Spring naar bijdragen

2 april bijna


hermiena

Aanbevolen berichten

Ik smokkel een beetje maar wou dit draadje graag boven aan. En omdat ik nog steeds niet lekker ben doe ik nu maar vast de dagopening, oke?

Ik heb nogal fel uitgehaald naar Dick en ook de moderator op de hoogte gesteld. Mischien wel heel fout van mij hoor maar de tijd zal het leren.

Ben benieuwd wat jullie er van vinden en als ik de hele groep over me heen krijg vind ik dat niet erg. Ik krijg een naar gevoel van hem maar goed dat moge iedereen duidelijk zijn na mijn laatste reactie. En eigenlijk kan het me weinig schelen hoor wat jullie er van vinden, al weet ik wel bijna zeker dat ik niet de enigste ben die zich zo voelt. Ik geef Dick nog steeds het voordeel van de twijfel maar ik heb er niet zo'n fijn gevoel bij. Vraag me niet waarom maar ik heb er gewoon moeite mee. Dat gedraai naar id. Bah!!

Nou ik ga maar naar bedje, jullie zullen vast boos op me zijn en het niet met me eens zijn maar het is een gevoel en meestal heeft mijn gevoel het wel aardig goed.

Liefs Hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik lees dit ook nu pas maar had dus al in dat andere topic gereageerd.. zelfde gevoel
ben blij dat je het aankaart want ik liep met dezelfde ongemakkelijkheid.. en hoezo kwaad? ben alleen maar blij dat je eerlijk bent!!

trusten en fijn dat je workshop zo goed ging!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb helemaal in het begin (toen Dick net op kwam draven) ook een keer een akkefietje met hem gehad.
Ik mailde hem privé om te zeggen dat ik het vermoeden had dat ie dronken was en dat ie dan beter even kon wachten met berichten schrijven tot ie weer nuchter was (ik vond het niet zo netjes om hem in het openbaar aan te spreken). Ik kreeg een mail terug of hij me ergens van kende want ik kwam hem zo bekend voor.
Heb gereageerd dat ik niet begeep waar hij het over had en hem verder genegeerd.

Maar deze man is er dus kennelijk op uit om identiteiten te achterhalen.

Fijn dat je de moderator gewaarschuwd hebt. Maar volgens mij moeten jullie ook een beetje uitkijken wie je uitnodigt om te chatten. Niet iedereen die hier rondloopt is betrouwbaar blijkt nu...

Niet over piekeren, gewoon lekker gaan slapen en we zien wel weer verder.

Good night, sleep tight,

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Hermiena

Ik ben juist blij met je,en het is zo gezond dat je achter je eerste indruk blijft staan, het is zelfs nog beter Oprha heeft eens gezecht: dat niet alleen maar neem aan voor waar wat iemand je in een eerste geprek toevertouwd. Bijvoorbeeld; normaal ben ik niet zo, eigelijk ben ik niet zo aardig, ik drink veel .enz. Je gevoel zit vaak heel dicht tegen de waarheid aan.
Er is dus niemand die je kan aanspreken op een gevoel, niemand die over je heen valt. het is tenslotte jou gevoel en daarmee clam je nog geen waarheid.
En ik deel je gevoel.
Dick zegt dat er niemand is die zegt dat hij niet moet drinken, dat klopt maar een klein beetje werkelijk iedereen hoopt! dat die ene persoon die dat zegt Dick zelf zal zijn.
Ik ben niet boos of geirriteerd op wat dan ook maar zo blij dat ik mijn keuze heb kunnen maken.

Ook nu weer ben ik wakker wat we aan het doen zijn, en bedenk me, tja we zijn er voor elkaar en er komen mensen voorbij die de aansluiting met de stoppers nog even niet kunnen maken.
maar zo nu en dan kunnen we iemand meetrekken ook mee te doen, we blijven voorzichtig.

Ik zie weer wat drank kan doen met je, dus ook je karakter beinvloed.

Er is een mooi spreekword voor: die komt zich zelf nog wel tegen, in dit geval is dat positief, wat zou je zeggen tegen je zelf.

Laten we het lekker droog houden

Helder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Forum van alcohol de baas, de naam zegt t al. Ik ben n beeje kwaad dat iedereen in eens mij komt aanvallen alsof ik degene ben die heeft ingebroken opde MSN! Veroordeeld zonder schuldig te zijn!

Wat ik maar duidelijk probeerde te maken is dat alcohol mij nog steeds de baas is. Maar je mag blijkbaar alleen op dit forum komen als je al droog staat en alleen maar leuke en lieve diingen naar elkaar zegt.

Ik heb ondertussen gemerkt dat ik al geexcommuniceerd ben, alle MSN adressen zijn verdwenen/geblokkeerd hoogstwaarschijnlijk. Ik zal me verder niet meer met jullie bemoeien, zal de berichten blijven lezen maar niet meer reageren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het wel een beetje jammer dat jullie op MSN zijn overgegaan.
Heb het gisteren wel geprobeerd hoor, het lukte niet zo en ben ook bang voor virussen en andere narigheid.
Had gisteren wel behoefte om op het forum te kletsen, maar voelde me daat toch wat alleen.
Nou, ja, ook niet erg, dat bevestigde maar eens dat iedereen uiteindelijk ook alleen is.

Ik had toch ook hetzelfde naar Dick toe, dat pochen over drinken op een feestje.
Wat moeten wij daar naar mee? En dat adres van Helder, nee, mijn gevoel zat ook niet goed bij hem.

Hoop dat we toch nog een steunend forum kunnen laten bestaan.
En dat MSN laat ik bij deze gewoon schieten.
groetjes van medea (nu al 10 dagen nuchter!!!!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is hier een aantal mensen (Emma, Houtje, Mathilde, Hermiena en ik) die elkaar nu meer dan 4 maanden kennen, kerst en oud en nieuw met elkaar hebben meegemaakt, dagelijks lief en leed met elkaar delen sinds zeer lange tijd en het leuk vonden elkaar eens beter te leren kennen.

Gewoon een groepje wat al maanden enthousiast schrijft en nóg steeds enthousiast schrijft.

Voor de tweede keer in korte tijd vergaat me de lust om híer verder te gaan. Dit maal is de beschuldiging dat ' bijna niemand de moeite neemt te reageren op de schrijfsels van de dag'. Het is gewoon niet wáár. Ik probeer én mijn bijdrage op het forum te leveren én ik vind het leuk om na al die maanden met elkaar door dalen en over bergen te zijn gegaan eens een beetje directer te weten wie Erica is en Helder en Mathilde en Houtje (ik heb nu 2 x gechat, Emma en Hermiena heb ik nog niet eens gesproken).

Weer zeg ik: er zijn hier 221 mensen lid, waarom worden 6 man aangesproken op het feit dat het hier rustig is op zaterdagmiddag.

en o ja, ik zat niet te msn nen, ik had éters gisteravond.

Volgens mij hebben de mensen die hier bedoeld worden rúimschoots hun bijdrage geleverd voor het forum en doen ze dat nog steeds.

Hoewel bij mij de lust inmiddels bijna tot het 0 punt gedaald is.

Dat mag wel eens he?

ps medea, ik zie dat we tegelijk schreven, dit schrijven is géen reactie op jouw schrijven hoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iedereen een heel goeie morgen en kom op, allemaal even een zonnedansje doen zodat de regen overtrekt!!!

affijn.. de hele discussie chat en niet.. ik vind chatten op zich wel leuk maar moet dan zo snel reageren en dat vind ik ook wel moeilijk.. zeker als ik met meerdere mensen tegelijk chat dan ben ik bang dat ik niet aan bod kom.. terwijl dat onzin is want ik kan behoorlijk mijn vrouwtje staan. Het lekkere van het forum vind ik dat ik op mijn eigen tempo kan reageren. Misschien ben ik ook wel bang om mensen te dichtbij te laten komen, en dat gebeurt met chatten sneller.. dus dat is, denk ik zomaar, voor mij nog meer de reden dat ik liever niet chat...

Maar iedereen die wil chatten moet dat vooral doen en ik kan me heel goed voorstellen dat de 'oudjes' onder ons het prettig vinden om elkaar te leren kennen op die manier. Ik ben alleen wel eens bang dat discussies die nu hier lopen dan verder gaan op de chat en dat hier puzzelstukjes gaan ontbreken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hello iederen.ik ben paar dagen weg geweest.wat is hier allemaal aan de hand ?ik hwb heelveel gelezen en wat jammer dat er zulke dingen gebeuren.maar komop laten we van zondag genieten. morgen wordt het twee weken dat ik droog sta.en ik ben erg blij ermee.mijn man is ook heel blij ermee en het gaat goed.soms heb ik erg trek in drinken maar probeer ik me bezig houden met iets anders of iets anders te gaan drinken bv colatje of kopje thee.ik had jullie gemist maar ik was paar dagen weg en druk bezig.maar goed nu ben ik er weer. ik wens jullie allemaal hele fijn zondag groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste allemaal,

Ik geef om alle mensen bijna evenveel (Huub van der Lubbe: Te groot hart) ik heb hier in 5 maanden ja 5 maanden bijna 1000 postings staan, 500 op Houten en ik zit nu op de 4-honderd nog wat.
En ja, ik ben een van die mensen die wel eens privé met Emma, PP, Til (complimenten Tante!!! in 2 dagen je aangeleerd) enz. wil praten. En 's nachts soms met Helder ook een nachtbraker.

Nou én?

Jullie moesten eens weten wat er verder allemaal gebeurt, we hebben een telefooncirkel, we hebben al bij elkaar gelogeerd, mijn kinderen wisselen elk weekend van oppas, we gaan samen op vakantie en Emma en ik denken aan partnerruil (we hebben er allebei géén, nou goed???). En we wisselen zelfs foto's uit van onze poezebeesten (gekker kan je het niet hebben toch?). Als er één in nood zit hebben we mekaar. Ook op het forum. En dan kun je altijd een lijstje krijg met opknaptips of een preek positief dan van Fleur, enz. enz. een schoon bed van Tante Til en een extra glaasje water van de nachtzuster.

Lieve mensen, geniet van alle steun en hulp en reacties die je hier op dit forum krijgt, en houd op met zeuren anders nok ik samen met PP mee, ik ben deze vorm van discussie ZAT.

P.S. Ik was zaterdagmiddag WEG en vandaag ook de hele dag ik kom net binnen en begin met alweer groen te ergeren.

Zo en verder ben ik het met PP eens. Waarvan akte.

Dat heeft niets met Parelpletten te maken, maar het staat iedereen VRIJ te reageren, wel of niet, wanneer en hoe, lang of kort, en we steunen mekaar.

In het algemeen is klagen over te weinig aandacht een NIET-HELPENDE GEDACHTE, BEGREPEN?

Dat je je rot of klote voelt mag je best schrijven maar schrijf dan WAAROM dan kunnen diegenen die dan on-line zijn je helpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje, ik snap niet helemaal waarom je je zo druk maakt.. wat mij betreft is het geen kritiek op chatten enzo, ik leg alleen maar uit waarom ik niet voor die vorm van communicatie kies en als er niemand hier op het forum is dan is er niemand hier, dat is ook iets waarvan ik het probleem zelf niet zo zie.. en dat staat buiten het chatten.. en al drinken jullie allemaal de hele dag koffie bij elkaar.. dan wens ik jullie vooral veel plezier daarbij. Ik wil alleen wel meedoen aan de partnerruil zonder partner dan...

dus Houten en PP maak je alsjeblieft niet zo druk.. jullie worden hier niet aangevallen en hoeven jullie niet te verdedigen, nergens voor nodig en zonde van alle energie.

Slaap lekker voor vannacht en morgen weer fris op!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank Tapas,
het was zeker niet tegen een enthousiaste deelnemer als jij maar de discussie "ik krijg te weinig aandacht jullie reageren alleen op elkaar" raakt een gevoelige snaar bij PP en mij. Nog van vóór jouw komst.

Ik ga proberen met méér mediteren (bevalt best goed heb het vroeger ooit geleerd maar in vliegende moederbestaan vergeet ik het vaak net als de cactus-oefeningen, stom stom stom) mijzelf hier tegen te wapenen maar nu eerst KOFFIE !!!

Iedereen een fijne droge dag gewenst,
Ook mijn PC doet vreemd,.

Er schijnt sinds dit weekend iets met LimeWire te zijn weten jullie daar meer van? Graag meer info.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh jongens, mijn berichtje heeft wel wat losgemaakt he? In de eerste plaats wil ik graag opmerken dat mijn berichtje naar Dick toe niks te maken had met msn en met het chatten. Het had veel meer te maken met het feit dat hij pas komt als hij gedronken heeft en er dan ook nog stoer over doet. Tapas jij verwoorde dat heel erg mooi en ik zie in de reacties ook dat er meer mensen zijn die zich daar aan storen en dan mag dat toch gezegd worden? Wij zitten hier te Tandhakken, zoals houtje dat noemt en Dick die komt even vrolijk vertellen hoeveel drank hij wel niet op heeft. In mijn ogen komt ie dan te laat. Tapas schreef dat ook al. Dus beste Dick, ik heb je reacties gelezen en ik wil je voorstellen om je aan te melden op het moment dat je trek krijgt en niet meer als je toch al gedronken hebt. Als je trek krijgt kunnen we je er met zijn allen best door heen slepen. Desnoods rukt de brandweer uit!!! Maar daar moet je dan zelf ook iets voor doen!!! Begrijp je wat ik bedoel? Ik snap best dat je nu boos bent en dat mag ook maar gezien de reacties van anderen klopt het gevoel wel wat wij hebben en dat draag je dus kennelijk zelf uit. Actie vraagt om reactie en in dit geval is dat bij jou dus een negatieve reactie. En daar kun je zelf een heleboel aan doen!! Je kunt er voor kiezen om nu weg te blijven. Is jouw keuze. Je hoeft van mij zeker niet weg te blijven maar ik vind wel dat we hier op het forum respectvol met elkaar om moeten gaan en dat doe je blijkbaar niet door hier dronken te verschijnen. Dat wekt alleen maar irritatie op, iedereen werkt hier heel hard aan zijn doel, of dat nu helemaal stoppen is of toch nog wat drinken dat maakt niet uit maar je eerst helemaal lam drinken en dan een berichtje plaatsen is een groot verschil.

In de tweede plaats hebben we dan nog het anoniem zijn en blijven verhaal. Dick prima als iedereen mag weten wie jij bent maar je hebt toch wel duidelijk gelezen dat de meesten hier het liefst anoniem willen blijven? Waarom blijf je dan gissen?? Hou daar mee op. Dat heeft dus ook weer met respect voor elkaar te maken.

Dan in de derde plaats, het wel of niet chatten. Er zijn voor en tegenstanders, niks mis mee. Ik ben een voorstander en wel om die redenen die houtje en pp al zo mooi hebben beschreven.
Katrien ik begrijp dat jij een tegenstander bent maar zoals je hebt kunnen lezen had iedereen een reden waarom of ie er zaterdag niet was. Ik had een workshop ja en dan kan ik niet naar het forum. Zo simpel is dat. Dat heeft niks met msn te maken maar dat is gewoon 1+1 bij elkaar optellen. En zo waren er meer die gewoon iets anders te doen hadden. Ik ben het niet met je eens dat het chatten ten koste gaat van het forum. Ik zie het chatten als een aanvulling en ik ga altijd eerst naar het forum en dan pas naar de chat. Ik hoop dan ook dat tactus zelf zo snel mogelijk met een chatbox komt en wie dan wil kan er heen en wie niet wil blijft gewoon hier. De chatters blijven hier ook wel hoor die gaan echt niet weg. En het scheelt weer een keertje inloggen als alles onder 1 dak zit. Ik zie het verschil ook niet zo hoor of ik nu prive mail met Helder, houtje, tt of Pp of ik zit met ze op de chat? Het is echt niet zo dat we dan met zijn allen de hele groep bespreken of zo!! En dat we dan lekker gaan zitten roddelen hoor. Ik vind het gewoon leuk om met de mensen die ik al wat langer ken en waar ik wat meer mee heb even persoonlijk te kletsen om ze wat beter te leren kennen. In het liefst veilige omstandigheden waarin ik zelf kan bepalen wat ik wel of niet van mezelf laat zien.

In de vierde plaats, het reageren op berichtjes van anderen. Net als pp en houtje vind ik dat ik iedereen genoeg aandacht geef. Maar de dingen die in het begin speelden voor mij spelen nu niet meer zo en dan wordt het soms al snel eenrichtingsverkeer. Ik kan ook niet eeuwig op het forum blijven om anderen er door heen te slepen. Het forum is er in de eerste plaats voor mijzelf en als ik eens niet reageer dan zal daar wel een reden voor zijn. Zo heb ik zelf geschreven dat ik harstikke ziek ben. Maar waar zijn mijn fruitmanden?? Op een gegeven moment moet ik toch ook mijn stokkie weer doorgeven bijvoorbeeld aan Tapas, en Tapas zal op haar beurt het stokkie weer over moeten geven aan wie dan ook. En wat geeft het dan dat ik met de mensen waar ik mee ben begonnen prive contact heb? Mag ik dan geen vrienden over houden aan mijn zware strijd die ik samen met hen heb geleverd??

Ik heb ooit eens in therapie gezeten en daar werkte het als volgd. Diegene die bijna klaar waren namen de nieuwelingen onder hun hoede en hielden ze steeds een spiegel voor. Nou ik kon in het begin die gene die bijna klaar waren wel schieten want ze wisten het altijd beter en verdorie ze hadden nog gelijk ook!! Maar het werkte wel. Tot dat ik op een gegeven moment zelf bijna klaar was en dus de nieuwelingen onder mijn hoede moest nemen. En dan op een gegeven moment zijn zij weer diegene die klaar zijn en een hoop hebben geleerd. En dan ga jij weg en nemen zij de nieuwelingen onder hun hoede. Zo is het hier denk ik ook een beetje. Op een gegeven moment ben je wel uitgepraat. Het probleem is er nog wel maar niet meer zo heftig als in het begin en veel beter handteerbaar. En dan heb je niet meer altijd zin om de nieuwelingen onder je hoede te nemen. Dan moet je het stokje over geven aan iemand anders die ooit jou nieuweling was. Je kunt je dan ook niet meer zo goed verplaatsen in een neiuweling omdat het voor jezelf niet meer zo speelt. En wat is er dan fijner om nog wel contact te hebben met de mensen waar het ooit mee begon en die er nu net zo voor staan als jij? Die mensen zijn me dierbaar en die heb ik ook nog steeds nodig. En het kost je dan ook bulten energie om weer terug te gaan met de nieuwelingen naar de plek waar jij ook ooit begonnen bent. En dat wil je dan niet meer. Je wilt vooruit kijken en niet steeds terug!!

Nou ja ik hoop dat ik zo een beetje heb uit kunnen leggen hoe het voor mij werkt. En daarmee wil ik niet zeggen dat ik van het forum weg wil want daar ben ik nog helemaal niet aan toe. Ik probeer alleen maar uit te leggen waarom een chat dus wel fijn kan zijn want dan kun je de mensen uitkiezen die het beste bij jou situatie passen. En volgens mij is daar niks mis mee. Het kan voorzien in een behoefte en heb je die behoefte niet dan is daar ook niks mis mee.

Ik ga naar het nieuwe draadje.

Liefs Hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Katrien

Volgens mij heb jij écht geen hulp nodig van St.Maarten en kan jij uitstekend je eigen mannetje/vrouwtje staan. Je begrijpt ook donders goed wat hiervoor bedoeld wordt ..........

Dus laten we deze discussie staken.

We proberen allemaal de alcohol de baas te worden en iedereen op zijn/haar manier.

Zoals mijn kids zeggen: punt uit punt ennel. Einde discussie (wat mij betreft).

Toch warme groeten uit steeds zonniger Houten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...