Spring naar bijdragen

zaterdag 18 maart


Satja

Aanbevolen berichten

's morgens een heel klein beetje wakker
vrieskou glijdt over mijn gezicht
onder mijn warme dekbed
geniet ik van die halve slaap
schuin oog naar de wekker
de draaiende motor van de krantenbezorger
is me weer ontgaan vanmorgen vroeg
zo diep en rustig sliep ik

niet terug willen in de slaap
niet weg willen wezen
niet tegen de dag, het leven op zien
geen beren op de weg

de toekomst warm en open voor me
nieuwe plannen, nieuwe verlangens
nieuw genieten
nieuw leven


Satja


:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen lieve Medea,

Zie je wat er gebeurt door alle reacties? Het begint zichzelf al te voltrekken!

Vandaag kun je de hele dag denken: dit is de laatste keer dat ik me zo klote voel.
Dat heb ik toen die maandag ook de hele dag gedaan, een soort afscheid.

Dit is een mooie en belangrijke dag voor jou!
Als opsteker vast een kadootje.

:musicnote:

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

voordelen van nuchter op een feestje zijn.. zien hoe al die anderen rare dingen gaan doen door de alcohol.. dus Satja, vanavond gewoon maar eens gaan observeren zodat je ziet wat alcohol met mensen doet.. de gesprekken die steeds luider worden..het oeverloze gelul over niks.. gewoon als een wetenschapper toekijken.. volgens mij vergaat je de zin van het drinken vanzelf wel als je dat goed bekijkt, en verder zal het je opvallen dat er mensen zijn die niet drinken en het ook naar hun zin hebben. Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik nog nooit nuchter een feestje heb meegemaakt maar ik kan me zo voorstellen dat dat zo gaat....

Vandaag Medea's grote dag.. zou zij ook eindelijk mee mogen doen met de euforie waarin wij stoppers en minderaars ons wentelen? ik gun het je van harte meid!! Haal niks in huis en laat de mensen om je heen je ook in de gaten houden. Spreek nu je nog nuchter bent met ze af wat ze moeten doen als jij toch gaat drinken.. of woon je alleen? want dan is het lastiger..

Pietjepuk? ik zit steeds maar uit te kijken naar de soap, ben zo benieuwd hoe het vandaag zal gaan met iedereen?

Verder wens ik iedereen die ik natuurlijk vergeet op dit moment een fijn en droog weekend toe. Ik moet zeggen dat ik eindelijk ietsje uitgeruster ben.. en er vandaag maar een lekkere binnenzit bij de verwarming rondhangdag van ga maken..

tot later!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

okee, Tapas,

speciaal voor jou dan:


Gaat Nelleke nu zij de dollartekens ziet toch op de kinderen van de anderen FORUMSOAPIES passen?

Gaat Houten concurreren met de kroeg van Satja en gaat zij een internetcafe beginnen, of gaan die twee ook een fusie aan?

Heeft Ziba het zó druk dat ze alleen nog maar even kan langszoefen in HET FORUM?

Gaan de FORUMleden Helder redden en mee naar Nederland nemen om m in het achterkamertje van Mathilde weer helemaal op te lappen?

Wordt het zo gezellig op het plein dat niemand meer in het reisbureau van Pietje Puk komt omdat vakanties niet meer nodig zijn?

Wordt het park van Fleur nu het lente wordt het centrale ontmoetingspunt zodat Satja en Houten hun faillicement moeten aanvragen?

En gaat Piggelmee tuinman worden?

Gaat Mathilde StMaarten en Tapas leren puniken?

Mag StMaarten nog wel terugkomen bij de dokter nu zijn lever weer helemaal in orde is?

Is de verhouding tussen Tapas en Hermiena voor eeuwig verstoord nu ze beiden een dagdraadje hebben willen openen?

Zullen Roess en Janneke iets meer tijd vinden om zichzelf voor te stellen zodat het tweerichtingsverkeer kan worden?

Ziet Satja er echt uit of ze gisteren een fles wijn gezopen heeft of was dat maar een grapje na 11 dagen (!!!!) zonder?

Wordt Hermiena nu ook een nieuwe scriptschrijver naast Emma en PP zodat PP en Emma allebéi weer kunnen lantefanten?

Welke leuke dingen spelen zich bij Nelleke af waarover ze níets aan ons kwijt wil...!

Waarom Satja PP en consorten 'oudjes' noemt en waarom PP dat voor één keer niet eens erg vindt?

Zal Mathilde geschiedenisleraar worden op ons plein en vertellen aan de 'versen' over gele truien, fietsen en villa Nonalcoholica?

Waarom Verientje zich vandaag weer gemeld heeft en hoe het met haar gaat?

Heeft de brandweer tijdig Dreamer kunnen bereiken en bleek het uiteindelijk toch weer loos alarm (hopelijk he Dreamer)

Waarom Katrien toch nog meeleest en vr Dreamer uitzond. mkt

Waarom Verientje 6 biertjes gedronken heeft en waarom iedereen blij is dat ze zich weer gemeld heeft!

Waarom Dick zijn excuses maakt en de anderen dat absoluut niet nodig vinden!

Waarom Floortje zich vandaag niet gemeld heeft maar morgen weer wel!

Gaat het Medea vandaag lukken met alle goede tips van Satja en Emma?

Waar hing Eus gisteren uit?zal zij vandaag weer van de partij zijn?

Gaan we vandaag weer wat horen van Kaya,Dmitri, Paul 40, Cheryl,Jannetje,Moon,Gerda,Blacky ,Toni,Kika en Kato

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel goed Tapas, jezelf lekker verwennen vandaag nu je je wat beter voelt. Geniet er van, je hoeft vandaag geen kastjes schoon te maken... Boekje lezen, filmpje kijken, tukkie doen op de bank, lieve vriendin bellen etc etc.

En dat geldt natuurlijk ook voor alle anderen vandaag!

Liefs,

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat mooi gezegd de dagopening Satja! En zo herkenbaar! Doet me ook aan de lente denken, een nieuw begin, eigenlijk een heel mooi tijdstip om een nieuwe wending aan je leven te geven.

En Medea: sterkte vandaag, en misschien is Houtjes keukenwekker een idee? Gewoon per uur. Mij helpt het om te denken dat de voordelen van alcohol ééérg kort duren en de nadelen ééérg lang.

een hele fijne dag iedereen,
groet Verientje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En dank jullie allemaal dat je aan mijn feest van vanavond denkt. Ik zie er lang niet zo tegenop als anders.
Mijn gedachten zijn altijd: het gaat vast niet lukken om leuk te zijn en hoe krijg ik genoeg drank binnen om mezelf lekker te voelen zonder dat iedereen denkt wat een zuiplap is dat, waar kan ik slapen, met wie kan ik meerijden, was het maar vast voorbij etc etc.

Nu ben ik gewoon ontspannen, ik zie wel of het leuk is. En of ik zelf leuk genoeg ben is eigenlijk helemaal geen vraag. Ze doen het er maar mee! En ik merk dat ik verder denk dan vanavond, er ligt nog een heerlijke zondag te wachten op invulling. Dus dat is echt anders dan vroeger (ahum, twee weken geleden...), 't is niet meer alles of niks op deze ene avond.

Wat een zegen!

Satja

PS Heb je dit goed gelezen, Medea? Zo kan het dus ook zijn!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé Dreamer!

Wat fijn dat het gelukt is gisteren. Ik stuurde je al een privé berichtje omdat ik bang was dat je er snel weer vandoor zou gaan.

Wat goed van je dat je het monster gisteren overwonnen hebt! Zie je hoe sterk je kunt zijn?

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Eustatius,

Ja grappig dat we dat allebei gedaan hebben hè. Maar we deden het water wel bij de wijn/jenever die nog overbleef hè, niet die we opdronken.

Dus jij gaat strakjes lekker eten, en 2 glaasjes wijn erbij drinken. Nou, ik vind 't knap hoor, ik zou heel graag willen dat ik dát nog eens kan leren. Maar bij mij is de rem er na het eerste slokje af, en dan kun je me met geen tien paarden tegenhouden, ik hoop voor jou dat het lukt, zou heel fijn zijn.

Nog een hele fijne dag verder,

groet Verientje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Satje bedankt voor je mooie opening!!!
Veel succes vanavond op je feestje en ga je nu niet afvragen of je wel leuk genoeg bent want je bent hartstikke leuk hoor!! Niks mis met jou.

Anke, geniet van je verwendag hoor!! Ga lekker in bad of uitgebreid douchen. Verwen jezelf maar lekker.
En wat je beschrijft over feestjes, zo is het inderdaad precies en dat is best lachen als jezelf nuchter bent. En het heeft ook als voordeel dat jij de volgende dag nog precies weet wat er allemaal gezegd is en door wie.
Verien fijn dat jij ook weer van de party bent.

Eus, wat jammer nou eigenlijk dat je schrijft dat je 2 glaasjes wijn mag hebben en dat je er bijna naar uitkijkt. Denk dat je een beetje moet oppassen met jezelf belonen met alcohol voor goed gedrag.
Maar goed, je moet het natuurijk zelf weten maar voor mij werkte het niet. Ik vind het nog al riskant eerlijk gezegd. Nou ja in ieder geval een fijne avond.

Nou iedereen een heel fijn weekend,

Ik ga zo ff werken, heb helemaal geen zin. Moet een ketting maken voor een collega onder werktijd. Hahahaha beunen in de baas zijn tijd. Goed he?

Manlief is bezig met het maken van een kast dus dan is dat ook al weer klaar. Het wordt ooit nog wel eens wat met dat huis van ons.

Liefs Hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ach beter om te beunen onder je werk. Ik zit nu thuis te beunen.. krijg er helaas niks voor betaald, en ben al zeker 5 uur bezig geweest vandaag om een nieuwsbrief in elkaar te zetten. Op het werk lukte dat even niet. DUs zit k hier nog steeds in mijn pyama maar wel in alle rust die ik op mijn werk niet heb. en hoef nog maar 2 pagina's van de 12. Net het bos in geweest en nu lekker voor de kachel weer opwarmen.. bah... IK WIL DE LENTE!!! of iig wat zon!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He anke, wat vervelend dat je thuis je werk af moet maken he? Maar wel lekker in pyama en dat is toch ook wel weer fijn he?

Nou ik had geen zin in mijn werk maar het viel reuze mee het was heel gezellig. Ik ben zo ontzettend blij met mijn werk he? Heerlijk vind ik het om nog wat voor die arme mensen te kunnen betekenen. Geeft me heel veel voldoening!!

Nou ik heb een mooie opdracht binnen gekregen van mijn collega. We zijn op het werk alvast begonnen en ik ga de ketting zo afmaken. Vind het altijd erg leuk om in opdracht iets te maken. Op het werk weten ze me ook steeds vaker te vinden. Mag ook altijd de sieraden van bewoners repareren. Is zo leuk om dan die blijde gezichten weer te zien als de ketting weer heel is!! Geniet ik ook erg van.

Nou ik ga nog even bij manlief zitten en dan naar bed. Morgen vroege dienst dus om half 6 op en de volgende dag weer nachtdienst. Heavy!!

Fijne drankloze avond.

Liefs Hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hou allemaal,

Wij hadden gisteravond visite en er was ook bier in huis. Die mensen kon ik nog niet zo goed maar had op een gegeven moment door dat de man wel degelijk een alcohol probleem heeft. Zoals hij in een paar uur tijd het bier achteroversloeg en dingen vertelde zoals als thuis de bier op is dan ga ik gewoon naar de buren en daar verder drinken.
:wacko:
Mijn vriend drinkt gelukkig nooit alleen heel sporadis (of hoe je het ook spelt) Op een gegeven moment begon ik ook zin te krijgen in een pilsje (alcohol) maar heb het braaf bij dubbeldrank light gehouden.
Ik ergerde me groen en geel aan die vent, hij zei tegen mij:"waarom drink jij dat bocht"hij vindt dat je het alleen met alcohol gezellig kon hebben.

Nou ik heb tegen Jan gezegd dat ik die mensen hier niet meer wil hebben wat een verstant!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed zo Erica!!! Die mensen kun je maar beter niet thuis hebben hoor!!! Ben trots op je!!!! Heb je die man niet even een paar adressen gegeven over alcohol en hoe slecht of het is??? Had ik wel gedaan denk ik. Maar goed, je hebt niet gedronken. Toppie!!!

Liefs Hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lollig he Erica,

dat je nu kan zien hoe irritant mensen zijn die te veel drinken! Dat heb je normaal nooit door omdat je zelf éen van de ersgsten bent (althans, dat was ík altijd).

En hoe meer mensen zelf een alcoholprobleem hebben, hoe meer ze zeuren over jouw NIET drink gedrag. Dat is me ook al opgevallen. Iemand die geen drankprobleem heeft vindt het verder ook heel normaal dat je niet drinkt! Iemand die wél een drankprobleem heeft wil het liefst dat je meedoet, dan valt ie niet zo op! Dát merk ik nu heel erg.

Vroeger vielen ze niet zo op, ík was altijd erger. Maar dát, lieve Erica is voorgoed voorbij en bij jou zo te zien ook. Je gaat er nog lol in krijgen he?!

Ik heb inmiddels drank in huis. Kwam meer door toeval, gekregen van gasten. Het lukt me nu wel (na 110 dagen) om het gewoon in huis te hebben zonder het gevaar het op te maken. En ik vind het lóllig. Ik heb nooit een voorraad gehad. Alles ging altijd gelijk op! Ik had eigenlijk nooit drank in huis. Ik kocht mijn dagvoorraad en als ik ging slapen was die voorraaad 'klaar'. Nu heb ik dus gewoon een aantal flessen staan. Ik ga eens een wijnrek kopen. Ik vind dit echt grappig.

En Hermiena, het is bijijijna 25 maart he, je grote uitje! Zie je er tegenop?

Ik moet nu ook aan Satja denken, die staat daar voor het eerst broodnuchter op een feest. Ik weet nu al: dat had ik ook de eerste keer: zij zal zich momenteel verbazen hoe gezellig ze is zonder drank! Het valt waarschijnlijk reuze mee. Althans, dat hoop ik heel erg

En Eus met haar eetclub, spannend hoor, allemaal!

Verientje, fijn dat je weer zo meedoet!

Medea, terwijl we allemaal ons best doen aan je te denken en een hart onder de riem te steken hoor ik niets! Ik heb erg benieuwd of onze energie je geholpen heeft. Laat even weten...! Zou ik erg prettig
vinden.

Ik heb dat stuk over in uitersten leven gezocht maar niet gevonden, ergens eind februari volgens mij maar ik zie m echt niet! Sorry, was inderdaad interessant. Moraal was; alles wat we doen doen we met volle overgave, of we werken hard, of we doen geen moer, of we studeren ons te pletter, of we doen niets, maar dat geldt dus ook voor alle andere zaken: of je rookt 3 pakjes per dag of niets, of je zuipt of niets. Het is zo moeilijk voor ons allemaal een tussenweg te vinden. Dát was de strekking waar we het grosso modo allemaal mee eens waren. Maar ik kan het ook niet meer vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 maart, ja die dag komt er aan. Ons grote uitje. We hebben alleen nog geen bus dus mischien gaat het wel helemaal niet door. Afwachten dus maar drinken doe ik toch niet. En pp ik heb ook gewoon drank in huis hoor maar meestal doet het me niet zoveel en als ze me gaan roepen dan gooien we de vooraad in de auto van manlief. De buren zullen dan wel denken dat manlief zwaar aan de drank is, hahaa. Alhoewel die zijn vast met andere interessantere dingen bezig denk ik.

En nu ga ik pitten.

Liefs Hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hehe, mijn klus is geklaard... ik heb de hele middag en vanavond ook nog aan een opdracht zitten werken die me op het werk zelf gewoon niet lukte.. Een nieuwsbrief in stramien zien te krijgen en dat is gelukt.. daardoor had ik niet eens tijd om aan drank te denken.. harder werken dus hihi.. of beter van niet. Vandaag voelde ik me gelukkig weer wat fitter. De afgelopen 3 dagen was ik zooooo moeoeoeoeoeoe... zo moe ben ik lang niet meer geweest.. schijnbaar slaap je met drank en 2 seresta's toch beter dan met 1 serestaatje.. Ik was die ook aan het afbouwen maar nu met die enorme pijn in mijn rug is dat niet handig.. kan mijn draai niet vinden in bed, en als ik een verkeerde beweging maak dan AUW.. niks aan dus... Eigenlijk zou ik naar de huisarts moeten maar ik heb er zo'n hekel aan.. maar als het maandag niet minder is dan ga ik bellen hoor!!

Satja, hoe was je feestje?
Medea, ik denk dat het je niet gelukt is, jammer joh.. er stond hier een heel peleton voor je klaar om je val te breken.. morgen weer proberen???? ben ik weer om een uurtje of 6. Eens moet het lukken!!!

Zou Frans Bauer trouwens zelf die tekst geschreven hebben? kan het me bijna niet voorstellen, en verliefd op Rob de Nijs, ach, hij is toch echt wel knap hoor.. en weer vrij geloof ik...

Nu ga ik nog even van vanavond bijlezen... en daarna slapen.. liggen, auau..

trusten allemaal!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...