Spring naar bijdragen

dinsdag 14 maart


pietjepuk

Aanbevolen berichten

Zit ik net TV te kijken, dat restaurantenprogramma met Gordon Ramsey en jawel hoor.. een kok met een drankprobleem dus uiteindelijk ging het over hoge werkdruk, drank, erkennen van het probleem enz.. Nou let ik momenteel op tv ook wel heel erg op als er ergens gedronken wordt... hoe dronken zijn mensen, hoe staan hun ogen, hoe is hun gedrag.. enz enz

Ik moet zeggen dat het niet drinken me zoveel makkelijker afgaat (tot nu toe) als ik ooit had verwacht... terwijl ik eerlijk gezegd had verwacht dat het een emotioneel afscheid zou zijn, een rouwproces.. maar tot nu toe ben ik nog steeds in een euforische en trotse stemming, geen last meer van huilbuien en geen ruzie meer met mezelf over het drinken, wel of niet, en de kater die gelukkig nog steeds erg vermist is.

Mijn eerste doel was minderen, maar ik denk dat ik voorlopig maar gewoon doorga met niet drinken en wacht op de moeilijkere tijden die echt toch nog wel zullen komen denk ik... maar sinds een dag of 4 is de behoefte er ook niet meer... en kan ik me evne niet meer voorstellen dat ik ooit nog een glas zal aanraken (zwart-wit)

Hebben anderen dit ook zo ervaren? die eerste periode? dat het eigenlijk helemaal niet zo moeilijk is? en wanneer komen de momenten dan dat je weer gaat lopen miepen? als de nieuwigheid eraf is?? als de stress weer oploopt? Nouja, dag bij dag en zoals het nu gaat gaat het primaderima!

ik heb zelfs hardgelopen vandaag en dat met mijn 95 kilo... en wil dat ook weer regelmatiger gaan oppakken... 2x per week ofzo.

het was dus weer een goeie dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Anke/Tapas,
Kijk maar niet te ver vooruit. Je zet nu zo'n goeie prestatie neer, wees daar maar hartstikke trots op.
Mochten zich in de toekomst hindernissen voordoen dan ben jij alvast beresterk en is de kans klein dat je capituleert.
En laten we elkaar een hand geven want we zijn vandaag even/netzo zwaar.
Ik wil graag van dat overgewicht af.
Goed van dat hardlopen.
Ik heb de fiets als kameraad gevonden.

groetje,
Mathilde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja, Tapas,

ik heb het ook zo ervaren. Niet dat ik het zo makkelijk had, maar de euforie van niet drinken en zo fit en helder zijn, gaf zo veel vreugde dat de ellende van niet drinken daardoor een beetje in het niet viel. Ik was bang als die euforie van het begin over zou zijn, het moeilijker zou worden. Maar eigenlijk is dat niet gebeurd. Er komen weer andere voordelen voor in de plaats. Je gaat er beter uit zien, ik heb veel minder ruzie met mijn man, omdat ik ruzie zocht op het moment dat ik wilde drinken (een soort alibi om drank te nemen) enz. enz.

En die trots gaat ook niet over, hoor Tapas. Mathilde vroeg vanavond nog in een prive berichtje: ben je ook nog steeds zo trots. En mijn antwoord is: JA!

En van Hermiena weet ik dat ze eerst op 25 maart weer wilde drinken (ja Hermiena, ik heb het goed in mijn oren geknoopt) maar na een paar weken droog staan had ze er geen zin meer in om te gaan beginnen. Dus Tapas, zelfs díe ervaring kan je hier delen.

Succes weer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...