nelleke Geplaatst 18 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 18 maart 2006 Gisteren was het dus zover,mijn eerste aa bijeenkomst.Na een hartelijke ontvangst(voelde me er meteen thuis( terwijl ik normaal de kat uit de boom kijk en me alleen met alcohol op een houding weet te geven tussen vreemden)Als er een nieuwkomer is wordt er altijd begonnen met de eerste stap,iedereen vertelt dan hoe zijn alcohol problemen begonnen zijn,waar het toe geleid heeft,de stap naar de aa en hoe het nu is.Wat ik er heb gehoord en gezien heb heeft me geraakt,ontroerd en tegelijkertijd gesterkt.Des te meer werdt mij duidelijk hoe alles verwoestend de ziekte alcoholisme is.Toen ik maandag na op site brief aan een alcoholiste te hebben gelezen van de aa in tranen belde kon ik niet half vermoeden hoeveel goeds me die stap zou brengen.Nu begrijp ik toen die meneer zei,meid,het komt goed je zal zien,je krijgt er een hele familie bij,het enigste wat we vragen is dat je moet WILLEN om te stoppen,niet dat je stopt.Ik weet nu 90% zeker dat ik met behulp van al die lieverds en ervarings deskundigen van de aa nooit meer HOEF te drinken.Ik vertrok met 2 telefoon nummers (meid,bellen als je een moeilijk moment heb al is het 's nachts!)en een opgeladen accu naar huis.Ik zou echt iedereen de aa aan bevelen,het is echt helend zoals iedereen elkaar daar steunt en wat ze met elkaar delen.Ik sta niet meer alleen in mijn strijd,alleen krijg ik het enorme monster niet verslagen maar met zn allen zijn we sterk genoeg om hem op zn knieen te krijgen en uiteindelijk de dood in te jagen.Ik kijk uit naar een heerlijk weekend sinds eeuwen,een weekend zonder drank samen met mn 16 jarige dochter gezellige dingen doen.De kleintjes zijn bij een vriendin logeren.Ik wens jullie allemaal heel veel sterkte in de strijd.Er is hoop,altijd...er zijn vele handen die zich naar je uitstrekken,je hoeft ze alleen vast te grijpen...Dat we veel steun,kracht en liefde van elkaar mogen ervarenveel liefs nelleke Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satja Geplaatst 18 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 18 maart 2006 Nelleke, wat fijn dat je je zo thuis voelt bij de aa. Zo te lezen ben je helemaal op de juiste plek. Dus dan gaat het je lukken deze keer! Wat een vertrouwen!Satja Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pietjepuk Geplaatst 18 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 18 maart 2006 ja, dit klinkt heel erg goed. Fijn hoor. En wat ben je goed binnengehaald!! Zo zie je, als je hulp vraagt kan je dat blijkbaar volop krijgen. Je hoeft het niet alleen te doen he! Heerlijk. Wat een week voor je he. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleur Geplaatst 18 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 18 maart 2006 Zo Nelleke,Wat een heerlijk gevoel moet dat zijn. En je klinkt al zo positief, het gaat je lukken. Heerlijk hè, als je die stap gezet hebt om hulp in te schakelen. Dan komt er zoveel goeds voor terug.Groetjes, Fleur Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
verientje Geplaatst 18 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 18 maart 2006 Hoi Nelleke,Fijn dat je je meteen thuisvoelde. Een goed begin is het halve werk. Het is zeker erg belangrijk dat je je op je gemak voelt bij de anderen. Dan komt de rest ook allemaal goed. Veel succes!!!!Een heel fijn weekend,groetjes, Verientje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hermiena Geplaatst 18 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 18 maart 2006 Nelleke, wat fijn voor je!!! Fijn dat je je zo thuis voelt bij de AA. Daar heb je vast een heleboel aan he?Een heel goed begin voor jou!!! Ga zo door, je komt er wel en vanaf nu wordt het alleen maar beter hoor.Liefs Hermiena Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
roess080 Geplaatst 18 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 18 maart 2006 wat een geweldige stap vooruuit. ik hik er nog tegenaan maar jou bericht geeft moed sterkte en fijn weekend Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nelleke Geplaatst 19 maart 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 maart 2006 Hallo Roes,Gewoon bellen zou ik zeggen,je hebt alles te winnen en niks te verliezen.Vindt je het niks ben je niks verplicht.Probeer het,je bent het waard!!lieve groetjes nelleke Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten