tapas Geplaatst 16 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2006 en nu ben ik zomaar eens de eerste geloof ikdus bij deze wens ik iedereen een warme vrijdag toe met lekkere sapjes, theetjes en andere bijzondere drankjes en vooral wens ik dit forum veel vermiste katers toe.. mijne is iig nog niet teruggekomen...trustuh!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hermiena Geplaatst 16 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2006 Hey Anneke, ik zou toch het draadje openen?Heb ik al gedaan ook. Welk draadje nemen we nou? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satja Geplaatst 17 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 17 maart 2006 Hermiena en Tapas zijn er gisteren niet meer uitgekomen wie de enige echte dagdraad had. Ze zijn in koppige zwijgzaamheid uiteen gegaan. Ik heb de draad van Tapas genomen want die was twee minuten eerder. Niet boos zijn Hermiena, zal ik jouw tekst hier in kopiëren?Wat een daverende stilte gisteravond en vanmorgen. Is iedereen zijn wonden aan het likken van de zware donderdag?Vandaag is mijn elfde nuchtere ochtend. Het moest niet mogen dat je er dan toch nog uitziet alsof je anderhalve fles wijn gezopen hebt de avond daarvoor, vinden jullie ook niet? Dat is trouwens voor het eerst want de afgelopen weken zag ik er prima uit. Misschien toch maar uit mijn hoofd zetten dat ik een jonge godin zou worden van al dat water.Om klokslag 9.00 uur ga ik een makelaar bellen om mijn huis te koop te zetten. Ik heb de knoop doorgehakt en ga nu definitief naar een grotere plaats waar ze wèl Spa Henrietta verkopen (hebben ze hier op het durrep niet!).Tot later,Satja Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satja Geplaatst 17 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 17 maart 2006 VAN ONZE PLEINCORRESPONDENT HERMIENANou in soepland zijn de volgende ontwikkelingen: Gaat Satja Roes helpen om van haar roes af te komen? Lukt het Roes om van haar roes af te komen en om gewoon mee te schrijven op dit draadje? Kan Anneke haar bed uit komen met die zere rug en blijkt de loodgieter wel een erg knappe man? Is Tante Til nog steeds aan het gluren naar het liefdes nestje in de tuin? Wanneer wordt pp tante en hoe luiden de namen van haar peetkinderen? Schud de keulse pot nog steeds heen en weer door weer en wind of is ie inmiddels omgedraait? Lukt het houten om op tijd oppas te vinden zodat ze tijd kan maken voor de bandenplakman en om een relatie op te bouwen? Vind Emma haar baan nog steeds zo leuk? Is Helder inmiddels al op de terugreis van zijn horor vakantie? En komt hij terug met verhelderende berichten? Lukt het Katrien om het bij lezen alleen te laten? Lukt het fleur om een mooi park aan te leggen? En hoever is ze daar al mee? Gaat Ziba het recept geven van een heerlijke soep? Legt Dick zich er bij neer dat we toch anoniem willen blijven? Is Moon al voorbereid op de opname die gaat komen? Is jurylid Gerda al weer boven water? St. maarten al weer van de schrik bekomen? Lukt het Hermiena om op haar eigen wankele benen te staan en om de buren met rust te laten? Kijk weer met veel plezier naar een nieuwe aflevering van het pleintje. Dan krijgt u antwoord op al uw vragen!! Liefs Hermiena Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satja Geplaatst 17 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 17 maart 2006 Môhe Nelleke!Alles goed met jou? Drooggehouden gisteren? Ben benieuwd of je uitkijkt naar vanavond.Satja Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pietjepuk Geplaatst 17 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 17 maart 2006 Satjagelukkig kan ik weer op vakantie, jij kan het pérfect overnemen, die soep!Oh, nou begrijp ik het, de soep is van Hermiena, en gecopieerd door Satja, nou Hermiena, mooi gedaan hoor! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 17 maart 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 maart 2006 sorry hermiena, ik wist niet dat jij het draadje zou openen.. ik zat gisteren naar het forum te staren en dacht..... niemand???? nou, dan moet iemand dat maar doen... terwijl jij waarschijnlijk bloedig zat te zweten op je soepverhaal... ik zal het nooooooooooooit meer doen...Satja we gaan echt gelijk op he, ik voel me nu ook brak en rot en gebroken.. alle spanningsklachten die elkaar normaal afwisselen komen er opeens uit... behalve mijn rug en nek, slapende vingers snachts, heb ik gisteravond ook nog van de jeuk mijn ogen kapotgewreven, ook zo iets wat ik vaak met stress doe. Dus zit ik nu met 2 rode korstoogjes... sliep ik voorheen (ook de dagen dat ik niet dronk) zeker 8 uur, nu kom ik niet verder dan een uurtje of 6 a 7...maar ook dit zal weer over gaan! en nog belangrijker, ik ben de donderdagavond weer doorgekomen.. oude gewoontes he!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hermiena Geplaatst 17 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 17 maart 2006 Goeiemorgen allemaal,Anneke geeft niet hoor we gaan gewoon hier verder en Satja bedankt voor het kopieeren. Pft, zou het niet aan het weer kunnen liggen dat iedereen zo moe is? Ik ben ook al bekaf en kom niet echt fris mijn bed uit. Terwijl ik toch wel goed geslapen heb hoor.Heb weinig tijd moet zo naar de begravenis dus moet nog even kijken of ik deugedelijke kleding heb om aan te trekken. Zie er wel een beetje tegen op maar er komen maar 6 mensen. Triest eigenlijk he?En daarna moet ik werken dus het wordt een druk dagje voor mij. Pft, heb helemaal geen zin!! De begravenis is om 1uur dus ik heb nog even de tijd om me rustig te douchen en een paar bakkies koffie te nemen. Nou tot later allemaal en dames goed dat jullie zo mooi droog staan. Hou vol!!!Liefs Hermiena Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nelleke Geplaatst 17 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 17 maart 2006 Ook mogguh dappere strijders,Gisteren een moeilijke dag gehad...er gebeurde nogal veel moeilijke dingen tegelijk waardoor ik bijna overstag ging en weer de neiging had om me flink te bezatten.....gelukkig niet gedaan maar een diazepam naar binnen gepropt en gaan koken ter afleiding.....maar ow ow ow wat was de verleiding groot!!!!!!Dat vind ik het allermoeilijkste...mn verdriet,frustraties en duizend en een andere emoties weer te voelen en onder ogen te zien en er op een andere manier mee om te gaan dan te verzuipen...ik lijk nu te verzuipen soms in die golf van emoties.Ben blij dat ik vanavond naar de aa kan.Voel me sterk en zwak tegelijk,alsof ik in een emotionele achtbaan zit,pfff.Ik heb zo'n zin om ook wat leuke dingen met jullie te delen die hier afspelen maar ben bang voor herkenning,helaas.Gelukkig schijnt hier heerlijk het zonnetje,denk dat ik viooltjes ga kopen om de bakken in mn voortuintje mee vol te planten.Fijne dag allemaal en veel liefs en sterkte,Nelleke Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 17 maart 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 maart 2006 het is je gelukt Nelleke.. en die emoties moeten toch een keer naar buiten.. dus laat ze maar komen, het is niet anders, en gelukkig kun je ze vanavond al delen op je eerste AA avond. Ik ben heel benieuwd hoe dat is want zie altijd van die amerikaanse beelden voor me, in een kring... mijn naam is .... en ik ben een alcoholist... zou het echt zo gaan?Wees eerst maar heel trots op je overwinning van gisteravond!!Hermiena.. heel veel succes op de begrafenis.. het is idd triest als er maar 6 mensen zijn.. aan de andere kant ook bijzonder dat jij er eentje van bent! (oja en ik heet Anke hihi)Ik heb net heel stoer de hond uitgelaten in mijn trainingspak.. gejogd dus, maar was geen groot succes.. het lijf wilde niet zo erg.. kuiten stonden helemaal strak.. maar toch is het lekker om even te zweten en te weten dat je een lijf hebt... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pietjepuk Geplaatst 17 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 17 maart 2006 Tapas, Nelleke, Satja en Eus,ik ben zo blij te lezen dat we een stel 'enthousiaste' nieuwelingen hebben en wat jullie schrijven is allemaal zo herkenbaar, de oude garde zat een aantal maanden geleden met dezelfde worstelingen. Ik vind het heel behulpzaam in het proces, al jullie ervaringen weer te lezen. Dat ojá, zo voelde dat in het begin, helpt mij van de drank af te blijven.Dank daarvoor. Hermiena, succes straks. Hoop dat je zuigzoen weg isPP Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thil Geplaatst 17 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 17 maart 2006 nou Nelleke, dat herken ik,alsof al je zenuwuiteinden in één klap bloot zijn komen te liggen.Die verdoofden we ooit met drank maar die gaan nu weer pijn doen.Even maar kiezen op mekaar want na verloop van tijd komt er vanzelf, nou niet helemaal vanzelf, een beschermlaagje om heen én je gaat er niet dood aan.Sterkte hoor!Mathilde Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satja Geplaatst 17 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 17 maart 2006 Hé allemaal,Wat prachtig om een compliment te krijgen van de oudjes! 't Is een hele eer om een keer bij de jonkies te horen, lang geleden hoor...Tapas, ik weet inmiddels hoe het komt dat ik me zo belabberd voel. Door de vorst vergat ik dat dit mijn hooikoortsperiode is. Even de pollenverwachting opgezocht en die voorspelt weinig goeds voor mij de komende dagen. Na mijn eerste niesbui heb ik meteen een hooikoortspil genomen en ik voel me langzaamaan alweer helderder worden.Nelleke, als opsteker voor jou zijn hier mijn ervaringen met emoties van de laatste weken:Ik was er ook bang voor, ik dacht dat het allemaal veel erger zou worden als ik niet dronk, maar dat lijkt maar heel even zo. Ik merk dat ik juist veel minder meegesleurd word in emoties. Ze zijn er wel, maar ik kan veel gemakkelijker bedenken dat ik even anders moet kijken.Na een moeilijke dag moet je je bijvoorbeeld 's avonds niet gaan afvragen of je het wel zult redden in een nieuwe woonplaats. Na een moeilijke dag moet je gewoon je bed in gaan en lastige vraagstukken even naast je neer leggen.En om eerlijk te zijn: door te drinken ging ik juist vaak helemaal ten onder in emoties, ik maakte ze groter en groter en de dag daarna was het allemaal nòg veel erger omdat ik me beroerd voelde.Nu ik helder ben kan ik alles veel beter in proportie zien. Dus er zijn wel emoties, maar ze zijn ook gewoon hanteerbaar.Of zoals ons aller tante Til het uitdrukt: je gaat er niet dood aan!Behalve die hooikoorts is het heel fijn dat de lente er aankomt. Wie had ook alweer koolmezen in zijn kastje? Mijn kastjes zijn nog niet bezet, ik heb er een nieuwe derde bij en ben benieuwd of die ook bewoond gaat worden. Het is hier in het buitengebied zo koud dat ze nog niet eens op huizenjacht zijn.Ik ga weer lekker zitten schrijven vandaag, dus tot later!Satja Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thil Geplaatst 17 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 17 maart 2006 Ja Satja,Van die vogelhuisjes, dat was ik. Tante Til.Je moet er gewoon een piepklein bordje op hangen 'Zimmer frei'of 'vacancies' of 'chambre d'hôtes' (toch? Piggelvrouw?) want er vliegen vaak allochtone koolmezen rond.Wat ook leuk is om ze naar het parkje van Fleur te verwijzen, dan hebben we er allemaal plezier van.Doei doei.Mathilde Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thil Geplaatst 17 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 17 maart 2006 jeetje Maarten, gefeliciteerd!Ik dacht dat dat héél lang duurde, je leverfunctie weer normaal. Fijn.Groet.Mathilde Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satja Geplaatst 17 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 17 maart 2006 Gôh, daar word ik ook helemaal blij van. Ik dacht dat ik tot mijn dood met een beschadigde lever rond moest lopen! Wat een opluchting zeg...Fijn dat het zo goed met je gaat StMaarten! Trek jij maar weer zo'n lekkere sloggie aan. Alles wat je in de weg zit moet gewoon lozen!Satja Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pietjepuk Geplaatst 17 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 17 maart 2006 fijn StMaarten,dat geeft de burger moed en inderdaad, goed voorbeeld!Doe maar weer fijn je sloggi aan hoor!prachtig resultaat he! dan zie je ook hoe direct die invloed is van alcohol op je lever.groetjes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 17 maart 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 maart 2006 ik weet niet wat het is maar ik blijf maar steeds een gebreide string voor me zien.. dat moet niet echt lekker gezeten hebben St Maarten.. keek de huisarts niet zijn ogen uit?? Nou, de loodgieter is geweest en het dak weer waterproof.. verder geen romance hoor... veels te koud, hij buiten en ik in het raamkozijn hihihihi dus zal de soep morgen weer wat anders moeten verzinnen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thil Geplaatst 17 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 17 maart 2006 Anke, StMaarten en alle Newbees,Anke als je goed kijkt naar de string zul je zien dat hij niet gebreid is. Die dingen werden vroeger namelijk 'gepunnikd' Dat geldt ook voor jou beste StM!Die werden ouderwets met behulp van een 'houten' klosje met veel liefde gepunnikd hier op het FORUM.Toen hadden we ook ons mooie piazzaatje en parkje nog niet met de gezellige werkplaatsjes en ateliertjes.Toen zat menig forumlid nog stijf achter zijn, maar meestal háár PC te punniken hoor.Sommigen hadden een klosje van blank hout maar de meer welgestelden onder ons konden het zich permiteren om een klosje te hebben, dat een paddestoel verbeeldde, echt rood met witte stippen.En niet alleen strings ( ik heb er trouwens één, die door Piggelmee vervaardigd is uit engelenhaar!)Nee, stápels gele truien werden er gepunnikd voor de mensen die zich in de 'stoppen-met-drank-Tour' (met een geëpibreerde afdeling voor de minderaars), verdienstelijk hadden gemaakt.De vergissing wordt je van harte vergeven Tapas maar StMaarten, jij hád het kunnen weten, jongûh.Ik wilde jullie dit toch erg graag even laten weten want om het heden te snappen moet je het verleden kennen.Alvast een fijn weekend!Liefs,Tante Til Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hermiena Geplaatst 17 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 17 maart 2006 En daar hebben we niks meer aan toe te voegen hoor Tante til!! Wist je trouwens dat ik ook stringetjes heb gepunnikt met kralen? Je kunt ze ook als haar band dragen dus st. maarten als het kriebelt doe je sloggie maar aan en doe de string in je haar. Wel eerst even wassen, wel zo fris he? hahaha.Wat een goed nieuws trouwens van die lever!! Geeft mij ook weer moed hoor!!Nou vandaag precies op het goede moment post gehad. 17 mei mogen we naar de kliniek. Een enorme opsteker dus voor mij nu net de behandeling is gestopt. Weer een goede reden om zo door te gaan he? Harstikke fijn.Pp, de begravenis is achter de rug en gelukkig geen zuigplek meer te zien hoor. Er waren toch nog 16 mensen dus dat viel mee en het was een mooie dienst. Ben blij dat ik er heen ben gegaan hoor.Nou ik ga me gauw omkleden want ik moet zo nog werken en de hond uit laten.Tot vanavond en veel plezier met koffie drinken op het mooie veld van Fleur waar nu ook bordjes hangen met zimmer vrei voor de vogels.Liefs Hermiena Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satja Geplaatst 17 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 17 maart 2006 Hallo Verientje,De illustere Verientje! Leuk om jou ook hier te zien. Je naam komt regelmatig voor in berichten van de oudgedienden dus ik was nieuwsgierig naar je.De anderen ook want ze vragen zich bij elke dagopening weer af of ze nog iets van je zullen horen.Oudgedienden zeg ik, ha!, ik bedoel degenen die al langer dan twee weken op het forum zitten...Gaat het goed met je?Satja Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
verientje Geplaatst 17 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 17 maart 2006 hallo Satja,allereerst ook welkom hier van mij, wel laat, maar ben een dikke week uit de running geweest door een flinke griep.ja 't gaat nu weer best goed met me. Ben nu 3 weken zonder alcohol, op 2 uitglijders na. Eentje vlak vóór de griep, die had ik hier al opgebiecht, ik had een fles wijn en een paar biertjes op, allebei over na een avondje visite. De dag erna werd ik wel héél erg beroerd, ik dacht nu kan ik echt niet meer tegen alcohol, maar dat bleek dus het begin van de griep te zijn. De 2e keer had ik hier nog niet opgebiecht (schaam, schaam) dat was vorig weekend toen ik weer een stukje opgeknapt was van de griep. Normaal zorg ik ervoor dat ik niks in huis heb, (behalve de zolder die vol whiskey staat van mijn man, maar daar durf ik normaliter niet aan te komen) maar mijn dochters' vriendje lust graag een biertje, en aangezien hier niets meer te halen valt de laatste tijd, sleept ie zelf zijn kratje maar mee. Ik had vreselijk de pest in zaterdagavond, heb er dus 6 gepikt van hem (weer schaam schaam), ik heb de laatste maanden af en toe van het ene op het andere moment zo de erg de pest in, voel me af en toe een opstandige, kwaaie, niet te genieten puber, dus ik denk dat mijn hormomen aan het opspelen zijn vanwege naderende overgang, vermoed ik, zou best kunnen als je 48 bent niet? Moet nog een keertje naar de huisarts, met een bloedprikje kunnen ze dat vaststellen blijkbaar. Mocht het niet zo zijn kan ik dáár in ieder geval niet de schuld meer aan geven!Hoe gaat 't met jou Satja? Ben je gestopt of wil je minderen? Sorry dat ik het niet weet maar ik moet even goed het forum nalezen want er is een hoop geschreven deze week.Groetjes, Verientje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satja Geplaatst 17 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 17 maart 2006 Ach nee, natuurlijk hoef je niet te weten wat hier allemaal gebeurd is, je zou jezelf helemaal de pleuris moeten lezen! Ik heb soms al moeite om een dag in te halen.Ik ben nu bijna twee weken geleden helemaal gestopt met drinken en dat bevalt me uitermate goed. Het valt me eerlijk gezegd nog ontzettend mee ook. Terwijl ik toch al heel lang heel veel drink.Fijn dat je hier weer bent en vertelt hoe het je vergaat. Schaam je nou niet, Verientje, het is toch hartstikke goed dat je al drie weken bijna droog staat?Als ik één ding hier op het forum geleerd heb is dat je jezelf niet voor je kop moet slaan als het een keertje mis gaat. Mijn overtuiging is dat je het niet op kracht moet doen, maar vanuit je inspiratie. Dan is het ook niet zo erg als je een keer uitglijdt, als je maar niet helemaal onderuit gaat en denkt dat je het toch niet kunt.Die opstandigheid ken ik ook. En de overgang ook trouwens (ik was daar erg vroeg mee en het is eigenlijk al achter de rug behalve als ik te veel eet en drink, dan krijg ik weer opvliegers, alcohol is echt een superslechte stof als je in de overgang bent).Ik hoop dat je regelmatig blijft schrijven, mij helpt het echt heel goed om hier rond te schuimen en het is bovendien ontzettend leuk, af en toe lig ik echt helemaal dubbel van de reacties en fantasieën van iedereen.Groet,Satja Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pietjepuk Geplaatst 17 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 17 maart 2006 Niet vanuit je kracht maar vanuit je inspiratiewat heb je dat mooi gezegd en wat een waar woord! Kracht heb je er wel bij nodig maar vanuit je inspiratie moet je het doen, tja, echt góed gezegd zeg.Verientje, fijn dat je er weer bent! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hermiena Geplaatst 17 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 17 maart 2006 Hey Verientje,fijn dat je er weer bent hoor. goh vervelend dat je ziek was. Ik was al bang dat je ons vergeten was en je goede voornemens ook. Ben blij om te lezen dat het niet zo is.Katrien fijn om van jou ook weer wat te horen hoor.Nou ik ga nog ff freubelen heb weer een hoop inspiratie.Fijn weekend alvast allemaal.Liefs Hermiena Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten