Houtje Geplaatst 7 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2006 Okee voor de laatste keer (hoop ik) hier komt ie: de keukenwekkermethode (onovertroffen tijdens het zogenaamde tandhakken tussen 5 en 8) nee niet 's morgens zooooooooooo erg is het ook weer niet. Als ik heel erge trek heb zet ik de keukenwekker (hema, 3 euri) op 10 minuten. Dan ga ik wat anders doen of tv kijken/lezen. Na 10 minuten gaat ie af. Denk ik: goed van me, dan ga ik nog eens proberen. Zo dus. Dan red ik wel, wat ik één keer kan, kan ik ook twee keer denk ik dan.....Dan na 3 keer, heb ik het een half uur uitgesteld en intussen ga ik wat eten of een kop thee of bouillon of heeeeeeeeeeeeeeeeel veel water drinken. Weer 10 minuten. Dan denk ik wat ik 40 minuten kan kan ik ook een uur. Dus op naar het uur. Dan is het al een stuk minder. In de Tactus therapie heb ik geleerd, de trek die dan komt (ik rook al jaren niet meer, maar snak dan naar een sigaret) gewoon "over me heen te laten komen" en het te accepteren en niet te gaan denken: o o o o wat heb ik een trek, maar een soort ontspanningsoefening te doen.Ik kan je zeggen na jaren en jaren van een fles witte wijn per dag die ik helemaal niet mag voor mijn medicijnen tegen epilepsie, ben ik vandaag 60 dagen nuchter. Dit is dus geschreven na 2 maanden en ik ben nu 120 dagen alcohol de baas, ook niet altijd broodnuchter, maar de Cactussen hebben uitgerekend dat ik normaal op een fles ww = 7 per dag zat zeg 50 per week, en nu nog niet de helft in 4 maanden !!!Weet je ik heb twee kinderen, mijn liefste bezitten van 8 en 10 en ik wil niet dat ze hun moeder later kunnen opzoeken in de goot. Of in een tehuis voor Korsakov-patiënten ik vond dat nogal schokkend. Maar dat is lange=afstandsdenken, tegen de trek moet je per minuut vechten, nee, uitstellen dus met die wekker. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satja Geplaatst 7 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2006 Hé, bedankt, Houtje!Ik durfde er niet meer naar te vragen maar was wel supernieuwsgierig...Die keukenwekker ga ik vast nog wel een keer gebruiken.Enne.... jouw kinderen hebben volgens mij een hele fijne moeder.Satja Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pietjepuk Geplaatst 7 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2006 Maar Eus,alleen die van de Hema werkt goed hoor, geen andere gebruiken, dán gaat deze methode nl niet op!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ziba Geplaatst 8 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 8 maart 2006 hi houdje ik wou het ook hele tijd vragen maar ik durfde het niet om te vragen .wat een iedee meid, ik denk dat ik het ook ga proberen .ik vind het knap wat je gedaan hebt .die tijd dat je gedronken had had je geen last gehad van combinatie van medicijnen en ww? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pietjepuk Geplaatst 8 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 8 maart 2006 Ik zou best bij je in de buurt willen wonen Eus, lijkt me hartstikke goed, yogales. Lijkt me heerlijk ontspannend voor je hoofd.Dag 11 vandaag, dat begint toch ook al op te schieten. Voor je het weet zit je op de 100. Dank voor je mooie medaille, trouwensMoet je nagaan, onze Fleur zit al bijna op de 10 maanden. Dat is niet eens meer te tellen!De keukenwekkermetode van Houtje, eerlijk gezegd heb ik daar nooit wat in gezien. Houtje, mijn ervaring is, dat als ik heel erg trek heb, dat als ik wat anders ga doen, die trek weer weg gaat. Maar als dan na 10 minuten die wekker afgaat, dan herinnert je dat toch weer aan die trek? heb jij daar geen last van? of komt dat weer omdat ik meer van de doofpottactiek houdt. Wegdrukken dat gevoel? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 9 maart 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 maart 2006 Nou kijk Piettepiet,Alleenstaande moeders zoals ik kunnen niet weglopen tussen 4 en 5. Dat is geen verwijt hè dat doen we niet op dit forum maar een FEIT. Spelende kinderen, sportclubs (langs de winkels) heen en weer fietsen, eten koken is ZO LEKKER MET EEN WIJNTJE ERBIJ.Dus.... om 4 uur begint de gierende trek. 16.11 om precies te zijn. Vind je het niet maf? Na ongeveer sinds 28 oktober mijn inname geprocentueerd te hebben (nog geen procent van daarvoor) en nu al weer weken kurk en kurk droog. Ik kan dus niet weg. Maar loop getergd door mijn huurpandje heen en weer. Ik loop steeds naar de keuken en denk: zal ik snel even op de fiets nog chocoladevla halen als toetje voor de kids? (vergeet de rest niet).....Dan denk ik dus NEE DAT GAAN WIJ 10 MINUTEN NIET DOEN. Wij gaan bewijzend dat ik dat 10 minuten kan uitstellen, ik loop zelfs 3 x naar die wekker toe en denk YES bijna 10 minuten volgehouden. Zooooooo erg is het met mij. In middels heb ik de wekker al tijden niet meer gebruikt, ik slik één refusal per dag en WEG is mijn trek. Nou ja zeg........... heb ik daar al die maanden Campral voor gebruikt met buikklachten en diarree en stinkpoep er bij? (daar had ik ook nog last van). Houtje is een raar mens, zoals Dochter zegt: een blooper op pootjes (dat bedoelt ze lief hoor). Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pietjepuk Geplaatst 9 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 9 maart 2006 Nee Houtje, Jij denkt dat als ik trek krijg ik meteen een ticket koop en naar Timboektoe vlieg. Maar zo bedoel ik het niet. Ik ga dan wat anders doen dan waar ik mee bezig ben. Bijvoorbeeld koken als ik zat te computeren of omgekeerd om mijn gedachten te proberen om te knakken. En als dan die wekker zou gaan, zou ik weer terug op mijn oude gedachten komen denk ik. Snap je hoe ik het bedoel? En daarom zou die methode voor mij volgens mij niet werken! Goed uitgelegd zo? Ik geloof heus dat ie voor anderen wel werkt (mits een HEMA wekker) maar ik ben meer van de 'gedachtenwegstopmethode' geloof ik.En ik doe ook veel dingen waar een wijntje lekker bij is hoor! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten