Spring naar bijdragen

Een nieuwe zondag een nieuw geluid.....


Houtje

Aanbevolen berichten

Hierbij dan de uitslag van de weekprijzen mét jurytoespraak

Het zat er natuurlijk al een beetje aan te komen, niet in het minst omdat PP zichzelf had voorgedragen voor een "trui van de week". Nou is dat ten eerste redelijk onbeleefd, echter de door haar en haar maatje Piggelmee onder in Den Keulschen Pot geleverde prestatie, namelijk 50 dagen niet gedronken, is ongelofelijk knap.

Ik weet nog goed dat Piggelmee zich aanmeldde dat ze het zo zat was, en onderuit was gegaan tegen de kachel. Wat is er veel gebeurd sindsdien (dat was begin november). We hebben gefietst, we zijn gevallen, opgestaan, we hebben gelachen en gehuild. Maar we gaan er samen voor en dat maakt ons zo verschrikkelijk sterk......De jury wil hier vandaag expliciet haar respect en vreugde over uitspreken.

Wellicht terzijde mag ik persoonlijk een kanttekening maken. Tijdens het werkoverleg met Andy vorige week (ik heb hem zoals verzocht de groeten gedaan) vertelde hij me dat truien "uit" zijn in 2006 en dat "retro" je-van-het-is. Daarom gaan wij massaal over naar de goede ouderwetse "tegeltjes-wijsheid". Zoals jullie weten heeft dit eenzame jurylid in de afgelopen dagen heeft heel wat kilometers moeten tuffen, lopen en vliegen om deze nieuwe kunstuiting, tesamen met haar job, kinderen en huishouding vorm te geven ......maar het is gelukt en daar gaat om.

Daar komen ze dan ..... tromgeroffel.......tromgeroffel........tromgeroffel..........

De tegeltjes van deze week gaan naar :

PietjenPuk in den verre (ophalen hè PP in persoon)
En naar Piggelmee (ook ophalen in Houten)


De tekst (kunnen jullie het lezen dames????) zal ik nog even herhalen (PP is tuurlijk haar leesbril weer eens vergeten):

"50 DAGEN NUCHTER EN DROOG
HAALT HET MOOISTE IN JEZELF OMHOOG"

Met de felicitaties van uw enige jurylid in NL. Wij hopen op spoedige versterking wegens tijdelijke interconinentale afwezigheid van PP haarzelve.

De tegeltjes zijn hard/fluo-roze vond Andy ook prima en het blauw van de letters, dat zien jullie wel, loopt van Oud Delfts naar modern, vrolijk helderblauw. Andy vond het ook erg geslaagd (ik word af en toe wel moe van die man, ik heb nog meer te doen op een dag maar goed, een kunstenaar moet je niet pushen).

Dan nog een extra tegeltje deze week jaja, we zijn er nog niet dames en heren. Dat gaat naar Elmo. Heel bijzonder voor een newbie, meteen de weekprijs. Maar 3 jaar niet drinken en dan binnen een week naar de Cactusschool, therapie, en alles eruit gooien verdient de tegel met de eeuwig juiste boodschap:

"Wie niet waagt die niet wint,
wie durft te leren is zijn eigen vrind"

Goed, ik mag hierbij de toespraak van deze week eindigen met de opwekkende gedachte dat ik mij volgende week gelukkig in virtueel gezelschap bevindt (hoewel dat eigenlijk altijd zo is). Maar het is en blijft een klus, dames en heren dus PP, als die reis klaar is, ALS DE SODEMIETERS terug ja op je plek achter de tafel. En hulptroepen kunnen we altijd gebruiken. Hoe meer mensen, hoe meer vreugd (die mogen jullie zelf opplakken) ik ga pitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo hier ook weer een berichtje van deze kand we hebben een gezelige afond gehad zijn naar een restorant geweest en naar de kartbaan geweest en naar de bios de film was niets aan altans niet voor mij leidi vond hem wel mooi maar je smaaken verschillen he ik vond de kartbaan weer tegek en zij weer minder maar het restorand was heerlijk allen de prijs he maar ja heb toch geld van de baas gekreegen dus het kon er weer vanaf zo nu lekker naar bed lees morgen wel weer bij
groetjes rob en leidi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

altijd fijn te lezen blackdog de opkikker van de dag dat jullie het zooooooo ontzettend goed maken. Doe je friendin weer de groeten (met handen en foeten). Volhouden en je moet die Grift-gasten flink achter de kont zitten, bellen, mailen, faxen, sms-en gewoon bombarderen dat ze denken die gast willen we kwijt die gaan we effe helpen. Doen hoor! Dat steiger-verhaal met dat doorwerken maakt me nog niet gerust hoor. Wat vindt mevrouw Leidi eigenlijk daarvan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben er inderdaad nog. Wel niet zo actief op het forum, maar wel elke avond aanwezig om alles door te lezen.
Ook elke keer weer erg aan het worstelen.
Door de week gaat het heel goed en mis ik de wijn niet eens!
Ik weet dan dat ik het weekend van mezelf een lekker glaasje wijn mag nemen. Misschien houdt dat me op de been? Ik weet het niet, ik ben er door de week niet eens zo erg mee bezig.
Toch gaat het dan op vrijdag en zaterdag mis.
Ik was dan wel niet van plan om nooit meer wijn te drinken, toch is dit niet helemaal goed.
Aan de andere kant ben ik wel trots op mezelf dat ik nu twee weken door de week niets heb gedronken; dat is dus al een liter of 8 minder dan normaal.

De felgekleurde trui zit heel lekker en die draag ik dan ook vol trots. Jammer dat 'ie zo langzamerhand in de was moet, kan ik 'm een paar dagen niet laten zien.

Ik kan helaas niet zo vaak reageren, ik heb een full-time baan en houd met moeite alle berichtjes op het forum bij.
Soms vind ik de verhalen ook alle kanten opgaan en kan ik er niet zo veel mee. Moeilijk om dan te reageren.

Ik vind het ook moeilijk om te reageren op berichtjes van mensen die elkaar zoveel beter lijken te kennen. Soms lijkt het op inbreken in privé-berichten.
Volgens mij hebben verschillende mensen in het echt contact met elkaar.
Best moeilijk om dan zinnige berichten te plaatsen.

Veel namen zijn mij ook wel dierbaar geworden. Ik reageer dan wel niet, maar toch ben ik benieuwd naar hoe het met een aantal mensen gaat.

Verder vind ook ik het jammer dat Binorosa stopt met het forum. Ik begrijp het heel goed, ik zou zelf precies hetzelfde doen. Maar ik had heel erg veel aan zijn berichten. Ik heb dezelfde insteek: alcohol de baas!

Een heel fijne zondag en zorg allemaal goed voor jezelf!

Jannetje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk dat bedoel ik nu, dus hoor je er bij Jannetje !!!!! natuurlijk spreekt niet alles iedereen aan, maar je merkt dat je gemist wordt !!!! niet iedereen is even maf, maar er staan zeer zinnige verhalen op over omgaan met tegenslag, verdriet, ziekte, relaties alleen je moet wel spitten dan. Ik ben dat verhaal van mezelf weer kwijt over het gat in je hart dat vond ik een verademing om op te schrijven. Dan reageert ook niemand en denk ik tja, mij heeft het geholpen het op te schrijven en misschien (ooit) een ander ook. Dus meidje: doe wat bij je past. Er zijn meer weekend-genieters onder ons. Iedereen maakt zijn eigen schema.
En die trui hang je op een hangetje buiten en binnen een half uur weer limoentjes fris, dan is hij virtueel gereinigd. Okee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen, mijn werk zit er op ik ga lekker naar bed.

Wou alleen ff de tegeltjes winnaars feliciteren!!! PP, Pm en Elmo, van harte gefeliciteerd. Jullie hebben het echt verdient hoor!!!

Reageer later even op iedereen val echt om van de slaap en moet manlief ook nog een kopje koffie brengen op bed.

Tot later.

Groetjes Hermiena

Zal ff wennen zijn om nu zonder biertje te gaan slapen. Normaal drink ik altijd 2 of 3 biertjes als ik uit de nachtdienst kom. Nu heb ik maar cafeine vrije koffie gedronken.

Als jullie wat horen ronken ben ik het.

Mzzl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goede morgen allemaal ben ook weer onder de levenden nou heb ik leidi een ontbijd op bed gegeven stiekum naar duitsland gegaan om duitse broodjes te haalen en crosantjes is het voordeel als je 1 km van duitsland woont en ja houten leidi vond het werk ook maar niets ze vind het te gevaarlijk maar je moet wat he ben ook wel vanplan om ander werk te zoekken maar dat doe ik pas als ik tactus achter de rug heb wand als ik nu bij een nieuwe baas aan ga koomen en zeg ja ik moet nog een tijdje weg word dat ook niets en als ik een andere baan ga zoeken word het een baan van 8 tot 5 wand dan kan ik ook weer aan mijn dag nacht ritme gaan werken en weer een goede leefsteil aan gaan leeren
groetjes rob en leidi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,
ten eerste dankwoord aan Houten die de wereld over heeft gevlogen en haar kostbare tijd met Andy heeft doorgebracht (wat een gedoe soms met die man, een uur afspraak is gauw een dag, ik ken het). Maar meer dan prachtige teksten en ik zie de tegeltjes voor me. Petje af hoor meid.
En dan natuurlijk mijn hartelijke felicitaties aan Piggelmee, PP en Elmo. Dubbel en dwars verdiend, hartstikke goed.

Jannetje, gezellig je weer eens te lezen. Goed hoor dat je de week droog houdt. Wat je zegt is toch zo'n 8 liter minder gif in je lijf. Ook petje af.

En Rob, wat gezellig hebben jullie het. Knus knus klinkt het. Ga zo door. Ik ben echt ontzettend blij voor je dat je je leven weer zo oppakt.

En ik hoop dat Hermiena lekker slaapt vandaag.

Hier gaat het wel. Ik heb het zo koud! brr. Ik had weer een weekje met teveel etentjes (en drinkentjes dan ook) en ik merk dat dat niet goed is voor m'n overvolle hoofd. Ik slaap naar, droom de meest dwaze dingen en ben daar dan de hele dag van slag van. Niet lekker. Ik moet van alles en nog wat doen maar daar komt dan niet van, gevolgen he. Nee, het is weer tijd dat Emma zich bij de kladden pakt en het weer serieus aan gaat pakken. Dus ik ga voor alle Cactus technieken deze week en ga op m'n handen zitten, ga morgen direct een keuken wekker kopen en zal jullie vervelen met m'n uitgekauwde verhalen over hoe lastig het allemaal is.

Donderdag en vrijdag lekker 2 dagen weken in de sauna, heerlijk. Volgens mij reageert m'n lichaam niet lekker op de kou dus ik verlang naar de hitte van een goede ouwe Zweedse sauna. Ik kom er gewoon niet meer uit!

Jongens meisje, ik lees jullie weer.
groet Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hey pp en pglm,

hartelijke gefeliciteerd met jullie door Andy gebakken onderscheiding.

we komen deze persoonlijk bij jullie bezorgen, want hij is te kostbaar om
aan de zorgen van tante post toe te vertrouwen.
emma gaat naar zuid amerika met de ene tegel, want zij had behoefte aan warmte
en blijft dan mee eten.
en houten wilt naar piggelmee, zodat ze vanavond weer thuis is bij de kids en bij cactus.

leuk dat er zoveel nieuwe mensen op het forum komen.
maar ik ben bang dat het allemaal als een grote chaos overkomt.

houten, wat ga je goed!
kan wel zeggen dat je ook vooraan in het peloton fietst.
jij ligt al heel lang niet meer in de bezemwagen.

ik ga nu pas aan het 2e gedeelte van cactus beginnen.
ben zo iemand die eerst alles zelf wil doen en er dan achter
moet komen dat hulp ook wel fijn zou zijn.
helemaal stoppen vindt ik wel erg definitief,
dit doel lijkt me gewoon niet haalbaar.
voorlopig wel natuurlijk, maar af en toe met een gelegenheid
wil ik wel een glas wijn kunnen drinken.
Gewoon omdat ik het lekker vindt en niet om me vol te gieten,

allemaal een fijne zondag en we denken aan elkaar, oke?

veel liefs
kika

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allen,

Ten eerste wil ik de jury bedanken voor de onverwachte nominatie én de ontvangst van het tegeltje. Ik ben nog geen week lid en nu al dit. Ik heb dus geen speech kunnen voorbereiden, maar voel me in elk geval zeer vereerd.

En Houten? Die baan die je hebt aangeboden gekregen bij de Cactusschool past precies in jouw straatje hoor. Ik zou zeggen: doen! Ik bedoel, je bent iedere dag volop aanwezig op het forum, je reageert bijna op elke reactie en je weet iedereen altijd een goed, lekker, oppeppend enz.enz.enz. gevoel te geven. De sollicitatiecommissie heeft je natuurlijk ook niet voor niks uitverkoren.

Nou, ik begin maandag of dinsdag met de internetbehandeling. Ik laat jullie mijn ervaringen nog wel weten,

Gegroet en nog een fijne zondag allemaal.

--------------
Elmo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja Elmo moest je eens weten wat ik verder nog te doen heb.....

Elmo: graag een korte evaluatie van jou als off-new webbie of dit forum écht zo'n chaos is als je er voor het eerst opkomt..... heb ik nodig voor mijn Cactus-evaluatie anders loop ik mijn Stekel-premie voor deze week mis.

Verder zit ik ff moeilijk (vrijdag en zondag hè Emma) beetje moe, beetje honger, eten nog niet klaar, druk weekend gehad..... bla-die-bla. Dus even keukenwekkeren en er zit al een liter cola in. Gisteren kaasfondue gemaakt (lekker smaakje) ik had een weekend-flesje (mini-flesje witte wijn) voor de helft erin en voor de helft ernaast .... niet echt lekker maar lekker genoeg om blij te zijn dat het op was en ik verder geen keuze had. Potverdrie..... moet ik allemaal weer doorgeven aan de Opper-Cactussen.

Heeee, zie ik daar een nieuwe webbie? Cheryl???????? joe-hoe???? Als je zin hebt schrijf je maar wat op hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jazeker emma het was zeker knus maar dat moet ook he helaas moet ik vanafond weer tegen me zelf aan kruipen wand leidi is al weer naar huis snik snik maar ze moet morgen ook weer werken he ik lekker niet ik mag het even rustig aan doen na zoon lang week heerlijk en dat komd mooi uit wand als het goed is kan ik morgen beginnen met de cursus en dan kan ik de grift ook mooi weer aan de bel trekken om er voor te zorgen dat hun doen waar ze voor zijn wand anders gaat het er nooit van koomen ben ik bang en dat mag niet gebeuren he maar goed ik wil iedereen een goede week wensen en voor de geene die morgen moetten werken :):):):):) werkze groetjes rob

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedenavond iedereen.
Het was me het dagje wel ben druk aan het schoonmaken geweest, komt denk ik omdat ik het hele weekend al onrustig was.
Heeft het toch een voordeel niet drinken je huis gaat er zo mooi van glimmen:D.
Oh ja en Elmo ik durfde het eerst ook niet aan mijn omgeving te vertellen tot ik het wel moest ( opname van 8 mnd) maar de reacties die ik kreeg waren alleen maar positief en ze steunen me zelfs enorm nu ze het weten.
Misschien dat dit wat helpt.

Groetjes

Boudje


quote:


live bij the day

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja Houten, ik weet niet of je die baan qua tijd aankunt naast je normale dagelijkse bezigheden, maar dat neemt niet weg dat je er mijn inziens de juiste persoon voor bent om die baan een goede invulling te geven.

En voor wat betreft de chaos op het forum kan ik je zeggen dat ik in het begin mijn weg op het forum ook niet helemaal kon vinden. Bij mijn introductie heb ik maar gewoon een nieuw draadje aangemaakt, niet wetende dat daar een speciale draad voor was. Het lijkt me trouwens ook wel handig om de nieuwelingen een nieuwe draad te laten maken met daarboven steeds hetzelfde titelbericht (bijv. "even voorstellen", zodat iedereen die daarop wenst te reageren dit kan doen. Llijkt me ook wel handig om dit te vermelden in de spelregels. Na de introductie en de reacties daarop zou je dat draadje bijvoorbeeld in een nieuwe categorie kunnen verplaatsen (links, onder de kop "Categories Alcohol de Baas"). Dan kunnen de nieuwelingen ook makkelijker en overzichtelijker ieders verhaal lezen. Nu moet je op het forum zoeken naar iemands achterliggend verhaal. Alhoewel er wel een paar in de titel "voor de newbies, who is who op dit forum" staan. Verder zag ik op diverse dagen meerdere draadjes, wat ook niet echt overzichtelijk is. Als er per dag nou maximaal één draadje komt waar iedereen zijn verhaal kan doen, zou het al een stuk overzichtelijker zijn. Zo, ik weet niet of je daar wat aan hebt, maar dat is wat mij als newbie is opgevallen en beter zou kunnen.

En Bouderië: tja, als je wordt opgenomen, dan móet je het ook wel vertellen, inderdaad. Lijkt me wel moeilijk om je familie en vrienden na of tijdens de opname onder ogen te moeten komen. Voorlopig heb ik het alleen nog aan mijn therapeut verteld. En als ik mij wat zekerder voel, zal ik het ook wel aan een aantal mensen in mijn omgeving vertellen.

Read you later.
---------------
Elmo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank Elmo voor goede tips. Helaas kan ik ze niet toepassen omdat de vormgeving van het forum geschiedt door webmaster en forum-moderator. Deze laatste heb ik al eens voorgesteld om het draadje "wie is wie" bovenaan te laten staan, maar geen reaktie. Ik geloof (...) denk, weet het niet, dat uitgegaan wordt van een grote zelfregulering op het forum.

Ik heb die draad met "who's who" aangemaakt en dat werkt op zich wel. De dagdraad komt van Hermiena geloof ik (met excuus als ik me vergis) dat er daarnaast af en toe een draadje loopt is minder erg dan de chaos die het eind vorig jaar was.

Is het voor jou niks, mijn Cactus-job? Ik volg misschien Bino (Bien voor intimi) ik ben inmiddels zó lang ermee bezig dat ik bang ben dat praten over alcohol de zaak alleen maar slechter maakt......

Affijn slecht moment voor deze beslissingen: ik ben moe en ga naar bed.

Jongens wie doet er het licht uit?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...