Spring naar bijdragen

dinsdag 7 maart


Houtje

Aanbevolen berichten

Gloeie morgen allemaal.

Iedereen lekker geslapen? Behalve pp dan!

Ik heb heerlijk geslapen en voel me weer top fit!!

Houtje jij ook een hele fijne dag!! Hoe is het nu met je dipje? Maak me wel zorgen om je hoor!! En als je nu moet werken hoe doe je dat dan met dat rusten? Want het lijkt me dat daar vandaag dan niet zoveel van kan komen of wel? Nou meid, doe het kalm aan, pas goed op jezelf en ren jezelf niet voorbij, afgesproken? Hele dikke virtuele knuffel voor jou!!

PP, ik hoop voor je dat je vandaag lekker kunt uitslapen. Ben je al weer bezig met de voorbereiding voor je volgende reis? Leuk hoor al dat reizen en dan ook nog zo knap er niet bij drinken!! Echt super knap van je. Bij vakanties hoort toch vaak wel alcohol en dat je dan zo sterk in je schoenen staat daar heb ik heel veel respect voor en dat mag best eens gezegd worden!! Zet hem op je gaat als een speer!!

Tapas, je mag mij ook wel helpen met boenen hoor, heb hier nog een keuken die graag schoon wil worden en wil worden ingericht. En dat houdt je wel van de drank af hoor. Dus als je je verveeld mag je me gerust komen helpen, hahaha. Jij ook een hele fijne en vooral drankloze dag!!

Satja, zit je al lekker in de trein te boemelen? Werk prettig en ga zo door want je gaat hartstikke lekker!!

Gerda, hoe is het met jou. Ik mis je de laatste tijd hier hoor. Maar goed ik ga er dan maar vanuit dat het goed met je gaat en je ons niet meer zo nodig bent maar eigenlijk maak ik me een beetje zorgen over je omdat het de laatste keren dat je er was toch niet zo heel goed met je ging. Is je man al weer wat opgeknapt? En hoe is het met je kleindochtertje Bo? Laat je snel even weten hoe het met je gaat?
Er zijn er vast meer die daar erg benieuwd naar zijn.

Helder, ben jij ook nog steeds helder? En hoe bevalt je string?

Eustatius, gaat het goed met je? Hou vol in de strijd tegen drank!!

Dreamer, hoe is het nu met je? Ben je inmiddels al opgenomen? Of moet dat nog gebeuren en zie je er nog steeds zo tegen op? Meid ik denk veel aan je, wou dat ik meer voor je kon doen om je te helpen.

PM, is je hartje weer tot rust gekomen? En het weer weer wat beter in die pot van jou?

Tante Til, ik wou dat het weer ook beter was dan kunnen we weer fietsen! Mijn fietsje is er in ieder geval al weer helemaal klaar voor hoor.

Fleur, het is al weer maart maar het lijkt er nog niet op dat het voorjaar gaat worden he met al die sneeuw. Hoop dat we wel een goede zomer krijgen want vorig jaar op deze tijd hadden we ook sneeuw.

Emma, ben je weer lekker aan het werk of ben je vandaag een dagje vrij?

St. Maarten, een hele fijne dag en kom gezellig wat vaker langs, oke?

Nou hopelijk ben ik niemand vergeten en anders dan meld je je maar hoor.

Ik ga me snel even douchen en dan naar de accupunctuur. Vanmiddag een teamoverleg en ik wil graag mijn keuken in gaan richten zodat ik vanavond voor het eerst kan koken in mijn nieuwe domein.
Ik zit een beetje in de zenuwen voor manlief. Die is namelijk naar de tandarts en is daar als de dood voor. Hij is ook al weer 3 jaar niet geweest die arme ziel. Hoop dat de schade mee valt. Ben al blij dat hij er nu eindelijk heen is want dat kost me altijd jaren zeuren voor ik hem weer eens zo ver heb. Erug he? De held!

Fijne dag,

Liefs Hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hermiena, wat ben je toch sociaal!

volgens mijn berekeningen zit mijn maat Piggel vandaag op 100, ik morgen en StMaarten vrijdag of zaterdag (3 dec he StMaarten, ik had het al een paar keer gevraagd maar nu ben ik het gaan napluizen in oude draadjes) . Ik weet nog dat ik Fleur zo onwijs ver vond toen ik begon. En nu beginnen we aardig op te schieten om te komen op het punt waar zij toen zat. Fleur, hoop dat we je nooit in zullen halen.

Knap om niet te drinken bij het reizen? Het is thuis toch moeilijker merk ik. Bij vakantie hoort wel drank, dat is wel zo, maar je hebt daar geen gewoontes. En dat maakt het echt weer veel makkelijker. Als ik hier achter mijn pc zit 's avonds, hoort daar wijn of martini bij. Mijn bureau hoort te plakken, dan zit ik hier in mijn eigen hoekje lekker door te zuipen. Dat voel ik nu de hele tijd als ik zo broodnuchter achter die pc zit.

Nou, fijne dag allemaal, tot schrijvens

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha PP,
kan me iets voorstellen bij jou idee van drank en PC. Je hebt zo van die plekken die zoals jij zegt, behoren te plakken van de martini. Tip van Cactus was om op een andere plek te gaan zitten. Dus hup pak op die compu en zit hem aan het voeteneind van je bed. Ik vind een slaapkamer een rook- en drankvrije zone dus dan kan je tiepelen zonder de zin an.

Maar meid, je ben al zo'n eind op weg. Ook 100 dagen?

Tot horens,
Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jaaaa, Emma,

ook 100! ongelooflijk he. Vind ik zelf ook hoor. Maar ik ben niet zo'n technisch wonder als Houtje, als ik met mijn computertje in de slaapkamer ga zitten is mijn contact met jullie verbroken. Ik moet iets van een draadloos rautertje regelen, want ik denk dat je gelijk hebt; oude gewoonten moeten doorbroken! En bij oude gewoonten hoort ook hoekje van kamer, bureau, computertje, martini (wijn, ook goed),
fijn dat je werk zo onwijs lekker gaat trouwens.

Tapas, even speciaal voor jou: gaat het goed met je??? Lukt het vanavond weer??? Ik duim voor je hoor! Voor iedereen maar Tapas even in het bijzonder. Je hebt het moeilijk he!?

Eus, ik zag je ook online net, lukt ie???
En Satja, je schrijft:

"Maar goed, ik ga mijn plan (niet meer drinken als ik alleen ben) opnieuw overwegen want ik weet nog zo net niet of het wel klopt aangezien ik merk dat ik het spaans benauwd krijg als ik ga besluiten om helemáál niet meer te drinken"
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt, wat is je twijfel?? En wat is je plan dan nu?? Ik ben benieuwd.

groetjes

pp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ja, ik was al onderweg...

Ik had het besluit genomen om niet meer te drinken als ik alleen ben. En aangezien ik alleen woon ben ik dat meestal, dus dat schiet lekker op.
Ik merkte alleen dat ik erg zit uit te kijken naar de twee eetafspraken die ik ik deze week heb, omdat ik dan mag drinken van mezelf. Zie ook mijn aandeel in het verhaal van de foutjes.

Dus ik herhaal hier nog even in het openbaar wat ik al aan Eustatius heb gemeld:

IK GA NIET DRINKEN OP DIE ETENTJES MORGEN EN OVERMORGEN, ZO, DIE STAAT!!!!!!!!!!!!!!

Jammer dat geen grotere koeieletters kunnen maken hier, daar heb ik nou even behoefte aan.

Het zweet breekt me aan alle kanten uit bij deze 'belofte'. En voor mij betekent heel duidelijk dat ik op de goede weg zit. Afgelopen met uitstellen! Afgelopen met openhouden van alle nooduitgangen.

Pfew,

Nu kan ik ook gaan uitglijen.

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dank jullie wel, dat jullie aan me denken.. en ik ietsje minder aan jullie helaas... omdat ik momenteel mijn handen vol heb aan mezelf... nu dan....ja ik heb het wel moeilijk... zit te knokken met drinken en met die stomme borderline waar ik nu even weer veel last van heb.. alles of niets... niks of alles.. stilzitten of hard rennen...

Het is daarnaast ook nog eens de jaarlijks terugkomende dip rond mijn verjaardag, slaat nergens op... maar is er telkens weer. Dat vind ik het grootste nadeel van alleen zijn, verjaardagen.. maf he.. en dan vooral mijn eigen verjaardag, liefst sla ik die helemaal over.. maar dat voelt ook weer niet goed, dus lever ik elk jaar een enorme strijd.. vier ik het uiteindelijk alleen met familie.. ben ik totaal in paniek een paar uur van te voren en achteraf is het best gezellig en viel alles weer mee... ik kan er gewoon niet goed mee omgaan. Aan de ene kant gezien willen worden, schreeuwen om aandacht om me aan de andere kant weer net zo hard terug te trekken en weg te willen lopen.

daarnaast de stress met het drinken... niet weten wat ik wil, of eigenlijk, niet willen beslissen wat ik wil. Boos zijn op mezelf dat ik dat niet wil beslissen. Boos zijn op de wereld en op dit forum omdat ik denk dat jullie willen dat ik niet drink.. boos zijn omdat ik boos op de wereld en dit forum ben en dat niet reeel is... veel gevoelens dus... die nog niet helemaal hun plek kunnen vinden...

1 voordeel van die stress is dat ik dan zeker niet drink.. Ik moet alle zeilen bijzetten om overzicht te houden en mijn voetjes op de vloer te houden en drank kan dan dus echt niet.. en ja, dan ben ik ideaal als schoonmaakkracht (hihi) Vandaag heb ik allemaal achterstallige klussen gedaan, spullen bij ikea gehaald.. en me helemaal het schompes hier in huis gewerkt, hond uit logeren gestuurd.. alles om me maar af te leiden van dat rotgevoel... resultaat.. ik zit nu te janken achter de computer, ben kapot, bekaf, mijn hele lijf doet zeer.. helft van mijn huis ligt overhoop (andere helft is netjes gelukkig)...

Ik vreet mezelf een slag in de rondte om het gat in mijn lijf te dichten waar ik ook weer niet vrolijk van wordt...

aan de andere kant, zorg ik ook wel weer goed voor mezelf... ben ik nu heel bewust bezig met drank, kook ik ondanks de vreetbuien eindelijk alweer een week of 3, eet groente enzo, zorg voor mezelf, heb net mijn bed verschoond en ga zo heerlijk in een fris bed liggen, geef mezelf ruimte door de hond uit logeren te sturen en dat is meteen zo'n beetje hoe het meestal gaat.. heftige manier van leren helaas!

Ik ga dan ook mijn glaasje icetea opdrinken mijn seresta nemen (want als ik in deze mood niet slaap dan sla ik wel door), en dan naar bed, want morgen moet ik werken.

Lief dat jullie aan me denken, en als ik de rust weer ga vinden denk ik ook weer aan jullie!!

Kus van Tapas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lieve Tapas,

Moet je zien:

Je schrijft:
zorg ik ook wel weer goed voor mezelf... ben ik nu heel bewust bezig met drank, kook ik ondanks de vreetbuien eindelijk alweer een week of 3, eet groente enzo, zorg voor mezelf, heb net mijn bed verschoond en ga zo heerlijk in een fris bed liggen, geef mezelf ruimte door de hond uit logeren
Ik ga dan ook mijn glaasje icetea opdrinken mijn seresta nemen (want als ik in deze mood niet slaap dan sla ik wel door), en dan naar bed, want morgen moet ik werken"

Vooral déze woorden van jezelf moet je even goed in je hoofd prenten vóór je gaat slapen. Wat een goeie dingen doe je allemaal!! Ik vind het hartstikke knap.

En aan ons denken doe je maar weer als je het wat makkelijker hebt. Nu ben jij aan de beurt. Zorg maar goed voor jezelf, okee?

nogmaals, ik denk aan je (aan iedereen, maar heel erg aan Tapas) en welterusten, morgen lekker werken. Wedden dat je morgen blijer met je zelf bent?

Satja, wát een beslissing zo laat op de avond!!! We zullen je bijstaan! (ik zeg we, maar ik kan alleen voor mezelf praten maar inmiddels weet ik dat het voor velen hier geldt!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Tapas,
Niemand op dit forum dwingt jou om helemaal te stoppen met drinken. Dat is en blijft jouw eigen keus. En er zijn er hier ook, die daar niet voor gekozen hebben en dat ook niet willen. Maar vooral in het begin is minderen zo moeilijk en dan blijf je strijden. Het zou mooi zijn, als je voor jezelf gewoon wel een keuze maakt; niet voor altijd, maar gewoon per dag. Je hebt het nu zo moeilijk en als het je lukt, geeft je dat een zetje in de goede richting. Goed voor je zelfvertrouwen.
En ik vind het zo dapper, dat je hier op het forum schrijft wat je allemaal dwarszit. Dat je het zo moeilijk hebt en tegen je verjaardag opziet. Maar je overleeft het wel, die verjaardag laat je gebeuren en dan weer met goede moed verder.
Tapas, ik hoop, dat je de tijd neemt om hier te blijven komen, zodat we je kunnen steunen, ook al is het maar digitaal.
Groetjes, Fleur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai allemaal,

Piggelmee, VAN HARTE GEFELICITEERD MET JE 100 DAGEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! HOERAH!!!!!!!!!!!!!:present::musicnote::present: meid wat een prestatie!!! Daar mag je echt trots op zijn hoor. En daarom mag ik je deze speciaal door mij ontworpen badge aanbieden. Een grote 100 staat er op en hij is gemaakt van 100 kraaltjes die ik speciaal voor jou geregen heb. Echt knap hoor, ben mega trots op je!!! Ik neem aan dat je vandaag het heugelijke feit aan het vieren bent? Veel plezier hoor!! De keulse pot staat vast op zijn grondvesten te fidderen he? hahaha. Ik weet niet of er ook nog een speciale trui voor je bij is want ik heb mijn mede juryleden nog niet gesproken daar over maar denk wel dat er wat komt. En van Houtje had je ook nog een prachtig kado op een ander draadje.

PP, morgen voor jou de grote dag!! Pft, moest dat nu alle drie zo snel achter elkaar? Zit me hier suf te rijgen, hahaha. Wat je pc betrefd, heel herkenbaar. Ik moet Emma dan ook gelijk geven het helpt echt als je een ander plekje zoekt voor je pc. Dat heb ik ook gedaan. Gewoon de boel een klein beetje verschuiven en er voor zorgen dat je toetsenbord lekker plakt van de fris en niet van de martini.Ik zit nu namelijk met de rug naar mijn oude drankplekje toe. En dat bevalt me stukken beter. Wel heb ik een grote snoep pot pal naast mijn pc staan met veel lolly's zodat als ik trek krijg in drank of sigaretten ik me klem kan eten in de lolly's. Ben al een stukje minder sprieterig hoor.

Dreamer, wat vervelend dat je zo lang moet wachten he? Heb je eindelijk besloten dat je hulp nodig hebt en dan krijg je het niet. Ik hoop voor je dat je er snel terecht kunt want deze onzekerheid is ook niks.
Gaat het weer een beetje met je? En hou je ons een beetje op de hoogte? Succes met alles!!

Katrien, het beste paard van stal, hoe kon ik jou nou vergeten he? En het stomme was ik wist dat ik iemand was vergeten ik kon er alleen niet opkomen wie. En toen ik net naar het forum ging schoot me te binnen dat jij het was nog voor dat ik je berichtje had gelezen. Maar goed toen had je jezelf al gemeld. Heel goed hoor. Gaat alles goed met je? Manlief had 1 gaatje en die wordt later geboord. Keuken nog niet klaar dus het feestmaal was chinees. Morgen ga ik echt voor het eerst koken. Heeft er nog iemand een speciaal recept? Ik kan natuurlijk moeilijk bruine bonen met spek op tafel gaan zetten he?

Satje, dat is pas krachtige taal!!! Heel goed en heel duidelijk!!! Ik las de eerste regels van je berichtje en toen werd ik helemaal blij. Je hebt een wijs besluit genomen en ik ga voor je duimen morgen en overmorgen en alle dagen die daarna nog komen oke? Heel veel succes!! Ik zou bijna zeggen, succes met uitglijen maar dat doe ik maar niet he?

Tapas,
Het blijft vreselijk herkenbaar voor me wat je schrijft. Zelf heb ik ook een gruwelijke hekel aan mijn verjaardag maar wat jij beschrijft dat ken ik heel erg van mijn zus. Mijn zus heeft ook borderline en is ook jarenlang aan de drank geweest. Als zij een verjaardag moet geven raakt ze ook compleet in paniek en moet het hele huis spik en span zijn want anders kan er geen visite komen. Ook al zeggen wij dan dat het niet hoeft het moet gewoon van haar. En dan op de dag zelf is ze helemaal opgebrand en zo gespannen als een veer. Zaterdag is de dochter van mijn zus jarig dus ik weet al dat ze nu al helemaal in de stress zit. Dus ik begrijp denk ik ook wel heel goed wat je nu door maakt. Toch lees ik ook een heleboel positieve dingen in je berichtje en ik vind het heel knap van je dat je daarnaast dan ook nog werkt en niet drinkt!! Blijf zo goed voor jezelf zorgen hoor!! Je bent echt op de goede weg. Ik leef met je mee hoor. Slaap lekker.

Ziba, ik eet me ook klem in de lolly's hoor maar dat is van later zorg. Eerst maar eens de drank onder controle he? En zo te lezen doe je dat hartstikke goed!! Zelfs al in de kroeg geweest en niet gedronken, nou prima toch!!! En ach die paar kilo's die moet je dan maar voor lief nemen hoor.

Fleur, hahahaha jij hebt ook wel overal een heldere oplossing voor he? Gewoon geen pyama aan doen, nog beter!!! Dat we daar nou zelf niet op zijn gekomen. Maar 9 maanden droog!! Zo he, ik mag voor jou ook wel een badge in elkaar knutselen. Hoeveel dagen zijn dat wel niet? Echt knap, een goed voorbeeld!!

Houten heb je het nog uitgezocht met die berichtjes? Ik snap het ook niet helemaal maar zal er ook wel te blond voor zijn. Lekker gefietst in je pyama met ochtend jas? Wat leuk om wat te horen van die oude vriendin of niet? Je klinkt in ieder geval al een stukje minder dipperig. Is dat ook echt zo of lijkt dat maar zo? Hoop voor je dat je je gauw weer wat beter voelt.

Emma, wat zul jij gelachen hebben toen houten voorbij kwam scheuren of niet? Fijn dat je het zo naar je zin hebt op je werk.

Tante Til, niet prakizeren vanacht maar lekker gaan genieten van die heerlijk geurende lakens van je!!

Helder, sorry maar wat een vervelende vriend heb jij om je bier op te dringen. Maar goed hij zal vast ook wel goede eigenschappen hebben hoor. Maar knap van je dat je je daardoor niet van je plan hebt laten afbrengen, voorals nog nog steeds helder he?

Schrik er van het is al bijna half 2 maar het is hier zo gezellig nu houtje weer schrijft en pp weer in het land is en met alle nieuwe forummers die lekker fanatiek zijn!! Maar nu ga ik toch echt naar bed. Zag dat Helder de dag voor morgen al heeft geopend dus het wordt nu echt bedtijd.

Liefs Hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...