Spring naar bijdragen

Maandag, een fris begin van de week

Houtje

Aanbevolen berichten

Jongens & Meisjes, een emotionele week is voorbij met allerlei spannende dingen. Wat brengt ons deze week ? Ik zal PP even een voorzetje geven.....

- Zal het Dick lukken om zichzelf voor de gek te houden en een pak Appelsientje in een lege whiskyfles te gooien en met ontspanningsoefeningen te denken dat het whisky is?

- Zal Houtje haar educatieve uitje overleven en geen kinderen gaan meppen of langs de A12 dumpen?

- Houdt Hermiena haar creatieve gedachten en wordt het HKA (hermien's kralen atelier) beursgenoteerd?

- Komt dr. Phil op tijd voor de presentatie (zou toch een geweldige stunt zijn?)

- Meldt onze I-Pod zich nog een dezer dagen of vreest zij dat het peleton zijn intrek gaat nemen en heeft zij alle luiken uit voorzorg gesloten?

- Gaat Hermiena de nachtdienst halen zonder in slaap te vallen in het bed van haar nieuwe sexy mannelijke patiënt? (oeps, oeps)

- Gaan Houtje en PP weer samen de jury vormen zoals zij ook ooit begonnen zijn?

- Wordt het voorjaar nog in 2006 zichtbaar?

- Gaat Emma nu eindelijk meedoen aan de High Heels Race of was dat afgelopen weekend al,
7 kilometer rennen op stiletto's van minimaal 7 centimeter?

- En van onze reporter in onze sneeuw
(we schakelen even over? zie je Helder voorbijflitsen en nog Helder uit zijn ogen kijken?)

- En onze Grote Roerganger Fleur, wanneer mogen de eerste voorjaarsbloemen in de potten?

- Gaat Tapas haar kater terugvinden of haalt zij een nieuwe in het asiel?

- Gaat Tapas een after-party houden met thee, Spa Rood of Crystal Clear? Wat zal het worden?

Morgen, lieve kijkbuiskinderen, weer meer..... en natuurlijk hierna bij collega PP

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dank Houtje, voor de uitstekende inbreng, nog een páár erbij:

zal Piggel morgen weer inspiratie hebben voor mooie texten op ons aller forum?

gaat Houtje nu voortaan de was doen voor de bandenplakman of was dat een eenmalige kennismakingsactie?

Heeft Satja nog meer talenten dan alleen het ontkurken van flessen?

waarom Erica vandaag niet op tijd was voor de dagopening!

Heeft StMaarten zijn nieuwe batch, string en trui aan zijn vrouw getoond of houdt hij ze voor ons...!

Lukt het Tante Til deze week ons script te verkopen zodat we in één klap rijk worden en hoe ziet de set eruit daar, bij Til thuis?

Dit en nog veel meer de komende week in weer spannende afleveringen van HET FORUM

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Soapliefhebbers,
Wegens educatieve bezigheden buitenshuis ben ik morgen van 8.00 tot 22.00 uitpandig. Mijn draadloze laptop mag niet mee ik kan niet vóór de klas gaan zitten chatten. Ik lig dus NIET in de goot (naast........ who-ever) of iets anders en lees graag morgen na 22.30 jullie avonturen. Verder houd ik het droog !!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo goeiemorgen,
De slaap is alweer uit! Een beetje een kort nachtje hoor!! Maar goed, nog 1 nachtje en dan ben ik al weer vrij. Gelukkig was het erg rustig, hoop dat het vanacht ook rustig is. Heb verders niet zoveel te melden. heb wel weer 2 mooie kettingen gemaakt dus het gaat goed met de inspiratie.

Liefs Hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee ik was tussen de middag thuis even de oogst van de Lidl gedumpt. Hoe goedkoper hoe beter gelijk inloggen en uitloggen en wegracen. Nu ben ik officieel aan het koken (maar niet heus). Nieuwsgierig dus.

Ik miste de Cactussen ook zo erg in het begin maar ik mag altijd mailen en soms sturen ze zomaar een berichtje in mijn dossier, fijn gevoel is dat alsof het echt mensen zijn die het interesseert hoe het gaat met je.

Ik rees nu weer verder, doei

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé lieve allemaal,

Mag ik een andere rol dan die van dronken vrouw? Ik weet niet meer hoe die gaat namelijk...

Gisteren de hele familie opgebiecht dat ik niet meer drink, tenminste, dat opbiechten kwam natuurlijk pas toen ik uitlegde waarom het zo belangrijk voor me is. Want dan heeft iedereen eigenlijk pas echt in de gaten hoe ver je al was.
Dus daar heb ik nog een theorietje aan over gehouden. Niet alleen alcoholici zelf onderschatten chronisch de ernst van hun situatie, maar hun omgeving doet dat ook. Lekker makkelijk, allemaal de koppen in het zand en hoppaaaa.....niks aan de hand!

Nou, ik kap er mee! Er is wèl wat aan de hand en ik ben zo blij als een kind dat ik er mee aan het werk ben. Mijn gevoel voor eigenwaarde stijgt zowat per alcoholvrije minuut en ik heb ontzettend veel energie en er beginnen allerlei toekomstplannen op te borrelen.

Gracias a la vida!

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iedereen heeft toch een rol in onze soap? het is toch van ons allemaal?!!!!!

Satja, ik heb precies dezelfde ervaring. Koppen in het zand. Ik geloof gewoon niet dat mijn ouders en heel naaste familie niet goed wisten wat er aan de hand was. Dat kan bijna niet. Ze zwaaien het weg. Doen ze nl bij alles wat moeilijk is.
En mijn zus zei een poosje geleden zo heel triomfantelijk: "tegenover ons woont een alcoholist! Hij drinkt niet maar ik weet wel beter"
Dat was op een moment dat ik aan mijn outcoming toewas. Je begrijpt dat ik toen mijn mond heb gehouden. Niet aan de familie besteed blijkbaar.
Het verwondert me ook altijd. Blijkbaar ben je niet de enige die het lang probeert te ontkennen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Satja wat knap van je. En helaas die ervaring heb ik ook.

Eus, ik snap niet dat je behandeling nu al is afgelopen?? Die van mij loopt donderdag af maar volgens mij heb ik er veel langer over gedaan als de rest. Ik zal dan wel een probleem geval zijn of zo, of mijn hulpverlener vind me gewoon leuker dat kan natuurlijk ook. Grapje hoor! Ik zie er ook wel tegen op dat het straks is afgelopen en ik het zelf moet doen. Al heb ik er wel een hoop aan gehad en natuurlijk heb ik altijd jullie nog want zonder dit forum redt ik het niet ben ik bang.

Ik heb met mijn stomme hoofd een advertentie op marktplaats gezet en nu regent het hier ineens workshops!!! Ze komen met bakken uit de lucht!!!!! Hellup ik krijg het razend druk in april en in mei. Maar goed niet klagen dus want dat wou ik ook graag. Moet zelfs al nee verkopen omdat ik al vol geboekt zit. Wel cool, hahahaa, sorry mevrouw maar dan zit ik al vol!! Volgens mij ga ik nog eens ten onder aan mijn eigen succes. Zou echt weer iets voor mij zijn.

Nou jullie hebben hem vast al door, ik ben mega melig. Kan er niks aan doen. Heb vandaag een hoop nieuws te horen gekregen en ik vind het allemaal erg lachwekkend!! Ik treed maar even niet in details hoor.

Balen dat ik zo nog moet werken ben al hartstikke moe en heb maar weinig geslapen. Hoop dat het rustig blijft vanacht dan kan ik mooi mijn spannende boek uit lezen. Ik lijk wel gek, ik lees een dood enge thriller en dan maak ik mezelf bang als ik door de gangen loop s'nachts!!! haha, de zenuwen gieren dan door mijn lijf. Doe ik expres dat is het ergste nog. Je zou bijna denken dat ik er op kick of zo.

Ik stop maar met schrijven want volgens mij spoor ik vandaag niet helemaal en voor ik nog meer gekke dingen hier neer ga zetten kan ik er beter mee kappen nu.

Nou fijne avond allemaal, hou het nuchter!! Dan hoef je de kater morgen ook niet het huis uit te trappen.

Slaap lekker en als je niet kunt slapen druk maar op de bel dan komt er wel een hele bange zuster aangeslopen om je even weer toe te dekken.

Hahhaha als ik nou heel erg bang ben vanacht dan maak ik gewoon een bewoner wakker en ga ik daar bij in bed liggen!! Of zou ik dan ontslagen worden? Denk het wel dus doe ik maar niet.

mzzel.

liefs Hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar Eus, hoe kun jij nu al klaar zijn met je Cactusbehandeling? Je was toch niet zo veel eerder begonnen dan ik?
En ze sluiten toch zo'n behandeling niet zo maar plompverloren af zonder exit-afspraken of zo? Beetje vreemd vind ik dat hoor, het kan toch niet zo zijn dat je daar plotseling door verrast wordt?

Ik wou oprecht dat je meedeed met voorlopig maar eens helemaal stoppen... Gewoon omdat ik het je gun dat je je afhankelijkheid overwint.
Maar ja, ik geloof dat je dat niet van plan bent, hè?
Toch veel succes met jouw eigen aanpak.

Hermiena, je moet toch wel iets héél goed doen om zo veel aanmeldingen te krijgen. Menig kleine zelfstandige heeft het op het moment knap moeilijk om een paar klanten aan de haak te slaan!

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoelang duurt de Tactus behandeling eigenlijk? Ik zit nu nog bij meten en weten.. stap 2 of 3 geloof ik... en las ergens dat je ongeveer 12 contacten krijgt....

Verder ben ik momenteel nogal saggerijnig, nu de ergste stress (stomme verjaardag ook altijd) weer voorbij is doet mijn hele lijf pijn, mijn rug, mijn nek.. pffffff.. ik weet amper hoe ik moet zitten of liggen, benen tegen de muur... op mijn zij.. dus hang ik vanavond voornamelijk op de bank, in alle standen grmpfffff auauau met een glaasje yogidrink.. tja, soms weet je ook niet meer wat je nu weer moet gaan drinken hihihi

Maar vandaag ben ik wel heel stoer naar het juridisch loket geweest (voorheen de rechtswinkel) en heb ik daar informatie gevraagd over in beroep gaan bij het UWV. Ik geloof dat ik het hele traject toch wil afmaken qua herbeoordeling en daar hoort een beroepszaak bij... Ze hebben me daar goed geholpen en weer wat wijzer gemaakt. Morgen kontakt met mijn trajectbegeleidster voor verdere plannen.

Nou, dat is even mijn droge maandag, effe tellen .... mijn 9e droge dag....

en nu ga ik weer standje hopeloos op de gelukkig lekker grote bank hangen pffffff... auwauwauw

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oei, jij moet inderdaad wel vreselijk gestresst hebben gisteren, Tapas.

En ik herken de zoektocht naar alternatieve drankjes. Ben nu Carpe Diem van AH aan het proberen. Vreemd spul hoor...
En verder liters en liters kruidenthee, maar dan wel spicy anders word ik er helemáál flauw van.

Heeft iemand nog tips voor bijzondere drankjes? Absoluut niet zoet en liefst een beetje pittig?
Wie mij een nieuw favoriet drankje bezorgt kan een bijzondere beloning tegemoet zien!

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het is niet alleen de stress van gisteren gelukkig, anders zou het te erg zijn.. en moet ik nu vast een vakantie gaan boeken voor volgend jaar maart hihihihi.... mijn verjaardag was denk ik het slotstuk van alle stressvolle dingen die er waren... (en die ik met drank buiten de deur heb gehouden)

...en drankjes... ja..., laten we die eens gaan uitwisselen:

ik drink helaas weinig thee, maar dan is rooibos met honing mijn favoriet
fruitdrankjes, die je moet kauwen, elke dag eentje maar zowiezo is er altijd wel een vruchtensapje met toegevoegde vitaminen ofzo in de ijskast
ice tea light met bubbels
sinas eigen merk light, met bubbels
spa rood
caffeinevrije koffie
fanta light lemon
spa met suikervrije oploslimonade

wie volgt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja gatsie, misschien moet ik die tomatensap nog eens proberen. Dat vond ik vroeger zo ontzettend smerig, maar ja toen vond ik jenever nog lekker dus dat waren behoorlijk andere tijden...

Dank voor de tip. Of je de prijs krijgt weet ik nog niet, eerst proeven!

Ik trouwens maar eens slapen hoor. Hoe is het met jouw nachtrust, Tapas, kun jij al doorslapen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja, Satja,
Ik heb ook erg veel geprobeerd, Thee, (straffe bek), al die mooie Royal Club dranken in die prachtige zwarte pakken, carpe diem, rivella,crodino, net te veel bruis en te zoet, maar ik ben terecht gekomen bij Spa Marie-Henriette en dat vind ik toch wel lekker.
Er is ook verschil tussen drinken en drinken.
Als je drinkt omdat je dorst hebt dan heb je op een avond na 2 glazen genoeg maar als het om de alcoholroes gaat dan drink je veel meer omdat de alcohol zijn verslavende werk doet.
Sterkte met alles. Het is echt een leerproces en daar hoort vallen en opstaan bij, als je maar nooit vergeet 'waar een wil is, is een weg'.
Groetje,
Mathilde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank dank voor deze overweldigende reacties!

Geen alcoholroes, geen kater weg te drinken, maar ik drink wel aan de lopende band. Alsof ik mezelf schoon moet spoelen of zo.

Ga morgen een nieuwe voorraad probeersels inslaan!

Welterusten meiden,

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve allemaal

Us Houtje was om 22.10 uitgedoceerd, om 22.20 uur thuis met 3 briefjes met dringend-speod-terugbellen-METEEN---- ik heb mijn jas nog steeds aan. Is nie erg ivm energiebesparing en stand 15 graden van ketel wel lekker.
O lieve schatten allemaal, jullie gaan hartstikke goed !!!!
Tapasjes, de kater van de verjaardag is altijd erg zonder of met drank, ik ken ze allemaal. Uitjanken en verders gaan.....

Ik ga nu uitkleden, make-up in 3-fasen afbeitelen, piejama aan en dan spreek ik jullie.

Favo dranken: Spa Rood altijd, 24 uur per dag, wel koud graag, cola light lemon in de middag tegen het inkakken en verder thee, thee, thee (sterrenmix met munt). En water............. liters en liters.

Het was raar genoeg om 1700 uur vanmiddag knokken tijdens het koken terwijl ik zóóóó druk was.......

It benne raore Hoatje die bliefe dreife somps......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,
Alternatieve drankjes, ik heb er sloten van gprobeerd; ik vind de frisdranken allemaal te zoet en van bubbels krijg ik zo'n opgeblazen gevoel.
Ik heb alcoholvrije wijn (amé) in huis; doe ik mee als er visite komt, maar het smaakt eigenlijk nergens naar. Crodino is niet zoet, maar het zijn van die super-kleine flesjes en in verhouding duur.
Ik blijf bij thee, is eigenlijk het enige dat mij niet verveelt. Venkelthee en kamille zijn nu mijn drankjes. En ik heb ook wel eens gemberthee, dat kun je echt nippen. Ik heb het ergens anders al eens geschreven, maar ik weet absoluut niet meer waar. En ik weet ook niet of iemand het heeft geprobeerd. Dus hier nogmaals het recept: voor één liter thee: zes tot acht stukjes verse gember, twee schijfjes citroen, heet water, flink laten trekken, heerlijk pittig, peperig.
Misschien een idee voor een apart draadje: alternatieve drankjes.
Groetjes, Feur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wie gaat er voor de nieuwe dag? fleur, St.Maarten (graag mét foto van trui en string en badge) Eussie, of wéér die rottige Houtje?

De binnenkomer voor morgen is er een van gisteren die spontaan aan mij ontsnaptje:

HOUD HET AKELIGE KLEIN, EN HET FIJNE, MAAK DAT GROOT.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oké,
De eer voor Pietjepuk; ik merk nu pas, dat ik ook een bericht kan beantwoorden door rechtsonder op het paarse pijltje te drukken. Dan kun je ook de tekst op het forum blijven zien. Ik vroeg me al af hoe Hermiena toch altijd die gegevens van iedereen onthield. Wat ben ik toch een kluns met die p.c. Zit hier al ik weet niet hoe lang op dit forum en ben daar nu pas achter. Tjonge, jonge. Maar goed, we zijn nooit te oud om te leren.
Groetjes, Fleur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Nieuwe aanmaken...