Spring naar bijdragen

af en toe een foutje?


pietjepuk

Aanbevolen berichten

Hallo Helder,
Een goed plan, je klinkt vastberaden. Ga gewoon lekker genieten, zet die drank uit je hoofd en laat je vriend maar drinken als hij dat wil. En dat ene biertje kun je niet meetellen; je bent en blijft helder in je besluit.
Fleur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja Fleur, onze leermeester.

Ik was bijna 100 dagen droog en toen werd ik ZO NERVEUS van het idee dat ik gewoon van de stress ging zuipen. Stom hè. Terwijl ik van de afdeling "per dag, per uur" ben.

Nou mij krijgen ze niet meer, ik tel niet meer. Want dan moet ik al de jaren dat ik teveel dronk ook gaan tellen. Maar het doel = niet drinken, elke dag is een nieuwe dag om niet te drinken, dat doe ik per uur.

Per keukenwekker, als het moet.

Momenteel ben ik totaal verslaafd aan de Crystal Clear Cranberry. Weer wat anders dan een krat Spa Rood per dag. Light, superlight, de flessen vliegen zo door het huis heen en weer. Die kilo chips vermeld ik maar liever niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik lees al lang mee. Het valt mij op dat het allemaal erg geprogrameerd is, al die positieve communicatie, en wie daar niet hoort is al snel weg... wie niet weg is is gezien. Ik kan helaas niet mee. Ik heb vaak geprobeerd, stilzwijgend, maar dan kwam er weer zo een berichtje. Depressiviteit heeft voor veel vrouwen meer waarde dan de kater. Denk eraan, ik kom hier niet vaak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Shardam,
ik begrijp uit jou verhaal dat je een man bent die meer last heeft van de kater na een avondje drinken dan last van depressie. Nou is dit geen forum om depressies te bespreken maar het alcohol gebruik. En ja, veel mensen, hoor dat ook van mannen, hebben de volgende dag een heel "zwart" gevoel over zich.

Maar goed, probeer het nog eens om mee te schrijven. Je bent welkom. Misschien herkennen meer mensen zich in jouw probleem de vreselijke kater achteraf. Ik ken die ook hoor!

En nee hoor, volgens mij ben ik niet geprogrammeerd tot positieve communicatie maar ik word wel vaak heel vrolijk als ik de berichten lees van mijn mede strijders. Soms ook verdrietig. Maar ik heb wel ervaren dat je op zo'n forum je elkaar heel makkelijk de put in kan praten en met een beetje moeite geef je iemand weer een prettig gevoel, het idee dat het er toe doet of je wel of niet drinkt.

Sterkte,
Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Shardam,
Depressiviteit heeft meer waarde dan de kater????? Wat wil je dan? Een forum om met elkaar te bejubelen hoe heerlijk dat biertje wel is en hoe gezellig, en hoe vreselijk kneuterig die heerlijke kater erachteraan? Of wil je niet stoppen of minderen, want dat doen we hier dus wél. Op jou zit ik niet te wachten. Kritiek geven is niet zo moeilijk, gewoon proberen respect voor anderen te tonen is voor jou zeker een hele klus.
Fleur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Shardam

Ik begrijp je berichtje niet, ik probeer het wel maar ik begrijp niet wat je schrijft. Vind je ons nou te vrolijk of te depressief. Voor zover ik je wel begrijp ben ik het helemaal met Emma eens, maar dat zal wel te positief gesteld zijn, he!

succes, als jij een andere manier van schrijven verkiest kan dat hoor! Volgens mij hebben we hier geen voorzitter, die de manier waarop bepaalt.

als het je helpt om te schrijven moet je het niet laten, wie weet zijn er toch mensen bij die 205 leden die je wél kunnen aanspreken. Er zijn maar een man of 15 die op het moment schrijven, zullen de andere 190 zijn afgehaakt vanwege die 15? toch wel knap dan he. Probeer het gewoon, op jóuw manier!

Fleur schreef tegelijk met mij. Haar verhaal begrijp ik nou wéér wél heel erg goed! Raar toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Shardam

Het is goed dat je even aangeeft een meelezer te zijn,op het forum je zegt niet helemaal mee te kunnen
komen met al het positieve berichten aan elkaar, dat snap ik wel, maar het is dan ook bedoelt, elkaar tot
steun te zijn op een opbouwende manier.
Op momenten dat het dat een depressie belangrijker lijkt te zijn dan een kater, zo hier en daar besproken dan zie je dat juist.
Je mag je niet vergissen in een depressie, dit is een zeer ernstige zaak, je zou de mensen te eten moeten
geven die bidden, dat ze het konden uit zieken of kostsen een depressie.
Een depressie vind ik minstens zo erg als een drank probleem, beide moeten heel zwaar bevochten worden en kosten veel energie.
Bovendien geld dat een drank probleem en sombere gevoelens, hand in hand gaan.
En dat is wat je hier ziet, hoe de meiden hier elkaar oprapen als iemand door de knieen zakt, (met goede
kennis dat het belangrijk is niet somber of verdrietig te zijn) is een heel belangrijk onderdeel om alcohol
de baas te blijven.
Misschien voel je te somber om mee te praten op het forum, misschien wel door drank, ook daar is ruimte voor.
En een kater is niet meer dan een zelf verdient dipje, afgezet tegen een depressie. Maar let op langdurig alcohol gebruik kan een depressieve gevoelens tot gevolg hebben.

Moraal, wat je hier leest is niet geprogrammeerd positief maar, een spiegel hoe je humeur kan zijn
als het je lukt zonder drank verder te gaan op je pad.

Het is niet eenvoudig maar is ook aan jou gegunt.

Tot schrijvens

Helder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Textft>En een kater is niet meer dan een zelf verdient dipje, afgezet tegen een depressie. Maar let op langdurig alcohol gebruik kan een depressieve gevoelens tot gevolg hebben

dit heb je prachtig onder woorden gebracht, helder, heel helder!!

Hoe ga je met uitglijers om? tja ik gebruik mijn kater om mezelf weer bij de kladden te grijpen om dan weer 7 dagen niet te drinken.. en dan komt weer die donderdagse gewoonte en ben ik die kladdengrijpdip opeens weer helemaal vergeten.... De rest van de week lukt het me redelijk moeiteloos om de drang te weerstaan want de trek is er wel degelijk... dan neem ik me eerst voor om donderdag ook niet te drinken, en dan wordt ik langzaamaan minder streng, ach, 1 biertje neem ik mee, als beloning voor een week niet drinken.. alleen is het nooit dat ene biertje.. maar wel altijd die ene dag (op een feestje na dan)

okee, ik ga de rest van deze avond/nacht bedenken welk doel ik me stel voor mijn morgense donderdagavond... want dat weet ik weer veel te slim uit te stellen... HELP!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach Tapas, en als je je nou ook eens een heldere vrijdag morgen gunt? Helpt dat? Ga vrijdag bloemen kopen met een vrolijk hoofd, hou je dat voor. Of ook lekker slapen op donderdagnacht. Uitslapen op vrijdagmorgen? Probeer het 1x. Of ook een leuk gesprek op donderdagavond met het forum of een vriend of vriendin? Boekje kunnen lezen?
Helpt dit?

Maar je bent onwijs goed bezig. Blijf schrijven!
Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Shardam van mij ook welkom hier. Al begrijp ik ook je berichtje niet precies dus ik ga er verder ook nog maar even niet op in.

Tapaz, hoe gaat ie? Kun je het redden zonder drank? Heb je wat aan de tips van Emma?? Volhouden hoor en denk maar aan die flinke kater die je dan morgen lekker niet hebt!! Nog een paar dagen voor je verjaardag. Gelukkig maar dat het nu niet meer zo lang duurt he? Des te eerder kun je die dag weer achter je laten. Succes met alles hoor!!

liefs Hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

eigenlijk is het een fluitje van een cent... gewoon niet beginnen..hahahaha.. nee hoor, ik moet oppassen dat ik nu niet denk, dan beloon ik mezelf morgen met een drankje, .. hoewel, als ik dat nou gewoon elke dag denk.. als ik vanavond niet.... dan mag ik morgen, en dat de volgende dag weer.....

en als ik eenmaal een beslissing neem dan voer ik die ook uit.. het zijn juist de momenten dat ik niet wil beslissen of ik wel of niet ga drinken dat ik de fout in ga.... keuzes maken en voor jezelf zorgen, bah!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Katrien,

Er is iets aan de hand met de vermelding van nieuwe berichten. Ik zie juist steeds helemaal niets nieuws. Alsof iedereen volkomen doodstil is geweest en daar geloof ik natuurlijk geen klap van. Als ik ga kijken blijkt er ik weet niet hoeveel neiuws geschreven te zijn!

Als het langer duurt ga ik het melden.

Slaap je nog steeds niet?

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...