Spring naar bijdragen

drank en depressie


Houtje

Aanbevolen berichten

Satja,

ik vind het ook heel mooi beschreven en heel goed doordacht.
Knap gesteld. Ik begrijp je precies.

Wat ik niet begrijp, is wat er met die ráááre Hermiena aan de hand is. Je zal haar straks als zuster langskrijgen. Schrik je je toch dood! (Hermiena is toch geen tochtende gatenkaas?!)

pp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad, die Hermiena is een beetje aan het freaken geloof ik. Loopt daar door de gangen van dat verpleeghuis (of wat het dan ook is) te spoken, kruipt bij patienten in bed en ziet dan ook nog kans om tussendoor te kleppen op het forum. Doet ze vast achter de pc van zo'n balie op die gang met dat glimmende zeil op de vloer... Ik zie al een hele aflevering van de soap voor me!

Zorg in hemelsnaam dat je niet ontslagen wordt Hermiena, want dan hebben we de poppen helemaal aan het dansen. Kunnen wij je weer gaan redden zeker?

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier Houtje weer met haar gat in haar hart,

Ik heb er vanmiddag een heeeeeeel erg duuuuuuuur met een zeeeeeeeeeeeeeer geleerd iemand over gesproken. De conclusie is helaas ontmoedigend, MAAR tegelijk bemoedigend.

Het gebroken been heelt niet vanzelf door te denken: tjonge, tjonge, wat een toestand, een bot in 2 stukken, nou ik ga maar positief denken dan gaat het wel over.....

Het gebroken been moet gerespecteerd, gezien en gehoord worden: sorry mensen, vandaag even niet, ivm bot in 2 stukken, misschien morgen, eerst even zelf bijkomen, toch een hele schrik niet dan, wel toch......

En als ik me morgen niet in staat voel om te lopen dan weten jullie NU ALVAST dat ik een gebroken been heb. Dan wordt opeens (zoals vanavond na afloop napratend buiten op mijn werk) alles bespreekbaar aan mijn kant en begrepen door de anderen. Een opluchting !!!!!!!!!!!

Goed ik heb twee gebroken benen, d.w.z. ik heb een ENORM gat, en JA het kan niet meer helen in een mensenleven dus ik ga er HEEL VOORZICHTIG MEE ZIJN, okee? Of niet okee, ook goed, ik moet kiezen voor mijn hart en mijn gat. Tenslotte is er niemand die heel voorzichting de zaak inpakt en een bordje ophangt: "let op dit Houtje heeft pijn" dus ga ik het zelf nu wat harder roepen......

Keep you informed......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier de gatenkaas nog even. Satja ik vat het niet te zwaar op hoor, juist met een hoop humor en inderdaad het tocht als de neten!!!

OH pp, eigenlijk mag ik er niet om lachen maar ik lig nu toch echt ff blauw hier!! Zie mijn vorige berichtje op het andere draadje. Het arme mens is zich vast dood geschrokken door mij, die gekke zuster!!! oooooooooohhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhooooooooooooo! Wat zeg ik nu toch weer? Dit is niet respectloos bedoelt hoor maar ik zie er nu toch de humor wel van in. Jullie hoop ik ook he?

14 maart is even een dag om nooit te vergeten. En die mevrouw zal ik ook niet snel weer vergeten.
Eigenlijk wel vreemd, sommige bewoners vergeet je zo en anderen blijven je een leven lang bij. Zo ook deze mevrouw.

En nu ruk ik me echt achter de pc vandaan, ga de hond uitlaten en dan lekker naar bed. Fijn dit forum, door alle humor en saamhorigheid hier kan ik nu vast wel slapen.

Oja, Tapas mijn complimenten nog!! Ik begrijp je zo goed he, en ik ben ape trots op jou. Ik hoop dat jij ook trots op jouw bent.

Liefs zuster Hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je hermiena ik ben ook zeker trots. en het gaat me eigenlijk zo makkelijk af dat ik bijna bang ben dat ik weer eens te veel zwartwit reageer. Ik herken het van lijnen... was ik eenmaal zover, dan kon ik echt maanden afzien... viel ik kilo's af (toen nog wel), ooit eens 8 kilo in 2 weken. fluitje van een cent, maar dan op een gegeven moment was dat dan weer over en vrat en zoop ik in no time alles er weer aan (met nog wat extra's)

het niet drinken gaat me echt 10x makkelijker af dan ik had verwacht en daar zit dan ook mijn angst, nu is het allemaal nog nieuw, dipjes vliegen zo de deur uit en ik loop op wolkjes door het leven momenteel.. dus ik moet echt goed opletten, rustig aan.. niet meteen de hoogste torens gaan beklimmen om daarna met een noodgang af te roetsjen... rekening houden met mezelf (en dus met die fijne borderline) voldoende rust nemen.... en mijn eigen tempo aanhouden!

en tot nu toe gaat dat eigenlijk beter zonder katers. Niet meer dat eeuwige gevecht met mezelf voor tijdens en na het drinken... Ik kan mijn leven zo beter handelen merk ik.. ben liever voor mezelf dus wie weet maak ik me voor niks zorgen.

gelukkig zitten hier genoeg waakhonden!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

één van je waarkhonden heeft lang die zelfde angst gehad,

ik was ook bang dat als de eerste euforie eraf was, het mis zou gaan. In het begin ben je nog zó blij, maar hoe gaat het als die trots en blijheid minder wordt??

Nou, gewoon flink hier op het forum mee blijven doen, net zo lang tot ook dat gevoel weer weg is! Op een gegeven moment drijven de lange termijn voordelen van het niet drinken boven, en dan kan je je daar weer aan optrekken.

Bijvoorbeeld Fleur, ons voorbeeld, bijna 10 maanden, ik denk dat zijn de angst nauwelijks meer heeft dat het mis zal gaan. Hoewel ik weet dat zij er nog heel allert op is. Zeg nooit nooit, zegt Fleur vaak! (Ik zeg trouwens wel NOOIT)

Maar dit gevoel, ja, heel herkenbaar

En Hermiema, blij dat je de gebeurtis van vanacht alweer een beetje met een glimlach kan zien!! Anders zou jouw vak wel hééééél zwaar worden he

PP

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eus, dat laatste is maar al te bekend, sjekkie met een glas... of bij ieder glas weer een sjekkie...

Toch blijf ik doorroken omdat ik ook al problemen met eten heb, en om nou alles in 1 keer rigoreus om te gooien.. nee.. dat is weer een horde te veel... Ik ben wel blij dat Tactus ook met mij naar mijn eetgedrag wil kijken, want daar schort het wel aan... ik blijk toch altijd in stresssituaties een soort leegte te willen vullen, is het niet met drank dan is het met eten. Het afgelopen jaar wat vrij stressvol was door de herkeuring ben ik dus dik 10 kilo aangekomen.

Deze week ga ik beginnen om ook nog een 2e dagboek bij te houden, een eetdagboek, op dezelfde manier als het alcoholdagboek. Ik heb al eens eerder een leefstijltraining voor eten gevolgd en op dat moment werkte dat erg goed... alleen op een gegeven moment is dat ook weer misgegaan en is het me nooit meer gelukt.

stoppen met drinken gaat bij mij makkelijker dan stoppen met eten.... en dat is voor mij de volgende horde die ik wil nemen. (zou daar ook een online therapie voor zijn? zou wel handig zijn)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...