Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Goedenavond of moet ik zeggen goedemorgen.
Ik, ben nieuw hier op dit forum, heb van kennissen dit doorgekregen.
Zal me even voorstellen. Ben 38 jaar jong (het is maar hoe je het bekijkt) een man en heb een alcoholprobleem. Ben gescheiden geen kinderen.
Heb net een klinische opname achter de rug maar merk wel dat ik er nog niet ben.
Als ik de berichten zo even vluchtig lees merk ik dat jullie veel steun aan elkaar hebben, hoop dat ik er ook wat aan heb.
Zal ze nog wel even doorspitten, heb ik ook wat te doen.
Dit was het in het kort eerst, tot ziens

Geplaatst

Hallo Bouderie,
Hier alvast een welkom van mij. Iedereen op dit forum heeft zo zijn of haar eigen verhaal, waar je je zeker in zult herkennen. We doen hier in ieder geval allemaal ons best om met ons probleem om te gaan. Fijn, dat je er bij bent en ik hoop wat voor je te kunnen betekenen.
Groetjes, Fleur

Geplaatst

Ook van mij welkom Bouderie :)

Je zult aan dit forum veel steun kunnen hebben. We hebben een soort draad gemaakt (voor de newbies) waar iedereen zich kan voorstellen, als je die doorleest weet je een beetje wie hier allemaal rondhangen.
We zijn overigens met elke man dubbel blij (al die kletsende sherry-drinkende huisvrouwen.....) hahaha.

Ben je ook nog van plan de internettherapie te doen. Gratis en anoniem, ik heb er waanzinnig veel van geleerd (ben net klaar ermee).

By the way, ik ben 42, ook gescheiden, 2 kids van 8 en 10 en had me allerlei slechte gewoonten aangeleerd om alle emoties weg te klokken. Geen oplossing dus. Nu drie maanden (jaja jongens, volgende week is het 28 januari) droog, maar er zijn er ook (Fleur) die al 8 of 9 maand inmiddels droog zijn en Elmo, ook nieuw al drie jaar.

De meeste nieuwelingen zien dit forum als een warm badje mag ik wel zeggen. Dus nogmaals welkom, en blijf schrijven wat je ervaringen zijn. Er wordt niet altijd stantepede op gereageerd, maar uiteindelijk toch wel.

Verder is het hier een maffe club (ik doe daar beslist niet aan mee) en zeggen we wel eens we lijken wel een stelletje aangeschoten types met al die verhalen, maar prik er gerust doorheen. Het is voor sommigen van ons een manier om op de been te blijven B)

Jongens ik ga dit welkomstverhaal in Word zetten en dan plakken knippen (ctrl c ctrl v) dat scheelt een hoop typewerk iedere keer.

Ik hoop gauw weer van je te lezen. Er zijn er meer die na een opname zich hier hebben gemeld dus als je dacht dat je de enige was : helaas pindakaas.

Ook zijn we erg in voor gouden tips, ervaringen, leermomenten en dergelijke. Dus nogmaals van harte welkom en join the club.

O ja ik ben de stilste van het stel, de rest man, alsof ze niks te doen hebben, heeeeeeeeeeeeeele vellen vol :huh: je zou zeggen waar halen ze de tijd vandaan.

Nou joh, suc 6,7 en 8 ermee hè! en voor nu welterusten.....:lips: morgen nuchter weer op :clock: !!! Dat is toch wel het aller- aller- heerlijkste vinden wij allemaal.....

Geplaatst

Hallo Bouderie (wat een bijzondere naam, wordt dus Boud),

hartelijk welkom, fijn dat je ons gevonden hebt. Dus je bent al van de alcohol velost, in de zin dat je het lichamelijk wel kwijt bent. Maar nu het hoofd he. En daar is zo'n forum heel behulpzaam bij. Succes met alle verhalen doorlezen, gelukkig dat Houten niet zoveel schrijft maar er zijn hier mensen, ze blijven maar bezig. Maar goed, je bent de eerste week nog wel even bezig.

Ik, vrouw 44 al lange tijd teveel van de alcohol pret. En soms is het alcohol verdriet. Heb de Tactus therapie bijna afgerond en heb daar ontzettend veel geleerd. Het belangrijkste vind ik om jezelf bij een "overtred®inkje" niet meer naar beneden te halen met 'zie je wel, ik kan ook niks" en "omdat ik alcohol gebruik en vaak misbruik ben ik een onwijze looser dus kan ik maar beter binnen blijven en nog meer drinken". Nee, ik ben dit anders gaan bekijken. Erg prettig.

Succes en ik hoop meer van je te lezen.
groet Emma

Geplaatst

Alvast bedankt voor de reactie's.
Het is de bedoeling geloof ik dat er per dag iedere keer een nieuwe draad wordt geopend en dat je dan daar op reageert zal het proberen.
Weet nog niet of ik de internettherapie ga doen heb nog genoeg ambulante therapie zoals psycho therapie, psychiater e.d.
Oh ja ben al wel bijna 1 jaar "droog" gelukkig
zal nu even weer gaan lezen is wel aardig wat werk maar ja dat vult de dag

Geplaatst

Hé Bouderie.

Welkom op dit forum. Je zult merken dat het van je af schrijven van je problemen en de ervaringen, tips enz. van medeforumgenoten je ontzettend veel zullen doen. Ik heb er tenminste al wel wat aan gehad. Na een zwijgen van 3 jaar (!) - puur uit schaamte - heb ik me op dit forum me eens lekker durven uiten. En ik moet zeggen dat het me wel enigszins heeft opgelucht. Ik heb me ook aangemeld voor de internetbehandeling. Lijkt me nl. ontzettend leerzaam. Ik zou zeggen, lees de forum rustig door en blijf van je af schrijven.

Groetjes,
---------------
Elmo

Geplaatst

Hallo Bouderie,

Van harte welkom op dit forum.
Hartstikke goed dat je meedoet, allereerst omdat we een chronisch tekort aan mannen hebben want die kijken soms toch wel anders tegen de dingen aan als wij vrouwen.
En dat is leuk om dan te discusieren.
Ook fijn dat je door inderdaad een chaos heengeprikt hebt want als nieuweling moet je toch wel denken: wat is dit wel voor een forum.
Nou wij lachen en huilen hier met elkaar en dat is hartstikke fijn.
Heb een fijne tijd met ons.

Geplaatst

Hai Bouderie,

Sorry zie nu pas dat je je hebt voorgesteld!! Kats over het hoofd gezien, hahaha.
Welkom hier! Hoop dat je hier vind wat je nodig bent om van je probleem af te komen! Mij helpt het in ieder geval erg goed. Er alleen al over praten lucht al enorm op!! En meestal is het hier een gezellige boel hoor!! Hoop dat je je gauw hier thuis voelt.

groetjes Hermiena

• Nieuwe aanmaken...