Spring naar bijdragen

Hoe ging dat ook alweer de dag openen??


Houtje

Aanbevolen berichten

Okee,

Emma, als ik mooi kon praten als jij....
St. Maarten, als ik nooit trek had om 16.11 uur....
Pietje, als jij zelfs in China niet elke dag zo netjes schreef....
Tante, als jouw lakentjes er niet waren....
Pickel-May, als ik niet verslaafd was aan je Keulsche I-Pod......
Fleur, als ik die recht-toe-recht-aan preken van jou kon missen.......
Tapas en Satja, als jullie niet van die stoere voorbeelden waren voor ons oudjes......
Hermiena als je niet zo mooi kon breien en kralen weven,.....
Verientje, als we elkaar niet nodig hadden voor onze spruitjes.....
en Katrien, misschien begrijp je me beter

EN DIE IK ALLEMAAL VERGEET MAAR IK ZIT NATUURLIJK WEER TE HUILEN

DAT IK NIET ZONDER EN SOMS NIET MÉT JULLIE ALLEMAAL KAN

En waar moet ik nou mijn komische Houtensche raggende vrouw-verhalen laten?
Ik heb maar 2 bossen narcissen gekocht
En ga mijn banden oppompen
Hoewel morgen het vervoer per auto is ivm hersenschudding Zoonlief
Waar best een komisch verhaal over te schrijven is

Als jullie me accepteren zoals ik ben, gevoelig, maf, alcoholiste, moeder, alleenstaand, zorgenpiet, maar ook warm, delend, gevend, (nog harder huilend) dan gaan we samen om 12.00 uur symbolisch deze week doormidden zagen..........

En over die draden van het alco-spinnenweb hebben we het nog wel..... we hebben zoveel ervaring met breien en weven.......

Dan richt ik bij deze een virtuele nieuwe afdeling op van de AA: Hallo ik ben Houtje, een maffe, overgevoelige alcoholist die feilloos waar ze ook is kan zeggen "het is 16.11 uur".

Overigens sta ik alweer bijna een maand droog, bevalt best (soms in het geheel niet) maar ik ga toch proberen (jaaaaa pin me niet vast) proberen....... na Fleur en die anderen......op 28 april te tracteren op Jip en Janken sjampie ivm een half jaar de Baas. (Neeeeeeeeee niet spelen, over de alcohol).

Okee gassies? (zou Dochter zeggen) dan zie ik jullie morgen eerst een schoonheidsslaapje doen en Hermientje denk je aan mijn watertje met een ijsblokje je bent een engel. Wie stopt me in? Ik ben altijd zooooo alleen........ geen BPM te bekennen.......komt wel weer.

Allen een goed nachtrust en morgen: kop der veur??????

Het gaat om de INHOUD en niet om de VORM zo voel ik het

Maar ik ga eerst slapen in mijn Nasa bed en een paar Hitte-tegels monteren tegen voortijdige ontploffingen in de toekomst.

p.s. Katrien, heb géén pv berichtje ontvangen in Houten of Houtje dus gelukkig heb je het op het forum gezet anders had ik het nooit gelezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoera, weer een feestje,

Zal ik dan maar weer slingers op hangen?? Iedereen is er weer. Laten we er wat moois van maken, en Tapas je hoeft morgen niet te vegen hoor dat doe ik wel als ik de deuren open naar loketje 11.

Liefs Hermiena.

En Houten, welkom terug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje,

Ben blij dat je er weer bent. Zonder jou is t niet echt, zonder je ongez(h)outen commentaar!

Gezien het uur mag je opmaken dat ik weer gedronken heb.

'T tandhakken (om 16.11 uur) doe ik alleen als ik geen feestje oid heb. Ben vanavond naar de verjaardag van mijn pleegzus geweest. Ik kan t dan makkelijk tot ca. 21.00 uur uithouden daarna komt de drank op tafel en drink ik mee. Ik zorg wel dat ik redelijk nuchter blijf (hypocriet).
Men zal dan hopelijk van mij zeggen dat t wel meevalt met m!

Heb er 4 pilsjes gedronken en ben toen thuis verder gegaan met de whisky. (Sorrry om te moeten zeggen maar t is zo!)
Ik weet dat ik me morgen weer beroerd voel, niet lichamelijk maar geestelijk; waarom doe ik dit?
Ik weet t niet!)

Hoor jullie kritiek wel weer over me heen komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Houtje

zotte zorgenpiet

Je hebt je zelf narcissen kado gedaan, goed zo.

En wat zijn ze , maf, gevoelig, warm. delend. gevend , wat zijn ze mooi !

Wat nu wil je zeggen als er eentje het kopje laat hangen en verdrietig zecht ,sorry hoor ik voel
mij niet mooi en heb ook een drink probleem ik kan er niks aan doen, dat is mij weer, ben liever
alleen ik ben weg.


leef mooi hup in het midden , zing mee ,de inhoud is het, niet de vaas

Weg met verdriet het is feest je had allang je plek.


Helder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hey houtje,

jij komt altijd weer boven water, gelukkig.
laten we vandaag een nieuwe start maken met het forum.
en elkaar allemaal beloven even na te denken eer dat we
een berichtje plaatsen.
allemaal een fijne dag, ik moet nu echt gaan werken.

liefs kika

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hi houdje ik ben blij dat je terug bent meid,ik wist dat het goed zou komen.ik moet gaan mijn lieve schoonfamillie komen straks eraan.vroeger ging ik eerst wat drinken om vol te kunnen houden.maar nu moet ik leren om dat zonder alcohol te doen.het lukt goed.hoewel ik zo mijn best doe om mezelf aan tepassen accepteren ze mij niet helemaal enige reden dat ze met mij om gaan is mijn kind niet ik.maar goed zo is het eenmaal .ik moet me niet laten gek maken .goed vrienden ik ga me optuten en op mijn lieve schoonfamillie wachten.wens me sucses.hele fijne dag allemaal.en groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor Dick:
Jouw berichtje is al even ondergesneeuwd, maar hier dan toch mijn advies.
Nee, je krijgt van mij geen kritiek, daar heb je niets aan en je weet zelf ook, dat je daar niets aan hebt. We weten allemaal hoe moeilijk het is om te stoppen, maar ik kan je alleen maar zeggen: toch doen! Minderen werkt bij jou niet, je rem is er niet. Probeer het trekmoment iedere keer uit te stellen. Zeg nee, nee, nee, ik wil het niet, ik doe het ook niet. Je zult, als je het echt zelf wilt, toch eens een keer serieus eraan moeten beginnen.
Groetjes, Fleur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jongens! Wat een lol zo'n nieuw forum, voelt ook een beetje als overnieuw beginnen. Lekker.
Maar ik moet nog wel even m'n weg vinden. Maar goed, zal wel wennen.

Ben blij dat dat (bijna) iedereen er weer is.
Heb verder even niks te melden, hoofd werkt niet mee.

groetjes Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai jongens,

Nou ik baal als een stekker. Gisteravond verjaardag gehad en vanavond al weer een verjaardag!! Pft dat zijn wel 2 beproevingen kort op elkaar he? En ik heb tijden geen trek gehad in drank en ineens overweeg ik zomaar om wat te gaan drinken. 1 kan geen kwaad toch? Zeg ik dan tegen mezelf. En dan zeg ik weer tegen mezelf, nee hermiena dat zijn geen helpende gedachten. De eerste moet je niet nemen, dat weet je dus overweeg dat dan ook niet. Zet het uit je hoofd!! Nou ja ten einde raad manlief maar ingelicht dus hij helpt me vanavond wel door de avond heen zonder drank maar ik heb helemaal geen zin in de verjaardag, het wordt ff afzien denk ik.
Snap niet zo goed waar dat denken ineens vandaan komt. Ineens steekt het alcoholmonster weer de kop op. Stom he? Ik baal er van.

Liefs Hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lieve Hermiena,
Ik lees dat je verbaasd bent over de verschijning van het alcoholmonster.
Laat je niet bang maken hoor. Jij bent sterker.
Zeg dat nog maar een keertje tegen jezelf, jij bent zo sterk, jij krijgt dat monster wel klein.
Zeker nu je al hebt bewezen hoe goed dat je zonder gaat en zeker nu je zoveel steun hebt van je Forumvrienden
Je moet er toch niet aan denken dat je moet schrijven 'jongens, ik had zo'n zin in een biertje, en tja..., op 1 been kun je niet lopen en ....etc.
Sterkte met de verjaardag! Ik ben er ook niet dol op.
Liefs,
Tante Til

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeg, wat is dat nou? ben ik er even niet gaan jullie de hele boel verbouwen!! En wie kan alle stof weer opruimen.... ;)

Hermiena.. ja dat gevoel sluipt bij mij ook soms zo weer binnen.. vanavond nog na een lange dag zegt een collega.. effe biertje halen? dan slaat de schrik me om mijn hart.. ojee, wat doe ik.. verrassingsaanval.. beslissing, keuze.. help..
...en ga ik keurig naar huis.. en ondertussen begin ik mezelf een ongelovelijke saaie trut te vinden.. maar ja die achtelijke wijsheid he!!

Houten, tjee wat een rotbericht.. bpm heeft bindingsangst? Ik vind het vreselijk rot voor je dat de bandenplakker opeens de deur dichtgooit.. denk je eindelijk een "goeie" te zijn tegengekomen.. grmpfffffff... Is het echt helemaal definitief? of issie aan het happen naar adem.. het zit je iig niet mee.. oja en wat fijn dat je er weer bijbent. Heel erg blij mee!!

PP? waar zit je nu eigenlijk? in China? echt waar? en wat een eer dat je ons weer met je bezoek verblijdt!

Dick.. er kan er maar 1 stoppen met drinken en dat ben jij... Ik zou het je zo gunnen dat je die stap ook een keer kan nemen.

ZIba, heb je de avond met de kritische schoonfamilie overleeft? en zijn ze niet een heel klein beetje trots op je dat je niet meer drinkt? Dat zou wel een fijne beloning zijn voor al het werk wat je hebt verzet!

en alle anderen.. fijn dat jullie er allemaal weer zijn

en nu ga ik even een routebeschrijving zoeken hoe ik in dit forum nieuwe stijl mijn weg weer kan vinden...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey lieve houtje, wat een ellende nu weer allemaal met de bpm man. Meid heb met je te doen hoor, hij klonk zo leuk!!! Zelf heb ik weinig verstand van de liefde dus ik kan niks zinnigs zeggen om je te troosten want ik ben ook een moeilijk geval als het om de liefde gaat. Maar ik heb wel ontzettend met je te doen hoor!!

Nou de verjaardag overleefd, expres vroeg naar huis gegaan. Monster is nu weer verdwenen maar ik schrok er wel van. Net zoals jij dat beschreef tapas. Maar gelukkig zonder kleerscheuren er doorheen gekomen.

Ik ga zo naar bed heb morgen weer nagelcursus en goochelen dus ik ga me focussen op de leuke dingen en niet op de drank.

slaap lekker allemaal.

Liefs Hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, het gaat alweer stukken beter Katrien, dank je!
Ben blij dat ik 't zakdoekje heb gelegd en wil gewoon graag meedoen. Ik ben zo gehecht geraakt aan de meeste mensen die hier schrijven en voelde me wat weggedrukt door alle nieuwkomers en trek me dan mokkend terug in de hoop dat iemand me terughaalt (flauw hè!). Terwijl ik zelf wel eens tegen iemand zei dat ze maar gewoon harder aan de bel moest trekken.
Ik ben supergelukkig dat ik niet drink en vind steeds meer mijn plekje als niet-drinkend persoon. Heb wel terreinwinst moeten inleveren wat mijn rookgewoonte betreft: was al 2,5 maand rookvrij, maar ben gisteren weer begonnen. Ik vind het nu even héél lekker en weet al dat ik binnenkort weer ga stoppen, maar nu even niet. Als ik maar niet drink!!!! Dat vind ik veel belangrijker.

Houtje, wat een pech nou weer dat de BPM ervandoor is. Hij klonk echt als de ideale schoonzoon (en ploegmaat!). Is het echt definitief??? of kun je 'm nog terughalen.
Ziba, gelukkig dat je je schoonfamilie nog "lief" vindt of is dat cynisch bedoelt? Als ik jou was zou ik me toch verrekte trots voelen over je overwinning op de drank! Hou dat maar goed in je hoofd hoor.
PP, mijn vaste maat gaat weer 's op reis, ik wens je alvast goede ervaringen toe.
Dick, de woorden van Tapas onderschrijf ik 100%.
Hoi Fleur: hoe vind jij deze nieuwe opzet???

Aan iedereen: welterusten en tot morgen!
Piggelmee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Het was bij meer weer even fout gegaan, heb niet gereageerd op het forum door al die ruzies.
Maar vanochtend heb ik de draad weer opgepakt; namelijk weer refusal genomen.
Ik was weer begonnen met de wijn. Zogenaamd een paar glaasjes. Maar die vlieger ging niet op.
Nu weer dag 1, dat is dan weer jammer dat ik weer opnieuw moet beginnen met tellen.
Maar ik wil er nu echt voor gaan!
En ik wil ook weer gezellig, en soms minder gezellig, meedoen met het forum.

groetjes, medea

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Medea klasse!! in de fout gaan is 1, maar jezelf weer in de kladden grijpen is 2 en dat is razend knap!!
Wees alsjeblieft heeeeeeeeeel trots op jezelf dat je dat laatste weer gedaan hebt en vergeef jezelf dat eerste. Je kiest niet voor de makkelijkste weg.

Piggelmee, ik wil je graag beter leren kennen zodat ik ook meer betrokken raak met jouw leven en de dingen die je meemaakt... van mijn kant als nieuweling moet ik iedereen ook wat beter leren kennen, vooral de oude garde.. Met de "regelmatige oude garde schrijvers" kan ik inmiddels beter meelopen in hun leven.. en ik snap je strijd zo goed.. gezien willen worden.. pffffff... en het liefst willen dat iedereen roept .. joehoe. piggelmee, waar blijf je? dat is soms een soort oergevoel.. dus bij deze piggelmee, ga ik je berichtjes eens teruglezen en wil ik je graag beter leren kennen!!! en meefietsen met jou!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Tapas,

Ik voel me gelijk ook weer beter, nu ik het besluit weer genomen heb.
Dit nieuwe forum is inderdaad nog even wennen, maar ik wil er graag aan bijdragen. Want ik merk dat het toch heel belangrijk is dat je medestrijders hebt. Dat stimuleert en motiveert.
groetjes, medea

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Medea,

Mag je ik je in de fietsende stijl toespreken: Wij allen (ook de "oudjes" ........ hahahahaha:confused;) hebben regelmatig ons fietsje uit het ravijn moeten vissen.

Maar dan riepen wij HELP!!!!!! en er kwam altijd wel een reparatieploeg, terwijl iemand anders je een eindje achterop nam, en dat is zoooooo heerlijk en warm en hart-onder-de-riem stekend. Als je fietsje dan gerepareerd is en je gaat weer mee in het peleton, gaat er de eerste periode een maatje vóór je fietsen om je een beetje uit de wind te houden, en iedereen roept af en toe: gaat het? voldhouden hoor, we zijn met zijn allen. En ik rijd vaak in de bezemwagen (een dankbare rol) raap losse toeters en bellen op, met in mijn fietskarretje wat reserve onderdelen, én een kratje spa rood voor de dorstigen onder ons. Tegenwoordig ja jongens dat wisten jullie nog niet, grossier ik ook in Milka repen en C1000 met cornflakes, praliné-vulling maar ik ga voor de 400-grams repen, dus meid, als je samen fietst in de ploeg, red je het wel.

Ik geloof dat iedereen van ons wel eens uit de bocht is gevlogen en in het ravijn heeft gelegen. Nou eruit vissen, fietsje recht vouwen, banden oppompen en GAAN MET DIE BANAAN.

En werken aan Alcohol de Baas is niet in één keer 100 % slagen dan smijten we je uit het peleton want we hoeven geen BIJ VOORBAAT GESLAAGDE deelnemers. Die hebben geen Cactus, stekels, en veren nodig.

Veren? Ja, het is een goede gewoonte om iemand die het verdient een dikke veer (niet té dik) in de r.... te geven.

Bovendien is er een jury die op zaterdag beraad heeft in het peleton (PP, Hermiena, Gerda (verdwenen) en ondergetekende die op zondag de etappe-prijzen uitdelen.

Ik kan je vast verklappen dat effe zuipen en weer stoppen hóóg scoort voor een gele trui. Er was vroeger een heel systeem van aanmoedigingsprijzen, kijken of ik het nog op kan vissen.

Omdat mijn spruitjes vanochtend paasontbijt op school hadden en ik om 6 uur eitjes stond te koken en spruitje 1 (Zoonlief) een paasei van papier-maché heeft gemaakt is het hier een klere-zooi daar ga ik nu eerst wat aan doen.

Enne....... wie schrijft die blijft. Meer wijsheden heb ik effe niet. Zullen we door schrijven op donderdag?

liefs uit het fietsdorp Houten (echt hoor wij weren auto's)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Medea,
wat fijn dat je er weer bent, ik had je al gemist, refusal roeimaatje!
Hartstikke goed dat je weer begonnen bent, chapeau!
Nu niet meer achteromkijken hoor, gebeurd is gebeurd.
Ik vraag me wel af hoe je dat gedaan hebt, ben je eerst gestopt met de refusal met het idee in je hoofd: dan en dan wil ik weer kunnen drinken? Meestal komt die onbedwingbare neiging om te drinken onaangekondigd, dat kun je niet plannen.Ben je niet ziek geworden? Niet dat het er zoveel toe doet maar ik ben gewoon een beetje nieuwsgierig, mag wel he?
Heel goed dat je weer begonnen bent; ook het slikken van R vraagt om discipline en wilskracht; zit ie eenmaal in je keelgat dan is de rest weer veel gemakkelijker, zo ervaar ik dat. Ik gun mezelf het gemis van het tandhakken.
Neus in de Wind (niet zo moeilijk met dit weeer)
Tosca

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...