Spring naar bijdragen

weg euforie!


Lee

Aanbevolen berichten

Heb nu 4 dagen niet gedronken, trots en blij en zelfverzekerd.
Maar nu is de lol er een beetje af en verlang ik zo naar een roseetje!
Kan niet door de refusal, wil morgen met die pillen stoppen. Maar dat is te makkelijk en slap.
Gaat het ooit over? Het echte leuke is er nog niet voor in de plaats gekomen, maar misschien wil ik te snel...
tips??
medea

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Medea,

Ik ben 3 keer opgenomen geweest voor mijn alcoholverslaving (4 weken detox, 2 maand behandeling en 4 dagen crisis, alles binnen een jaar) en ben er nog niet vanaf. Hou vol. Ik heb nooit Refusal gebruikt maar het lijkt me een degelijke stok achter de deur!
Suc6!:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Okee Medea tanden op mekaar !!!!!!!! Na een dikke week is het gif uit je lijf en voel je je beter (geen dikke ogen, wallen, vocht vasthouden, koppijn, kater, schuldgevoel, slappe hap-gedachtes enz)

Volhouden en NEEM DIE PIL MORGEN weer, je kunt het ECHT.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Medea,
Gisteren heb ik me voor het eerst gemeld op het forum. Ik slik sinds ruim 2 weken Refusal en ik herken je gevoel. Ik wil je een hart onder de riem steken en je stimuleren om door te zetten. Het goede gevoel komt echt heel snel. Natuurlijk mis ik ook regelmatig nog mijn "vriendje" maar dat gemis-gevoel is relatief snel verdwenen. Je schrijft dat je morgen wilt stoppen met de refusal. Als je per dag een hele pil hebt geslikt moet je sowieso nog dagen wachten als je toch iets zou willen nemen. Uit eigen ervaring kan ik je zeggen dat dat niet prettig voelt. Ik zeg dit niet om je af te schrikken (ook wel een beetje) maar het is echt heel naar. Doorzetten alsjeblieft, het wordt echt gauw beter. Het geeft zoveel rust om niet meer elke dag te hoeven vechten met de vraag doe ik het of doe ik het niet, zo ja hoelaat? hoeveel? met wie? Er gaan bij mij al dagen voorbij zonder dat ik het er moeilijk mee heb. Het heeft me al veel opgeleverd: heerlijk slapen, 's morgens fris en fruitig, meer zelfvertrouwen. zelfverzekerder en een positief gevoel over mijzelf.
De euforie komt weer, het gaat je lukken! Je vraagt om tips, er staan op dit forum zoveel goede en meelevende tips dat ik alleen maar in herhaling zou vallen. Ik ga vanavond gymmen, vroeger ook maar dan met een fles wijn achter mijn kiezen. Je wilt niet weten hoe DAT eruit zag!
Heel veel sterkte, zet hem op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dank jullie wel, dat helpt.
Waren jullie in het begin ook zo moe?
Het is nu bijn half 8 en slaap bijna, kom nog aan niets toe, terwijl ik dat zo graag wilde.
Is dat een normaal verschijnsel?
Ik moet wel zeggen dat ik heerlijk slaap!
Ik houd het nog vol hoor, 17.00 uur is voor mij het moeilijkste tijdstip.
groetjes,
medea.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tosca

wat een enthousiaste bijdrage, ik moest lachen joh, hoe dat gymmen eruit zag met een fles wijn in je mik! Lollig!

Medea, moe, weet je, vroeger probeerde ik altijd stoer te doen als ik moe was, kwam vaak van de drank, je wist eigenlijk niet wanneer je écht moe was en wanneer je gewoon moe was door het vele drinken.

Als je nu moe bent, ben je gewoon moe!!! Omdat je veel gedaan hebt of wat dan ook. Ik voelde me vroeger schuldig als ik dan vroeg naar bed ging (zie je wel, zuiplap, lig je om 20.00 uur al in bed). Nu niet meer. Als ik moe ben, heb ik blijkbaar slaap nodig, mag ik van mezelf gewoon naar bed!

Dus Medea, als je moe bent, ga je toch lekker rusten. Gewoon weer naar je lichaam luisteren. Ik weet niet meer of ik in het begin erg moe was. Maar ik weet wel dat het mág!

En die euforie, nee, dat heb je niet ieder moment van de dag! Inderdaad, wat Mathilde ook zei: niemand heeft gezegd dat het simpel was. Maar je bent wel onwijs goed bezig!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was in het begin KAPOT moe en het voelde wel twee weken lang of ik elke dag een GIGA kater had.....

Ik heb vanmiddag even heel hard HELP !!!!!!!!! geroepen en de Cactussen, de schatten, kwamen meteen aanvliegen. Super !!!! Weer een paar goeie tips (die ik was vergeten) gekregen, dan nog maar een keer is beter dan écht vergeten en voorlopig GEEN DRUPPEL erin en wel Refusal als hulpje.

De gierende trek om 1600 uur heet "conditionering" je lichaam wéét dat je dan gaat drinken omdat je bv. gaat koken of erover nadenken dus ik ga nu om 1600 uur weer ontspannings- en ademhalingsoefeningen doen (was ik ook helemaal vergeten).

Korsakov of niet, ik wil proberen toch door te zetten. Kom op Medea, we doen het samen !!!!!!!!! Met zijn allen hè.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé forumgenoten, ik ga er ook even een zetje aan geven.

Medea, Medea, nu niet afhaken, hoor! Je hebt het zo goed gered de afgelopen dagen. De eerste week is het moeilijkst, ik was ook de hele tijd zo ontzettend moe en sliep niet zo goed, maar de tweede week was dat al beter en nu slaap ik echt iedere nacht als een roosje.

En jij, Houtje, ik vind het ontzettend knap van je dat je al 150 dagen de baas bent. En ik bewonder je eerlijkheid en je moed om nu in te zien dat je even helemaal wilt stoppen!

Trouwens, niks slappe hap bij ons alcoholisten! Wat denk je dat het kost om driekwart van je leven dronken te zijn ofwel een vette kater te hebben en ondertussen gewoon te doen wat iedereen doet (carrière maken, liefhebben, kinderen krijgen, echtscheiden, weet ik veel wat al niet meer).
Beresterk word je daar van. Nu alleen nog die kracht op iets anders leren inzetten!

Liefs, VOLHOUDEN!!!

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Medea,
Nog een korte reactie. Ik ben het helemaal eens met PP, Houtje en Satja; ook ik was de eerste week heel erg moe. Gewoon aan toegeven en lekker naar bed of tv kijken. Toen ik nog dronk wist ik vaak 's morgens niet meer waar ik naar gekeken had en of de film nou wel of niet een happy end had. Niet te snel willen, gun jezelf de tijd; het gaat dan sneller dan je denkt.
Voor iedereen een fijne nacht en vooral een happy end !!
Tosca

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey houtje, wat ben je weer goed bezig!!! Fijn om te lezen.
tosca bedankt voor je bijdrage, horen we meer van jou?
Medea, hou vol het moe zijn wordt echt beter hoor maar je slaap wordt anders nu je niet meer drinkt. Ik sliep in het begin ook voor geen meter!! Maar het wordt echt beter hoor!!! Hou vol!!!
En Satja je hebt volkomen gelijk hoor.

Liefs Hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Dick

Medea,


Ik ben 3 keer opgenomen geweest voor mijn alcoholverslaving (4 weken detox, 2 maand behandeling en 4 dagen crisis, alles binnen een jaar) en ben er nog niet vanaf. Hou vol. Ik heb nooit Refusal gebruikt maar het lijkt me een degelijke stok achter de deur!


Suc6!
:present:



wat let je om het ook te doen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...