Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Lieve allemaal,

Vanweg redenen die elders op dit forum te vinden zijn, heb ik de gekopiëerde teksten uit dit bericht gehaald.

Voor wie wil kennismaken met de forumleden: lekker gaan spitten in ouwe spinragdraden!

Liefs voor alle oudgedienden, jonkies en nieuwkomers,

Satja

Geplaatst

En dan ik,

Ik begon met drinken op mijn dertiende. Stiekem de kroeg in terwijl mijn moeder dacht dat ik op school zat, vieux (gatver, dat ik dat gedronken heb!). Zit het in de genen? Mijn vader was een stevige whiskey en jenever-liefhebber. Hij bood mij mijn eerste drank aan, een warme groc toen ik verkouden was, was ik acht?

Ik ben nu ruim de veertig gepasseerd. Heb verschillende relaties gehad, twee keer langdurig samengewoond, niet getrouwd, geen kinderen en ik woon nu al meer dan tien jaar alleen.
Ik ben gelukkig, heb een fijne baan en besteed veel tijd aan een studie die me inspireert en me veel waard is.

Nog slechts één ding te tackelen: alcohol.

Daarom ben ik hier.

Satja

• 2 weeks later...
Geplaatst

KENNISMAKING VAN NELLEKE PER 14 MAART:

(ik heb je even toegevoegd voor het gemak, hoop dat je dat goed vindt, anders meld je het maar)

Hallo allemaal
Mijn naam is Nelleke ik ben 39 en moeder van 6 kinderen.Ik heb altijd al graag naar de fles gegrepen maar de laatste 3 jaar is het echt uit de hand aan het lopen.Ik heb er veel verdriet van dat er daardoor zo ontzettend veel drama's hier gebeurt zijn en wat mijn kinderen en mijn ex vriend mee hebben moeten maken.Ik heb ze steeds gouden bergen beloofd maar als er maar even iets teveel tegen zat of ik kon niet met mijn emoties uit de voeten greep ik toch steeds weer naar de alcohol.Gisteren heb ik de stap gezet contact op te nemen met de AA na het lezen van hun site.Alleen al het gesprek wat ik had lieten me de tranen over mn wangen stromen,zoveel begrip en steun terwijl je alleen gewend ben erop aan gevallen en afgerekend te worden.Vandaag komen er 2 mensen langs om te praten en vanavond ga ik naar mijn eerste bijeenkomst.Ik voel me opgelucht en blij,eindelijk heb ik kunnen erkennen dat ik niet zonder hulp van de drank af kan komen en is die hulp er.Hoop,hoop op een normaal leven met de kids en met mezelf....maar ook angst,het zal een lange weg worden en ik zal op een andere manier met mijn emoties om moeten leren gaan,ver weg gestopt verdriet,teleurstellingen en ook de puinhopen van mijn drank periode onder ogen gaan zien.Ik heb zo goed als al jullie berichten gelezen,wat een herkenning vond ik vaak!Ook hielp het mij een beetje de schaamte te overwinnen.Ook lieve,leuke,intelligente mensen worstelen dus met drank en niet alleen flodder types waar ik mezelf uit schaamte haast onder rekende.Wat een opluchting dat je niet alleen hoeft te staan in de strijd en je mensen treft om het mee te kunnen delen.Ik ben nog bibberig van het afkicken,heb 24 uur niks gedronken en wankel zet ik mn eerste treden op het pad der genezing,het roer MOET om.Alvast mijn excuses voor als ik soms warrig daardoor overkom maar ik hoop dat de tijd snel komt dat ik een gevorderde ex alcoholist ben zodat ik er op mijn beurt weer voor anderen kan zijn.
Lieve groetjes Nelleke

Geplaatst

Hier dan ook nog maar een wat uitgebreidere kennismaking. Mijn naam is Anke, alias Tapas, dat is mijn hond, maar ik denk dat ik vanaf vandaag gewoon lekker mijn eigen naam ga gebruiken, is wel zo persoonlijk (en daarnaast vraagt Tapas zich vaak af wat hij met al die wijze raad moet.. wafwaf hihi)

Ik ben 43 jaar oud, en woon al "mijn hele leven" alleen, heb ook nooit een relatie gehad. Dit heeft voornamelijk te maken met een calvinistische thuissituatie en een moeder die zonder het ooit zich bewust te zijn geweest me geestelijk misbruikte (als die term bestaat) Ik moest haar constant vertellen hoe goed zij wel niet was en dat ik van haar hield.. en dat kon ik niet, want waar bleef ik dan.. Als puber vooral was ik dan ook vreselijk dwars en onzeker en eigenlijk wist ik helemaal niet wie ik was... Toen ik eenmaal met drank in aanraking kwam was dat een verademing.. kon ik eindelijk mezelf zijn (dacht ik).. dus dat was al snel elk weekend te veel en thuis uit de drankkast van pa en ma snoepen. Eenmaal op kamers was het helemaal makkelijk, ik liep stage, ging naar school of dronk. In eerste instantie genoot ik van het onafhankelijk zijn (dacht ik) tot ik merkte dat ik nog net zo onzeker was als daarvoor (en dat het stemmetje van mijn moeder gewoon doorging in mijn hoofd... ik was vaak overspannen en ontzettend negatief over mezelf, ik haatte mezelf dus dan zorg je ook niet voor jezelf. Verbrak het contact met mijn ouders in de hoop dat dat zou helpen maar helaas..Ik heb menig therapie gevolgd maar alcohol is daar eigenlijk nooit aan bod geweest.

Toen ik in 1998 weer geestelijk gigantisch onderuit ging en de zoveelste tijdelijke baan moest stoppen en weer in de WAO kwam.. kwam ik eindelijk bij de goeie hulpverlening terecht. Daar bleek dat ik persoonlijkheidsstoornissen had met borderline trekken.. Ik kwam toen in een dagbehandeling terecht met nog 8 van die dezelfde gevallen. Ik wilde zo graag veranderen.. en het was dan ook een desillusie dat allang bleek dat ik goed was van mezelf maar dat moest accepteren. Na een jaar heel hard werken is me dat gelukt, maar nog steeds wel MET alcohol. Ik denk dat ze dat op dat moment niet aangepakt hebben omdat dat teveel geweest zou zijn. Na mijn dagbehandeling heb ik een tijd meegedraaid in het psychiatrische circuit, ben gaan schilderen en kwam op een werkervaringstraject terecht waar ik grafisch werk ging doen, 3 ochtenden per week. Toen nog een burootje met 2 pc's en 2 printers waar we wat klein drukwerk op maakten. Dat vond ik erg leuk.. en nu 5 jaar verder (ja ik zit er nog steeds) en heb via het UWV een omscholing mogen doen als dtper/webdesigner) is het burootje uitgegroeid tot een bedrijf met 30 vrijwilligers (allemaal part time).. proffesionele apparatuur, grote klanten (zo maak ik bv het clientenblad van de Jellinek.. hoe dubbel).. en veel werk... en vooral leuk werk!!

DIe periode van 5 jaar is zeker niet over rozen gegaan hoor.. heb regelmatig mijn "ontslag" genomen om toch maar weer terug te komen, was elk jaar wel een periode van 4 a 5 weken ziek thuis omdat het niet meer ging en had daar ook problemen met drank, zeker op "bedrijfsuitjes" of sochtends als ik met een gigantische kater ging werken. Heb daar dan ook een keer een flinke confrontatie over gehad in 2004 en ben toen hulp gaan zoeken.. al zag ik mezelf absoluut niet als iemand met een alcoholprobleem. Ik heb een tijdje hardgelopen met een verslaafdengroepje en ben een leefstijltraining begonnen.. maar niet afgemaakt omdat ik het met die hulpverlener niet kon vinden. De omgang met hem kostte me meer moeite dan de omgang met alcohol...

Sinds augustus 2004 ben ik dus gestopt met elke dag drinken en dronk ik alleen nog op donderdag en soms vrijdag en feestjes... alleen, nog steeds te veel en als er stress in het spel was ging ik ook weer vaker drinken (alleen als ik de volgende dag vrij was) en vooral veel meer drinken.. dus mijn vrije dagen waren allemaal katerdagen.... Ik merkte dat ik langzaamaan een flinke strijd aan het voeren was met mezelf en net op dat moment mailde Tactus me dat er weer plek was (had ik me maanden terug voor aangemeld). Geen toeval denk ik!! Dus heb ik die kans met beide handen aangegrepen.

Tegenwoordig zie ik mezelf wel degelijk als iemand met een alcoholprobleem!! en nu ik niet meer drink merk ik dat ik die strijd niet meer hoef te voeren en dat is erg prettig en geeft veel meer innerlijke rust!!!

---------

Geplaatst

Hallo,
Ik had me al ergens voorgesteld, maar wil het nog een keer doen, ben niet gekopieerd door Satja (snik)..
Ben 46, niet getrouwd (na een lange relatie bedrogen door ex).
Drink sinds mn 28e.
Wil stoppen, maar het lukt niet, ben jaloers op jullie die het wel zijn gelukt.
Maar ik blijf hoop houden. Elke avond na het werk gaat de fles wijn open en die gaat leeg...
En elke ochtend heb ik weer spijt.
Ben gelukkig met mn katten, heb een leuke baan. Maar that's it. Ik mis zoveel, en dat weet ik komt door die rotalcohol.
Ik heb al wel veel geprobeerd, de Helderheid, de AA, Tactus, Cad.... Maar ik moet het toch zelf doen en dat lukt dus (nog) niet.
Ik wil graag contact houden met dit forum omdat ik zoveel herken, en ik hoop dat door het schrijven hier het mij ook ooit lukt!
groetjes,
medea

Geplaatst

Hé, Medea,

Ik heb jou niet speciaal overgeslagen hoor.
Dit was een oude draad die ik anderhalve week geleden een beetje opgekalefaterd heb. Waarschijnlijk heb jij je daarna een keer voorgesteld en nu heeft iemand die draad van mij weer te voorschijn gehaald.
Fijn dat je er weer bij aangelsoten bent!

Satja

Geplaatst

Satja en de anderen,

Ik ben Dick (echte naam). Ben 43 jaar oud een vrijgezelle man, geen ex-vroue of kinderen behalve van mij zuster (3 neefjes, echt belangrijk). Ik ben twee keer opgenomen geweest voor mijn alcohol verslaving maar het heeft tot nu toe niet geholpen.

Ik ga het het nu weer proberen via Tactus internet behandeling maar ben erg bang dat dat ook niet lukt; geen stok achter de de deur!

Ik weet van mezelf dat ik te veel drink, ook mijn vrienden, kennissen en bareigenaren waar ik geregeld kom weten het. Maar niemand weet hoe ernstig het eigenlijk is.

Klinkt t bekend, mail!

Dick

Geplaatst

Hé, Dick kom op zeg!
Drie keer scheepsrecht en wat is dat voor larie, geen stok achter de deur???
Geen stok achter de deur..., wat dacht je van dit FORUM?
Houtje sprak ooit, de voor mij onvergetelijke woorden 'geen stok, geen stok achter de deur???'
Er staat een hele Wigwam achter de deur!!!
Allemaal mensen die hier met jou meeleven en jou willen steunen!
Echt Dick, je doet dit FORUM tekort door te zeggen dat je geen stok achter de deur hebt.
Fijne avond verder en deze Mathilde is van het lekkere frisse beddengoed met lavendelgeurtjes en zo.
Ik maak voor jou vannacht je bed extra mooi op met frisse, heldere gesteven lakens en ik geef je een dikke zoen op je bol.
Slaap lekker!
liefs,
Mathilde.

Geplaatst

Dick, zolang je het niet echt wilt zal geen enkele behandeling werken.... je zult echt zelf ook iets moeten doen... je gedrag veranderen.. tenminste als je echt van de drank af wilt. Ik ben ook alleen en heb ook niemand die me op mijn gedrag aanspreekt behalve mezelf. Misschien was dat ook wel een reden om hier op dit forum te komen, lotgenoten te vinden want samen zijn we sterk.

Nee, ik ga je niet in de watten leggen, niet je lakens verschonen, niet jou die schop onder je kont verkopen... dat doe ik pas als je voor het eerst niet die fles haalt terwijl de slijter open is ... dan zal je pas ervaren hoe warm het forumbad is. Misschien is dat iets om naar uit te kijken? de keuze is aan jou!

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik ben een vrouw van 44 jaar. Ik heb een man en een zoon van zestien. En twee honden. Een vn twee jaar en een van drie maanden.
Ik ben sinds een aantal weken bezig om minder te drinken. Dat gaat best redelijk.
Ik heb alleen op het forum de indruk dat meeste helemaal stoppen met drinken. Denken jullie dat het niet kan minder drinken?
Mijn hobby's zijn mijn honden. Tuinieren en lezen.

Groetjes Arwen

Geplaatst

Hoi Arwen,

Ik ben Satja, ik loop hier nu ruim twee weken rond.
Je hebt zeker de discussie van het afgelopen weekend gelezen, hè?
Het belangrijkste is dat je zelf kiest wat je wilt en wat haalbaar is voor jou.

Ik ben iemand met slechte remmen, dus voor mij is helemaal stoppen makkelijker dan mezelf beperken tot een of twee glazen. Ik wil pas weer gaan drinken als ik zéker weet dat ik het onder controle heb, en of dat moment ooit gaat komen dat betwijfel ik eerlijk gezegd (ik ken mezelf).

Velen van ons (mensen met verslavingsneigingen) zijn niet zo goed in het vasthouden aan goede voornemens, daarom zie je hier in verhouding meer mensen die helemaal stoppen denk ik.

Maar niemand dwingt hier een ander om iets te doen of te laten. We stimuleren elkaar wel om je doelstelling in de gaten te houden.

Welkom dus, of je nou wilt minderen of stoppen, je kunt aan dit forum veel steun ondervinden!

Satja

Geplaatst

Hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier op het forum en wil me even voorstellen.

Weet nog niet goed hoe het werkt maar goed.

Ik ben Mieke ( en bewust mijn echte naam te noemen) en 44 jaar.

Alleenstaande moeder en sinds febr heeft mijn jongste het nest verlaten.

Drink al sinds mijn jeugd omdat het thuis normaal was.

Ik heb sinds een paar mnd een vriend die ik niet kwijt wil en nu na 2 jaar martelen definitief de keuze gemaakt...................ik stop met iets wat dingen kapot maakt.

Ik weet dat het niet makkelijk zal zijn.............maar afscheid nemen van een ex vond ik wel een hele goeie.

Ik hoop dat we veel aan elkaar kunnen hebben en tot horens Groet Mieke

Geplaatst

Hallo Mieke, welkom hier op het forum. Goed besluit heb je genomen! Ik ben zelf drie weken geleden gestopt en het bevalt me uitstekend. De mensen op dit forum hebben me daar erg bij geholpen, dus ik hoop dat dat bij jou ook zo gaat werken. Heb jij je ook aangemeld voor de internetbehandeling van Tactus?

Als je wat weten wilt dan hoor ik het wel hè?

Satja

Geplaatst

Hallo Satja,
Dank je voor het welkom.
Ik hem me inderdaad aangemeld voor de internet behandeling maar nu al een probleem met de behandelaar.

Hij heeft me do belooft me vr te zullen contacten. Dit niet gedaan en dan zak ik de put alweeer in.
Groet Mieke

Sorry dat ik nu al negatief binnen kom

Geplaatst

Mieke van mij ook een warm welkom hoor. En ja er gaat wel eens wat mis met de behandeling, probeer geduldig te zijn hoor, maar ik begrijp heel goed wat je voelt zo ging het bij mij in het begin ook.

Liefs Hermiena

Geplaatst

Hoi Mieke

welkom op het forum als het met tactus even niet lekker is vevelend dat blijft niet zo hoor!
en weet je wat dat je verondschuldigd gelijk een slecht humur daar van te krijgen is begrijpelijk
dan gaan we daar als eerste een dauw aan geven hier op het forum maar dat zul je wel merken,
blijf lekker hangen hier, tactus volgt zeker met fijne hulp

Welkom
Helder

Geplaatst

Mieke, gewoon schrijven naar tactus dat je het moeilijk vind dat de hulpverlener zich niet aan de afspraak houd. Dat is helemaal niet raar en daarmee geef je aan hoe belangrijk dat voor je is!! succes!!

• Nieuwe aanmaken...