Gast Admin Geplaatst 28 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2006 Beste Forumdeelnemers,Naar aanleiding van jullie initiatief om een chat-mogelijkheid te organiseren willen we jullie op de hoogte brengen van de ontwikkelingen bij TACTUS / Alcoholdebaas. Van verschillende deelnemers aan de internetbehandeling kregen wij de vraag om meer ondersteuning ná de behandeling. Om aan deze nazorgvraag gehoor te geven worden door ons internetbureau alcoholdebaas-chatgroepen ontwikkeld. Naast extra ondersteuning ná de internetbehandeling zijn ook andere chat-groepen mogelijk, bijvoorbeeld náást behandeling en daarvoor.Onder deze draad kunnen jullie ook verdere wensen met betrekking tot alcoholdebaas.nl kenbaar maken. We hopen hiermee tegemoet te komen aan jullie wensen en ook nieuwe mensen te kunnen betrekken, zodat lotgenoten-ondersteuning optimaal vorm gegeven wordt.Vriendelijke groet,Moderator Alcoholdebaas.nl Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dick Geplaatst 28 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2006 Hallo Cactus,Ik ben niet bang dat de chatgroepen een alternatief worden voor het 'forum' van Tactus. D.m.v. het forum blijf je toch veel meer op de hoogte van hoe het met iedereen gaat en de al om vertegenwoordige aandacht. (emoticon: WARM SHOWER)Ik denk dat een aantal leden van het forum toch al privé contact met elkaar hebben (via het net laten we het netjes houden). En dat het openbaar maken van een anoniem ...@hotmail adres hier geen probleem voor zal zijn.Ik heb zelf een nieuw adres aangemaakt (xkm.kid@hotmail: vraag me niet hoe ik er aan kom) waarin ik de diverse leden met hun hotmail heb aangemaakt als contactpersoon, moet alleen zien iedereen uit elkaar te houden. En mijn eigen gegevens terug te vinden die ik heb opgegeven (nog belangrijker!.Ben in ieder geval niet van plan dit forum te verlaten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 28 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2006 Ik ben Houtje Eigenwijs die het hotmail account alcohol.de.baas@hotmail.com heeft gemaakt. Inloggen met wachtwoord Cactus99 sorry Tactus dat is inmiddels een ingeburgerde verspreking.....Er zijn nu 5 deelnemers aangemeld en die vinden het gezellig. Ik geloof niet dat het forum er onder lijdt.Verder zou ik als opmerking nog willen plaatsen: het maximale aantal privé-berichten is wat krap, je kunt ze alleen voor jezelf bewaren met plak- en knip werk bv. in Word, kan dat ook anders? Technisch lijkt me van wel.Verder nog één opmerking/vraag: dit forum draait sinds maart. Is er een planning om "oude" berichten te verwijderen bv. na 4 maanden (ik noem maar een zijstraat). Of moet je zelf dan al je berichten gaan verwijderen (hetgeen niet kan). Kunnen jullie ook zien hoe vaak de "oude" berichten opgezocht worden?Schiet me tóch nog iets te binnen: kunnen jullie alleen mensen toelaten die door jullie toestemming hebben gekregen nu kan de halve wereld (wat ze ik, de hele wereld) meelezen dat vind ik toch wat minder leuk.Tenslotte: ik vind het Forum een zeer waardevolle aanvulling op de Internetbehandeling, het was me anders echt nooit gelukt. Ik heb dat ook tegen mijn begeleider(s) gezegd. Jullie benadering is een groot succes omdat deze op meer fronten werkt. Hulde en Lof dus.Met vriendelijke groeten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pietjepuk Geplaatst 28 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2006 Beste Tactus (Cactus)ik vind het forum ook een zeer waardevolle aanvulling en zou het 100% zeker niet zonder hebben gekund en nóg niet. Ik denk ook dat ik geluk heb gehad dat ik de afgelopen maanden zeer motiverende mensen om me heen heb gehad op het forum. Ik weet niet of dat toeval was of dat alco's in het algemeen prettige mensen zijn maar ik ben er zeer blij om.Ik heb nog iets wat ik handig zou vinden: ik zoek wel eens iets wat iemand geschreven heeft, dan doe ik 'zoeken' en tik bijvoorbeeld "mathilde" in. Maar dan krijg ik niet alle postings van Mathilde maar alle draadjes waar ze ooit op gepost heeft. Dan is het nog een enorm uitzoekwerk als ik iets wil vinden.En ik zou best fijn vinden als de draadjes ook gesorteerd zouden kunnen worden op volgorde van starten. ALs ik iets wil terugkijken waarvan ik denk: dat was in januari dat we daarover schreven, kan ik het niet meer vinden als iemand er in maart nog een keer wat aan heeft toegevoegd, omdat ie dan bovenaan staat.En de kennismakingsdraad zoals wij die zo slim ophalen elke keer, het zou handig zijn als er ergens een archiefje is, waar iedereen zichzelf even kan voorstellen, wat je zelf ook kan wijzigen wat makkelijk toegankelijk is voor anderen.Zomaar wat suggesties die ík handig zou vinden. Maar misschien geldt dat niet voor anderen.Hartelijk dank voor het bieden van deze fijne mogelijkheid. Ik ben er zeer blij mee! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satja Geplaatst 28 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2006 Hallo Tactus,Ik heb maar twee wensen:1) Ik wil graag de berichtvolgorde om kunnen keren zodat het nieuwste bericht in een draad bovenaan staat en het oudste onderaan, mijn middelvinger wordt helemaal lam van het scrollen en Tactus wil vast geen claim vanwege rsi voor de kiezen krijgen...2) Ik zou op een makkelijke manier willen zien of er een nieuw bericht is in een draad. Als je inlogt zijn de mapjes met nieuwe berichten blauw, maar zolang je ingelogd bent verandert dat niet meer en moet je steeds checken of er iets bijgekomen is. Kan er niet iets gaan knipperen of zo?Verder één en al complimenten en tevredenheid. Voor mij zijn de Tactus-behandeling en het forum een zeer goede combinatie!Satja Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satja Geplaatst 28 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2006 Ah! Nu zie ik opeens die rechterkolom met 'laatste plaatsing'. Dat helpt. Alleen nu heb ik een nieuwe wens 2 en dat is dat je zelf het scherm kunt customizen zodat je die rechter kolom standaard kunt zien als je dat wilt.Satja Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pietjepuk Geplaatst 28 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2006 He StMaartennou maak je me wel heel nieuwsgierig, wat is de RSS functie? misschien kunnen we wel veel meer dan we weten, Satja heeft haar probleem ook al opgelost!Nee, jij hebt toch nog nooit geparelplet? Zo kom je toch niet te boek te staan, St Maarten, overigens, van de week 4 maanden voor jou he? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dick Geplaatst 28 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2006 Hear heaar PP! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hermiena Geplaatst 28 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2006 Beste Tactus,Wat fijn dat jullie een chatbox op gaan richten, zoals jullie lezen is daar best behoeft aan en ben ik 1 van de chatters. Het kan me net even helpen door een moeilijk moment. En nu moet ik steeds skippen tussen tactus en hotmail en krijg je er bijna een dagtaak aan om alles bij te houden.Wat de privacy betrefd, ook ik vind het niet prettig dat iedereen zomaar kan meelezen. Mischien een idee om mensen die een halfjaar niet hebben ingelogt een berichtje te sturen met de vraag of ze willen blijven of niet? En ik zou het ook heel fijn vinden als jullie berichten van 2 maanden en ouder eraf halen want ze zijn dan vaak allang niet meer relevant.Een uitgebreide uitleg over hoe de site werkt zal ook welkom zijn hoor en een betere zoekfunctie.Maar goed verder ben ik heel tevreden over de site en het houd me enorm van de drank af! Maar natuurlijk kan het altijd nog beter en is het fijn dat jullie daar nu eindelijk eens gehoor aan geven.Hermiena Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dick Geplaatst 28 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2006 HEermiena , heb jij ook een hotmail adres?De mijne is xkm.kid@hotmail.com Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dick Geplaatst 28 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2006 Hallo Cactus en andere forumleden,Ik zou ik wel graag een lijntje willen zien wie wie nu is. Houtje uit Houten (?), Helder uit den Helder, Dick uit Wijhe, Tante Til met 6 achterkleinkinderen, Satja weet ik veel. Het is elke keer zo veel moeite om iemand te identificeren en met wie kan ik de discussie aangaan (leeftijd/geslacht/probleem). Ik pleit niet voor openheid voor dingen als je telno. of mobile, of adres of woonplaats. of SOFI nummer oid. maarvoor gewone alledaagse gegevens.Maar een lijstje met de meest elementaire gegevens leeftijd, getrouwd, kinderen en alles wat jij belangrijk vind (ook al klopt t niet allemaal, ik ga er van uit dat t meeste eerlijk is!). Zonder dat je je ID te grabbel gooit, of dat je buurman je kan chanteren !Met iets als een chat programma wordt t alleen maar moeilijker. En een anonieme chatnaam en een nickname op internet, dan weet ik t echt niet meer...Don't shoot me I'm only the messenger! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satja Geplaatst 29 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 29 maart 2006 Môhe Dick,Er was ooit een kennismakingsdraad waar iedereen zich in voorstelde. Die heb ik twee keer opgehaald naar boven maar daar waren anderen niet blij mee omdat er dan info in stond van een paar maanden geleden die ze nu niet meer zo zouden schrijven. Vandaar dat voorstel van (wie ook al weer) op deze draad om daar iets permanents van te maken dat je steeds kunt aanpassen.Maar als jij dus wilt dat mensen zich weer even voorstellen: begin dan een nieuwe draad en nodig iedereen uit om er iets n te zetten. Dat is de beste manier want zo kan iedereen opnieuw bepalen of hij/zij zich kenbaar wil maken.Fijne dag!Satja Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emma Geplaatst 29 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 29 maart 2006 Ha Moderator,nou alles is geloof ik al gezegd, ik ben met alles heel tevreden. Zou ook een chat wel leuk vinden.Maar wil toch nog even zeggen dat ik heel en heel blij ben met dit forum.Emma Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten