Spring naar bijdragen

zaterdag 21 januari


Houtje

Aanbevolen berichten

Aan Houtje de eer de draad van gisteren te sluiten, waarin we Anton moesten laten gaan, Gerda bijna Oma werd maar het al lang blijkt te zijn, en op diverse plekken in binnen-en land zoemend tai-chi en ontspanningsoefeningen zijn gedaan om de "trek" van 16.11 te bedwingen. Het is best heel goed gegaan vind ik, heb het volgens de Cactus methode "over me heen laten komen". Volgens mij gaat dat een soort van "wennen".

Ik mag iedereen een heppie en gezonde dag toewensen, hoewel zaterdag altijd een drukke dag is. Zeker voor onze tegelzetter die bezig is voor morgen. In de zondagmorgendraad worden de tegeltjes uitgedeeld, maar de jury zal zich vannacht nog beraden, intercontinentaal.

Dag lieverds,

Houtje kruipt in haar mandje met kruik bij pootjes...... ik ben weer trots op iedereen die het vandaag heeft volgehouden.

P.S. ik kreeg een slot-emailtje van Cactus of ik interesse had in een baan (aan huis !!) als reserve-Cactus voor als er een ziek wordt..... nog even over denken maar altijd een leuke geste voor een punnikkende huisvrouw.


Slaap ze en tot straks !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allen.

Houten, alvast gefeliciteerd met je nieuwe baan.

Ik had me dinsdag op de wachtlijst gezet voor de internetbehandeling. Heb vanmiddag even geprobeerd om me gewoon aan te melden, en wat denk je? Ja hoor, ik kon me gewoon aanmelden. Met dank aan Pietjepuk voor de tip! Zonder jou had ik nog steeds braaf op de verlossende e-mail van Tactus zitten wachten (die ik overigens nog steeds niet heb ontvangen). Binnen 3 dagen kan ik het eerste contact verwachten. Dat zal dan wel maandag worden. Spannend. Ben zeer benieuwd.

Heb vandaag m'n intakegesprek gehad met de psychomotorische therapeute. Echt een héle aardige dame. Ik heb haar zelfs verteld over mijn alcoholprobleem van 3 jaar geleden, en dat ik daar uit schaamte met niemand over durf te praten. Ze reageerde heel rustig en begrijpelijk. Was toch wel een opluchting hoor. Komt denk ik ook wel een beetje door dit forum dat ik die stap heb durven nemen :)

Ik weet nog steeds niet wat ik eigenlijk wil. Helemaal stoppen of met mate drinken. Af en toe een biertje lijkt me eigenlijk ook wel weer erg fijn. Ik voel eigenlijk al heel lang geen heftige trek meer om te drinken. Oké, een biertje gaat er op elk tijdstip van de dag wel in, maar ik voel niet meer de zucht of drang die ik 3 jaar geleden voelde. Nou ja, de behandelaar zal me vast wel van goed advies kunnen voorzien.

Zeg Opa2? Kan het kloppen dat ik jouw (levens)verhaal (nog) nergens heb kunnen lezen? Lijkt me ook wel interessant hoor.

En oma Gerda, succes met de bevalling van je dochter. Of ben je al oma?

Gegroet.

-----------
Elmo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nou houten ik zou daar niet over na denken maar gewoon doen kan nooit kwaad
en gerda van de emoticons ben ik ook niet op de hoogte dus kan ik je daar helaas niet bij helpen maar er zullen best een paar mensen zijn die het wel weeten

zo ik kruip ook weer lekker tegen leidi aan zal ze leuk vinden wand heb het aardig koud dat vind ze aaltijd zo leuk NIET groetjes rob en leidi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Elmo, ik ben al twee keer oma.
Ik heb twee kleindochters, de oudste is 5 en de tweede 2.
Voor mijn dochter die nu zwanger is, is het haar eerste kindje dus dat is heel spannend natuurlijk.
Fijn joh, dat het zo klikte met de therapeut, ben erg blij voor je.
Ik heb jaren bij de GGZ gelopen en hopeloze therapeuten gehad maar sinds ik bij de verslavingszorg kwam heb ik alleen maar therapeuten gehad die ontzettend kundig en goed waren.


Sterkte met je therapie,

Groetjes Gerda

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen allemaal,
Hier is uw nachtzuster. Ligt iedereen lekker onder de wol? Nog iemand een kruikje nodig of een glaasje water? Wie ligt daar toch zo vreselijk te snurken zeg? Het lijkt er niet op. Nou fijne dromen allemaal!!

Zo het stappen ging niet door, vond ik eigenlijk ook niet zo erg hoor. De workshop ging goed zonder drank!!! Gerda jij vroeg geloof ik wat voor workshops ik geef? Ben een grote kralenfan en ik geef workshops sieraden maken. Erug leuk en ook erug verslavend. Wel bewerkelijk hoor, want ik ben nu net klaar met alle kralen weer uitzoeken en bestellen en dan moet ik morgen nog de zolder helemaal weer opruimen dus er gaat een hoop tijd in zitten. Wat spannend dat je oma wordt!!! Echt leuk en fijn ook dat je zo rustig mag beginnen op je werk he?

Houten wat fijn dat je je periode erop hebt zitten en vanmiddag je trek hebt overleefd!! Ik had in willen loggen maar ja toen stond er ineens bezoek op de stoep. Maar gelukkig heb je het gered met ontspanningsoefeningen. Je mag van mij jezelf ook nomineren voor een trui hoor ook al zit je dan in de jury! Leuk dat ze je gevraagd hebben bij tactus, je zou het zeker wel kunnen!! Maar goed wel eerst er over nadenken hoor want ik denk dat het heel zwaar is om dat te doen en dat je een hoop sores aan moet horen van anderen.

Rob, fijn dat het met jou ook goed gaat ondanks dat je ff een uitstapje hebt gemaakt. Maar je klinkt positief!! Wat je schrijft over geen structuur hebben door je werk dat ken ik. Hier is de structuur ook ver te zoeken en soms baal ik daar weleens van, maar ja het heeft ook wel weer zijn voordelen om onregelmatig te werken. Goed dat je je aan gemeld hebt bij tactus!! Je zult zien dat het dan veel makkelijker gaat om niet te drinken.

Elmo, wat goed zeg dat je er over gepraat hebt met je therapeut!! En fijn dat je nu ook bij tactus kunt beginnen. Maar moet ik nu tegen je zeggen heel veel succes met weer voorzichtig gaan drinken of heel veel succes met niet blijven drinken? Beetje verwarrrend he? De meesten die melden zich aan omdat ze te veel drinken en bij jou is het juist andersom, maar goed ik snap je probleem wel hoor. Hoop dat je veel hebt aan de therapie en aan tactus.


Anton, jammer dat je ons gaat verlaten. Vond het altijd wel interessant om te lezen hoe je het kringetje altijd weer rond breide in je hoofd. Wens je alle goeds en wie weet zien we je hier nog eens terug??

Nou ik ben vast nog een heleboel mensen vergeten maar ik ga nu echt naar bedje. Zit ik tenminste lekker in het ritme voor de nachtdienst. Alhoewel, ik moet morgen al weer redelijk vroeg op. Met de keuken schiet het nu op dus dat geeft wel weer wat rust en het wordt erg mooi, maar denk dat we nog wel een jaartje hier in de troep zitten want als de keuken klaar is dan moeten we de kamer aanpakken en zo is er altijd wel wat te doen.

Slaap lekker allemaal

groetjes Hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ga ik ook maar braaf m'n bed zoeken. Cactus techniek, nacht is nacht en dag is dag maar het was weer zooo enerverend!

Truste lieve luitje. En morgen Gerda ligt er een schoon gewassen kleinkind in de wieg.
leuk Hermientje dat het zo goed ging met je workshop, dat willen we, beetje crea zijn, beetje praten etc

Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen lieve beeldschermjunks,
Lekker geslapen? Ik in ieder geval wel!
Ik ga 2 daagjes weg, naar Parijs en ben morgenavond weer terug.
Het gaat heel goed met Tante Til en ik weet zeker dat het me in Parijs ook lukt.
Iedereen, een fijn weekend !
Liefs,
Mathilde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook goede morgen beeldschermkijkmuiskinderen,

Houten is 3 kilo fruit aan het schoonmaken voor de hockey (moet toevallig 2 teams be-fruiten vandaag).

Even denken hoor: Gerda, als jij nou eerst ff rustig je dochter vertelt dat het te geboren worden wurm maar 3 dingen nodig heeft: (liefde (x 1000 x), melk en een bedje en dat ze in heeeeeeeeeeeel veel landen om ons heen ook kinderen daarmee groot krijgen op de kamer van de ouders....... het dat het daarom GAAT worden ze misschien wat rustiger. Ja bevallen is geen kattepis maar JE KRIJGT ER EEN HOOP VOOR TERUG. En NU hoeven ze nog geen 3 kilo fruit te schillen om 7 uur voor de hockey, ik vind het een goed cactussiaans advies. Die emoticons zijn daarbij vergeleken een peuleschil. Hahahahaha leuke woord speling, fruitschil, peuleschil. Oeps, dat is niet profi natuurlijk.

Elmo, jij neemt mijn plaats dus over bij de therapie. Mooi werk man. Moet je kijken wat je nu al geleerd hebt in 3 dagen: je probleem erkennen, herkennen, uitspreken voor jezelf en dan naar buiten brengen bij de therapeut. Luchtte het op? En luchtte het niet ontzettend op dat ze zo goed reageerde? Nu kun je langzaam gaan beginnen hoewel de Cactusschool flink van start gaat hoor maandag. Hartstikke goed, enne mijn stoeltje is nog warm dus geniet ervan !!!

Blackdog, fijn dat Leidi je nog/steeds lief vindt. Vertel maar dat wij allemaal onze uitglijders hebben en dat nog nooit iemand een dieet heeft gevolgd zonder een keer te snoepen. En geef haar een dikke knufffel.....geniet nog maar even in bed van je truien.....

Gerda, jij heet overigens voortaan Oma Knotje, okee?

Hermiena dank voor de goede zorgen, het heeft FANTASTISCH geholpen. Snurken? Moi? Never. Dat is natuurlijk P'Mee onder die Pot da gaa galmen he die echo--- snurk --- snurk---een fles heeft een ---- etct. etc. etc. die laten we dicht, dan is het morgen weer licht. Floep, weer een tegeltje.

Tante Til !!!!!!!!! Wat bent u toch reislustig... toch niet met de Thalys !!!!!! Doe Eiffeltje de groeten van me, ga je nog het Louvre door met het boek van Dan Brown in de hand? Goed opletten bij zaal III hè.

Goed we gaan er weer hoor vandaag !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve luitjes,

Sinds oktober zit ik nu dagelijks hier en heb zoals zo velen van ons een on-line cursus 'kap nou's ff met dat vele gezuip' gedaan. Ik ben er bijna klaar mee, ben dus het aan het afronden. Het is eigenlijk heel goed (en wat mij betreft verbazingwekkend snel) gegaan en zonder noemenswaardige problemen heb ik een verveledende, eigenlijk rare gewoonte kunnen doorbreken en om kunnen buigen in iets waar ik nu veel meer bewust over nadenk. Wat, waar, waarom, wanneer, hoeveel et cetera. Afin, ieder weet wel waar het over gaat.

De gevolgde therapie heeft mij goed gedaan, ondanks dat het best nog wel eens fout gaat! Ondanks die fouten ( nou ja fouten, ik drink er dan 5/6 op een avond ipv de voorgenomen max. van 4) ben ik zeer tevreden, want mijn alcoholconsumptie is in een vrij korte periode met minimaal de helft afgenomen en ik lijk nu 'controle' te kunnen hebben als ik dat WIL en kan verantwoord met alcohol omgaan. Dat was dus waar ik naar op zoek was! Dat lijk ik nu gevonden te hebben, al blijft waakzaamheid en opperste attentie geboden.

In de strijd tegen mijn in het verleden opgebouwde 'gewoontedrinken' kwam ik op dit forum terecht en trof daar nog veel meer 'gebruikers' zoals ik. Ieder met zijn of haar eigen doelstelling maar wel allemaal mensen die op een oprechte, gemeende en veelal hartverwarmende manier elkaar door dik en dun steunde, motiveerden en activeerden. Dat er daarbij ook wel eens een corrigerend, belerend, afkeurend, boos, teleurgesteld, balend, pissig, verwijtend, schofferend of zelfs beschuldigend mailtje gedropt werd, werd niemand kalijk genomen. 'We' kwamen er altijd wel weer uit met elkaar en vonden dan weer een aanknopingspunt om met 'elkaar' door te gaan op de ingeslagen weg. Of dat nu een miezerig. hobbelig zandweggetje was of een 6 baans snelweg, ieder vervolgde het gekozen pad in de hoop weer uit te komen op de uiteindelijke eindbestemming.

Dat ik daarbij, gehuld in een sexy gepunnikte string (ja ook dat nog), op een fiets door Frankrijk moest, ach ja, dat nam ik op de koop toe. Zelden werkte beeldspraak zo verhelderend, en om even in die beeldspraak te blijven. Nu ik mijn domme aanvalszucht kan bedwingen, moeiteloos de vele aanvallen van het grote gevaar kan neutraliseren en kan toeslaan op de momenten dat ik dat WIL is het tijd om op te stappen en voorlopig in de luwte te blijven.

Reden daarvan is dat ik het 'gedoe' uit mijn systeem wil hebben en de diepgang ook een beetje (tijdelijk?) verdwenen is. Het is gek, maar toen ik zoveel dronk was ik nooit met drank bezig maar nu giert het elke dag door mijn kop. Daar wil ik vanaf, dus ik ga vanaf nu braaf mijn schriffie invullen, taai dan weer af en ga me bezig houden met andere zaken.

Ik wil hier iedereeen hartelijk bedanken voor het inbrengen van hun luisterend oor, de vele steun en tips, wijze en ook vaak ronduit lieve woorden en de motivatie die hier altijd wel weer te vinden was. Jullie allemaal hebben er mede aan bijgedragen dat ik nu sta wáar ik sta. Ik hoop dat een ieder datgeen vindt waar hij of zijn naar op zoek is en dat men daarmee een gezond en prettig leven kan leiden.

Cherio baby, see ya around, zou mijn maat zeggen...............
Liefs en het gaat jullie hopenlijk allemaal heel goed,

Bino Rosa

==================================================================

- Persoonlijk aan Houten -

Je bent een speciaal mens. Trots, eerlijk, oprecht voor z'n raap, standvastig en een onverwoestbare vechtjas die niet van haar plannen is af te brengen. Degene die jou hart mag delen kan zich een rijk mens noemen. Je kinderen kunnen trots op je zijn. Ik wens je het allerbeste en hou vol, je hebt zoveel moois te bieden.
Liefs, Bien

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Link naar opmerking
Deel via andere websites

-------------------------------------------
Gerda, die streepjes zitten gewoon op je toetsenbord naast de nul. Ik heb nu toch ook onder de streepjes geschreven?
En die emotions selecteer je door met je muis naar de rechterbovenhoek te gaan en klik op een willekeurig emotie :beer::brokenheart::$:light: enzovoort enzovoort


-------------------------------
EERST DENKEN DAN DOEN

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Bino rosa,

Ben blij voor je dat het goed met je gaat maar vindt het jammer dat je ons gaat verlaten. Wat klinkt dat dramatisch "verlaten' Je hebt gelijk dat je nu verder moet en andere dingen moet gaan doen.
Ikzelf begin maandag met mijn internet behandeling en hoop dat het mij ook zo goed verloopt. Denk het wel hoor anders moet ik er niet aan beginnen toch?
Nogmaals, jammer dat je gaat maar ben blij voor je dat het zo goed gaat.
Houwen zo Bien!:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een morgen. Eerst Anton die zich afmeld en dan ook nog onze Bien. En Houten stil gevallen. Het is me toch allemaal wat.
Maar ik kan mij er ook wel wat bij voorstellen, Bien op een gegeven moment moet je het ook weer "loslaten". Loslaten, het toverwoord in therapie.
En Anton; tja, virtuele sprookjes kunnen tot nog vreemdere hersenspinsels leiden. Ik moet mij ook wel eens tot de orde roepen om hier niet al te ver in door te gaan.

Lieve zuster Hermiena, m'n kruik is leeggelopen, had je die dop er niet even vaster op kunnen draaien! Dus nu kledder bed. En ik had mij vannacht buitengesloten, wat een gedoe allemaal.

En wat raar dat tante Til ineens in Parijs zit, ik heb ineens ook zo'n behoefte aan Parijs. Even de Eiffeltoren zien, even het Louvre even... En alles visualiseren met Mickey oren daar Disney op steenworp afstand is.

Goed, ik ga eens aan de slag, hoe krijg je een matras droog.

Gerda is er al een kind? Je maakt mij nu ook nerveus.
Groet Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemorgen allemaal kom net heerlijk uit mijn bed gerold en rolde zo naar de pc toe om weer bij te lezen er is weer een hoop geschrefen
gerda als de baby er is verwachten we wel een denkbeeldig beschuitje met muisjes he dat kan er nog wel bij na dat ontbijd op bed heerlijkwat ben ik toch weer een mazelkont
als het goed is kan ik maandag ook beginnen met de cursus
groetjes rob en leidi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Bino,

"Partir c'est mourir un peu" zeggen ze hier bij ons en zo voel ik het wel een beetje. Ook jij bedankt voor je verfrissende en heldere bijdragen en ik zal je missen. Met wie kan ik nu nog een robbertje knokken hier op dit forum??????
Hoop dat je je af en toe nog eens met ons bemoeit en van tijd tot tijd laat weten hoe het met je gaat.
Heel veel plezier en succes in de toekomst met je nieuw verworven kennis en hou 'm in de gaten!!!!

liefs van Piggelmee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aan allen,

Piggelmee is het wachten moe en vertrekt even voor 2 dagen naar een andere provincie (waar hele koppige wijnen vandaan komen en flink geschransd wordt!). Met dat laatste zal ik de onthouding van het eerste compenseren!
Goed weekend allemaal en zal proberen 1 blauw en 1 roze sokje te punniken onderweg!
En wie weet kom ik Mathilde nog tegen.

lieve groet,

Pgglm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

GEVRAAGD:

Wegens tijdelijke afwezigheid van onze jury-medewerkster in het buitenland (naar verwachting tot eind februari) is de redactie van de Cactus-Jury op zoek naar:

E E N C R E A T I E V E M E D E W E R K E R (M/V)

Functie-eisen:

- lid van het forum
- alcoholische achtergrond is een pré
- bereid om in het weekend te werken
- een typediploma
- een fantasierijke geest

Wij bieden aan: een leuke, uitdagende functie in een enthousiast team van ietsjepietsje oudere vrouwen (40+) die in heden of verleden een alco-probleem hebben gehad. Wij zoeken iemand die ons en anderen ondersteuning kan bieden bij het selecteren van de weekprijzen.

Sollicitaties, liefst getypt, kunt u richten aan: Houten alhier op het forum bereikbaar of via privémail.

Uw reaktie zien wij gaarne tegemoet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Provincie: het hoge noorden
Naam : Oma Knotje
Adres : Baileysstraat 100



Betreft : sollicitatie


L.S,

Na aanleiding van uw vacature in het ochtendblad: De Forumse Courant solliciteer ik naar de functie van creatieve medewerker.
Ik voldoe aan alle door u gestelde eisen, vooral het alcohol verleden sprak mij wel aan.
Mijn fantasie is groot, zeer groot en daarom denk ik dat ik erg geschikt ben voor deze functie.
Ik ben bereid om dag en nacht te werken en met dat werken bedoel ik ook dat ik erg veel na zal gaan denken over de komende onderscheidingen.
Middels een erg vriendelijke groet wacht ik in spanning uw antwoord af.

Oma Knotje uit het hoge noorden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo allemaal,
Gaat er ons weer iemand verlaten? Wat jammer nou. Bino jammer dat je weg gaat maar aan de andere kant ook fijn dat je het nu zonder ons kunt redden he? Heel veel geluk en succes in de toekomst en als je nog is wilt komen buurten aarzel dan niet!!


Mathilde, wat gaaf dat je naar Parijs gaat, geniet er lekker van!!! Zo'n mooie stad he? Nou heel veel plezier!!

Houten, ja het was vast piggelmee die onder de pot lag te snurken, vandaar dat het ook zo galmde over de gangen he? hhahaha.

Emma, sorry dat je kruik niet goed dicht zat, maar eh, hoe kwam het dan ook dat je niet in je bedje lag? Ik had al bijna de politie gebeld want ik kon je nergens vinden!!

Gerda, of liever oma knotje, heb je al nieuws??? spannend hoor, zoals je weet ben ik nogal baby gevoelig dus ik leef hier enorm met je mee. Vind het altijd een wonder als er een kindje geboren wordt.

Piggelmee, veel plezier in de andere provincie maar we komen er zeker aan dus niet te lang weg blijven he? Succes met punniken van de sokjes voor oma knotje.

Maar goed, ik zag dus een vacature dus ik ga even solliciteren.

Niemandsland, 21-01-2006


Hermiena Huppeltrut
Altijd de weg kwijt 6
1200 HA Niemandsland

Geachte heer, mevrouw,

Vanmorgen zag ik uw advertentie staan in de Cactuscourant.
Toen ik uw vacature las dacht ik, dat is echt iets voor mij!!
Het lijkt me erg leuk om de jury te ondersteunen tijden het uitreiken van de zo fel begeerde gele truien.

Mijn naam is Hermiena, 30 jaar en ik woon in Niemandsland.

Gelukkig voldoe ik aan de door u gestelde functie eisen.
Ik kan goed met mensen omgaan, ben erg creatief, in het bezit van een typ-diploma en een alcoholprobleem is mij zeker niet vreemd. Tevens beschik ik over de broodnodige fantasie en ben ik vaak op het forum te vinden.

Hopelijk heb ik u zo voldoende geinformeerd maar natuurlijk ben ik graag bereid om u mondeling meer informatie te verstrekken.

In afwachting van uw reactie verblijf ik,

Hoogachtend,
Hermiena Huppeltrut

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo ff oefenen met de emoticons, kan toch niet zo moeilijk zijn he?
:brokenheart::wine::$:beer::camera::clock::huh:B):wacko::$:present::)
Nou ben benieuwd wat er op mijn scherm komt als ik dit post.

Ga me douchen, moet vanacht werken, kunnen jullie een nachtje goed op jezelf passen?? Dan pas ik op mijn bewoners, denk dat zij me harder nodig hebben dan jullie.

Veel plezier allemaal dit weekend en eh, hou het droog!!
groetjes Hermiena:lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou dat is toch mooi, twee nieuwe jury leden. Zijn jullie omkoopbaar? De ondertitel van deze draad is wel dat het minder koud wordt bij Houten maar hier begint het ijzig te worden dus een gele trui zou ik wel prettig vinden.
Dus dames juryleden waar kan ik julie blij mee maken? 1000 Fleuries? Een flesje van het een of ander (zoals daar zijn Cola, fanta, 7up) of een jaarverpakking sterremix?

Zou het volgende week echt zo koud worden, misschien moeten we het fietsen dan afwisselen met schaatsen. Een 11 stedentochtje. brrr, ik heb daar niks mee.

goed, jelui, Hermiena in het bijzonder sterkte in je nachtdienst en de anderen ook.
Groet Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ho ho Ems,

Ze hebben alleen pas GESOLLICITEERD HÈ. Ik zou zeggen, TWEE kruiken in bed, doppen dicht, vergeet je huissleutel niet, en volgende week als het droog is en zonnig toch maar naar buiten voor de zon. De avonden zijn al een stuk langer, heb je dat gemerkt?

liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...