Spring naar bijdragen

woensdag 29 maart


Houtje

Aanbevolen berichten

Ha allen,
Til hoe doe je dat zo vroeg in een koud zwembad! Brr, dapper hoor.

Ik ben katerloos en tot einde middag vrij. Kortom! Wat gaan we doen met deze dag. Mogelijkheden te over. Lekker hoor. Ik slaap alleen zo slecht. Inslapen oke maar doorslapen... Maar goed, bekende klacht bij de stoppers, zal wel beter gaan in de loop van de dagen. Ik ben ook minder "plofferig", kan me weer in kleermakerszit wurmen. Zelfs achter m'n bureau. Erg prettig vind ik dat, waarom? Geen idee, maar het zit zo lekker. Wie is onze yoga juf ook al weer? Doe jij dat ook?

Goed, ik ga van m'n dag genieten.
Tot horens,
Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Emma,
Wat klink je goed!
Ik hoop dat je een fijne dag hebt.
Joh, dat zwembad is niet koud hoor. Lekker warm juist en 'smorgens is het nog zo lekker rustig.
Ik kom altijd terug met dat fijne gevoel dat jij nu ook hebt, zo van kom maar op met de dag!
Tot later!
Mathilde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja Eus,
dat is mij ook ooit geleerd, die ademhaalmethode, en ik heb daar al veel profijt van gehad.
Erica, het lijkt me moeilijk voor je met Marloes, maar ik begrijp dat er bij jullie beide acceptatie is.
Knap hoor en sterkte er mee.
Groetje,
Mathilde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eus en Katrien,

volgens mij is dit toch precies wat de Boedhisten ook doen? Hun manier van mediteren?

En het vergt veel oefening denk ik he?

Ik heb het vroeger wel eens geprobeerd maar de piekers komen heel snel weer terug. Volgens mij zou dat minder moeten worden als je erop traint.

Ik ga dit proberen, dank jullie wel! Ik was dit eigenlijk vergeten maar het zal voor rust in je hoofd zorgen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, genoeg mediteergelegenheid gehad vandaag.. dacht ik zo, ik heb zowat de hele middag en avond op de bank gelegen... ik kan me bijna niet bewegen, kan niet hoesten of niezen want dan schieten de pijnscheuten door mijn lijf heen...

Het grote nadeel van fysiotherapie is dat als ze mijn vastzittende onderrug eenmaal masseren.. dan kan ik daarna zo ongeveer niet meer lopen, zitten, staan, liggen, fietsen... gelukkig gaat dat ook weer over maar ik was even vergeten hoe heftig dat ook alweer was. Vanmorgen wel weer gewerkt maar dat was niet echt fijn... daarna zeker 2 uur plat op mijn bank gelegen omda tik echt niet meer wist hoe ik me nog kon bewegen... Ik heb de hond uit logeren gestuurd.. want een rondje lopen met een trekkende hond is nu even een kwelling... en ik kreeg me toch een trek vandaag, zowel in eten als in alcohol.. gelukkig heb ik momenteel alleen magere produkten in huis dus echt vreten kon niet.. en naar de winkel gaan zat er ook niet in !

uiteindelijk ben ik vandaag een week aan het streep-je-slanken en ben ik toch al 1,5 kilo afgevallen...
en nu ga ik gauw weer op de bank liggen want ik zak zowat door mijn stoel heen, en zo naar bed.. slapen, slapen en de spieren flink laten ontspannen... leuk hoor, gezond leven!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een kwelling zeg die terapie, Tapas
maar ja alle terapieën zijn een kwelling toch?
Lichamelijk en geestelijke terapieën ik heb m'n buik er van vol maar ben er nog lang niet.
Ik bbegin de laatste tijd ook trek in iets te krijgen om mijn onrust te verdrijven maar weet dat ik erdoor heen moet!
Net als met die rug van jou!
Ik wou dat er een pilletje bestond dat mij in één keer van alle ellende af hielp, en dan bedoel ik niet dat pilletje dat voor eutanasie wordt gebruikt.
Mijn hoofd is een warboel en ben zo druk met allerlei dingen. Ik word bijna dagelijks gebeld door één of ander buro dat zegt dat ze n.a.v. mijn aanvraag bellen en het gaat meestal over dat ik thuiswerk zoek en blijkbaar zoveel info heb gezocht op internet en dingen heb ingevuld met mijn domme kop, dat ze me daarvoor bellen en uitnodigen terwijl ik , zoals ik er nu over denk, helemaal nergens zin in heb.

Ik moet even mezelf een trap onder m'n kont geven hoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inmiddels had ik al op het andere dagdraadje gereageerd. en nee, ik geef de alcohol niet zozeer de schuld maar mijn af en toe totale gebrek aan grenzen aangeven en te hard doorjakkeren.. aard van het beessie.. alleen gebruikte ik voorheen de alcohol om die spanningen weer af te laten vloeien.. dus de hele week hard werken, donderdags nog even een schepje er bovenop en dan donderdagavond de stress af laten vloeien door me zowat tot vaatdoek vol te schenken.. het werkte schijnbaar wel dus... en nu niet meer.. dus ik moet nodig een andere manier daarvoor gaan vinden.. (misschien gewoon maar beter naar mijn lijf luisteren? alleen hoeft het nou ook weer niet zo hard te schreeuwen)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...