Satja Geplaatst 8 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 8 maart 2006 Goedenacht slapende vrienden,Ik heb vanavond een heerlijk etentje gehad en het was minstens zo gezellig als mèt drank. Alleen de aanloop was moeilijk, ik dacht steeds: dat lukt me nooit. Maar eigenlijk viel het ontzettend mee vanaf dat ik aan mijn eerste spaatje zat te nippen.Het gekke is, eigenlijk was het helemaal niet eens zo heel erg anders. Behalve dan dat ik geen één keer kwijt was wat ik ook al weer wilde gaan zeggen, en dat ik geen één keer dacht 'shit, heb ik dat nou al verteld of niet?' en dat ik zonder bezweringsformules in de auto kon stappen (ach het is al een uur geleden dat ik mijn laatste glas op had, wie controleert er in hemelsnaam op woensdagavond op zo'n plattelandsweggetje etc etc).Dus het was helemaal goed en daar ben ik super blij mee!Zie hier maar eens een negatief bericht van te maken geachte heer Shardam.Ik hoop dat jullie allemaal heerlijk liggen te ronken en morgen een hele fijne dag hebben!Liefs en dank voor jullie steun!Satja Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pietjepuk Geplaatst 8 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 8 maart 2006 ohhhh, sorry Satja, jij begon al, ik trek de mijne terug en schrijf m hieronder!!trouwens, klasse Satja!! Nu geen afzakkertje nemen om het te vieren he!!!!!ga maar snel naar je bedjegroetjes PP Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pietjepuk Geplaatst 8 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 8 maart 2006 Vandaag weer een nieuwe aflevering van... Het FORUM, met de volgende spannende avonturen:Zal Tapas vanavond naar haar stapavond gaan en wat worden haar voornemens? Gaat Emma weer naar haar werk en krijgt zij veel files? Zal Houten vandaag uitvinden hoeveel berichtjes je in de privéboxen kan stoppen? heeft Piggelmee haar Keulse Pot al weer watervrij kunnen krijgen? Hoe gingen de yogalessen van Eus? zal Mathilde ook met dit weer gaan fietsen? Hoe vergaat het de nieuwelingen? gaat StMaarten de 100 halen? Hoeveel kettingen zal Crea Bea Hermiena vandaag weer maken? en zal ze het bier weer laten staan in de kroeg? Hebben Fleur en Helder nog mooie texten voor de nieuwelingen? En onze nieuwe Satja, gaat zij weer scherp uit de hoek komen vandaag? Gaan Dreamer, Erica en Katrien vandaag weer lekker? Zullen Toni, Jannetje, Blacky, Gerda, Moon, Cheryl, Frank, Kika,Kato, Verientje, Medea, Kaya, Dick en Ziba zich nog melden?? Dit en nog veel meer... in een spannende nieuwe aflevering van......: HET FORUM!!! succes vandaag ------------------------- Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
helder Geplaatst 8 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 8 maart 2006 Hoi PietjepukNog geluk gewenst je bent nog heel kras voor een 100 plusser.Je VriendHa, maar nu zonder gein ik vind het geweldig voor je, het is een bijzondere prestatie, ik mag eralleen maar van dromen het ook te halen.gefeliciteerdHelder Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
helder Geplaatst 8 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 8 maart 2006 PigelmeeJe bent in gelogt Ook van harteHet is fijn dat jij en PP op het forum zijn julie laten wel wat zien he?gefeliciteerdHelder Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hermiena Geplaatst 9 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 9 maart 2006 Hai hai,Verdorie en al weer een dag voorbij, ik schrik er van dat het al weer zo laat is!! Heb alles ff gelezen hoor reageer morgen ff op iedereen want er was weer een hoop goed nieuws he?Harstikke fijn.Ik heb ook goed nieuws!!! Had vanavond voor het eerst zonder drank zomaar inspiratie om weer met de sieraden aan de gang te gaan. Niet voor een opdracht, niet voor een workshop maar gewoon inspiratie!!! Ik barst ineens weer van de leuke ideeen!!!! Ik ben hier dan ook mega blij mee want ik dacht dat ik niks leuks kon bedenken zonder drank maar heb vanavond flink zitten knutselen en al 1 hele leuke ketting bijna klaar!!!!! Yahooo!!! Vanavond ook weer naar het goochelen geweest, was weer gezellig. 2 april mogen we weer optreden dus we moeten nog ff flink oefenen, heb er wel weer zin in. Volgens mij krijg ik lichtelijk last van voorjaars prikkelingen of zo!! Weg mijn depressieve gevoel, Hermientje is er weer hoor!!! Ben ook al druk aan het poetsen, vandaag de gordijnen gewassen ramen gelapt je kent het wel. Keuken klaar met nieuw fris servies in limegroen. Alles netjes en schoon in de kasten. Ben echt lekker op geschoten vandaag! Heb zelfs mijn moeder gebeld, ik dacht zet je ego nou maar eens op zij. Ze deed gelukkig normaal en zat niet te zeuren. Morgen gaan we samen een kadootje kopen voor mijn petekind en haar kleindochter.Heb tussen door ook nog opgepast op de kleine van Ellen. Ik barste vandaag echt van de energie.Ellen heeft de scheiding met 6 weken rond omdat ze het wel samen eens zijn. Ze gaan co-ouderschap doen dus dat is op zich wel goed nieuws. Nou ik weet niet wat me mankeert vandaag maar voel me super goed.Slaap lekker allemaal.Liefs Hermiena Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satja Geplaatst 9 maart 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 maart 2006 Tsja, pietjepuk, daar lag ik inderdaad lekker in mijn bedje maar wakkerliggen is ook niet alles. Ik moet nog een nieuw ritme vinden geloof ik. Niet erg, zo lang ik er maar rustig bij blijf en dat lukt aardig.En vrouwe Eustatia, wat leuk van die yogalessen. Ik heb een paar jaar yogales gehad en vorig jaar zelfs een hele yogaweek (met allemaal yogaleraren natuurlijk). Er zat niemand bij die Eustatius heette Ik kan je berichtje niet zo gauw meer terugvinden (er is zo veel geschreven!), maar je schrijft iets over dat yoga en alcohol natuurlijk niet te combineren zijn. Hoe is dat nu je gestopt bent?Ik vraag het omdat ik zelf al jarenlang mediteer en dat combineert natuurlijk ook voor geen meter met die fles wijn van de avond ervoor.Ik denk dat ik in die meditatie van alles ga ontdekken als ik wat langer nuchter blijf dan de paar dagen die ik soms achter elkaar kon redden. Herken je dat?Emma, vanwege die meditatie-ervaring kan ik je ook wel wat vertellen over lege hoofden en zo. Maar alleen als jij dat wilt hoor! Geef maar een seintje.Ik zie net je bericht Hermiena, wat heerlijk dat je je zo goed voelt. Geniet er van!Ja zeg, Pietje, zo kan ik het ook! Als je twee maanden van tevoren de dagdraad al maakt...Welterusten allemaal, ik ga nog een poging wagen.Satja Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satja Geplaatst 9 maart 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 maart 2006 Nee, voor ik ga slapen:Nog een laatste nabrander voor Heerlijke Helder want daar heb ik geloof ik nog nooit iets persoonlijks tegen gezegd.Ik vind dat jij onnavolgbare proza schrijft en ik geniet daar erg van. Je bent ook zo lekker recht door zee, dat mag ik wel.Blij om te horen dat het met jou ook goed gaat.Satja Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
helder Geplaatst 9 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 9 maart 2006 Hoi SatjaGoed zo dat je het droog hebt kunnen houden, en dat niet alleen maar dat het je zo goed doet heeft gedaan, en daar bovenop er een fijne avond aan over gehouden hebt.Dank voor je compliment,Onze pietje gaat het zwaar krijgen, je bent al de derde die begint te grappen maar ja.Hermiena, dat zijn weer geweldige berichten fijn voor je, je hebt denk ik een emmer stressaan de weg gezet dat je je inspiratie weer gevonden hebt.voor nu groetjes en ik doe zelf het licht uit vanavond ik ben al aan het knoren hoorHelder Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 9 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 9 maart 2006 Okee, het is donderdagochtend, het wordt een lange dag.. eerst werken, daarna mijn hond ophalen die 3 dagen uit logeren is geweest, het was lekker zonder, niks te hoeven, maar ik mis hem wel. Vandaag wordt hard aanpoten want er moet een nieuwsbrief afgemaakt worden.. maar ik ga het op mijn gemak doen, veel pauzes nemen zodat ik niet aan het eind van de dag helemaal afgedraaid ben....en bij deze spreek ik met mezelf en jullie af dat ik vanavond niet drink!!!!! (is geen stapavond hoor Pietjepuk, is mijn alleen thuis en zuip afreageren van een drukke weekavond)Satja, jouw berichtje geeft me al zoveel moed. Uit eten zonder drank!! heel knap!! Ik ga met je meedoen!okee, ik ga werken, tot vanavond! dan ben ik hier vast wel te vinden! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleur Geplaatst 9 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 9 maart 2006 Hoi allemaal,Goedenmorgen! Ik geniet van de positieve stukjes; Satja, wat goed; het is zo herkenbaar wat je schrijft; bij het bestellen van het eerste glas fris ebt de spanning weg, zo heb ik dat ook ervaren. En hoe reageerden de anderen? Helder, wat schrijf je toch verhelderend. Je doet je naam eer aan.Ook Tapas en Eustatius, wat een goede voornemens.Voor de anderen: allemaal een fijne dag.Fleur Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pietjepuk Geplaatst 9 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 9 maart 2006 Jee, Satja, nou begrijp ik wat je bedoelt, Hermiena schreef ook al zo iets. Ik dacht waar hebben jullie het over. Misschien dacht ik onderbewust: 9 mei, zit ik op de 161 dagen, klinkt al weer beter!Hermiena, heerlijk klinkt dit allemaal, wat een vrolijkheid. Kan Shardam vast niet tegen!maar wat ik even wilde zeggen: ik loop wel hoog van de toren te schreeuwen over die 100 dagen maar wie wist dat tante Til al een half jaar droog staat (op een klein valletje na dan, van een fles wijn die in haar kerstpakket zat en toen nog in haar auto stond, toch?). Ik had me dat nooit gerealiseerd dat jij al zó ver was! Nou, jij hoort in de katogorie FLEURENfijne dag allemaal vandaagfleur, vandaag ga ik heel erg aan jóu denkengroetjespp Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 9 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 9 maart 2006 Jongens het spettert van mijn beeldscherm de posi energie. Ik mag dus even zeuren hè. Ik had zo'n KUTDAG gisteren (ben vrouw, mag zeggen kutdag niet klotedag). Gisterochtend nog redelijk maar in camoeflage naar school piejama met spijkerbroek heb geen moed om me aan te kleden. Wil niet uit bed, wil niet in bed. Wil soms niet meer leven, wat een ellende. En al 4,5 maand droog zowat (28 oktober - 9 maart) wat een tegenvaller. In de stromende regen 4 x heen en weer naar de diverse scholen, iets vergeten en weer terug, haar als een mislukte permanent, en een gezicht als de zanger van KISS weten jullie nog hoe die eruit zagen? Om 2 uur Zoon gedumpd bij vriendje die verwachtte een opvoedkundige preek en had staan schreeuwen om half 8 's morgens dat hij NIET MEER MET MIJ WILDE PRATEN want dan ging ik altijd schreeuwen (....) ik dacht dus vroeger dat dat aangebrande effect van de kater van de drank was. Nee dus. Gewoon door het leven. Dochter lief geweest, gespeeld, maar arme schaap moest hokkietreenen en ik maar wachten op annuleren. Uiteindelijk in stromende regen huilend met gure windvlagen op het veld achtergelaten (huilend, mamma ik wil niet ik heb het zo koud, dochter is 1 meter 40 en weegt 23 kilo soort aangeklede kipfilet dat heeft ze NIET van haar moeder)..... moeder ook huilen.....weer KISS make-upje.Na een uur dochter ophalen, START MIJN PAARD EN WAGEN NIET MEER. Om 5 uur terwijl Zoon thuis wacht en ik moet eten koken het is 3 kilometer lopen en de ANWB wachttijd schatte ik op 3-4 uur. Kind achterin doorweekt, huilend, moeder voorin, huilend. Daar kun je toch een lachfilm van maken?Ik Zoon bellen: jij gaat aardappels schillen. Dat wil ik niet. DAT DOE JIJ WEL. NIETES. WELLES. Enz.Garage gebeld: ja mevrouwtje dat krijg je met dit weer, lampen aangelaten, altijd kleine eindjes, ja MENEER IK FIETS ALLES IK WIL MEER TANTE TIL SNAPT U DAT NIET......Die akku is naar de maan. Rijdt u maar even (even?????????) mee dan zetten we er een nieuwe in. Wat dat gaat kosten.... laat maar. Ik was al blut en toe maar. Krijg vandaag rekening. Om 5 voor 6 in auto bedenk ik me dat er een dodelijk telefoontje vóór 6 uur uit moet. Drie keer Easyconnect á 1,80 euro geen gehoor. Zoon weer bellen ZOEK DAT NUMMER EN BEL DAT ZE NIET WEGGAAN. Ivm privacy kan ik de aard van de zaak niet vermelden maar het ging om een computerofferte waar ik erg veel op bespaard had voor een ander, Houtje altijd voor anderen hè. Houtje dom, ik weet het. ZOON snapt, belt en zegt gelukkig blijft u aan de lijn. Ik scheur straat in, rakelings langs diverse carporten die de resten van mijn auto (december snik snik wie weet het nog) nog tonen, pc geregeld, eten in pannen geramd en toen dacht ik W A A R I S D E W I J N ?????????????????????Ik ben maar om 8 uur naar bed gegaan met een fles spa rood en een fles Crystal Clear Cranberry. Nou moet ik weer vreselijk huilen maar ik moet naar de markt voor goedkoop fruit voor de Spruitjes. Wordt dit ooit nog beter? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
helder Geplaatst 9 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 9 maart 2006 Hoi HoutjeWat een dag weer niet te geloven, er kon niet veel meer fout gaan .Licht puntje is je dochter dat ze haar humor er tegen aangooidGisteren was niet jij maar de dag, een blooper met zeven mijlslaarjesHou maar van haar, en hou het binnen droog.Een dagje zonder pech gewenst van mijHelder Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Paul40 Geplaatst 9 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 9 maart 2006 Hoi allemaal,ik ben nieuw hier en heb net van alles zitten lezen op het forum.Heel leerzaam en verhelderend om te zien dat er andere mensen zijn die dezelfde problemen kennen.ik herken zo veel van wat jullie vertellen. Ik ben (nog) niet zo'n schrijver maar ik vind het erg leuk om jullie stukjes te lezen. Dat werkt heel inspirerend. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
helder Geplaatst 9 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 9 maart 2006 Hoi allemaal Sjardam was vandaag wel in gelogt maar helaas geen reactie, dat is toch treurig en triest na al die geprogameerde positieve welkoms groeten. maar ja, het is een buurtje blijkt !!!In belgie hebben ze ook een forum.Daar hebben ze vast wel een plaatsje.Dus; alee Gij, subiet naar t hoekske voor mannenkes.Helder Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
helder Geplaatst 9 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 9 maart 2006 Dag paulDit is een forum zo te horen ook voor jou,je wordt snel een schrijver hier maar lezen kan ook.Meeschrijven heeft wel veel voordelen je kan jou specifieke vragen hier prima kwijt en het iswel zo leuk mee te praten.We horen graag meer van je de komende tijd,dus welkomHelder Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erica Geplaatst 9 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 9 maart 2006 Lieve Houtje,Wat voel ik met je mee, het had mijn verhaal kunnen zijn, gister was voor mij ook een kut dag. Dan weer depri en dan weer janken en en paar uur later weer vrolijk. Ik haat het die wisselende stemmingen.Dochter van 15 werkt momenteel ook tegen en ik kan dit er gewoon niet bij hebben.Maar........ zoals ik altijd zeg De kop der veur houwen!!!!! Ik ga niet drinken! gebruiken! of andere gekke dingen doen, het gaat vanzelf weer over, Toch??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Paul40 Geplaatst 9 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 9 maart 2006 Wie weet wordt ik wel een schrijver, je weet maar nooit. In elk geval bedankt voor je reactie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
helder Geplaatst 9 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 9 maart 2006 Heel mooi PaulWie schrijft die blijft is het motto dus tot schrijvens,ik moet er nu vandoor ik zie je.Helder Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Piggelmee Geplaatst 9 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 9 maart 2006 Ppffffff, ik lees me hier helemaal een versuffing. Wat een enorme productie weer vandaag!Heerlijk dat veel van ons de lente ruiken en er positief tegenaan gaan, word ik zomaar ook heel vrolijk van!Ik vond de soap-intro van mijn maat PP geweldig, hou 'm d'r in.En aan alle nieuwe schrijvers: van harte welkom en succes met het behalen van je doelstelling.Aan alle schrijvers: veel dank voor de vele felicitaties. Ik groei van trots hier!!!! lekkere dag allemaal,liefs van Piggelmee Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pietjepuk Geplaatst 9 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 9 maart 2006 Even heeeel kort, want ik heb het druk (ja, ik heb het druk!!!)Lieve Houtje en Erica, rottig dat het niet lekker loopt. Weet dat hier een aantal mensen zijn die met jullie meeleven! Schrijf maar van je af! Alles wat helpt aangrijpen (behalve dan de drank natuurlijk, maar dat helpt ook niet echt)Paul, welkom, leuk dat je laat weten dat je meeleest. Ik vraag me altijd af wat die andere 190 leden doen. Daarom, je hoeft inderdaad niet te schrijven maar wel heel leuk dat we je kennen. En als je wel wilt schrijven, we houden wel van mannen hier!! (Niet jalours worden hoor vriend Helder)Hebben jullie nou gezien dat Mathilde bijna een half jaar droog staat! Hadden jullie dat in de gaten??Tapas, ik dacht dat donderdagavond jé avond was? Dan heb ik me vergist. Heb wel bewondering vooor je hoor! Eus en Sat, lekker dat enthousiasme, het helpt mij ook als oudje om weer op te peppen, hoe jullie van start gaan!En Piggel, ja, ik vond het ook wel een lollige intro, maar ik dacht daar alleen in te staan. Ik dacht al vaker, een producer zou hier zo een GTST achtige soap van kunnen maken. ALlemaal verschillende mensen met verschillende achtergronden en verschillende geschiedenissen met 2 dingen gemeen: van de drank afwillen en elkaar daarin willen bijstaan! ZOu toch een mooi onderwerp zijn? Emma is zeker weer aan het werk! Ze moet het ook weer niet gaan overdrijven he? :wine::rose::(:)succes weer allemaal! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emma Geplaatst 9 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 9 maart 2006 Ha allen,nee even "tussendagje" heb ik ook hard nodig. Wat een verhalen allemaal, Paul welkom. Zo nu en dan lees ik ergens overheen merk ik, maar ja maakt niet zoveel uit.Ik ben wel blij met al die posi verhalen. Stel dat je niet posi werd van niet drinken, waar doen we het dan voor. Heerlijk Hermiena dat je je inspiratie weer terug hebt! Jippie.Meisjes en jongens, tot horens,Emma Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thil Geplaatst 9 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 9 maart 2006 ja, Pietje,Maar mede dankzij Tactus en jullie hoor, en ook pas écht droog toen ik besefte dat ik dat eerste glas gewoon niet moet nemen. Maar ja, ik ben toch erg trots. Ik heb het nog nooit zo lang volgehouden.Ja ja, we zijn eigenlijk soapsterren onder elkaar. Gelukkig schrijven we hier met elkaar dagelijks een nieuwe aflevering. The Courage Club, 3de episode. Vanavond op net 9.Paul 40 welkom!Tapas, volhouden hé?Satja,wat ga je goed en Hermiena, fijn dat je ja zo fit voelt.Ik werd vanmorgen heel vrolijk van de berichtenbrij hier.Nou, dit even voor nu.Groetje,Mathilde, tante Til voor intimi. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hermiena Geplaatst 9 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 9 maart 2006 Zo wat een drukte hier, ik geloof nooit dat dit van vandaag in 1 soapie past hoor,hahahaha!!!Waar zal ik eens beginnen, met het beste paard van stal maar.HIEP HIEP HIEP HOERA, TANTE TIL EEN HALF JAAR DRANKLOOS!!!!!!Lieve Tante Til, daar mag je met recht heel trots op zijn, van harte gefeliciteerd!!! Mag ik u een prachtige extra grote badge aanbieden met daarop heel groot " 6 maanden droog"gemaakt van duizenden kralen? als het nu niet mag dan doe ik daar niks op uit hoor, hahaha. Hij is je gegunt!!! Houten doe jij daar nog ff een trui bij en wie punnikt er een string? Geniet er maar lekker van en ga een feestje vieren oke?Nou ik wordt net eindelijk gebeld door manlief dat hij er aan komt dus ik schrijf later even verder. Heb een heerlijk diner gekookt voor 2 en de tafel romantisch gedekt, belde hij op dat ie over moest werken. Heb ik weer. Dus het diner gaat nu even in de magnetron zodat we nu als nog samen kunnen dineren en kunnen proosten met in de wijnglazen dubbel fris. ( lijkt net echt, hahaha).Het moet namelijk nog wel even gevierd worden he dat dit de eerste maaltijd is die in de nieuwe keuken bereid is!! Dus als jullie het niet erg vinden ga ik nu met manlief de nieuwe keuken inwijden.tot later,liefs Hermiena Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten