Spring naar bijdragen

kennismaking


roess080

Aanbevolen berichten

nu ik ben na een poging in januari -al die goede voornemens- weer opnieuw aan het
proberen te stoppen maar nu met hulp van jullie en en internetbehandeling
ik ben een vrouw van 49 jaar, alleenstaand maar met hond.
mijn drinken is circa 25 jaar geleden begonnen, na mijn scheiding. Al snel dronk ik iedere dag een fles wijn leeg. zo langzamerhand een gewoonte om 'savonds even te ontspannen. zo ongeveer een jaar geleden werd dat stiekumpjes meer. mijn werkloze en vriendloze staat hielp hier wel bij. ik kan moeilijk met spanningen omgaan die werden omgezet in nog maar een glas. dat probeer ik nu af te lern.
tot zover ik ben niet zo'n super kletser over mezelf dus tot horens

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Roess

weet je wat ik zo goed van Tactus vind: ze proberen een stap eerder aan de slag te gaan. De spánning wegnemen door anders te gaan denken in plaats van de manier van reageren op spanning veranderen. En dát is als ik jouw verhaal lees, ook voor jou waarschijnlijk een enorm goede gewaarwording

veel succes, hoop tot steun voor je te zijn, hoop dat je dat voor mij ook bent

PP

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Roessss..

Ook ik ben een vrouw, alleen met hond, alleen dan zonder scheiding. Ik zit deels in de WW deels in de WAO maar doe vrijwilligerswerk, misschien is dat een idee voor je.. dat biedt in elk geval structuur en geeft je een reden om sochtends katerloos op te moeten staan en tegelijkertijd leer je wat mensen kennen. Het heeft mijn leven iig een stuk leuker gemaakt dan toen ik nog hele dagen thuis zat...

succes en hopelijk kunnen Medea en jij samen optrekken bij het stoppen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeg Roesje,

Ik wil ook graag in de club van alleenstaande vrouwen met te veel stress die gewend zijn elke avond een fles witte wijn (ww) achterover te kieperen en zich nog redelijk overeind weten te houden......
maar goed ik ben nu al enige tijd bij deze club en min een uitglijder hier en daar ben ik een stuk gezonder en nuchterder bezig en dat bevalt heel goed (en soms is het gewoon stik-moeilijk)..... verder heb ik e.e.a. meegemaakt en ben erg ziek geweest kan niet meer werken dus WAO en nu doe ik vrijwilligerswerk, volgens mij voldoe ik redelijk aan het profiel, alleen heb ik geen hond maar een kat!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Roess, hier Satja, geen hond, geen kat, geen man, geen kinderen. En toch.... een heerlijk leventje. Ik heb leuk werk en volg daarnaast een inspirerende, intensieve opleiding. Ik was al best tevreden maar sinds twee weken is daar nog een kroontje op gekomen omdat ik gestopt ben met drinken. Er gaat een wereld voor me open nu ik nuchter en helder ben.
Ben dus nog in de beginfase en loop helemaal over van enthousiasme. Dit gun ik iedereen!
Mede daardoor (maar ook omdat ik gewoon zo ben) ben ik soms een beetje direct, maar altijd met de beste bedoelingen.
Ik vind erg veel steun bij Tactus en bij dit forum, ik hoop dat dat voor jou ook op zal gaan.
En het is een schitterend idee van Medea om samen op te lopen. Ik ben tegelijk met Tapas begonnen en dat schept een band!

Ik wens je veel helderheid de komende tijd!

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

't Is rustig vanavond hè? Dat is door de week wel vaker zo. Meestal komen er laat op de avond wel weer een paar opdraven.

Ik zal ter lering ende vermaak voor jou de drankjesdraad ophalen. Daar hebben we een poosje geleden allemaal onze favoriete alcoholvrije drankjes in gezet.
Ik ga er ook mijn laatste verzinsel nog even aan toevoegen.

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kleine correctie, hermiena had nachtdienst. Maar gelukkig zit het er nu weer op en ben ik vrij, kan ik zo lekker gaan slapen. Roes fijn dat je er weer bent, een goed plan om samen met medea op te gaan. Dan kunnen jullie elkaar er mooi door heen slepen en wij slepen natuurlijk ook mee hoor.

Hhahaha grappig, straks hebben we hier een soap en de nieuwste afleveringen van desperate housewifes.
Dus dames blijf schrijven want ik ben gek op die series!!!!

Liefs Hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hello roes ik ben ziba een vrouw va 37 getrouwd, en ik heb een kind van 5 en een hond ik werk op dit moment igedeeltelijk in de ziektewet.ik ben begonnen met drinken sinds ik 18 was maar nooit regelmatig sinds jaar geleden begon ik met regelmatig drinken.ik ben beij tactus begonen met bedoeling om minder te drinken en het ging harstikke goed tot afgelopene vrijdag toen heb ik een hele erge uitglijer gehad maar ja!ik wens jouw heelveelsucses groetjes ziba

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja Satja daat is wel plezieriger.
maar je hebt gelijk, het weekend deed ik even niet mee en was ik weer even eigenwijs- dacht ik wil wat kunnen drinken- dat valt me zwaar totaal niets te drinken in het weekend want dat hoort zo voor het feestgevoel van het is weer weekend. Door de week gaat het me stukken beter af en voel ik mij ook beter. dus vanavond wordt het gewoon weer mijn favoriet drankje half glas Coolbest original aangevuld met bruisend koele spa, heerlijk
Het gaat jou ook goed zo te merken ik vind het knap dat je het zo goed volhoudt slaap lekker voor straks
groet Roess

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi roess
Ik ben een vrouw van 43 en woon samen en heb twee grote kinderen van 15 en 20. Mijn hoofdzakelijke verslaving is eigenlijk medicijnene en drugs, drank is ook niet goed voor mij als ik een neem neem ik de hele fles.

O ja ik heb ook nog een hond, kat, konijn en cavie. (wat een beestenbende he)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

borderliner... hihihihi

...het ene moment denk ik, het gaat zo goed, ik drink nooit meer...
...en het volgend emoment denk ik.. ach een glaasje af en toe ... wie weet is dat ook te doen

gelukkig zegt mijn verstand nu nog gewoon.. vandaag niet en morgen zien we weer en houd ik dat al 17 dagen vol....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...