Spring naar bijdragen

voor de newbies: who is who op dit forum alle gebruikers doorgespit


Houtje

Aanbevolen berichten

Lieve Newbies,

Laten we deze draad vooraan houden ivm kennismaken en info over elkaar. Als je er een bericht op post (dat heet een posting) blijft hij bovenaan staan. Ik zal ik ook aan de moderator vragen om een kennismakingsdraad te maken en bovenaan te zetten. Ik verwacht echter een reactie van: dan moeten jullie dat zelf maar regelen. Bij deze een poging.

Ook van mij natuurlijk een warm en hartelijk welkom (nogmaals) hiero op dit forum. Ik ben van de eerste late avondploeg (log vaak erg laat in) en dat wordt na de Kerstvakantie weer anders. I
Ik heb 2 kiddo's van 8 en 10 (nog steeeds wel Kika) het zijn ook van die scheten vind je een briefje in je bed "voor mamma" met een hartje. Aangezien de kinderbijslag net binnen is houd ik ze nog even.

***************

Nou eerst dan maar zelf met de billen bloot. Ik ben 42, zie eruit als 32 :) ben 3 jaar geleden gescheiden na 20 jaar samen, heb twee schatten van kids van 10 en 8. Op mijn 10e jaar dronk ik per abuis een glas martini leeg omdat ik dacht dat het water was (stond op het aanrecht). Dat was zo vreselijk lekker (ik denk dat een genetische afwijking heb hoor) dat ik toen eigenlijk al verslaafd raakte vermoed ik. Mijn pa en moe dronken allebei en er vlogen regelmatig serviesonderdelen al dan niet gevuld met eten, stamppot en jus door het huis. Bukken heb ik wel geleerd. En drinken ook.
Maar als je je hele leven blijft bukken ga je niet in confrontatie met je problemen en blijf je alles wegdrukken met die stomme alcohol. Ik heb nu de Cactus-therapie klaar, alleen dat schrift nog elke dag (elke dag invullen dat ik vanaf 1600 zo'n trek heb in een wijntje dat is elke dag hetzelfde alleen je leert er in de therapie anders mee omgaan). Verder heb ik 2 baantjes en doe vrijwilligerswerk en daarom schrijf ik van die korte stukjes hiero omdat ik geen tijd . Ik ben nu 10 weken alcohol "de baas" maar dat is erg kort.

Ik heb voor de newbies wat dingen gevonden die ik even zal "inplakken":

********
Ja er is een oude draad over de Villa Non Alcoholica die heet geloof ik "elkaar helpen als het tegenzit" maar waar het fietsverhaal nou is begonnen is een heel gezoek. Piggelmee is ermee begonnen die riep het lijkt wel de Tour, maar wanneer was dat nou? Toen begonnen we ook met de truien, de fietsen in het ravijn (uit de bocht gevlogen in het weekend), de raadseltjes, en dat soort gein. Ik heb er altijd vre-se-lijk van genoten en ga ff zoeken voor de newbies.

JAAAAAAAAAAA IK HEB HEM GEVONDEN in deze draad begon piggelmee op 1/12 over het lijkt de tour de france wel, die draad duurt 144 berichten en ook al dat gedol met die truien.

Over de truien gesproken: het is een goede gewoonte om in het weekend koppen te tellen wie er allemaal nog meefietsen en de jury (PeePee en Htn) delen meestal de truien uit ik weet ook niet waarom en eerst moest de bolletjestrui met gepunnikte bolletjes worden. Het werd toen een soort toelatingsexamen of je snel en netjes kon punnikken maar toen liep het al snel uit de klauwen, zet wat vrouwen op een forum hè en werden het punnik-strings voor onze boys (hunkies) Frank en Bien (voor intimi).

****************

Ik zou DOLGRAAG de gele trui aan Blackdog geven maar die arme schat kent dit hele verhaal niet. Nieuw draadje dan maar? Ik vrees dat hij dat ook niet snapt, of (voorstel) we gaan en masse onze felicitaties in zijn eigen draadje posten, dat leest hij wel.
Dan moeten we alsnog de gele trui uitreiken (de winnaar van het parcours van deze week, nou is het pas woensdag, ehhh, donderdag, inmiddels dat gebeurt altijd op zondag geloof il

****************

Zal ik als enige in NL aanwezige jurylid (die schatten PP en StM dronken blijkbaar nu zoveel, dat ze de wereld rond kunnen vliegen van hun uitgespaarde geld)...... Blackdog maar een mailtje sturen met de "aanmoedigingsprijs" want de arme schat heeft dyslexie en zijn Friendin kan je ook niet vragen dit allemaal te volgen.

Ik zal er ff over peinzen. in mijn nieuwe bed Nasa Schuim. Ben net Tom Hanks in Apollo 13 o nee dat liep niet zo comfortabel af herinner ik me weer, nou ja warmer dan, genieten. Wie komt er in godsnaam op de naam NASA-SCHUIM matras? Er hoort gelukkig geen astronautenpak bij. Maar een comfi flanel piejama die doet me denken aan Piggelmee. WAAR IS PIGGELMEE????????

Maar goed, even ter informatie.

Ik heb mij de mooite getroost om alle 153 gebruikers door te spitten, ja jongens en meisjes, als Houten iets doet, doet ze (m/v natuurlijk) het graag GOED. Ik kom in alfabetische volgorde tegen (die ook nog meedoen): Blackdog (met stip genoteerd deze week) Binorosa (Bien voor intimi, wie dat zijn heb geen idee), Blacky, doe er je voordeel mee, Dreamer, fijn dat je er weer bent, Emma, met haar goede voornemens door de week niet alleen in het weekend dat is heel wat beter dan 3 maand geleden en daar gaat het om toch, Fleur, onze GROTE ROERGANGER die altijd gepaste en soms wat strenge raad geeft (ik vind het altijd wel terecht hoor), Frank, die was tijdens de beklimming van zijn vakantie-colletje uit de bocht gevlogen en peddelt nu rustig mee in het peleton, Gerda, de beoogde opvolger van Fleur, zo weloverwogen, je kunt zien dat die mensen levenservaring hebben, Houten (ik) voor gein en ongein soms gaat het goed, soms heel moeilijk, Jannetje (doe er hier op dit forum je voordeel mee), Kato, loopt ook al heel lang mee, samen met Toni zo'n beetje volgens mij, Kika, mijn redder in nood geweest, meerdere malen, Kaya, nogmaals welkom, je begint het al leuk te vinden volgens mij, Leidi de vriendin van Blackdog, die mogen ze inlijsten, Mathilde met haar drukke bezigheden en kleinkinderen, heerlijk die verhalen, Moon/Dreamer, fijn dat je er weer bent, je weet wat je aan ons hebt, PietjePuk die zit heel ver weg en logt af en toe in in een internetcafé en maakt daar elke dag haar huiswerk voor de Tactus (hulde !!!!), Piggelmee, zit in een Frans Kasteeltje maar o o o wel zorgen veel te lang niets gehoord, en zo wervelend van start gegaan, en Paulus ook welkom.

Wie zijn we verloren? Sjaan (dat vind ik heel erg, gezien haar doktersverhaal) en Zonnebloem (die heeft de 1 miljoen niet gehaald).

Wie ik vergeet mag zich melden.

Ja Blackdog krijgt de gele trui maar dan een alternatieve want hij gaat dat wielrennersverhaal niet begrijpen. Ik heb even privé contact gehad met Verwegistan (PP) die stelde het voor maar hoe doen we dat?

Goed beste Cactussen, het is 1.22 ik vind het droog en gezegend. Morgen maar een nieuwe krat Spa Rood halen want inmiddels heb ik overal flessen zitten. Dank je nog steeds Mathilde voor menig uitglijder, ik heb flessen in mijn fietstassen, in de auto, en altijd een paar reserve.

Jongens, we gaan er weer voor. Wie gaat er mee? Banden oppompen, versnellingen smeren, zeembroekjes aan, fourage mee, tandems klaar voor uitvallers en we gaan kijken waar Piggelmee is gebleven. Okee?:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 67
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

dag houten ,
eens kijken of ik het nu correct doe!!!
zal me weer voorstellen ben blacky bijna 44 jaar jong,
gestopt met drinken in de hier hete warme zomer
na 79 dagen uit de bocht gevlogen en in ravijn blijven liggen 5 dagen ,
toen maar weer op mijn fiets gesprongen en weer 3 weken mee gefietst
maar toen kwam er weer een bocht en daar lag ik weer.
deze bocht was heel kort maar ook heel erg was een heel ernstige valpartij
waar ik heel veel bij verloren heb ,en waar ik me lichamelijk pijn aan gedaan heb
heb me moeten laten uitschrijven uit mijn tour de france want geraakte niet meer op mijn fiets ,
maar die bocht heeft me wel heel veel geleerd
ik volgde mijn tour de france gelaten vanuit een ander inzicht
ik kwam dorpjes tegen met de naam kerst en nieuwjaar waar de mensen
allerlei lekkere dranken aanboden,maar ik zei heb geen tijd moet de finish halen 2006
en dan daar weer een nieuwe tour beginnen en ik haalde de finisch
en nu vandaag 46 dagen later toer ik weer volop mee,
met de bedoeling een mooie eindstreep te bereiken ook in 2006
groetjes blacky
p.s sorry voor mijn manier van mijn eigen voor te stellen maar ik vindt dit wel stimulans geven .
indien weer iets fout gedaan sorry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo, lieve nieuwelingen,

Nou dan zal ik me ook maar even voorstellen.
Ik ben dus Gerda, ben 46 jaar (volgende maand 47), ben getrouwd sinds 1977 en we hebben drie kinderen.
Onze oudste dochter is ook getrouwd en heeft 2 dochters van 5 en 2. Ze is 27 jaar.
Onze tweede dochter is 25 jaar, woont samen en is hoogzwanger van haar eerste kindje en dan hebben we nog een thuiswonende zoon van 22, hij is single.
Ik werk fulltime als ziekenverzorgende in een groot ziekenhuis en draai alle diensten.
Ik sport momenteel 3x in de week, Pilatus, Slimfit en Bootcamp maar Bootcamp ruil ik om voor Spinning want het is me te zwaar.
Verder zing ik graag, heb 14 jaar in een koor gezongen, mag graag lezen, breien, stadten, uitgaan en chatten vind ik leuk, verder is dit forum een nieuwe, verslavende hobby van me geworden.

Ik ben opgegroeid in een pleeggezin waarvan de pleegmoeder mij lichamelijk, geestelijk en sexueel verschrikkelijk mishandeld heeft en dat heb ik 43 jaar voor me gehouden. Ik heb vanaf mijn 13e jaar tot anderhalf jaar terug alleen maar kei en keihard gewerkt om alles maar te vergeten. Toch lukte dat niet meer op den duur en omdat er 6 jaar geleden zoveel ellende kwam op een hoop ben ik alcohol gaan gebruiken. Dit was een wondermiddel om niet te hoeven denken maar het ging van kwaad tot erger natuurlijk.
Na enkele mislukte zelfmoordpogingen ben ik opgenomen geweest op verschillende lokaties van de GGZ en uiteindelijk bij de verslavingszorg.
Daar heb ik al met al een jaar gezeten en ben nu vanaf 28 oktober weer thuis en een heel ander mens geworden.
Een stuk zelfverzekerder, ik vind dat ik er eindelijk mag zijn en dat ik een mening mag hebben die telt.
Dat is een verademing hoor, vooral assertief zijn bevalt me heel goed.
De alcohol is een groot probleem en ik ben er sinds 20 maart dan vanaf maar heb op 24 augustus en op 8 november een uitglijer gehad en heb een fles wijn leeggedronken maar dat mag geen naam hebben.
Het is net als wat Houten zegt: als je op dieet bent snoep je ook wel eens tussendoor.

Nou een heel verhaal in een paar zinnen maar dit is eerst wel genoeg denk ik, in ieder geval het belangrijkste deel.
Mensen, ik heb het al vaker gezegd maar het forum is echt hartstikke leuk en je kunt alles zeggen zonder taboe en dat is heerlijk.

Groetjes Gerda

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dag allemaal,
na het lezen van gerda ben ik blijkbaar sommige zaken vergeten .
ik ben niet getrouwd wel samenwonend sinds 12 jaar
geen kids spijtig genoeg wel diertjes waar ik mijn liefde aan geef
mijn drinken is al sinds bijna 23 jaar nooit anders gezien bij mijn ouders ,
dus ik dacht dat het zo moest
mijn jeugd is een van werken en werken geweest
maar vervalt in het niets als ik gerda lees .sterkte gerda
mijn meer beginnen drinken tot ik er bijna bij neerviel is door
een heel naar gebeuren nu bijna een jaar geleden
een periode waar ik nu heel veel schrik van heb
schrik dat ik het niet ga halen ,dat ik weer ga drinken om te vergeten
dus zullen jullie me de komende tijd een beetje meer lezen
het van me af gooien .
ik werk ook in de gezondheid zorg ,in een prachtig warm land
ik werk voornamelijk met nederlanders allemaal een beetje oudere mensen
ik doe dit werk heel graag en het heeft me veel voldoening
zaken te mogen doen die zij evt niet meer kunnen .
nog een lieve groet blacky

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky, ik zou niet weten wat er mis is met je reactie, gewoon een toppertje !!!! Kijk door zo te schrijven weet iedereen wat je bedoelt !!!!!!!!

Gerda, meid, je gooit je hele leven zo opeens eruit, eerst vond je het zo eng...... ook toppie !!! O ja het was Inge de Bruijn die steeds riep: toppiejoppie maar dat mag die was niet aan de drank.....hoewel zou dat zwembad stiekum vol wodka zitten dan zou ik ook gaan joelen !!!!! (voor 2 maanden dan)

Niet iedereen HOEFT zich opnieuw voor te stellen, maar het belangrijkste is dat we onze "die-hards" weer bij elkaar hebben verzameld. Jaaaaaaa Tante Til het was een heel werk, maar met liefde gedaan én een fles Spa Rood erbij natuurlijk. Die ik dankzij jou nu overal meesleep.

Hoewel ik nu na mijn nachtelijke excercitie en het Nasa-gebeuren maar even aan de koffie zit. Ik moet ook ernstig mijn dagboek invullen dalijk krijg ik nog op mijn mieter van Pee pee uit Verwegistan.....

Ik ben Piggelmee nog steeds kwijt !!!! Weet er iemand iets?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oke dan, bij deze zal ik me even voorstellen:

Mijn naam is Erica en ben 43 jaar, ik heb 2 kinderen één jongen van 20 en een meisje van 15 (Mark en Marloes). Op dit moment zit ik in de WIA en ben wel van plan om snel weer aan de slag te gaan. Mijn hobby's zijn: wandelen met de hond, lezen, film kijken en ben ook creatief bezig met kaartjes maken en tekenen.

Op mijn 17e ben ik in aanraking gekomen met heroïne en weed, hier ben ik 5 jaar verslaafd aangeweest en doordat ik zwanger raakte van mijn zoon Mark ben ik gaan afkicken. Ik heb geen contact met de vader van Mark omdat ik niet weet wie zijn vader is. dit komt omdat ik tijdens mijn verslaving geen regelmatige menstruatie meer had en ik toen best wel onzorgvuldig was.
Ben in verschillende ontwenningsklinieken opgenomen geweest en tijdens mijn zwangerschap heb ik in de Henriëtte Hartsen kliniek gezeten tot Mark geboren was (Apeldoorn)

Hierna (NA DE GEBOORTE) heb ik nog 2 weken in Rotterdam vertoefd dit was erg zwaar het was nl een terapeutische gemeenschap met hele strenge regels. Ben hier met de baby weggelopen en kon gelukkig bij mijn ouders terrecht.

Mijn zoon is trouwens niet verslaafd geboren gelukkig omdat ik bij 3 maand middels methadon ben afgekickt.

Heb samen met Mark bij mijn ouders gewoond tot ik mijn eigen woning kreeg.

Toen hij 2 jaar was ontmoette ik een leuke jongen (tenminste toen) en ben vrij snel gaan samenwonen.
In het begin was het een te gekke tijd maar dat verranderde nogal snel.
Om een verhaal kort te houden: Raakte zwanger, trouwde en na anderhalf jaar scheide ik hem alweer.\Hij (mijn ex) heeft mij en mijn zoon verschrikkelijk geestelijk mishandeld met tot gevolg dat mijn zelfbeeld beneden peil was en nu nog.

Ben een opleiding gaan volgen en heb hierna vrij snel werk gevonden.\Ik was een alleenstaande moeder met twee kinderen die ik aan niets wilde laten ontbreken en (inmiddels had ik vast werk) leende veel geld door credit cards en doorlopende kredieten. Nou dit kon niet goed gaan natuurlijk. Ik had een hele goede baan bij KPN en de eerste 4 jaar ging het perfect, ik had alles nog in de hand
Ik ben ook heel ziek geworden door alle stress. Heb alvleesklier cyste ontwikkeld en die is operatief behandeld en dit hielp maar voor een jaar en daarna kreeg ik weer veel pijn. Doordat ik altijd pijn had kreeg ik morfine van de dokter en dit was eigenl;ijk voor mij (met een verslavingsachtergrond) niet zo goed. Ik ben voor een tweede keer geopereerd en toen hebben ze de kop van de alvleesklier verwijderd.

Hierdoor is mijn darmwerking van slag en ben toen aan de codeïne geraakt (dit middel stopt de werking van de darmen) en stom genoeg ben ik via de VNN aan de methadon geraakt (dit heeft dezelfde werking) ben ook aan de cocaïne geraakt (dit heb ik gerookt, of gebased) en drank is ook niet een onbekend middel voor mij. Om een lang verhaal kort te maken: bern nu schoon en afgekickt maar merk dat ik nu ook moet uitkijken voor andere middelen zoals bv drank.

Heb net een 4 maandse opname achter de rug en nu gat het best goed en heb via via over deze site gehoord.

Groetjes
Erica

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi allen, welkom vooral aan de nieuwere.
Fijn dat jullie je verhaal zo open vertellen, krijg je toch meer beeld bij iemand.

Als ik de verhalen zo lees dan raak ik toch een beetje van slag. Wat een verdriet en wat een nare toestanden allemaal.

Ik zal me ook wat meer voorstellen dat jullie ook een idee hebben bij de "zwabberende Emma".

Ik ben een vrouw van 44 (met nog ongeverfd haar, ha ha Houten!). Ik ben single en sinds 2 jaar in de WAO (nu WIA) door een vervelende samenloop van omstandigheden. Ik heb een chronische ziekte maar werkte nog altijd wel 28 uur. Door reorganisatie baan kwijtgeraakt. Had een wat nare uitwerking op m'n gestel en toen was ik geheel arbeidsongeschikt.

In drink al stevig sinds midden 20. Alcohol heeft een heerlijk effect op me. Soms drink ik om te vergeten, soms om de pijn een beetje te dempen maar vaak omdat ik het gewoon ontzettend lekker vind en ik alle tijd aan mezelf heb. Dom dom.

Verder heb ik al wel sinds m'n kindertijd neiging tot depressieviteit. Hoe en waarom? Ik weet het niet, kom uit een warm gezin, lieve mensen om me heen etc. etc. Maar ergens ben ik gewoon een "moeilijk mens" vooral voor mezelf. Te hoge eisen, te hoge verwachtingen.
Het feit dat ik ziek ben en daardoor arbeidsongeschikt heeft me wel een enorme knauw gegeven, ik ben al niet zo'n grote zelfwaardering en dan is zoiets wel de bevestiging van "zie je wel je kan ook niks". Erg foute gedachte ik weet het en met hulp van Tactus (en allerlei andere therapeutische acties) leer ik mezelf wel meer te accepteren. En het gaat steeds beter. Ik voel me vrolijker (met een beetje hulp van anti depressiva) en de zon breekt ook wel weer door.


Maar ik hoop dat we veel van elkaar kunnen leren en allemaal een gezond en droog of niet al te nat 2006 ingaan.
liefs Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Erica, mens wat een verhaal. Het leven is soms niet eerlijk in het uitdelen van de ellende. Knap dat je het zo allemaal kan opschrijven. Heb je er zelf ook wat aan? Ik vind dat het dan niet meer zo aan je "kleeft". Doe je ook de therapie van Tactus? Wij als verslavings-gevoelige mensen kunnen maar beter leren om onze negatieve gedachten over onszelf om te buigen naar iets positiefs, zodat als je de volgende hobbel in het leven tegenkomt er beter tegen bestand met. Ik wens je er veel sterkte en succes bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet je, door alle ups and downs kom je er wel. Ik heb het nog steeds moeilijk en dat na al die opnames en ellende. Ik hoop door mee te doen aan dit forum veel kracht en steun te krijgen. ik dank je voor je reactie, dit geeft me in ieder geval het gevoel dat er mensen zijn die met me mee voelen en denken. dat hebben we toch allemaal nodig! Ik kan wel een boek schrijven over alles wat er heeft gespeeld in mijn leven, maar dat zal jij ook wel kunnen. Misschien een idee! laten we met z'n allen een hoofdstuk schrijven en dit als een boek samenvoegen
groetjes Erica

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[????q]Originally posted by: fleur
Hallo allemaal;

Ben wel vervelend, maar als we nu allemaal op elkaar gaan reageren, wordt het nóg geen voorstelpagina. Zo is het voor de nieuwen nog weer niet te overzien. Getverderrie, het wordt zo weer een janboel.

Groetjes, Fleur


Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve allemaal,

Ja Fleur dat dacht ik ook meteen vanmorgen. Alleen een pagina voor voorstellen en als je er op reageren wilt dan een ander draadje openen.
Het is nu al een janboel, wat moeten we hier nu mee?????????
Ik had het idee, als iedereen zijn verhaal opschrijft dan kan ik dat uitprinten en kan het even gauw doorlezen, maar nu is het alweer een zootje.
Wat doen we jongens????

En Erica, welkom hier en knap van je hoor dat je meteen je hele verhaal vertelt.

Liefs aan allen, Gerda

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,
Ik ben dus Moon, niet te verwarren met Dreamer (dreamer misschien is het handig als je je posts niet meer met moon ondertekent maar met je inlognaam dreamer???).
Ben 43 jaar, werk fulltime, heb geen kinderen, wel twee lieve poesjes en een latvriendje.
Mijn vader dronk twee kratten bier in de week en ging er s'avonds nog vaak eentje halen in de kroeg maar daar heb ik nooit last van gehad, denk er pas de laatste tijd aan omdat ik zoveel op 'm lijk.
Inmiddels drinkt 'ie al jaren niet meer trouwens.
Ik drink voornamelijk voor de gezelligheid maar kan soms niet meer stoppen.
Drink vanaf m'n vijftiende ongeveer, in de loop der jaren is dat alleen maar meer geworden.
Ben miv 1 januari begonnen met minderen.
Van gemiddeld vijf pijpjes bier per dag wil ik naar eentje.
Tot nu toe lukt me dat maar het is ook nog maar de zesde.
Ik ga er wel voor want ondanks dat ik (nog) geen lichamelijke klachten heb, behalve katers natuurlijk, wil ik 's kijken wat er met me gebeurt en vind ik het ook gewoon noodzakelijk.
Ik hoop op een beter humeur, meer energie en in z'n algemeenheid meer zin in het leven.
Niet dat ik dat nu niet heb maar er komt niks uit m'n handen buiten m'n werk.
Ben sinds een paar maanden overspannen thuis en ik denk dat dat vooral ook komt vanwege m'n drankgebruik. Ik krijg er energie van lijkt het, maar uiteindelijk kost het me alleen maar energie.
Ik las ergens dat als je dronken naar bed gaat, je niet goed kunt uitrusten omdat je de remslaap overslaat.
Heb al een hele tijd het idee dat er iets is wat mijn energie opzuigt.
Denk dat het de drank is, of misschien weet ik het wel zeker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal, ik zal me ook maar even voorstellen. Ben 44 jaar, getrouwd en heb een dochter van 24 jaar (woont niet meer thuis). We hebben een hond en twee katten. Ik werk fulltime in een leidinggevende positie en heb het hier erg naar mijn zin.

Ben een laatbloeier. Vroeger na mijn Mavo van school gegaan en gaan werken. Wilde van huis weg.... Opgegroeid met 5 broers, een vader die alcoholist was en een moeder die zeer regelmatig depressief was. Huishouden enzo kwam voor een groot deel op mij neer (leuk toch als je een meisje bent). Was ik degeen die mijn vader kon vervloeken om zijn drankzucht, ging er zelf toch ook aan toen ik een jaar of 15 was. Leven het openjongerencentrum waar ik achter de bar stond en wel erg grote (limonade)glazen witte wijn schonk!. Was in die tijd zelf erg onzeker en somber (achteraf denk ik dat ik toen al depressief was).

Toen mijn dochter 4 was ben ik weer gaan werken. Eerst via uitzendbureaus in allerlei administratieve banen. Later in vaste dienst. Opleidingen gaan volgen (eerst MBO en daarna HBO, pufffff) en uiteindelijk maatschappelijk werk gaan doen. Nu dan een nieuwe baan per 1 januari.

Een aantal jaar geleden gestart met seroxat (depressie en angst). Het drinken heb ik niet achterwegen gelaten. Merk de laatste tijd dat ik mezelf uitput. Iedere avond die fles wijn is toch echt teveel. Wil dan ook minderen, blijft nog even bij goede voornemens. Wil therapie volgen maar zoals jullie weten is er een wachtlijst. Heb nu veel steun aan het forum en hoop hier ook nog veel steun aan te krijgen en ook voor jullie van betekenis te kunnen zijn! Groetjes Kaya

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Stmaarten,
ben heel blij met je verhaal. Dit is misschien of topic maar ik waardeer het ten zeerste hoe jij verteld dat je toch naar je huisarts bent gegaan en toch met je vrouw hebt gepraat. De dappers van deze wereld. En het vragen om hulp bij Tactus, dat is geen makkelijke stap, erkenning van je probleem, hoe vertel ik... hoe ga ik hiermee om. Enkel al met de uitslag van je bloedonderzoek komt er zoveel aan het licht. Je functie, je positie, je gehele sociale status. Niks niet makkelijk om dan ook om te gaan met een alcohol verslaving.

Hou vol, geniet van je reis en tot horens,
dikke knuffel (mag dat bij getrouwde mannen?) Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gewoon doorgaan met deze draad! Well done Houten!

Welkom.
Hier Piggelmee.
Ik wil niet flauw doen, maar hou mijn C.V. liever kort. Het staat toch allemaal al ergens en ik ben nooit goed geweest in geschiedenis.

Ik ben op 26 november jl "door de ballotage" gekomen en sta vanaf die datum geheel droog en wil dat blijven tot aan mijn dood. Ik wil weer zo clean worden als een 10-jarige.
Sommigen vinden een Tibetaans klooster wel iets voor mij. Anderen willen mij koppelen aan Allen Akhbar uit Bagdat (maar hij is mijn type niet) en er zijn er die mij achter het fornuis van Villa Non Alcoholica willen vastbinden.
Ik woon ergens op de route van de Toer de Frans, maar heb desondanks hoogtevrees. Ik ben niet altijd even populair op dit forum, omdat ik vaak eerst typ en dan pas denk (Tja, Scheidegger-10-vinger-blind- systeem en roeping als pianist gemist). Mijn knuppels slaan ook wel eens tegen het verkeerde been en ik kan soms lang onderin mijn potje verkeren, waar ik voor 10 man sta te roeren.

Ik ben dol op al mijn loyale makkers op dit forum (ik wou dat ik poweet was).

joviale groet van Piggelmee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Jannetje,
Had net een lang bericht aan je geschreven, maar kwijtgeraakt door verbroken verbinding.
Maar daar heb jij nu niets aan.
Ik wil je vragen om alsjeblieft nog even op het forum te blijven lezen.
Ik vind het echt heel vervelend dat je je niet serieus genomen voelt en ik weet ook zeker dat de reacties nog komen.
Ik druk me nu wat onhandig uit, maar beloof je dat ik er morgen op terugkom.
Voor nu welterusten en tot morgen.
liefs, Piggelmee

Link naar opmerking
Deel via andere websites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...