Spring naar bijdragen

monday dry monday


Houtje

Aanbevolen berichten

Lieve Forummers,

Laten we er samen een droge en warme week van maken en elkaar een warm badje geven:

Floor, ik ben ook de draad kwijt, sorry en Moon ook sorry
Hermiena, hoezo niet Crea-Bea (ok dat is je nieuwe naam hè)
Ems geef poezebeest een knuf
Tante Til, een hele dikke knuffel ik heb nieuwe lakentjes gelegd en een zakdoekje, verdriet moet spoelen
Anton, goochel heerlijk door met woorden en vergeet de daden niet !!
Elmo, wij moeten nog eens praten over het Cactussen, ik heb er ook veel andere dingen geleerd
Pickel May, blij met je tegel????? ik wel, uitkijken hè met ophangen in die Keulschen i-Pod
Moon ook sorry ben de draad kwijt soms
Rob en Leidi jullie zijn een tof stel
St. Maarten jij krijgt een pessoonlijk Cactus-diploma van ons mét ingepunnikte stekels
Gerda, oe-oe ziet gij nog niks komen? wij blijven duimen en breien tegelijk
Blacky, Jannetje, Kato, Kika, Toni, Kaya, Bouderie en Katrien, we gaan morgen gewoon door nuchter !
Péé péé kom verdorie terug als het kan we missen je zooooooooooo je moet fietsen met ons méééé
Erica, hoe is het met de alcohol-politie?

Op naar een nieuwe week met nieuwe kansen!

Jannetje, die excuses zijn niet nodig we vliegen allemaal wel eens in of uit de bocht (vandaar dat fietsen dan kunnen we het makkelijker uitleggen hè jongens)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja houtje deze week gaan we er voor dinsdag lekker de grift op de huid zitten neem een peper bus en een trechter mee ja ja trechter in de rXXt en gooi de bus maar leeg werken zul je voor je geld ha ha ha
zal morgen zal ik eens gaan kijken wat ik met de dag ga doen wand mag niet meer werken wie weet ga ik in huis wel wat doen wie weet ga ik alles wel verbouwen wand heb namelijk wel meerdere wensen zo wil ik nieuw behang aan de muuren verder wil ik wel eens iets doen aan al die rot kabels van alle pc s
wand heb namelijk 4 pc s naast elkaar staan en zo heb ik nog een plaats voor reparatie en geloof me dat zijn een heelehoop kabels zo wil ik aaltijd nog een buro maaken van 5 bij 1.20 met tegen de muur een kabel bak over de geheele lengte en in die bak nog stopcontakten zo dat ik mooi alles weg kan werken
en aangezien ik daar eerder nooit geld voor had omdat ik alles in de gokkast gooide
maar aangezien mijn geld nu beheerd word hou ik geld over ben geschrokken hoeveel dat was in die paar maanden dus dat kan ik nu allemaal mooi gebruiken voor in huis
verder moet ik woensdag nog naar de tandarts joepie NOT :devil:
verder heb ik nog geen plannen dus dat komd mooi uit

wens iedereen een fijne werk dag toe lach lach lach
en voor de zieken beterschap
maak er iets van deze week en hou het droog dan doe ik het ook
groetjes rob

Link naar opmerking
Deel via andere websites

robje

wat dacht van een aanrechtblad van 5 meter bij 1.20 diep of zo met beugels aan de muur en uitgezaagde gaten voor de kabelgoot aan de onderkant? Lijkt me fraai staan. Ik heb ook 2 pc-klus-buro's op zolder, altijd handig.

verders adviseert Moeder Houtje slaap, rust en frisse lucht en knuffels aan je Golden Girl. En op tijd naar bed engerd !!! Je bent veels te laat met die epi !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen! Zonder zorgen!

Rob, held, je blijft net zo lang zitten tot dat er iemand aandacht voor je heeft. Ik zou bijna aanbieden om mee te gaan, ik kan ook nogal vasthoudend zijn. En als er iemand verdiend om hulp te krijgen ben jij het wel. Aan de andere kant krijg ik het gevoel dat je het heel aardig zelf voor elkaar begint te krijgen.

Nog even over je bowling avontuur en wel/niet drinken en moet Leidi het je nu verbieden. Tja moeilijk. Ik denk wel dat als je afgesproken hebt om niet of een x aantal te drinken en je gaat er overheen dat Leidi je daar dan wel op kan wijzen. Maar mij zou het erg irriteren. Maar goed, ik heb ook geen Leidi.
Maar afspraak is afspraak. En jullie moeten volgens mij toch een beetje oppassen dat Leidi niet een verzorgers taak op zich neemt. Jij bent zelf verantwoordelijk voor je gedrag en als Leidi zich aan je gedrag stoort zou ze niet "om de lieve vrede" je maar moeten laten.
Leidi aan jou; stap dan op. En laat hem sudderen in z'n eigen sopje. Je bent z'n vriendin (en wat voor een) maar niet z'n moeder of verzorger. Jij hebt ook recht op een gelijkwaardige relatie waarin er voor jou ook wat te halen valt.
Maar dit is mijn idee erover. Als je het niks vind leg je het naast je neer, klaar.

En Jannetje gewoon doorschrijven. Denk je nou echt dat ik precies en exact al je berichten kan herinneren? Mens, er wordt zoveel geschreven, en niet alleen door jou. Dat is ook wel weer een voordeel eigenlijk gelijk ook het nadeel. Je vergeet soms mensen en mails die je echt belangrijk vind maar ook de dingen die je toch al wilde vergeten. Dus kom op.
Ook voor Floor, alhoewel ik je soms wel een beetje heel scherp vind.

Maar goed, ik wil er niks meer over kwijt. Dit gaat een warme week worden.

groet Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen, lieve allemaal,

Mathilde, dank voor je ontzettend lieve woorden, het heeft me erg goed gedaan. Natuurlijk gaat het niet één, twee, drie over maar het komt wel weer goed.
Piggelmee, ook jij bedankt en Emma natuurlijk, wat ben je toch een schat, heb ik al vaker gezegd.
Houten, hoe is het thuis, is je kind alweer opgeknapt?

Hermiena, je bent een KANJER, dank je dat je de honeurs even waargenomen hebt, wat doe je dat ontzettend goed zeg!!!! Zondag ben ik er hopenlijk weer bij hoor.
Ik hoop dat Floortje ook terugkomt en dat Jannetje gewoon blijft schrijven, aan dat geharrewar hebben we helemaal niks.
Internet heeft heel veel voordelen maar oh wat kun je een misverstanden krijgen doordat je de intonaties niet op kunt schrijven.
Er moet maar een voice-over ingebouwd worden ofzo. Lijkt me een strak plan.

Ik heb een drukke week voor de boeg. Straks om half twaalf weer een gesprek met mijn afdelingshoofd, vanmiddag weer de nazorggroep en vanavond sporten.
Morgen groepstherapie, net begonnen met alleen vrouwen. Dat is goed voor mij want ik heb mijn hele leven vrouwen niet durven vertrouwen en daar leer ik dat je met vrouwen ook vertrouwelijk kunt zijn en dat je ook tips van vrouwen kunt krijgen over allerlei zaken.
Dinsdagavond gaan we lekker een avond naar de sauna en dan begint woensdag mijn werk weer.

Misschien knap ik er wel van op om het wat druk te hebben, niet dat het een vlucht wordt maar toch een andere invulling van de dag.

Voor iedereen een fijne dag toegewenst en tot vanavond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Gerda,
dus deze week gaat het beginnen! Spannend. Zie je het een beetje zitten? Ik denk ook wel dat het lekker is weer wat om handen, niet al teveel tijd om te piekeren.

Ik ben ook weer voorzichtig aan het kijken naar een baantje. Maar is niet makkelijk. Maar goed, ik spit het internet af en kijk de kranten na, stap 1 toch?

Succes vanmiddag en tot horens,
Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Hallo allemaal,

Fijn dat het hier weer beter gaat op het forum he? Gelukkig maar.

Houten, had wel met je te doen hoor, sorry dat je je tegel zo laat kreeg!! Maar nu heb je er 2 en wel verdient hoor.

Maar goed, ik wil me even een paar dagen afwezig melden. Heb namelijk flink de griep en ik krijg morgen mijn zus en haar kleine te logeren dus denk dat ik dan niet in de gelegenheid ben om op het forum te komen. Ga het natuurlijk wel proberen maar kan niet beloven dat het lukt. Als het niet lukt maak je dan geen zorgen om mij hoor ik kom zeker weer terug hier. Mijn zus blijft tot zaterdag.

Nou jongens en meiden ik ga jullie missen en als ik het echt niet meer trek dan wapper ik langs hoor.

Liefs Hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Allemaal,

Oei was ik ook te scherp? Nou sorry bij deze...Ik heb duidelijk ook zo mijn buien.
Zondag een hele fles soldaat gemaakt. Afgereageerd op naar bezoek. Spanning, BALEN.
Ik voelde het al bij het eerste glas: dit wordt zuipen.....ik had geen zin het tegen te houden.
Nu vind ik dat erg jammer hoor.
Maar goed, inderdaad dry monday!
Doordeweeks geen druppel en daar ga ik voor!
Winst blijft in elk geval dat ik sinds ik begeleid wordt hier, na jaren eindelijk niet dagelijks meer drink.
Ik blijf me vast houden aan de vele voordelen die dit heeft voor mij.

Liefs van Floortje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lieve vrienden

volgens mij hebben wij gemeen dat we allemaal erg gevoelige mensen zijn die het graag goed doen in het leven. Misschien is dat een groot deel van ons probleem. Van de week heeft Emma dat een keer heel goed uitgelegd en ik was het daar helemaal mee eens.
Ik denk ook dat dat de reden is dat we wel eens probleempjes met elkaar krijgen. We zijn gevoeliger dan gemiddeld, houden niet van bonje, kennen elkaar niet persoonlijk en nog niet lang, zien elkaar niet als we wat schrijven waardoor we niet precies kunnen zien hoe iets bedoeld is en hebben ons oude vriendje, de fles, ook nog eens niet bij de hand om ons probleem op te lossen zoals we dat gewend zijn. En dat er dan af en toe een probleempje ontstaat is toch superlogisch!!! Moet je toch zien, hoe we allemaal genegen zijn om het op te lossen.

Dus: Jannetje, gewoon lekker meedoen, we hebben allemaal wel eens zo iets (van de week was ik toch kinderachtig!!!!)
Fleur; als jij het nu even moeilijk hebt gehad: we zijn er allemaal voor je hoor, en Piggelmee en ik zijn je persoonlijke fazallen voor als er iets aan schort!! We´ll be there for you zou de maat van Bino zeggen
Houten we gaan toch een knalfeest houden als je op de 100 zit joh!!!!!! Dat wordt aftellen!!!!! superknap!

Emma, dank voor je mooie woorden van de week, wat ben jij verstandig zeg (wist ik al maar van de week heb je dat weer extra laten merken)
Je vroeg hoe het met mij was:

Hoe het met me gaat? Het is allemaal even prachtig. Fantastisch. Ik heb het denk ik makkelijker dan jullie omdat ik minder last heb van gewoontes die er in geslopen zijn in de afgelopen 20 jaar. Het is hier allemaal nieuw en gewoontes bestaan niet. Welliswaar kan je je manier van (doem) denken niet veranderen, dat probleem is er dus voor mij wel. Verder is het wat moeilijker om met Tactus en jullie in contact te blijven maar ik ben supergemotiveerd en doe mijn best. Kortom: ik denk dat ik heel goed ga hoewel ik me realiseer dat ik Alcohol nooit de baas zal worden. Ik ben verslaafd, het enige dat ik kan doen is ver van alcohol vandaan blijven en een blij gevoel proberen op te werpen als ik denk aan NIET drinken. De baas worden, dat heb ik eigenlijk opgegeven! Trots zijn op waar ik mee bezig ben is nu eigenlijk mijn hoogste doel.

Van tactus leer ik nu de risicomomenten te zien, en dat lukt me aardig. Maar ik merk dat ik 100 keer per dag negatieve gedachten opwerp en dat volkomen irrieel. Ik ben een enorm negatief denker en moet nog een hoop doen. Maar ik doe mijn best!!! Rationeel weet ik exact wat ik moet doen nu, emotioneel lukt het een stuk moeilijker. Maar met mijn ratio, begeleider en jullie gaat het voorals nog heel erg goed

veel dank daarvoor en liefs

Pp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo allemaal ben vandaag toch nog druk bezig geweest vanacht eerst de pc gemaakt was gelukig toch nog snel klaar half 4 toen meteen door naar bed ben toen om half 9 weer opgestaan zo dat de pc de deur uit kon gelukig waaren ze snel weer weg ben toen weer op bed gaan liggen 2 uur laater werd ik weer wakker heb toen pen papier en een rolmaat gepakt om te kijken wat ik nodig zou hebben voor plannen voor het buro toen ik alles uit had gewerkt ben ik naar een doe het zelf zaak gegaan om te kijken wat dit geintje allemaal zou kosten het zou totaal € 139.76 kosten toen de beheer stichting op gebeld om te vraagen voor toesteming en aangezien ik goed gespaart had was dat geen probleem maar moest wel met de bon koomen eenmaal thuis gekoomen ook meteen begonnen en was om half 7 klaar
heb meteen weer wat bij geleerd als je met stroom draad bezig bend haal AALTIJD de steker er uit
was ik even vergeeten dus kreeg ik een oplawaaier mmm was eigenlijk best lekker maar ook weer niet voor herhaling vatbaar 7 uur leidi opgehaald zo dat we morgen naar de grift kunnen gaan
hebben zamen nog even de berichten door gezezen
en emma leidi en ik waaren het best wel eens met jou reactie allen schrok ze wel even van de woorden stap dan op ze dacht eerst dat ze moest stoppen met mij
maar ik denk dat je bedoeld zoek het op dat momend even lekker zelf uit ik zie je over een paar daagen weer
als ik het mis heb hoor ik het graag in ieder geval heeft leidi tips gekreegen wat ze dan kan doen ook al zal dat op dat momend best even zwaar zijn maar als ik het dan zo erg nodig heb moet ik ook maar op de blaaren zitten
maar mocht ik het mis hebben hoor ik het graag
groetjes rob en leidi

ps ik breng jullie morgen op de hoogte van het gesprek bij de grift

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve PP,
jij moet wel super gemotiveerd zijn om die onherbergzame gebieden (ik noem even geen landen namen) toch op zoek te gaan naar een internet cafe. (Internet aangedreven door een stel overactieve fietsers misschien). Maar echt petje af hoor.
Wat jij zegt over de irrationele negatieve gedachtes dat is voor mij(en denk voor veel hier) een issue in het leven. Maar ik begin er steeds beter mee om te gaan en begin ze zelfs af te leren. Als ik mezelf weer eens de put in praat spreek ik mezelf toe. Een soort mantra van mij is "ik ben hier om gelukkig te zijn". En dat heeft me zoveel moeite gekost! Ik ben ook wel opgevoed met het idee dat leven 95% plicht en 5% plezier is. En als dan de plicht van werken wegvalt door omstandigheden is het erg moeilijk het om te draaien. Ik heb me een poosje opgeworpen als de super bijstaander, iemand hoestte nog niet of ik zat er al naast met sinaasappels. Was een soort personal shopper, kinderen opvangen, geef maar aan mij enzomeer enzomeer. En dat doe ik nu niet meer. Ik ben aan het leven, m'n eigen leventje. Best een uitdaging. Wat niet inhoud dat ik het niet leuk vind om die klusjes te doen, maar het werd zo'n compensatie gedrag voor alles wat ik (naar mijn gevoel) niet deed.
Maar goed, naarmate we langer bezig zijn met het onderzoeken van waarom drink je soms of vaak teveel hoe meer "laagjes" er afgepeld worden en hoe meer mijn eigenheid naar boven komt. Ik mag dat soort onderzoekjes wel.

Meis geniet van je reis en tot horen,
liefs Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anton,
ik heb wel eens iets gedaan waarvan ik op het moment dat ik bedacht het te gaan doen al wist dat ik daar later spijt van zou krijgen. Zoals om 2 uur des middags de witte wijn te ontkurken. Maar blijkbaar was de behoefte groter of het idee dat je er op dat moment wel blij van zou worden.

Of een besluit nemen, stoppen met een studie bijvoorbeeld omdat het niet meer lukt. Maar dan weet je bij het nemen van het besluit al dat je het later jammer zal gaan vinden.

Of ben ik nou gek dat ik van te voren jammervolle beslissingen toch neem?
Groet Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Rob,
wat ben je toch ontzettend daadkrachtig bezig. Goed hoor.

Ik bedoelde natuurlijk niet dat Leidi dan maar helemaal op moet stappen, nee niet doen hoor! En misschien ook niet een paar dagen maar gewoon voor dat moment. Leidi, laat Rob dan lekker zelf uitzoeken hoe hij thuiskomt. En jij gaat met je vriendinnen iets leuks doen. Of gaat desnoods even in een andere kamer zitten. Maar als Rob iets afspreekt met jou moet hij zich daar wel aanhouden. Onthoud, je bent z'n vriendin niet z'n verzorger of moeder. Het is een gelijkwaardige relatie waar jij ook plezier aan moet hebben. Want als ik Rob zo hoor ben je echt een soort engeltje voor hem. Zorg dat jij net zo blij met hem bent als hij met jou. Ik denk dat dit ook wel zaken zijn die bij de Grift besproken zullen worden. Het is een heel bekend verschijnsel dat in een relatie waarin 1 van de partijen verslaafd is de ander gaat "zorgen". Heel lief bedoeld maar je houd een verslaving daarmee wel in stand.
(ach ach wat klinkt ze weer wijs die Emma, alsof ze er zelf alles van weet ha ha).

Maar goed, misschien snap je het, heb je er wat aan en zo niet, leg het naast je neer.
Succes jongens en tot horens,
Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedenavond iedereen,
gelukkig het weekend zit erop, heb het droog kunnen houden zij het met moeite.
komt doordat ik zaterdag op een feestje was waar behoorlijk werd ingenomen, gelukkig mocht er niet gerookt worden dus als ik trek kreeg ben ik gewoon even naar buiten gegaan.
Had wel een nadeel dat ik veel te veel gerookt heb.
Hoe gaan jullie hier mee om?
Ik van mezelf mag en kan absoluut niet meer drinken want als ik ook maar een alcoholische versnapering heb gehad gaat bij mij de rem los met alle gevolgen van dien

Houten, pietje puk, piggelmee en Emma gefeliciteerd met jullie tegel.

groetjes Bouderie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja,

Bouderie,

hoe gaan wij daarmee om? als het makkelijk was bestond dit forum niet. Ik probeer op die momenten juist te denken aan het feit dat ik niet WIL drinken. Dat heb ik van Fleur geleerd. Je ´korte termijn wil´ is een glas pakken (of zo´n heerlijke Leffe, daar ben ik heel erg gek op), maar dan bedenk ik me dat mijn ´langere termijn wil´ is: het níet doen. En dan houd ik me voor dat ik de volgende dag heel trots op mezelf ben (iets dat ik ook begin te leren, zie ook hieronder), en dan bedenk ik me: nu of nooooooit, als ik nu de mist in ga, wanneer lukt het dan wel. En dan bedenk ik me dat ik eigenlijk helemaal niet zo saai ben zonder drank, dat het eigenlijk best goed gaat, en dan kijk ik naar mensen die te veel gezopen hebben, en dan denk ik dat ik normaal daar bij gehoord zou hebben enz. enz. Maar, het blijft moeilijk!!

En Emma, nog even dit, een beslissing waarvan je van te voren weet dat je er spijt van gaat krijgen: af en toe denk ik dat ik die beslissingen neem omdát ik mezelf op mijn kop wil geven. Omdat ik het mezelf niet gun dat het goed gaat. Heel diep in mijn hart denk ik dat inmiddels, het lijkt wel of ik mezelf ermee wil pesten. Misschien is dat bij jou ook wel zo. Herken je dat?
Dat komt omdat ik niet geleerd heb trots te zijn op mezelf daar kan ik niet mee omgaan.

Dan kom je weer bij je opvoeding, als iets goed gaat ligt het aan ´boven´ als iets fout gaat ligt het aan jezelf, dat eeuwige schuldgevoel e.d. en de moeite trots te zijn op jezelf, nou, je herkent het vast wel!

veel liefs allemaal

Pp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Péé Péé,

Heel herkenbaar. Gisteren belde ik mijn moeder en vertelde dat ik AL 1 dag niet had gerookt.
Och, zegt ze, is dat alles? Eén dag, pfffff, da's toch niks!!!!! Je komt maar 's terug als je 5 maanden niet rookt (zoals zij!!!!!).

Was ik net aan 't leren trots te zijn op mezelf, moet ik nog 5 maanden wachten!

liefs,
Piggelmee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve allemaal,

Misschien is het wel noodzakelijk geweest, al het gedoe van het weekend. Ik ben er uiteindelijk beter uitgekomen. Bedankt voor alle reacties.
Ik hoop dat ik er niemand mee geschaad heb.

Ik leef wel mee met iedereen, kan niet vaak goed reageren op alles omdat ik het erg druk heb en pas heel laat alles kan lezen en reageren. Vergeef mij. In de weekends heb ik meer tijd.
Ondertussen leef ik wel erg mee met Emma, Gerda, Moon, Houten, Fleur, Mathilde, Rob, Anton, Piggelmee, Pietje Puk, Hermiena, Floortje, enz. enz.
Ik heb voor jullie allemaal veel bewondering. Ondanks al jullie persoonlijke problemen, zijn jullie verder dan ik ben!
Ik zou veel vaker willen reageren op berichtjes, maar ik kom daar gewoon niet aan toe. Het zou elke nacht diep-in-de-nacht-werk worden! En dan functioneer ik voor geen meter meer in mijn werk.

Monday, dry monday is vandaag niet gelukt. Ik heb vandaag mijn dochter moeten uitzwaaien voor drie maanden stage in het buitenland. Dat viel me niet mee.
Stom dat ik dan toch naar de wijn grijp! Op dit moment ben ik zelfs zo stom dat ik vind dat 3 glazen wijn nog wel meevallen.
Dit mag niet weer het begin naar het einde zijn. Morgen wil ik er weer helemaal voor gaan. Zonder smoesjes!

Allemaal welterusten en morgen een fijne dag gewenst.

Het ga jullie goed, lekker slapen en gezond weer op!

Jannetje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ah joh Jannetje geen dieet zonder snoepen !!!!!!!!! Laa gaan maak je niet druk, vandaag weer beter en morgen ook. Rome en Parijs of zoiets zijn ook niet in één dag gebouwd en het veranderen van omgaan met je risico-momenten is een hele klus..... als je van je fiets plettert dat geeft niet als je maar niet blijft liggen maar durft op te staan en verder te gaan !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...