Spring naar bijdragen

Woensdag 22 maart


hermiena

Aanbevolen berichten

hahaha sneeky he? Het is me gelukt, ik ben vandaag de eerste met een nieuw draadje.
Een draadje waarop ik iedereen heel veel sterkte wil wensen in de strijd. Een draadje waarop ik iedereen gun dat het ons weer gaat lukken en dat we met zijn allen een hele mooie dag krijgen!! Een draadje van geluk!!! Geluk, dat gun ik iedereen hier.

Nou over geluk gesproken, ik ga naar bed waar een hele lieve man op mij wacht en een heel lief hondje aan zijn voeteneind. Ik geef manlief een kusje op zijn neus waarna hij zich lekker tegen mij aan gaat nestelen en het hondje een aai over zijn bol waarna zij lekker tegen mij aan kruipt.
Als dat geen geluk is??? En morgen is het weer een mooie dag. Toch?

Alhoewel, om dit mooie tafereel even te verstoren, morgen komt mijn moeder langs!! Maar goed dat maakt niet uit, ik ga er toch een mooie dag van maken.
Hopelijk jullie ook!

Slaap lekker,

Liefs Hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hahahahaah.. sorry Hermiena, dat laatste stukje.. morgen komt mijn moeder langs.. wat is dat toch met moeders he.. ze kunnen je vaak weer laten voelen dat je dat kleine kind bent wat zoveel fout deed. Nou lekker laten lullen... wij en jij weten beter!!.. dus succes vandaag!! en laat alles lekker bij haar liggen.. en ga nergens echt op in.

goeiemorgen allemaal.. en nu moet ik opschieten, anders kom ik te laat op mijn werk. Ik ga vanmiddag lekker wandelen met een vriendin en het vriendje van mijn hond.. heb er veel zin in, lekker bijkletsen.. lekker naar het strand ofzo.. tot later. ik moet rennen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik moest ook lachen,

ik zie mijn moeder meteen al voor me met haar bezorgde hoofd. Dan kijkt ze me zo aan en zie ik haar denken: "volgens mij gaat het niet goed met mijn Pietjepuk". Dus voor ze komt doe ik mijn allerleukste kleren aan, kleurtje op mijn gezicht, make upje leuk, haar leuk, vrolijk hoofd en dan is de eerste opmerking: er is een knoop van je bloesje, moet ik m even maken. GRRRRRR

sterkte Hermiena, fijne middag met je vriendin Tapas en fijne dag allemaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi hoi,
zo de nieuwe dag is al heel lang bezig maar bij mij wil het nog niet zo. Grrr. Moeders, heerlijk toch, maar herkenbaar de verhalen. Alles spic en span en dan nog ziet ze een scheefhangend gordijn.

Gezellig dat Helder weer heel huis terug is. En fijn dat Eus er weer is.
En we gaan allemaal weer heel erg ons best doen op het pleintje. Leuk een bloemen kiosk, lijkt me ook wel wat.

Jongens, tot horens,
Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Allemaal,

Ben weer on-line na een aantal dagen een 'virus' onder de leden gehaad te hebben. Computer is nog niet helemal hersteld maar kan weer mailen en 'naar buiten kijken'.

Zal vandaag en morgen de draadjes proberen op te pakken.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo,

Fijn dat je terug bent Helder, en fijn dat je blijft ondanks dat je vriend het belachelijk maakt. Ik hoop dat hij af en toe mee gaat lezen, dan kan hij zien waar het over gaat en misschien iets van zichzelf herkennen.

Dick weer in de lucht, Eus weer op haar post, mooi zo!

En dan die moeders hè...
De mijne woont aan de andere kant van het land en komt niet meer bij me thuis, maar die kon er ook wat van hoor! Ik heb jarenlang erg direct moeten zijn (bemoei je er niet mee, mam, of: ma, ik ben nu veertig, je hoeft me niet meer te vertellen hoe ik blablabla) en nu gaat het prima tussen ons.
Ze zegt nog wel regelmatig: ik zeg dit of dat niet meer want dat mag niet van Satja.
Maar ondertussen heeft ze me twee weken geleden wel knopen aan leren zetten want die vielen er bij mij telkens na twee dagen weer af. Iedereen gelukkig!

't Is weer lekker stil hier vandaag!

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rustig hier zeg, nou heel niet erg dan duik ik zo lekker mijn bed in. Ben bekaf!!!
Satja zo gaat het met mijn moeder ook hoor, alleen heeft ze nog steeds niet door waar mijn grenzen liggen. Maar vandaag was het best gezellig hoor. Moest haar wel weer duidelijk mijn grenzen aangeven maar goed de aanhouder wint he?

Nou ik duik er in. Morgen vroege dienst, niet echt fijn als je net uit de nachtdienst komt.

Fijne avond liefs Hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moeders,

met de mijne was het zo rampzalig dat ik 8 jaar geen kontakt meer heb gehad met mijn ouders... ik kon het niet meer. Bij de dagbehandeling die ik in 2000 deed hoorde ook gezinstherapie... pfffff.. dus eerst maar met mijn zus en toen moest ik er toch aan geloven.. met mijn ouders.. ooh wat was dat heftig en zwaar.. janken, boos, zowel mijn moeder als ik (en mijn vader die heerlijk vanaf een afstandje zat te kijken wat er nou toch allemaal aan de hand was). Uiteindelijk werd duidelijk dat we alletwee verwachtingen van elkaar hadden die nooit waargemaakt konden worden.. dus die altijd uitliepen op teleurstellingen.. (mijn moeder is/was zowiezo van het type, ik ben niet boos maar wel verdrietig)

Toen we dat eenmaal duidelijk hadden leerden we elkaar accepteren en respecteren en vonden we een manier van omgaan die niet op teleurstellingen uitliep. Dat is wel een periode van 3 jaar geweest denk ik en nu is het kontakt langzaamaan hersteld. En gaat het perfect! Ik erger me niet meer aan haar.. ze is zoals ze is.. en zij laat mij in mijn waarde. En als ik me wel erger dan ga ik naar huis of zeg er iets van. Van alle 3 de kinderen kan ik het nu het beste met mijn ouders vinden... als iemand me dat 7 jaar geleden had voorspeld had ik diegene heel hard uitgelachen, echt niet dat kan niet... maar het kan dus wel... Ik ben ze nog steeds dankbaar dat ze aan die gezinstherapie hebben meegewerkt want dat moet echt heel moeilijk geweest zijn voor ze. Maar het heeft ons zoveel opgeleverd!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, dat is inderdaad een mooi verhaal. En dat zie je goed, het is heel dapper van je ouders dat ze meegewerkt hebben. Er zijn niet veel ouders die moedwillig de boel zitten te verknallen, en het moet best moeilijk zijn om toe te geven dat het je in bepaald opzichten niet gelukt is.

Zeg, over moeders gesproken, waar zou Nelleke gebleven zijn? Zijn we die alweer verloren aan de AA?

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat was ook het pijnlijke in ons geval. Het was geen onwil maar onmacht. Ze hadden 2 standaardkinderen volgens het boekje en 1 zwart schaapje.. dat was ik.. die wilde maar niet deugen.. ik was nogal overgevoelig en mijn ouders van het soort: niet zeuren maar doorgaan... en wat moet je dan met een kind wat totaal averechts reageert op alles.. dat patroon hadden we zelf nooit kunnen doorbreken... en echt, ik kan me nog steeds suf ergeren aan haar hoor.. maar ik kan er nu vaker om glimlachen en het raakt me niet meer diep in mijn ziel.. toch is er veel stukgemaakt in het verleden.. maarja denk ik dan, het zal een doel gehad hebben en heeft me gemaakt tot wie ik nu ben en daar ben ik eigenlijk best tevreden mee... Ik heb meer mogen leren van het leven dan de gemiddelde mens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hi allemaal die moeders zijn soms te bezorgd maar zij bedoelen het goed jammer genoeg mijn moeder woont in andere kant van wereld . ik mis haar zo en ik heb soms zon heimwee naar haar toe!ik kan haar een keer per 2 jaar zien soms korter en soms zelfs langer . dat vind ik zo jammer.maar ja jij kan niet alles hebben.ik wens jullie een hele fijne dag groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Roes,

Ellende met alcoholschrift was wat groter. Ik doe de internetbehandeling. Maar mijn spy-ware scanner blijkt het schrift (een soort van pop-up) af te schermen. Hoe t precies werkt weet ik ook niet maar ga nu weer gewoon door met de behandeling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Anke, wat herkenbaar weer eens je verhaal, zo ging het bij ons ook. We hebben periodes nu dat het heel goed gaat maar dan worden we al snel weer te close en dan gaat het weer mis. Mijn moeder heeft namelijk een heel ander beeld van de moeder dochter relatie dan ik. En de laatste tijd is ze weer een beetje vergeten wat ze op de therapie heeft ondekt en moet ik haar daar weer aan helpen herrineren en dat kan ik echt niet altijd opbrengen dus dan neem ik bewust afstand tot dat het kwartje weer bij haar valt en dan gaat het weer een hele tijd goed.

Ziba wat sneu voor je, ik mopper graag op mijn moeder maar kan haar echt niet missen hoor. Heb je een webcam???

Ik ga naar het volgende draadje,

Liefs Hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...