Spring naar bijdragen

zondag 29


Emma

Aanbevolen berichten

Ja Emma, jij mag de dag openen!! fijn he?

zo ben ik nog even snel,

Vanavond uit eten geweest en het was erg gezellig, ook zonder drank!! Viel me weer hard mee.

Maar goed, Mathilde ik las je berichtje en ik heb erg met je te doen.
Was even van slag in eerste instantie toen ik je berichtje las. Het is niet niks als je kindje na 3 maanden niet meer leeft. Hoop voor je dochter dat ze het gauw een plaatsje kan geven maar ze kan het nog heel moeilijk krijgen de komende tijd. Heeft ze al wel kinderen of was dit haar eerste kindje?
Nou ja gelukkig ben jij er om haar te steunen en dat zal ze ook vast nodig hebben.
Spreek helaas uit ervaring en trek me dit soort verhalen dan ook altijd heel erg aan. Wat je kat betrefd, oh vind ik ook zo sneu voor je!! Wat zul je haar missen of niet? Mensen zeggen wel eens het is maar een dier maar een huisdier is zo ontzettend trouw en lief. Moest er ook niet aan denken dat ik mijn hond weg moest doen voor een allergie. Gelukkig dat je kat goed is terecht gekomen en zo kan je haar ook nog af en toe zien en dat is wel fijn he? En hopelijk ben je dan ook gauw van de bulten af.
Nou in ieder geval veel sterkte met alles. Is je kruik nog wel warm?

verder wens ik iedereen een hele fijne zondag toe.

Morgen weer een dag vol beproevingen. Moet morgen al om half 10 in een restaurant zijn om te brunchen en daarna hebben we verjaardag waar de drank wel weer rijkelijk zal vloeien. Het gaat me vast wel weer lukken, net als vandaag om daar af te blijven.


Groetjes Hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik had ineens zo'n behoefte de dagdraad te starten. Het is nu kwart voor enen en ik heb geloof ik een ieder wel genoeg mogelijkheid gelaten het ook te doen.

En hoe start ik de dagdraad? Met een iedereen een welgemeend welterusten te wensen. Suf he.

Misschien is het wel een boeiend praat draadje voor de zondag. De AA praat over "een hogere macht of hoe wij die ook maar ervaren". Wie van ons ervaart een hogere macht bij z'n besluit om niet meer te drinken. Of in z'n strijd om de fles, gokkast of blowtje te laten staan?
Maakt die Hogere macht of God het je gemakkelijker om bij je besluit te blijven. Heb je daar echt steun aan? Heb je steun vanuit je kerk of je geloofsgenootschap? Vragen vragen.

Om even een stukje van mijn sluier op te lichten. Ik heb lang een heel sterk Godsbesef gehad. Heb ook lang het gevoel gehad dat ik geleid werd door een Hogere Macht. Dat ik een schakel was in het Geheel, een onderdeel van. En dat was heel prettig, heel veilig. Er was een reden, er was en zin van mijn bestaan. Maar door omstandigheden (ooit eens een zijstapje gemaakt in een cult) ben ik heel bang geworden voor die Hogere Macht. Ik ben die m'n leven richting geeft, ik kies, ik ik ik. Ik ben eigenlijk heel erg op mezelf terug geworpen, ik heb geen God meer waar ik eens raad aan kan vragen.

En vrij vaak kom ik in contact met mensen die dat nog wel hebben. En dan zie ik een bepaalde rust en vrede, een vertrouwen in de toekomst omdat je er toe doet voor God. Mooi denk ik dan, voor mij niet, maar eigenlijk wil ik dat ook weer.

Welterusten.
emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lieve vrienden

kijk, daarom hield ik nou radiostilte. Ik vond het van me zelf te kinderachtig voor woorden dat ik een beetje down was. Dus ik dacht, ik kom weer boven water als dat over is. Bij deze dus!!! Dus alsjeblieft, niet meer over hebben gewoon doorgaan en ik volg vanuit de zijlijn!!!!! Okee??? ZAND EROVER!!! Ik wilde er geen punt van maken maar moest me wel melden toen Houten me uit het Titacacameer wilde gaan opdreggen.

En lieve mathilde, heel erg veel sterkte, het wordt je niet makkelijk gemaakt en je bent zo sterk en ik gun je zo dat het goed gaat! Je verdient dat verdorie zo!!!!

Nou, welterusten dan allemaal, ik ga eens een hapje eten. Naar de argentijn maar vandaag.

veel groetjes

PP

en Emma, over de hogere macht. Ik zou dat ook wel willen hebben, die rust die je daarvan gaat voelen. Maar helaas, met de beste wil van de wereld lukt het me niet. Die Inca´s hier, die door de spanjaarden met een mes op de keel katholiek zijn gemaakt (als ze het niet werden, werden ze gedood) en nu vroom in de kerk zitten. Ik kan er weinig mee en het voelt niet goed op de een of andere manier. Boedhisme, daar heb ik geloof ik nog het meest mee, probeer me er een beetje in te verdiepen. Moeilijk onderwerp, eigenlijk. Van oorsprong ben ik katholiek en dat voelde altijd heel vertrouwd maar naarmate ik ouder werd liet ik het meer los. Het lukt me niet meer om er wat mee te hebben. Jammer inderdaad, mensen die dat wel hebben lijken vaak gelukkig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal we hebben een gezellige maar spanende middag en avond gehad we zijn eerst anderhalf uur in het bos geweest toen hebben we nog wat gegeten toen naar de kartbaan geweest en toen zijn we nog gaan bowlen kon niet van hem winnen maar dat was ook niet gek winnen van iemand die wedstrijden heeft gebowld is wel erg moeilijk hoor kom ik aan als amateur mocht blij zijn dat de bal op de baan belande werd dus flink in gemaakt maar hij heeft me wel tips gegeven en trucks geleerd dus het gaat nu al iets beter verder was het ook wel spanend om dat hij toch in mijn bijzijn wou gaan drinken heb hem toen gezegd dat hij er maar 5 mocht drinken was voor mij ook wel weer moeilijk om dat te zeggen wand hij was al zo gespannen ik dacht nou vooruit voor deze keer weet niet of ik daar goed aan heb gedaan maar toen had hij er 5 gehad toen dacht ik zou hij nu echt stoppen of zou hij toch doorgaan toen hij weer wou bestellen keek hij mij wel eerst aan als een puppy van aaaaaa
ik heb hem toen gezegd dat hij er 5 had gehad en dat hij nu maar iets anders moest gaan drinken en dat heeft hij toen ook gedaan vond dit wel knap van hem en we hebben toch nog een gezellige avond gehad hij was zelfs zo moe dat hij meteen naar bed wou gaan maar heb hem toen bij de kraag gepakt en heb hem wel gezegd dat hij zijn registratie van tactus nog in moest vullen en dat hij daarna pas naar bed mocht voelde me net zijn moeder ha ha ha

maar heb ik er goed aan gedaan door hem toch te laten drinken of had ik toch strenger moeten wezen en moeten zegen nee komt niets van in
wat was beter geweest wand ik ben hier niet helemaal in thuis
groetjes leidi en rob

ps bedankt voor alle op beurende reacties

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van mij mag je Emma.

Waarom ik (misschien) weer wil drinken. Tja, de beslissing om nooit meer te gaan drinken vind ik zo definitief klinken, denk ik. Misschien dat ik me door die tweestrijd van ooit wel weer of nooit meer drinken ook zo onzeker voel. Als ik uitga (wat niet vaak voorkomt) en mensen vragen me of ik niet drink, dan vind ik het moeilijk om te zeggen: "nee, ik ben definitief gestopt". Want wat als ik later (als ik me ooit psychisch weer sterk voel) besluit om wél weer te gaan drinken? Daarom zeg ik ook altijd dat ik momenteel niet drink, vanwege medicijngebruik.

Ik heb geen flauw idee hoe ik zal reageren áls ik t.z.t. weer een biertje zou nemen. Daarom wil ik graag ook m'n verhaal aan Tactus voorleggen en bespreken wat dit dan voor effect op mij kan hebben, afgaande op mijn verhaal en met de ervaringen van een verslavingsdeskundige. Begrijp me niet verkeerd. Ik zal ook echt niet weer beginnen met drinken als ik nog angstig en depressief ben. Ik bedoel meer na een psychisch herstel (als die ooit komt).

Op veel sites over alcohol wordt aangeraden om bij een alcoholprobleem een bepaalde (langere) periode even niet meer te drinken. Ok, het verschilt natuurlijk van persoon tot persoon en de mate van verslaving of een matige reïntegratie in de alcoholwereld succesvol is. Ik heb 1 keer een alcoholprobleem gehad. Ben gelijk voor lange tijd gestopt, en weet dus niet hoe het zal zijn om dan weer te gaan drinken.

En mijn alcoholstop wordt zeker niet ondersteund door een of andere hogere macht. Ja, die macht ben ik zelf, of eigenlijk mijn angst voor weer afhankelijk te worden. Het is mooi voor de mensen die wél een dergelijke steun hebben aan een bepaald geloof, maar dat is aan mij (misschien wel jammer genoeg) niet besteed.

Mathilde, ik heb je verhaal ook gelezen en wens jou en je dochter veel sterkte toe. Ook het verlies van een huisdier kan een heftig gemis zijn, ook al doen sommige mensen daar soms zo laconiek over.

En Hermiena, veel plezier morgen op de verjaardag, enne....van de drank afblijven zal je dan ook wel lukken. Daar ben ik van overtuigd. Ben je trouwens van plan om de alcohol voorgoed gedag te zeggen? Of ben je daar nog niet over uit. Nou ja, ik hoor het wel.

En Leidi, hartstikke goed van je zeg dat je Rob zo bijstaat en steunt.

Groetjes allemaal.

-----------
Elmo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Mathilde,

Het wordt misschien al afgezaagd maar ik wil je nog eens een dikke knuffel geven.
Ik heb echt met je te doen en ook al doet je dochter het goed, zoals jij zegt, ik wil haar toch veel sterkte wensen. En jou ook trouwens, ik vind wel dat je echt een hele krachtige vrouw bent. Wat een bewondering heb ik voor je.

Fleur, ik hoop dat je in de positieve stemming blijft want je doet het meer dan geweldig, petje af joh, en niet twijfelen hoor, doorgaan zoals je nu gaat.

Houten, nog gefeliciteerd met je 3 maanden, beetje laat dat ik reageer maar ik was het niet vergeten maar ben erg depri de laatste tijd. Sorry.
Ik zit zelf op 10 en een halve maand nu en daar ben ik trots op, mag toch ook?

Verder wens ik iedereen een fijne zondag toe en ik kom nog wel weer langs waaien.

PS: geen nieuws van mijn dochter, ze is morgen officieel uitgerekend en het was allemaal voorwerk, die weeen. Ze is wel erg moe maar dat is wel logisch.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Elmo,
Ik heb op jou gereageerd op een ander draadje (trek).
Ik begin de boel door elkaar te halen.
Houten 2??????????? Die sterrenmix-thee brengt je zo nuchtere brein toch niet in hogere sferen?
Mathilde, heel veel sterkte met alles; ook jij verdient een eremedaille.
Emma, ik ben wel eens jaloers op mensen, die steun vinden in het geloof; mij is het nooit gelukt. En ik heb er vrede mee.
Fleur heeft trouwens een flinke dosis frisse koude lucht binnengezogen, wat een heerlijk weer.
Januari alweer bijna om, gelukkig, wat duurt die maand altijd lang....Als de vorst uit de grond is, ga ik de tuin in, heerlijk met mijn handen weer in de prut; ook al is die kleigrond hier soms niet om door te komen: de sneeuwklokjes doen al aardig hun best!
Groetjes, Fleur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog een paar uurtjes en dan is dit akelige weekend weer voorbij.
En dan bedoel ik natuurlijk het weekend op het forum want het was er één van onbegrip, teleurstelling en wat al niet meer.
Meestal is het op de zondag nog wel leuk met de zogenaamde prijsuitreikingen maar dat mag ik mezelf aanrekenen, ik had mijn hoofd daar niet naar.
Ik weet dat Houten altijd heel erg attend is en nu is ze zelf aan de beurt en komt er niks van.
Veel over mezelf heb ik op dit forum niet verteld, wel al wat maar lang niet alles.
Ik wil ook eigenlijk alleen maar zeggen dat ik het erg moeilijk heb in mijn leven en dat er dingen zijn die je niet zomaar even vertelt.
Dat ik dan tijden heb dat ik depressief ben is dan ook een logisch vervolg daarvan.
Misschien ben ik wel niet al te aardig geweest met uitspraken op het forum en heb veel mensen misschien te weinig aandacht gegeven maar het is wel zoals ik erover denk.
Hopenlijk knapt het snel weer op en kan ik wat positiever overkomen.
Nu lukt dat niet zo goed, ik zie het allemaal even niet zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve allemaal,
nee de kou is er niet afgegaan vandaag. Jammer he. Maar goed, een verkilling, kan je zo even hebben. Gaat weer over toch?

En dan ga ik lekker naar m'n bedje met kruik en kat, zet de tv aan op een programma wat ik helemaal begrijp of lees een boek dat ik snap (ik ben erg toe aan Joop Ter Heul of School idylle).
En ik heb een ieder op dit forum in m'n hart gesloten en die neem ik dus mee in mijn warmte.

Gerda, je doet het goed, je bent een goed en lief mens.
Tante Til, ik denk aan je.
Houten is mis je geramptetamp op de toetsen, ze klonken vandaag een stuk bedeesder.
PP wanneer kom je thuis?
Piggel, hoe is het met het behang in de Keulse pot?
Rob en Leidi jullie redden het samen he? Rob, ga jij nog even ruimtereizen met Houten, kan ze geloof ik wel gebruiken.
Hermiena, lief dat je zo gezorgd hebt voor Til.
Fleur, blijf fleurig, en zo niet dan straal ik wel even.
Floortje, blijf schrijven.
Katrien, ik doe echt m'n best je te begrijpen.
Moon, dank je voor de berichten van gisteren, was een onwijze eye opener.
Jannetje, 54 berichten op jou "draadje" gefeliciteerd
Erica, zit "je kop d'r nog steeds veur"?
Anton, tja, je weet ik ben erg onder de indruk van je bijdrage.
Toni, jouw schrijvens mis ik wel, altijd zo duidelijk, zo recht door zee.
Blacky, alles goed??
En Kaya ben je er nog?
StMaarten, lang niks gehoord of heb ik me in de 2 dagen afwezigheid bij het inlezen iets gemist.
En Cherryl was een poging, ga je nog door??
Frank! Laat je weer eens wat horen

Dag allemaal, tjee wat zijn we al met veel maar ik mis duidelijk nog een heel stel van de 178

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Off-Topic

Héééé Gerda,
Wil je daar onmiddelijk mee ophouden?
Met je af te vragen of je iets verkeerds gezegd hebt of anderszins niet aardig geweest zou zijn.
Ik lees je altijd met extra veel aandacht omdat ik denk dat ik me een beetje met jou kan meten .
Maar dan moet je wel jezelf aardig blijven vinden hoor, want dat vind ik jou namelijk.
Aardig, heel erg aardig!
Morgen weer een positieve kijk op jezelf hé?
(even Oma's onder elkaar)
Ik ga duimen voor die dochter van je.Zal jij eens zien!
Liefs,
Mathilde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo allemaal na een paar daagen van teleurstelingen en tegenslaagen ben ik weer terug
ik was daarom ook niet helemaal me zelf was denk ik ook wel te zien aan mijn berichten
maar ik ga weer een nieuwe start maaken en dinsdag naar de grift voor het gesprek en ik ga gewoon ook als het weer afgebeld word dan vraag ik gewoon iemand anders en als het goed is hebben ze ook een inloopspreekuur en anders blijf ik gewoon zitten totdat ik word geholpen laat me nu niet meer afscheepen wand ik naai me dan weer te veel op en dan zak ik weer steets verder in die put en dat is niet de bedoeling

maar even de vraag van leidi
maar heb ik er goed aan gedaan door hem toch te laten drinken of had ik toch strenger moeten wezen en moeten zegen nee komt niets van in
wat was beter geweest wand ik ben hier niet helemaal in thuis

ik weet het gek genoeg ook niet aan de eene kand zou ik zeggen nee je krijgt niets maar aan de andere kand heb ik zo iets van oke als zijn gedrag er iets beter van kan worden laat ik het dan probeeren

wat zouden jullie zeggen
groetjes rob en leidi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve allen,

Dan maar even op de dagdraad.
Heb vandaag her en der bijdragen geleverd, maar 't is zeker net of ze met onzichtbare inkt zijn geschreven! Lauw loenen dus (schrijf je dat zo of is het soms Latijn?).

Ja nou, ik mag toch ook wel een keer zeuren.............! :D
Ga vroeg naar bed want had me gisterenavond voorgenomen (ja Anton, je leest 't goed!) vandaag te stoppen met roken en dat lukt en ik ga dat voornemen vanavond herhalen voor morgen.

Als ik slaap heb ik tenminste nergens trek in!

liefs en welterusten,

Piggelmee



P.s. nog even een heel speciaal knufje van mij voor een paar hele speciale en sterke vrouwen: Gerda, Houten, Mathilde, Fleur, Leidi en Hermiena, die het dit weekend heel moeilijk hadden. Als ik iemand van de dames vergeten ben die het ook moeilijk had, zet je naam er maar bij of kom maar uithuilen in de Piggelpot. (De mannen komen later aan de beurt).
PP is alweer opgeknapt, dus die krijgt van mij een heel mannelijke stomp op haar schouder en noem ik haar Arie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Schatten & Bouten,

Een zware dag achter de rug, zelfs Houten 1, 2 en 3 krijgen het leeswerk niet meer rond.

Ik maak mijn boekje af en houd het voor gezien. Een lange weg voor de boeg.

Leidi en Rob, gaan jullie even mee: ik heb buiten maanzand zien zweven, dat kun je in een bowlingbal verstoppen dat brengt geluk bij Grift en Cactus. Even een ruimjte-ommetje, voor een sterrenwandelijk heb je geen ruimtevaartbewijs nodig en laat het CBR maar ploffen !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rob
af en toe een drankje laat je proeven/ruiken/voelen aan de gevaarlijke grenzen als je het samen bewust doet en Leidi houdt je hand vast zou ik zeggen toe maar even. Ik heb vanavond zowaar sinds weken 2 glazen rode wijn op en dacht na 2 glazen okee ik weet weer waarom ik na 2 glazen de fout in ging. Dat is best riskant, maar een keer flink op je bek gaan laat je ook weer voelen wat je doet waarom je het doet en waarom je het niet meer wil al is het in jouw geval wel extra gevaarlijk met medicijnen dus opletten ik zou zeggen 2 - 3 biertjes max en niet als je je klote voelt en de kont tegen de krib wil gooien. Gaan we nou nog wandelen of niet? Ik heb mijn ruimtepak al aan hoor !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hey hallo dan,
Wat is het hier vandaag rustig zeg? Is dit de stilte voor de storm? Ik mag toch hopen dat we de ergste storm gehad hebben hoor, hahaha!!

Houten, waar zit je? Ik wil je namelijk een mooie door Andy ( wie dat dan ook moge zijn?) ontworpen tegel aanbieden voor je geweldige prestatie!!! Hij heeft mooie felle kleuren en de tekst is als volgt:

3 maanden minder = meer en alleen op vrijdag doet het nog een beetje zeer!Maar als ik de kookwekker zet heb ik snel weer dolle pret!
Natuurlijk krijg je er ook nog een bidon en een gele trui bij, want met dit koude weer heb je dat zeker nodig!!!

Pietje puk, voor jou ook een prachtige tegel. Speciaal ontworpen voor jou en je hebt hem absoluut verdient!!
Al zwerf ik heel de wereld rond, mijn drank laat ik staan, dat is wel zo gezond! Vol goede moed fiets ik de tour en de drank interesseert me geen moer!
Meid hang hem aan de muur en trek die heerlijke trui aan!! Fijn dat het weer goed met je gaat. Geniet van je geweldige prestatie!!

Piggelmee, ja jij hebt hem ook verdient!!! Echt knap hoor, als ik na jullie kijk dan hoop ik ook dat ik ooit eens zo ver kom. Nou hier komt je tegel:
Hoe ouder hoe beter, ik geniet meer van het leven! het is genoeg geweest, ik heb genoeg gezopen voor een heel leven!
Voor jou ook een trui en een bidon en nu weer lekker verder fietsen voorop in de tour!!! ps, de tekst van de tegel heb je zelf geschreven!!

Emma, voor jou natuurlijk ook een super tegel:
Wie schrijft die blijft! Met dank aan het forum voor je prettige opbeurende berichtjes. En natuurlijk een heerlijke warme trui! ( net zoiets als een warm badje)

Nou lieve allemaal, dit is de eerste keer dat ik de prijzen mag uitrijken en ik hoop dat ik niemand vergeten ben. Mijn collega's hebben me een beetje in het diepe gegooid maar ja dat komt natuurlijk omdat ze zelf prijswinnaars zijn he? En Gerda was niet goed te pas, dus die kon het ook niet doen.
Dus ik geef toe de teksten zijn niet super ( houten en pp zouden het veel beter kunnen) maar ze zijn wel gemeent en goed bedoeld.

Mocht ik nog een genomineerde vergeten zijn willen jullie me dat dan zo snel mogelijk laten weten??

Prijswinnaars van harte gefeliciteerd!! Goed voorbeeld doet goed volgen hoop ik!!

Groetjes (leerling jurylid) Hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hermiena,

Je bent een fantastische nieuwe collega en je teksten zijn perfekt want UIT HET HART. :heart:

PP is trots op je anders gooi ik haar persoonlijk terug in het tikitako-ti-ta-tovenaar-meer, toch Péé Péé.

Wij gaan ervan uit dat elke versterkende stem ons forum versterkt want

ZONDER MENSEN GEEN FORUM
BLIJVEN WIJ ALLEN IN DE LORUM

goed, mijn heeerlijke nieuwe gele trui aan, dan val ikniet op, op de maan, bidon in de kontzak, wauw mensen dat voelt super. Heel, heel hartelijk dank. Ik vlieg............en niet naar de regenboog en Ems, zonder dropjes in mijn mond (weet je nog....)

liefs en Trust,

op naar een droge week !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...