Spring naar bijdragen

Woensdag 15


pietjepuk

Aanbevolen berichten

Vandaag willen de kijkers van HET FORUM toch zéker antwoorden krijgen op de volgende vragen:

Hoe ging Nellekes gesprek vandaag met de AA?

Waarom brandt Hermiena's eten aan als haar buurman langskomt?

Gaat het niet drinken Tapas zo makkelijk af dat het mis zou kunnen gaan lopen?

Gaat Emma meehelpen met het script van HET FORUM?

Gaat Satja een alcoholvrije kroeg beginnen en zal zij ook thee gaan schenken waar je paarse en groene pijltjes van gaat zien?

Sluiten Floor en Jannetje zich weer gezellig aan en gaat Katrien ons juist verlaten?

Zit Erica voortaan weer kloksslag 00.00 uur klaar om te openen?

Waarom antwoorden de mannen meteen als Eus een vraag stelt (Dick en StMaarten)?

Gaat de beproefde "Methode Houtje" ook werken voor onze Medea?

Waar hingen Houtje, Fleur en Piggelmee vandaag toch uit?

Waarom Mathilde Dick een zoen op zijn bol geeft en probeert alle soapies aan het fietsen te krijgen!

Kan Helder geen internetcafé vinden in Oostenrijk (?) terwijl Pietje Puk in Zuid Amerika over die dingen struikelde?

En zullen we morgen weer wat horen van: Dreamer (hoe is ie?), Dmitri, Toni, Gerda, Ziba, Frank, Kaya, Verientje, Cheryl, Kato, Moon, Blacky en Kika?

Dit en nog véél meer in een gloednieuwe aflevering van .... HET FORUM

welterusten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van deze kant dan even het eerste vervolg:gisteren avond ben ik gebeld en vandaag om 10.30 komen er een vrouw en man die al een jaar of 15 bij de aa zitten.Ik kijk er zoooo naar uit alhoewel ik niet precies weet wat ik ervan kan/moet verwachten.Gewoon het gevoel dat ik iets met de situatie doe en niet langer de drank machteloos over me heen laat komen.Alleen al daardoor voel ik me geestelijk sterker.Lichamelijk is een ander verhaal...slecht slapen en nog steeds shakerig alhoewel minder erg dan 2 dagen terug,maar ook dat zal wel met de dag beter worden.Ik wens iedereen vandaag veel sterkte,warmte en positiviteit.Zet 'm op kanjers!!
Lieve groetjes Nelleke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha die Nel,

Je bent goed bezig joh!
Je hebt me geïnspireerd tot de rituele tweewekelijkse beenontharingsdans vandaag. Bedankt daarvoor.
En hebben die zes bloedjes van kinderen nog lekker gegeten gisteravond?
Ik was ook zo suf, duf, fluttig en spierpijnerig de eerste dagen, maar geloof me, dat gaat heel snel over en nu (anderhalve week later) ben ik zo helder en ontspannen als wat. Echt waar, ik was al héél lang vergeten dat je je ook zo lekker kunt voelen!

Tapas, bedankt voor die precaire vraag of de euforie nog overgaat. Ik durfde hier niet meer zo goed te schrijven dat het zo heerlijk gaat met me, bang dat ik een beetje al te positivo zou zijn. Maar gelukkig is er herkenning alom. En zo fijn om te horen dat er niet per se een moeilijk dip komt na dit mooie begin.
Gisteren alweer een hele dag zonder zelfs maar ZIN in drank, ik vind het echt onvoorstelbaar en ik ben daar zo blij mee.

Echt Dick, Nelleke, Medea en alle anderen die meelezen en niet schrijven:
HET IS VEEL MAKKELIJKER DAN JE DENKT! En denk nu niet: ja dûhûh, dat geldt voor jullie maar niet voor mij, want DAT GELDT OOK VOOR JOU!!!

Zo, dit was mijn preek voor vandaag. En nu weer even het lichtere werk. Nelleke, je kunt ook gewoon een uurtje per dag wandelen hoor, dat is net zo lekker en gezond.

Wat een prachtige dagopening weer Pietje P. Lijkt me wel gezellig zo'n sap-en-watertjes-kroeg. Mooi voor in de soap ook, dat is dan de plaats waar de ontmoetingen (ruzies, verliefdheden, overspel, scheldpartijen, etc plaatsvinden).

Vandaag ga ik lekker op de fiets door de stad sjezen en kijken waar ik wil wonen de komende jaren. Ik ben namelijk van plan te vertrekken uit het dorp waar ik nu woon. Nieuwe ronde, nieuwe kansen en ik ben dat uren treinschommelen elke dag behoorlijk zat.

Lekker, toekomstplannen maken!

Tsjo, heb een goeie dag allemaal en tot vanavond!

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,
Nelleke, ik wens je heel veel sterkte met het gesprek. Weet dat ik aan je denk en ik vind je een kanjer, dat je je probleem nu bespreekbaar maakt en er hulp voor je komt.
Satja, wat ga je goed; je kunt trots zijn op jezelf.
Eus, het slapen is in het begin een probleem, maar merk je niet dat je uitgeruster wakker wordt. Jij ook een fijne, droge dag.
Groetjes, Fleur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha meisjes en jongens,
Hebben jullie ook gemerkt dat er een rare "vertraging" in het forum zit? Lees nu de berichten van Nelleke pas. Maar welkom Nelleke, heel veel succes, gaat je lukken. Ben heel benieuwd hoe je gesprek is gegaan. Prettig he eindelijk mensen die je begrijpen en niet veroordelen.

Wat een cliff hangers in onze soap, spannend spannend. Ik heb nog nergens gelezen dat Tante Til Dick zoent maar ja, kan de vertraging zijn of verzint PP dit ter plekke om de broodnodige vromantiek erin te brengen? Maar het klinkt allemaal erg knus.

Ik zie het helemaal voor me, de soap speelt zich af in de alcoholloze kroeg van Satja, gezellig. En wij "wonen" allen rond het plein waar de kroeg is neergezet. En Mathilde heeft een fietsenwinkel (we moeten toch ergens van leven). En Piggelmee beschildert bloempotten, Hermiena heeft een kralenwinkel. Nelleke bestiert de plaatselijke creche (moet ze kunnen met al 6 kids van zichzelf).
PP runt het plaatselijke reisbureau. Houten is van de "Forumse krant" en verspreid het nieuws. Leuk toch. Ik weet alleen zelf nog niet wat te doen. Misschien word ik wel de dorpsflierefluiter.

Heb allemaal een mooie droge dag. En tot horens,
Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nelleke heel veel succes, ik denk dat je nu al in het gesprek zit dus ik zit hier heel hard te duimen voor je!! Laat je snel weten hoe het is gegaan?


Emma ik zie het ook helemaal voor me hoor! In gedachten ben ik de kralenwinkel al aan het inrichten op het pleintje rond het cafe. hahahaa. Wat fijn dit forum he?

Satja, je kunt je niet te goed voelen hoor of te positief zijn!!! Is toch juist heerlijk voor je. Ben blij voor jou!!

Nou ik ga gauw wat doen want er komt zo een klant en ik moet de zolder eerst nog een beetje netjes maken.

Fijne dag allemaal,

Liefs Hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Emma,

nééé, Pietjepuk verzint níets. Neemt alleen maar waar. Als je mee gaat doen met het script schrijven, moet je heel goed opletten, dit soort subtiele berichtjes worden op draadjes geplaatst waarvan men denkt dat het niet opvalt. Maar om Pietjepuk om de tuin te leiden moet je vroeger opstaan!

Kijk Emma, om 22.28 dinsdag 14 maart, schrijft tante Til op het kennismakingsdraadje aan ons aller Dick:

Fijne avond verder en deze Mathilde is van het lekkere frisse beddengoed met lavendelgeurtjes en zo.
Ik maak voor jou vannacht je bed extra mooi op met frisse, heldere gesteven lakens en ik geef je een dikke zoen op je bol.
Slaap lekker!

Dus zó kom ik aan mijn informatie. Op onverwachte draadjes kijken

fijne dag allemaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sneeky pp, we moeten je dus in de gaten houden he? En oppassen wat we schrijven!! Nou dat doe ik lekker niet hoor het moet hier wel een beetje spannend ook blijven he? hahahaa.
Nou om er meteen maar 1 in te knallen. Ik heb een dikke zuigplek in mijn nek!! ( niet van de buurman hoor). Manlief even door de bocht. Dacht dat het wel mee zou vallen maar ik kom vanmorgen uit bed, nou het ziet er niet uit!!! Zelfs niet te camoufleren met een ketting. Hoop maar dat ie vrijdag weg is want dan moet ik naar de begravenis van mijn bewoner. Is natuurlijk geen porum als je daar loopt met zo'n plek. En zo meteen komt hier een klant, die zal ook wel weer denken!! Ik ga vanavond maar eens even wraak nemen op manlief!!! Normaal is hij nooit zo hoor, weet niet waar ie last van heeft hij vond het zelf nogal grappig. Nou ik zal hem vanavond eens laten zien hoe grappig of dit is!! Mijn wraak zal zoet zijn!!

Nou de zolder is lekker schoon en fris. Heb trouwens gister weer 2 mooie kettingen gemaakt. Het gaat goed met de inspiratie!! Ga vandaag maar eens wat mooie armbanden in elkaar flansen. Even weer nieuwe collectie maken voor het voorjaar. Leuk hoor ben weer helemaal blij met mijn hobby. Wat is het toch fijn om niet meer te drinken he? Over trots gesproken, ik ben ook nog steeds trots!! Ik weet dat 25 maart er aan komt maar het doet me eigenlijk niks en daar ben ik blij mee. Had het er gister nog over met mijn man dat de tijd zo snel gaat en toen begon hij over 25 maart. Het is lastig om een bus te krijgen voor 30 personen dus het kan best zijn dat ik dan zelf maar rijdt vind ik heel niet erg en als manlief dan ook rijdt en we kunnen nog een paar meer boppen vinden dan kan het uitje toch nog door gaan. En mischien dat we toch nog wel een busje kunnen vinden al wordt dat wel heel erg lastig.


verder weinig nieuws hier, ik kwam eigenlijk alleen maar even kijken of nelleke zich al weer gemeld had.
Maar goed je zult nog wel in gesprek zijn denk ik. Dus dan duim ik nog maar even verder voor je.

Liefs Hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha!Dat kunnen jullie dus mooi vergeten he????Ikke de creche gaan leiden??Vond/vind mijn bende van ellende traumautisch genoeg ;-)Kwil wel een nagelstudiootje beginnen,ik ben allround nagelstyliste van beroep dus open ik mooi een studiootje op het pleintje ipv op jullie koters te letten en jullie lekker aan een sappie of een watertje.Degenen die het me kunnen vergeven krijgen 25% korting op een nieuw setje nagels of een lekkere spa manicure;-)Jajaja....en nu dan het nieuws:Het gesprek was geweldig...er ging een wereld voor me open....wat een herkenning....warmte...begrip...tranen...hoop....2 uur gepraat...a.s vrijdag avond naar de groep,kijk er nu al naar uit!!Zo gek,ze voelden gelijk als oude bekenden,vertrouwd.En ik maar denken dat ik met een paar biertjes beter communiceer,niet dus!!Het zonnetje schijnt de lucht is blauw...leven,ik denk dat ik weer van je hou...
liefs en een dikke hug voor jullie allemaal,nelleke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey nelleke,

Wat fijn voor je!!! Fijn ook dat het zo vetrouwd voelde!! Ben erg blij voor je!!!
Wat die nagels betrefd, schrijf mij maar vast op als klant. Wil je dan van mij wat sieraden in je salon leggen? Ik heb de sieraden nu ook in een nagelstudio liggen vandaar. Ben trouwens zelf ook aan het leren voor nagelstyliste, gewoon voor de fun. Niet om er mijn beroep van te maken. Is nog best moeilijk hoor maar wel erg leuk!!

Net manlief even gebeld, hij moest vreselijk lachen. Het was niet zijn bedoeling om die plek zo groot te maken. Nee nee, amehoela!! Vanavond is ie aan de beurt, ik heb hem al even gewaarschuwt, hahaha.

Liefs Hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nelleke, fijn om te horen dat het gesprek je zo goed gedaan heeft!!!

en nee, ik ga niet op het pleintje wonen hoor... ik woon altijd liever een straatje verder voor de rust, maar jullie mogen al je folders enzo bij mijn kleine ontwerpstudiootje laten maken in het dorp.. hoe gaat ons dorp trouwens heten?
Villa Tactus? Nuchterbos? Soberdam?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eustatius,het gaat bij mij net zo goed met pieken en dalen hoor!Het lijkt of ik loop te stuiteren van geluk maar dat is echt niet de hele dag/nacht zo.Het geeft me wel een heleboel psychische energie dat ik het besluit heb genomen iets aan mijn problemen te gaan doen.Maar lichamelijk ben ik ook nog een wrak en emotioneel ben ik er ook nog laaaaaang niet.Kom op meid,ook voor jou komen er wel weer betere momenten dat weet ik zeker!
knuffel ,nelleke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb helemaal dubbel gelegen bij het lezen van deze draad. Briljante vondst Emma, dat plein!

Wat een tegenvaller dat Nelleke niet op wil passen hè? Dat hadden we toch echt verkeerd ingeschat.
Maar laat die kinderen gewoon lekker in de kroeg rondstappen, we houden het netjes daarbinnen want wie laveloos over de bar gaat hangen zet ik meteen midden op het plein onder de dorpspomp.

Prachtig ook, die winkeltjes. En Eus, kunnen die yogalessen op het plein als het mooi weer is? Twee keer in de week rondjes rond het plein rennen lijkt me ook wel wat. Dan kunnen de voorbijgangers meegenieten, zien ze hoe leuk het is zonder alcohol...

Hebben jullie al gezien dat er vanaf de alcoholdebaas website naar onze drankjes verwezen wordt? Lachen! Nu doen we het nog voor noppes maar als we echt populair worden dan moeten ze natuurlijk wel dokken, hehe!

Dank jullie allemaal voor deze vermakelijke draad!

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hahaha wat leuk van die drankjes. Waar staat dat dan? Ik zie het niet. zal wel weer blond zijn!!
Ik ga ook mee rennen lijkt me heerlijk. En Nelleke dan maak ik in mijn winkel reclame voor jou nagels, dan kunnen we elkaar mooi voort helpen he?

Nou manlief loopt morgen mooi voor joker!!!! hahahhaha. Eigen schuld dikke bult!!

Ik ga weer film kijken.

Liefs Hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Knus toch zo het idee van een pleintje. Het Spa Plein. Lekker kort, duidelijk. Of het Behouden Huis zoals op Nova Zembla, dit heeft PP me zo even ingefluisterd. Ik was geheel fout met naam en plaats.

Vind het echt zo bijzonder te lezen van al die kwaliteiten die we zo bij elkaar hebben. De een kan dit, de ander dat. Oke Nelleke was niet zo'n gunstige keus jij en een creche, je zal het wel zat zijn na 6 kids.

En ik lees tussen regels door dat we ook nog heeeel andere dingen kunnen. Vind het zelf maar uit.

Meisjes, het is weer een meiden aangelegenheid vanavond, ik ga slapen. Had een vervelende dag en die moet je dan maar weer zo gauw mogelijk vergeten toch?

Tot morgen,
Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hehe, ik kom ook nog even buurten, wat een drukke dag, en de hele avond nog werken.. tja dat krijg je als je af en toe wat bijsnabbelt voor de krenten in de magere pap.. (niet doorvertellen hoor)

maar toch nog even tijd om me hier te melden... vandaag een wat mindere (te drukke) dag maar het weer droog gehouden.. alleen wel een vreetbui gehad... maar niet eens de hele zak kroepoek leeggegeten na de 2 toetjes die ik na het eten ook nog op had... komt allemaal goed en anders zien jullie mij op het pleintje gewoon steeds maar rondjes rennen.. voor straf voor elke hap teveel een rondje (het wordt toch wel een knus en klein pleintje toch?? dan kan ik het overzien)

okee, nog even met de hond uit en dan slapen.... en dan morgen is het weer donderdag.. alcoholloze donderdag... de 2e...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...