eigenlijk alleen door een psychiater voorgeschreven worden. Dus nooit zomaar iets "uitproberen".

Veel plezier met het forum en we hopen je veel te lezen.
Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Elmo,

Wat een duidelijk verhaal heb je hier neer gezet. Heel begrijpelijk allemaal. Wat knap dat je al 3 jaar droogstaat! hahaha, ik was al zo trots op mijn 5 dagen!! Nou ja in ieder gewel welkom hier. Mijn verhaal kun je lezen onderaan bij new webbies als je daar zin in hebt, en anders niet. Maar goed je schrijft dat je 1 fles wijn op een dag nog wel mee vind vallen of 5 flesjes bier??? Nou persoonlijk vind ik dat wel erg veel hoor want dat is dus wat ik al vanaf mijn 19e elke dag naar binnen slobber en zeg nou zelf, dat kan toch niet echt goed zijn voor een mens? En ook met 5 biertjes op een dag kun je alcholist zijn hoor.
Maar goed, maakt verders niet uit. Hoop dat je veel steun hebt aan dit forum.

groetjes Hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Elmo,

Om nog even terug te komen op die zyprexa medicatie, ik kon mijn hoofd nooit leeg krijgen het was een chaos. Ik hoorde nog net geen stemmen, doordat ik altijd maar aan het malen was kwam ik niet toe aan het daadwerkelijke afkicken van drank en drugs. Ik krijg 2,5 mg en dit is echt minimaal en dus geen of haast geen bijwerkingen gelukkig.

Ik heb nu weinig tijd om hiier verder over te praten maar 'spreek' je morgen weer oke?

:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal.

Ik heb eigenlijk nog geen flauw idee wat wel en niet goed is. Of ik nu een smoes moet gebruiken (medicijngebruik) of dat ik het gewoon rechttoe rechtaan moet zeggen. Ik weet wel dat die medicijnen en alchohol niet samengaan, maar toch.... steeds als ik dat als reden vermeld, dan voel ik mij op de een of andere manier schuldig. Alsof ik anderen en mezelf voorlieg. Wellicht dat ze me daar bij de internetbehandeling wat advies over kunnen geven.

Enne Houten? Ik zal ook nooit zomaar een antipsychoticum gaan gebruiken hoor. Alleen dat woord klinkt al erg heftig :) Ik kan het natuurlijk wel eventueel een keer voorleggen aan een (nieuwe) therapeut. Dat bedoelde Erica vast ook. En bedoel je met de therapie in je reactie de internetbehandeling? Of heb je een andere therapie (gevolgd)?

En Pietjepuk, Emma en Hermiena? Ook jullie bedankt voor jullie warm onthaal. Ik zal jullie verhalen ook nog wel lezen de komende tijd. Zo'n forum doet toch wel wat. Ervaringen en tips van anderen lezen. Het even van me af kunnen schrijven is ook wel lekker.

1 fles wijn of 5 flesjes per dag is eigenlijk ook niet normaal (en gezond) als je erover nadenkt, maar ik heb vrienden en kennissen die dat makkelijk halen hoor. Doordat zoveel mensen dat doen lijkt het de normaalste zaak van de wereld.

En Erica, ik begrijp je heel goed hoor voor wat betreft het advies over die Zyprexa-medicatie. Zoals ik al zei zal ik dat nooit uit mezelf gaan gebruiken. Eventueel zal ik dat 's een keer voorleggen aan een (nieuwe) therapeut.

Ik spreek jullie later.

--------
Elmo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Elmo,

Met het risico op herhalingen: als iemand tegen mij (mij kennende) zegt: meid de wijn staat klaar hoor, stort maar lekker op de bank, dan begin ik een semi-ingewikkeld verhaal met veel gemompel ..... nee mag geen alcohol.... heb migraine..... nieuw medicijn..... net ontwikkeld..... veel waarschuwingen gehad..... ZEG BY THE WAY ik heb een fles spa rood bij me schenk dat maar voor me in.

Ik ga dus eggie niet zeggen dat ik psychotische medicijnen slik (leuk, leuk, Houten) en dat dat niet gaat met drank, ben je gek. In mijn omgeving is NIEMAND op de hoogte (alleen de glasbak, ja, ik val in herhalingen ik schrijf ook al bijna 3 maanden dan krijg je dat Opa2"- effect" die zei ik heb alles al gezegd).

Je moet je eigen weg daarin kiezen. Sommigen van ons zijn voor de lichte ombuiging van de waarheid (wordt in mijn ervaring vrij makkelijk geaccepteerd) anderen zijn dapper en recht voor zijn of haar raap.

In de internettherapie (van Tactus inderdaad) heb ik heel veel dingen geleerd. Ik ben er nu zowat mee klaar, heb 2 hulpverleners zowat om zeep geholpen (houtje toch !!!) maar ze hebben uiteindelijk MIJ overleefd. Ik vind het een fantastische uitvinding die internet-therapie. Op je eigen tempo, in je eigen tijd, anoniem en gewoon erg goed. Niet alleen voor drankproblemen maar een soort algemene directief-cognitieve therapie. D.w.z. niet bedoeld om eindeloos door te zagen over het verleden maar om nu, vandaag en morgen concreet je gedrag te veranderen en dat aantrekkelijk te maken. Het heeft mij veel over mijzelf geleerd.

Er vliegen hier dan ook weinig servies-onderdelen door het huis (hahahaha). Nogmaals sterkte en lekker blijven raggen op dat toetsenbord hè.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste elmo, even kort-door-de-bocht, maar toch: een goeie psych en/of welke hulpverlener dan ook zorgt, dat-ie zo snel mogelijk van je af is.
"Hulpverleners" die zich binden en/of zich onmisbaar maken, handelen uitsluitend uit eigen belang: geld, ego, vul maar in...

Succes,

Opa2 (j.l. woensdag weer eens alcohol gedronken; kreeg er buikpijn en krampen van; voorlopig weer "genezen").

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog even terug komend over mijn medicatie advies aan Elmo:: Ik heb dit alleen doorgegeven om dat je dit dan aan je psychiater kan overleggen. Ik weet ook wel dat je niet zomaar middeltjes kan nemen die voor een ander wel helpt. Die dokter zal dan heus wel zeggen of het voor jou wel of niet goed kan zijn of is.

Groetjes Erica

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik begrijp van Houten dat je dus ook altijd een leugentje om eigen bestwil verzint? Je zegt ook dat in jouw omgeving NIEMAND op de hoogte is. Maar het moet iemand in je omgeving op een gegeven moment toch opvallen dat je niet drinkt? Ik bedoel, je heb toch niet altijd migraine of zo? Daarom zeg ik altijd - vaste prik - dat ik medicijnen slik. Hoef ik niet bang te zijn dat ik even geen smoesje weet :)

Ik lees uit de ervaringen van andere forumleden dat de internetbehandeling dus wel erg goed moet zijn. Verscheidenen zijn er tenminste wel enthousiast over. Het lijkt me dan ook zeer interessant en leerzaam. Weet iemand trouwens hoelang de wachttijd daarvoor ongeveer is? Ik heb me eergisteren nog maar net aangemeld.

En Opa2. Dat zal inderdaad de insteek zijn van veel psychiaters. Ik had ook een zelfstandige psychiater. Als 't aan hem had gelegen, dan zat ik nu volgens mij nog elke week bij hem over koetjes en kalfjes te praten. Denk ook wel dat een psych die voor het GGz of zo werkt stukken professioneler is, omdat hij natuurlijk ook met zijn meerderen de patiënten moet evalueren. Voorlopig hou ik het maar bij de psychomotorische therapie en de internetbehandeling. Lijkt me eerst wel ff genoeg.

Dat dacht ik ook wel Erica. Had ik ook al in m'n reactie gezet.

Spreek jullie later.

---------
Elmo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Elmo,
volgens mij ligt het er aan hoe druk ze het hebben bij tactus, ik had met 5 dagen al bericht. Nou ja als het langer duurt dan kun je altijd nog proberen wat pp zegt. Slim van je pp, haahha.

Wat een leugentje om best wil betrefd, ik zeg altijd gewoon eerlijk dat ik graag een kindje wil, dan doet er niemand meer moeilijk, vinden ze je ineens heel verstandig en zo dus daar kan ik wel een tijd mee door. En als ik dan een kindje heb dan zeg ik, nee ik wil niet drinken want als er wat gebeurd met de kleine en ik moet onverwachts met de auto dan zit ik!! Slim he? Maar ja, dat kun jij natuurlijk niet zeggen aangezien je een man bent. Eigenlijk is het ook belachelijk he, dat mensen er zo moeilijk over kunnen doen dat jij niet drinkt. Dat is toch juist goed en dat moet je toch zelf weten?? Waar bemoeien ze zich eigenlijk mee? Om een lang verhaal kort te maken, begrijp dus je probleem want ik lieg zelf ook en verzin een smoesje. Maar eigenlijk zou ik gewoon willen zeggen, ik wil helemaal niet drinken! En de reden gaat niemand wat aan.

Nou hoop dat ze je snel helpen bij tactus. Waarom kom je niet gezellig schrijven op het draadje van elke dag? Net zo makkelijk en gezellig.

Groetjes Hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

*Voor een omgeving die zo ongeveer van je eist dat je meedrinkt (lekkere "vrienden", trouwens!), werkt de Russische oplossing meestal heel goed.
Ik heb deze van een vriend, die veel zaken deed in het oostblok, en bij zaken doen hoorde ook jezelf klem zuipen: dan was je pas een vent, met wie je zaken kon doen...
Dus, de Russische oplossing: "ik heb zo veel gedronken, dat ik niet meer mag van de dokter, vanwege mijn lever".
Of iets daaromtrent, natuurlijk.
Werkt erg goed, ook in het westen...

*Tip voor diegene die op de wachtlijst staat voor de internetbehandeling, en/of hevige strijd voert: neem een uurtje per dag de tijd, om dit forum helemaal door te werken, dag na dag, tot aan het begin.
Dit forum bevat inmiddels een schat aan ervaring, tips, en vooral ook begrip en warmte.
DOEN!!
Want misschien heb je daarna de hele behandeling niet meer nodig...

Fijne dag,

opa2

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Opa2,
Die tip die je hier geeft is me uit het hart gegrepen.
Ik zat me net te bedenken dat ik eigenlijk hier nog veel meer opsteek dan van de internetbehandeling hoewel ik me realiseer dat dat voor anderen heel anders kan zijn.
Steeds als ik denk dat ik nou zo ongeveer alles wel weet over stoppen met drinken komt er weer iemand met een inzicht, dat volkomen nieuw voor me is.
Nu bv. weer de tanende creativiteit (Hermiena en Frank o.a.) Die verminderde creativiteit had ik bij mezelf ook al gemerkt maar de oorzaak gezocht in heel andere zaken zoals overbelasting en stress.
De rek is er dus blijkbaar nog lang niet uit en dat is maar goed uit want Mathilde redt het nog steeds maar loopt wel erg te wiebelen op het paadje met die valkuilen.
Vanmiddag ga ik samen met Houten de Cactusoefening doen; om 16.11 u. de trek over me heen laten komen.
Bovendien eens onderzoeken of er andere bronnen zijn om de creativiteit weer op te krikken, want dat mis ik wel.
Groetje,
Mathilde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...