Spring naar bijdragen

3 april maandag


helder

Aanbevolen berichten

Geen sprookje

Het is weer een nieuwe week en ook ik ga er weer voor er een fijne week van te maken!

Het eerste wat op de agenda staat is het forum ik heb het weer druk met van alles deze week, en er komt geen werk uit mijn handen voor dat ik gezegt heb wat op mijn hart ligt.
Ik ben ook nog niet zo lang op het forum nog maar 50 dagen, en ik heb zo veel steun ervaren.

Tijdens mijn ski avondtuur heb ik zelfs heimwee gevoeld, en ik denk dat ik zonder het forum onderuit zou zijn, zo sterk is mijn willetje ook niet.

Toen ik begon met tactus geloofde ik stiekum niet of het mij zou lukken, maar ben er wel mee begonnen. Voor mij is het een gegeven wonder dat ik het aan het doen ben, de afstand naar de giganten die aan het fietsen waren, was een avondtuur verder weg, dan een poolrace met husky,s.

Maar ik ben een ontdekkings reiziger, en ook op zoek gegaan naar een nieuwe horizon, en wat ik gevonden heb aan de andere kant van mijn wereld, is zo mooi.

Als ik er over vertel denk je vast dat ik het verzin.

Een plekje met, elfjes. boze heksen, toverfeeen bromberen en engeltjes ze zijn er allemaal. alle druk ze praten en praten, maar nooit door elkaar.
iedere dag weer opnieuw en wie mag beginnen, ze rollen over elkaar.
zie je het allemaal niet zo zitten, dan staat iedereen voor je klaar.
ben ziek, klein en verlegen of stil je bent nooit vergeten, echt waar
ben er nieuw dan wordt je gezien, en gedragen als het verloren schaap
Het word bedacht jou plekje, je huisje je verhaal en zelfs je naam
ingestopt savonds laat misschien was deze dag voor jou te zwaar
geloof het maar, nog een uurtje dan zie het zelf het is echt waar.



Liefde volle groet Helder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helder, prachtig weer!! Thnks, je moet schrijver worden hoor!! Maar goed al je mooie fantasieen hier ff de realiteit van mijn persoontje want ik heb echt een k dag gehad!!

Gistermorgen werd ik wakker met hoge koorts. Maar dat kon ik helemaal niet gebruiken want ik moest om 13:00 in het theater zijn voor de generale van ons optreden. Nou de ilisionist gebeld dat ik harstikke ziek ben en dus niet kan optreden. Hij geprobeert om vervanging te regelen. Geen vervanging!! Mijn schoonzus gebeld, want die heeft kinderen en dus een voorraadje medicijnen. Zij had wel paracetamolsubs voor mij. Hup ding in de bips mezelf onder de douche gesleept. Hoesten en zweten als een rund en ook nog last van diarree. Paar diareeremmers genomen en wat bananen en maar hoesten. Nou ik denk dat is leuk zo'n hoestende assistente van hans klok. Beld mijn schoonzus, ze had nog codeinne voor het hoesten! Perfect! Hup jurk aan, make- up op pillen in mijn mik en daar gingen we!! De billen stijf aan elkaar want stel je voor op zo'n podium. En dan ook nog er bij lachen!! pft!! Het optreden ging gelukkig goed al hing ik van ellende in elkaar!! Half 6 thuis toen snel naar bed want om half 11 moest ik de nachtdienst in. En die zit er nu gelukkig op. Maar door al die pillen kan ik nu dus niet slapen, hahaha. Oh beroerd hoor ik heb echt vet de griep en dat komt me helemaal niet uit. Dus ik sleep mezelf nu naar bed en ik hoef vandaag niks!!! Ik hoef niks, mag slapen!! Kruikje ligt er al in dus ik spring er achter aan.

Fijne dag allemaal.


Liefs Hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hermientje hermientje

Zal Moeder-Overste Houtje dan maar even komen en voor je zorgen? Ik heb nog soep van Tante Til hier die neem ik wel mee, uitzieken hoor (bromstem).

Helder, prachtig. Ik ben stil. See u. Ik ben ook verslaafd aan het forum, zulke vrienden vind je dus nergens hè. Ik moet rennen, sorry (geen Moeder Overste maar de Vliegende Non, Tapasjas) haha en als ik op de fiets aan het racen ben ondertussen mediteren. Ben ik geen leuke case voor je scriptie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had heel graag die voorstelling willen zien Hermiena.. met samengeknepen billen en een prachtige glimlach.. over het podium zwevend van de koorts en van de pillen... ik zal maar niet gaan preken... alleen had je je nachtdienst niet beter af kunnen bellen? Er is hier dus nog eentje die haar lichaam goed kan tarten en door kan gaan.. foei hihi

Helder, prachtig geformuleerd!! Door dit forum ben ik vrij snel gestopt met drinken.. ik weet nog dat ik een tijd geleden bij de Jellinek online wilde aanmelden, maar dan moest ik meteen beslissen dat ik dan ook 2 weken niet zou drinken.. nou.. daar had ik op dat moment "de kracht niet voor" hoor.. (naar Gordon). Bij Tactus had ik ook mijn twijfels... zou dit dan lukken? eigenlijk wilde ik minderen maar ik ben zo blij dat ik gestopt ben. Ik wandel nu zoveel stabieler door het leven en heb nu bv ook eindelijk de "kracht gevonden" om iets aan mijn overgewicht te doen.. (wat ik me ook al een jaar voornam maar ik "de kracht niet voor" had). Dus opeens leef ik zo gezond.. eng bijna... en ben ik enorm voor mezelf aan het zorgen!!

Vandaag nog even een flinke stressdag, eerst vanmorgen werken en dan vanmiddag alle zeilen bijzetten.. want mijn beroep tegen de UWV MOET vanmiddag voor 5 uur bij de rechtbank zijn... en ik heb het nog lang niet allemaal op orde.. en toen kwam ik er ook nog achter dat ik vandaag mijn ww briefje de deur uit moet doen.. dus nog 2 sollicitaties moet doen.. stressstressssssssss maarja, onder druk functioneer je het beste toch????

Ik zal blij zijn als het 5 uur is!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja,

Als ik mijn vrolijke vrienden weer lees, startend met het prachtige stuk proza van Helder en dan de leuke reacties van de anderen, kan ik toch niet uitloggen zonder iedereen een héél fijne dag te wensen.

Dus: FIJNE dag gewenst allemaal!

En Hermiena, een virtuele fruitmand namens ons állemaal wordt NU naar je toe gestuurd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,
prachtig verhaal Helder, als je het zo ervaren hebt dit forum, nou wat wil een mens dan nog meer.

Hermiena je bent wel een erge dapper, maar ik kan me wel voorstellen dat je die voorstelling door wilde laten gaan (doorgaan Barry dans wie was het ook al weer??)

Lekker Eus een paar dagen vrij, zal je goed doen. Rust, ritme en reinheid, komt allemaal goed.
En Tapas gezelligheid die verhalen van je.

Houtje, ik wil helemaal niet met jouw imaginaire partner ruilen! Jij krijg in iedergeval niet de mijne, lekker puh. 't Is zo'n aardig ding en ik heb hem nu net een beetje afgericht. En daarbij je bent of moeder overste of een vliegende non, dus wat moet je moet je ermee.

Maar goed, ik zal weer es wat vaker van me laten horen.
Ik ben eerlijk gezegd wel weer blij dat het maandag is. Weekends vind ik vaak toch wat lang en dan is de kans op slempen groot en dat WIL IK NIET. Zo. Die staat.
Ik heb ook een drukke week voor de boeg, wel gezellig ook.

Ik ben vakantie plannen aan het maken, in geen jaren gedaan. De puf niet, geen zin, geen geld, geen leuke bestemming te bedenken. Maar nu heb ik er wel zin an. Lekker een beetje door Frankrijk rijden. mmm, kan niet wachten.

Hermientje, lekker uitzieken hoor. Ik breng je wel kippesoep.
fijne dag en tot horens,
Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo allemaal,

ben een tijdje niet actief geweest op het forum doordat het alcoholprobleem niet meer zo op de voorgrond stond.
heb jullie berichtjes wel nog geregeld gelezen.

ja, pp, ook jouw berichtjes, ik zag dat je nog geregeld aan de oude garde dacht.
helder, je hebt toch geen vervangende drug gevonden ... toch? ;)
maar evengoed prachtig omschreven.

nog steeds kan ik goed zonder alcohol, de trek is er bijna niet meer, het wordt gaandeweg
steeds makkelijker.
voor al degenen die het er nu moeilijk mee hebben,
doorzetten hoor!
in het begin kon ik over de vloer kruipen van de onrust en spanning.
en nu gaat het zo gemakkelijk.
ook dankzij de cactus-therapie.

als jullie vragen hebben of als ik je ergens mee kan helpen,
vraag maar raak!

fijne dag allemaal

liefs kika :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zooooooo Houten logt even in (op weg naar de boodschappen die dit weekend niet zijn gedaan) ik heb nog 1.58 uur dus dat MOET lukken incl. ingewikkelde items.

Ik ben toch een pietje trots: al weer een week kurkie droog. Heel eerlijk bekend: ik dronk in no-time in het weekend een fles wijn per dag vrijdag en zaterdag. Het zit dus nog in mijn systeem. Verdorie !!!!!!!!! Na 5 maanden dacht ik het wel aan te kunnen, jaaaaaaaaaaa het ging 4-5 weken goed en toen opeens een berg stress en PANGGGGG!!!!!!!!!! zei de weerstand, de positieve gedachtes en de rest.

Nu slik ik 1/2 of 1/4 refusalletje per dag en dat houdt me op de moeilijke momenten tegen.

Ik heb de hulp ingeroepen van de Cactussen (de schattebouten, metéén reageren en niet eens boos of verdrietig of teleurgesteld!) met allerlei tips, adviezen, truukjes, kom ops, heeft iedereen, hoort erbij, maakt niet uit ..........(die kletsen een verdronken regenworm nog uit de ton).

Het is dan ook met grote blijdschap dat jullie aankondig dat ik heden, maandag 3 april alweer meer dan een week kurkie-droog ben (en het om 1600 uur nog steeds tandhakkend moeilijk heb).

Vanavond ga ik mijn grote hobby uitoefenen (mijn 2e, eigenlijk mijn 1e): uitgebreid koken en jullie mogen het hoe en waarom raden ik weet niet of ik het ga verklappen.

Na een giga-druk weekend en 600 km in de auto zie ik er rot uit (groen gezicht met rooie oogbollen) maar dat is ordinaire vermoeidheid. Vanmiddag een uurtje plat, nu eerst even naar mijn afspraakje om 1300 uur met de visboer die iets bijzonders heeft geregeld.........

Iedereen een fijne middag gewenst !!!!!!!

En Hemientje, lig je al, ik ben nieuwe bouillon aan het trekken hoor! Ik heb ook verse appelsap die haal ik altijd bij de boer, knap je ook echt van op. Uitzieken hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje, je bent een bofferd.. niet alleen een BPM maar ook nog een VM (visman).. ben benieuwd wat dat voor lekkere maaltijd gaat worden.... vis... mmmmmm... heerlijk!!

Nou, mijn beroepsschrift is af, niet ijzersterk maar ook daar heb ik vandaag "effe de kracht niet voor" (had ik er maar eerder aan moeten beginnen) maar maakt niet uit, wat erin moet staan staat er in in mijn eigen woorden, en het is gelukt en ik ga het zo langsbrengen bij de rechtbank.. vandaag is de uiterlijke termijn van de 6 weken die voor het indienen staan.. hoezo laatste nippertje pffffffff.

Ik dacht vanmorgen, kom, er is iemand ziek, ik werk gewoon nog even een uurtje extra want ik loop een beetje achter en dat vind ik vervelend... tot mijn rug zei.. en nu is het genoeg!! en ga je naar huis!!.. Handig, ik heb een alarmsysteempje erbij... toch weer over de grens gegaan dus...Dus Hermiena zorg goed voor jezelf... en zorg dat je eerst beter bent voor je weer je volgende nachtdienst gaat draaien!!

Oke, nu nog even solliciteren en dan heerlijk vrij tot woensdagochtend...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

OH jongens wat fijn dat ik vanavond niet hoef te koken en dat jullie me overladen met heerlijke soepjes!! Zalig! En die fruitmand ook echt heerlijk!!
Nu weet ik dat ik wel naar jullie wijze raad moet luisteren en in bed moet blijven maar ik moet vanavond naar de cursus van de acrylnagels. Zie je wel, ik heb gewoon geen tijd om ziek te zijn he? Ik heb ome dokter even gebeld en nu heb ik pillen waarvan ik snel weer beter moet worden. Hoop ik dan maar want al mijn spieren doen me zeer durf niet eens meer te hoesten of te lachen. Nou valt er ook niet zo veel te lachen hoor, ben eerder een beetje huilerig van pure ellende. Maar goed ik eet jullie heerlijke soepjes en kruip vanavond vroeg onder de wol, ga na de cursus meteen naar huis!!! Morgen is mijn agenda leeg!!! Dan hoef ik helemaal niks en kan ik de hele dag in mijn nest blijven liggen en dat ga ik dan ook heerlijk doen. FF uitzieken he? Houtje, hahahahaha een afspraakje met de VM??? Is dat om de BPM te verwennen? Meid gefeliciteerd 1 week, ben apetrots op je!! Emma en Kikka leuk om weer wat van jullie te horen. Nou ik ga gauw nog even op de bank hangen en een soepje eten.

Liefs Hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Crisis in Houten:

Het heerlijke diner loopt uit, mijn gierende trek gaat niet over, de fles witte wijn voor mijn gasten bij het eten en voor de saus (kennen jullie die smoes) was opengemaakt en keek mij vertwijfeld aan: drink mij, drink mij, drink mij ik beloof je gouden bergen, drink mij drink mij.

Maar het gootsteenputje riep harder en heeft de strijd gewonnen en de gasten krijgen Spa Rood bij het eten.

Zo. Ik wou maar even zeggen. Pffffffffff het viel niet mee. Pijn in je hart die fles leegkiepen maar één glas kan niet (Refusal werkt denk ik nog, vandaag vergeten te nemen vandaar de twijfels.......)

Hoe lang blijft dit zo'n strijd zeg??????????

Nou ja óp naar 6 maanden alcohol de baas o nee die 100 dagen bevielen ook al niet.

Vandaag, nu, dit uur, enzovoorts. Per minuut. Per seconde (wijzer en nuchter dus).

Ik moest dit even kwijt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb vandaag weer zó'n lol.

Wat zijn we toch verschillend bezig en wat is het toch leuk hoe je elkaar dan tóch zo kan helpen en tot steun kan zijn; Tapas is bezig geweest aan haar bezwaarschrift terwijl Hermiena acrylnagels leert plakken, Emma droomt over een tocht door Frankrijk en Houtje een aantrekkelijke vent probeert te vangen met fles spa Rood!

Ik lach me dood. De soap moet weer snel verder want de verhaallijnen zijn erg sterk op het moment.

Wat ik doe? ik ben zo langzaamaan mijn koffer weer aan het pakken voor een volgend avontuur!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit is weer een draad naar mijn hart!

Hermiena, jij hebt naast al die lieve zorgtypes ook een zure oude tante nodig. Dus je mag vanavond nog naar de acrylnagellakcursus omdat het zo belangrijk is voor je toekomst (?!?) maar daarna SUBIET je bed in en anders mag je zes weken geen feestjes! Mopper mopper... gaat daar een beetje met veertig graden koorts in een minijurkje op een podium lopen flaneren!

En nu is dan eindelijk het moment suprême aangebroken: PP gaat op reis! Ik wist niet helemaal zeker of het wel waar was van die grote avonturen want veel tastbaar bewijs was er niet...
Enne...waar gaat dat henen? Warm land, koud land, vakantie of werken, alleen maar leuk of ook afzien? En ben je dan helemaal pleite of horen we nog wat van je?

Houtje ben je een verzameling aan het aanleggen? Als je nou inderdaad je banden zelf plakt, zoals je gisteren zo stellig beweerde, wat moet je dan in vredesnaam met die BPM? Of heb ik nou iets niet goed begrepen en heb die man nog iets anders te bieden?
Had je nou in het weekend niet eens boodschappen gedaan? Zonde hoor, je had zo'n zee van tijd...
Wel knap hoor, die wijn precies in dat putje mikken.

Tapas, jij krijgt ook een veeg uit de pan van je oude zure tante: GENIETEN!!! Iets anders is niet toegestaan de komende dagen, op straffe van een akelige terugval en weer drie dagen op handen en voeten door het huis!

Medea, ik ben benieuwd hoe het met je gaat? Hoe was je weekend?

Leuk hè Emma, die plannenmakerij. Ik heb het ook zo te pakken nu ik niet meer drink.

En Eus, ga jij weg in jouw vakantie? Of heb je andere plannen?

Zo, pfew, see you later,

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi satja,

Met mij gaat het wel goed, 11 dagen niet gedronken nu.
Geen onthoudingsverschijnselen, maar ik mis het 's avonds zo, net als Houtje.
Ben daarom bang dat ik toch weer ga beginnen.
Maar ik voel me ook heel trots en veel zelfverzekerder.
Maar zoals gezegd, 's avonds, op dit moment mis ik mijn glaasje rose!
Hoop dat ik er gauw mee kan leven.
Als ik het forum zo eens terug lees, zie ik veel vergelijkbare gevoelens bij de anderen. Hopelijk wordt het nog makkelijker!

groetjes medea.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed hoor! 11 dagen! Dat had je zelf toch ook niet gedacht hè, toen je wilde beginnen? Hou je maar vast aan die trots en zelfverzekerdheid, dat lijkt me al heel wat waard.
Ik geloof er vast in dat het nog makkelijker zal worden, heb je nog goed contact met Tactus?

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Medea,

allereerst: onwijs goed van je! Wat heb je doorgezet zeg. En 's avonds je glaasje missen. Het is niet voor niets 's avonds veel drukker dan overdag op het forum. We missen allemaal ons glaasje. Dat gevoel wordt steeds minder maar op het moment dat je iets heel vervelends meemaakt of iets heel emotioneels komt het gevoel weer in alle hevigheid boven. Maar, Medea, een gewoonte van zo véél jaren, is niet zomaar weg! Probeer je op de voordelen te concentreren en probeer hier steun te halen als je het moeilijk hebt. Dat heeft mij altijd erg geholpen. Maar nogmaals, je bent terécht heel erg trots op jezelf. Kanjer!!

Satja,

nou, bij wijze van spreken ben ik mijn koffer aan het pakken. Ik ga pas volgende week weg en niet eens zo lang. Naar een warm land, níet heel ver weg. Oh, nou zie ik dat jij je pas 5 maart hebt aangemeld hier maar ik heb even zitten kijken: ik ben dit jaar van de 14 weken die het jaar telt maar víjf weken in Europa geweest. Voor de rest ben ik elders ter wereld leuke mutsjes en truien aan het zoeken en gepunnikte strings voor de nominaties van de zondagen. Als jurylid overzeesche gebieden blijf ik dan natuurlijk volledig in functie! Overál heb je internetcafé's! Gelukkig maar, ik had die 2 maanden dit jaar níet zonder het forum gekund.

Vraag me af waar een aantal mensen zijn zoals Nelleke, die zo vrolijk begon, en Dreamertje bijvoorbeeld. Hoop dat het goed gaat!

Hoop trouwens dat het met iedereen goed gaat. Maar dat spreekt eigenlijk voor zich.

succes vanavond

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Medea,
Ik schrok een beetje van je derde zin, kun je hem nog deleten??
Je bent trots en zelfverzekerder, goed gevoel he? Probeer dat nu vast te houden. Slik je nog Refusal?
Ik ben nu mijn vierde week ingegaan en na een behoorlijke dip (maar zonder drank) in het weekend toen ik nogal in verwarring was gaat het nu weer stukken beter. Ook dankzij de positieve reacties op het forum. Ik ervaar wel dat ik het in het weekend veel moeilijker heb dan door de week en ben vaak blij (dat klinkt voor sommigen misschien heel raar) als het weer maandag is en weer aan het werk kan.
Kan ook een vlucht zijn natuurlijk. Het tandhakken om 17 uur is nagenoeg verdwenen. Ik denk dat het vooral door de refusal komt, anders zou het echt veel moeilijker zijn. Pet af voor allen die het "op eigen kracht" doen; zonder afbreuk te doen aan de mensen die het wel met een hulpmiddel doen zoals jij, Houtje en mezelf (en alle anderen waar ik dat niet van weet)
succes en een fijne avond voor iedereen. Voor Hermiena: heel veel beterschap; iedereen heeft het al gezegd: naar bed naar bed zei Duimelot
Tosca

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, Dreamer is vast opgenomen?

En Nelleke, daar was ik al bang voor, die zijn we kwijt aan de AA. Ik geloof niet dat die veel concurrentie dulden. Maar als het voor haar werkt dan is dat fijn natuurlijk.

Nu begrijp ik waarom jullie zo karig waren met uitdelen van prijzen, het materiaal moet nodig aangevuld worden! Kun je spullen voor regenboogtruien meenemen? Die zijn voor de echte wereldkampioenen en daar hebben we d'r hier zat van.

Nog nooit meegemaakt, zo'n internetcafé in the middle of nowhere. Lijkt me vreemd, bedelaars aan je voeten en jij maar lekker surfen over de hele wereld. Maar goed, hier bedoel ik jou niet mee hoor.

Ben benieuwd naar je verhalen.

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat betreft die internetcafé's. In veel niet westerse landen hebben mensen vaak geen computers thuis. Zij gaan daar naar internetcafé's als ze willen computeren. Mede daarom vind ik de sfeer altijd zo lekker in zo'n tent. Veel locals zijn daar bezig. Ook heel veel schoolkinderen die hun huiswerk doen. Eigenlijk een beetje zoals bij ons de bibliotheek. Het zijn belangrijke plekken niet alleen voor de rugzakkers maar vooral ook voor de plaatselijke bevolking.

Pieter Puk gaat dan de NRC lezen en ik ga naar het forum en houd mijn site bij. Altijd een heerlijk uurtje van de dag tijdens zo'n tocht.

Van Dreamer dacht ik ook wel dat dát het zou zijn. Maar Nelleke, je zou toch verwachten dat ze dat dan nog even meldt? ze was zó enthousiast.

En Fleur, ik hoop dat jij je ook weer snel meldt. Je hebt vast wel gezien dat we jouw wijze levenslessen missen hier! Hoop dat je weer snel zal meedoen.

Ps: dit vergat ik nog: TOSCA: ik vind het éven knap met of zonder hulpmiddelen. In alle gevallen is het gewoon heel erg moeilijk en iedereen doet t op de manier die hem het beste past. Dus niet zo bescheiden: jij bent nét zo knap als iemand die het zonder pillen maar met dame blanches doet!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pieter Puk. Hmmmm.

Dat lijkt me inderdaad leuk, wat je daar uitlegt over die internetcafé's.

Fleur is heel vaak online hoor, volgens mij volgt ze alles precies! Zoals het een grande dame betaamd: ogen en oren open en héél af en toe een speldeprikje of een zetje in de goede richting geven...

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jullie reacties doen me dan toch weer goed!
En ik wil er echt voor gaan! Voel me op m'n werk ook echter, menselijker.
Nou ja, het blijft even moeilijk, maar ik ga er voor, net als jullie, met de steun van jullie.
groetjes, medea

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...