Spring naar bijdragen

Ook even voorstellen

Jessy

Aanbevolen berichten

Ik ben 44 jarige vrouw, getrouwd en 1 kind. Ik werk fulltime. Ik heb wel een paniek/angstaanval verleden (gegeneraliseerde angststoornis). Mijn alcoholgebruik loopt eigenlijk de laatste jaren de spuigaten uit. Hiermee bedoel ik dat ik nu dagelijks zeker een fles wijn drink en in het weekend vaak meer. Het is er min of meer ingeslopen. Eerst dacht ik dat het wel meeviel, maar ik begin er ook echt last van te krijgen. 's Morgens vaak heel moe en brak, dikke wallen, duizelig en trillende handen. Kan alcohol ook paniekaanvallen versterken?

Als ik uit mijn werk kom, is het eerste wat ik doe een fles opentrekken. Om de spanning terug te laten lopen. Ik ben een stresskip en dit is mijn manier om te ontspannen. Maar ik wil het niet meer. Ik wil zo graag weer fit opstaan en helder kunnen denken. Ik ben trouwens wel blij met mijn werk want als ik hele dagen thuis zou zijn, had ik denk ik veel meer gedronken.

Maar goed, ik wil nu de fles wijn halveren en dan overgaan naar door de week niks meer drinken. Ik zie er wel enorm tegenop. Ik hoop hier wat herkenning en steun te vinden.

Groetjes Inka

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Inka,
Goed dat je de stap gezet hebt naar dit forum. Je kunt hier veel kennis en wijsheid opdoen als je er voor open staat. Iedeen is hier zo'n beetje ervaringsdeskundige:-)

Je beseft in iedergeval dat je een probleem hebt én je weet welke functie alcohol voor jou inneemt. De keuze lijkt dan niet zo moeilijk.

Heel veel succes!

Jim.

ps: ja alcohol kan paniek en angststoorinissen versterken en zelfs veroorzaken, net als een breed scala van andere psychische aandoeningen waaronder bijvoorbeeld ook de welbekende depressie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Inka.
Ja alcohol versterkt alles wat er al is volgens mij,
dus ook paniekaanvallen, depressies, stemmingswisselingen en als je geluk hebt
uitgelatenheid bij feestjes. Het haalt de randjes/grenzen weg of vervaagt ze.
Ik gebruikte ook alcohol om stress te onderdrukken, maar het gevolg is dat het er
nog wel is, maar niet gevoeld wordt. Stress hoort bij het leven, je kunt er beter mee dealen,
dan zalt het in de praktijk meestal mee èn kun je ook dat meevallen voelen.
Je kunt hier online de ADB training volgen, rustiger aan gaan doen vanuiut teveel drinken is erg
moeilijk. Een poosje stoppen om je lichaam te resetten en uit de hunkering/verslaving te komen
kan het gemakkelijker maken. En misschien merk je dan dat drinken zelfs niet meer hoeft, niets toevoegt. Maar dat is voor later. Voor nu is het goed dag per dag de keuze te maken en je daar aan houden. Kleine stapjes geven samen een grote sterke basis en dat is belangrijk, ook voor het herstel,
geestelijk en fysiek. Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Inka,

Zo is het bij ook gegaan, bij de meeste van ons denk ik, steeds een beetje meer.
Ongemerkt, hoewel, eigenlijk wist je het best wel.

Er is volgens mij maar een manier: kappen met dat gezuip.

Probeer zelf te minderen en heb dat nog niet opgegeven.
Maar deep down weet ik dat dit het niet gaat worden.
Drink nu wel veel en veel minder, maar heb van het middaguur tot aan het diner continu trek in drank.
Een niet onbelangrijk deel van mijn hersens is alleen maar bezig Harry in bedwang te houden.
Zonde toch, zou beter benut kunnen worden.
Blijft op deze manier een strijd tot ik dit ondermaanse verlaat.
Het alternatief is een moeilijke periode, een periode waarin al die toekomstige trek wordt gecomprimeerd en vernietiegd.
En dan komt er een eindeloze tijd van vrijheid, je bent weer de baas over jezelf, loopt niet meer aan de leiband van Bachus.

Succes Inka.,
Harry

PS: Waarom dat mannenhoofd Inka??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Agst ik weet er alles van.
En idd versterkt alcohol de angst.
Ben nieuw op dit forum,vandaag helemaal gestopt.
Ik heb efexor tegen de angst werkt goed,maar bij éen fles wijn per dag en de rest soms,werkt het niet.
We moeten alletwee maar volhouden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...