Spring naar bijdragen

eerste aa bijeenkomst


nelleke

Aanbevolen berichten

Gisteren was het dus zover,mijn eerste aa bijeenkomst.Na een hartelijke ontvangst(voelde me er meteen thuis( terwijl ik normaal de kat uit de boom kijk en me alleen met alcohol op een houding weet te geven tussen vreemden)Als er een nieuwkomer is wordt er altijd begonnen met de eerste stap,iedereen vertelt dan hoe zijn alcohol problemen begonnen zijn,waar het toe geleid heeft,de stap naar de aa en hoe het nu is.Wat ik er heb gehoord en gezien heb heeft me geraakt,ontroerd en tegelijkertijd gesterkt.Des te meer werdt mij duidelijk hoe alles verwoestend de ziekte alcoholisme is.Toen ik maandag na op site brief aan een alcoholiste te hebben gelezen van de aa in tranen belde kon ik niet half vermoeden hoeveel goeds me die stap zou brengen.Nu begrijp ik toen die meneer zei,meid,het komt goed je zal zien,je krijgt er een hele familie bij,het enigste wat we vragen is dat je moet WILLEN om te stoppen,niet dat je stopt.Ik weet nu 90% zeker dat ik met behulp van al die lieverds en ervarings deskundigen van de aa nooit meer HOEF te drinken.Ik vertrok met 2 telefoon nummers (meid,bellen als je een moeilijk moment heb al is het 's nachts!)en een opgeladen accu naar huis.Ik zou echt iedereen de aa aan bevelen,het is echt helend zoals iedereen elkaar daar steunt en wat ze met elkaar delen.Ik sta niet meer alleen in mijn strijd,alleen krijg ik het enorme monster niet verslagen maar met zn allen zijn we sterk genoeg om hem op zn knieen te krijgen en uiteindelijk de dood in te jagen.
Ik kijk uit naar een heerlijk weekend sinds eeuwen,een weekend zonder drank samen met mn 16 jarige dochter gezellige dingen doen.De kleintjes zijn bij een vriendin logeren.Ik wens jullie allemaal heel veel sterkte in de strijd.Er is hoop,altijd...er zijn vele handen die zich naar je uitstrekken,je hoeft ze alleen vast te grijpen...Dat we veel steun,kracht en liefde van elkaar mogen ervaren
veel liefs nelleke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...