Spring naar bijdragen

Hééééél lang droog staan


Satja

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Weet je waar ik nou zo benieuwd naar ben? Hoe lang zou het duren voordat je alcohol de baas bent?

Gisteren had ik geklust en om vier uur zin in een bouwvakkersbiertje. Dat vind ik altijd zo'n heerlijk moment, vuile kleren, op een kist of of op de workmate zitten, en dan een biertje uit de fles drinken en tevreden naar je nieuwe plafonnetje kijken. Zie je het voor je?

Ik heb het niet gedaan, dat biertje, maar ik sloeg wel aan het denken. Ik vind het niet echt moeilijk om dat biertje niet te nemen, maar wat zou er gebeuren als ik het wel deed? Ik ben geen echte bierdrinker, dus een dringelag zou het niet worden, maar zou ik dan daarna wel door de knieën zijn gegaan voor een glas wijn? Of zou ik inmiddels al een beetje remmen hebben ontwikkeld?

Ik voel me zo lekker zonder alcohol dat ik denk dat ik nooit meer wil drinken. Misschien ooit één of twee, maar eerlijk gezegd denk ik dan: wat heb je nou aan één of twee glazen, daar merk je (ik!) niks van dus waarom zou je die dan drinken?

Dus ik denk: zo lang ik nog denk aan drinken omdat ik er trek in heb vanwege het moment (en niet vanwege de smaak), dan ben ik de alcohol nog niet de baas. Klopt dat?
En hoe lang duurt dat? Wie van jullie heeft wel eens hééééél lang droog gestaan? En ben je toen weer gaan drinken omdat er iets rottigs gebeurde of omdat je de alcohol echt de baas was?

En misschien is er ook een stille meelezer die al lang van de alcohol af is en die mij daar wat over kan vertellen?

Fijne zondag allemaal!

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Satja,

Een vraag voor Fleur denk ik die nu 8 of 9 maanden droog staat.
Het is mij 3 maanden gelukt maar ik vond de moeite/kosten/erom heen gedoe/ te hoog.

Ik drink nu alleen in het weekend een wijntje, kan ook 3 zijn. Het weekend is vrijdag en zaterdag. Zondag-donderdag zijn verboden dagen.

Heeft ook te maken met dat het mij in het begin GRUWELIJK veel moeite heeft gekost, en ik me eigenlijk zónder alcohol niet echt stukken beter, of minder depressief, of zo, voel. Maar ik ga nog steeds voor de gezondheid van lijf en leden en lever dus vandaar deze gematigde keuze.

O ja en verder gelde de aloude regels:
- geen drank in huis
- niet als ik me rot voel
- niet als ik alleen ben

Ik heb die euforie van jou niet, had ik die maar.

En ik werd zo godvergeten (excuzes moderator) moe van dat iedere middag tandhakken, rondlopen, keukenwekker, dat is na 5 maanden nog steeds niet over.

Ik vind het nog steeds heel erg moeilijk en nu kan ik de dagen tellen okee het is nu woensdag twee dagen red ik nog wel (eigenlijk een soort verlende-keuken-wekker-methode) hahahahaha ik moet er zelf hartelijk om lachen, maar ik was liever helemaal droog. Nu ben ik alcohol de baas, dat moet dan maar voldoende zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Satja,

Ik heb het hier al eens geschreven maar volgens mij blijft dit voor mij gelden: toen ik stopte met roken werd ik 'een roker die niet rookte'. Ik heb me nooit een níet roker gevoeld.

Nu ben ik inmiddels ook een 'drinker die niet drinkt'. Begrijp je de grap. VOlgens mij wordt ik nooit een níet drinker, zoals ik nu na 5 jaar ook geen níet roker ben.

Alleen het omgaan met de behoefte wordt steeds hanteerbaarder. Roken doe ik dus al 5 jaar niet meer, maar er gaat geen dag voorbij dat ik er niet aan denk. Maar het is geen kwélling. En zo gaat het met drinken ook. Volgens mij ga ik hetzelfde proces door.

Lijkt me trouwens met een eetverslaving veel moeiljiker. Je kan geen 'eter die niet eet' worden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje ik vind het heel knap van je dat je alleen die dagen drinkt, en dan ook maar 2 of 3, jij kan dus duidelijk je grenzen beheersen.
Ik denk dat ik dat niet zou kunnen als ik één neem (van wat dan ook) moet het op en dat betekend dus grenzeloos.
Ik moet je zeggen dat ik op dit moment al een behoorlijk poos (ik hou het niet meer bij) droog sta en ook andere middellen neem ik niet behalve mijn zyprexa.
Misschien is dat het wel dat die zyprexa mij eindelijk de rust in mijn hoofd geeft en het stofje van verslaving eruit heeft gevist:)

Nou ja mijn petje af Houtje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi satja

Toch even snel een berichtje ik heb een keer een grap gemaakt naar Houtje dat je alcohol moet zien als
een ex vriend.
Maar ik bedoel dat met ernst, er zijn mensen die hun ex nooid meer willen tegen komen in hun leven.
Voor somige komt er een moeizaame omgangs regeling met alle problemen daarbij.
Maar hoe handig is het om het nog eens te proberen ?
Bedenk maar hoe verder weg hoe minder je er aan denkt.

Maar triest blijft het, het is en blijft een ex.

Moraal het leven gaat door, laat het slijten, denk maar aan fleur hoe sterk ze is.

En oja tuurlijk kom ik gewoon op het Forum deze weken maar ik kan 3 mensen op mijn agenda zetten en
dan heb ik het nog druk deze week oke.

Groetjes

Helder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is frappant, die vergelijking met ex-en. Ik had er in het verleden er een handje van om op een onschuldige zomerdag een briefje op tafel te leggen en met de noorderzon te vertrekken.
Niet gek om ook op die manier afscheid van alcohol te kunnen nemen en zoals het nu gaat lijkt het er nog op ook!

Trouwens, met roken heb ik het ook zo gedaan. Weekje vakantie genomen en met de tent naar Frankrijk gegaan. Op de heenreis het laatste pakje leeggerookt en bij een benzinestation de asbak geleegd en mijn auto schoongemaakt. Alleen de eerste dagen een beetje trek gehad maar nóóit meer gerookt en ik voel me wel degelijk een niet-roker.

Gek hè, dat bij iedereen zo anders werkt.

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...